Aktywne Wpisy
grzemiak +547
Następca Majtczaka z wczorajszego znaleziska jak widać mocno się "przejął" tym, że wylądował na w gorących na głównej...
#majtczak #bandytazkamerka #wypadek #stopcham #samochody #patologiazmiasta #patologia #prawo
#majtczak #bandytazkamerka #wypadek #stopcham #samochody #patologiazmiasta #patologia #prawo
splinter96 +98
Wg statystyk wykopu @WielkiNos założyła konto 2 lata i 8 miesięcy temu, w tym czasie miała 25000 akcji, z czego około 21500 to wpisy/komentarze. Średnio więc zamieszcza tu około 22 wpisy/komentarze dziennie.
Dlaczego @WielkiNos tak dużo czasu spędza na śmieszkowym portalu (plus na stronach, z których bierze swój content) zamiast zająć się rodzeniem dzieci i ogarnianiem rodziny? ¯\(ツ)/¯
#heheszki #bekaztwitterowychjulek #bekazwykopowychjulek #p0lka
Dlaczego @WielkiNos tak dużo czasu spędza na śmieszkowym portalu (plus na stronach, z których bierze swój content) zamiast zająć się rodzeniem dzieci i ogarnianiem rodziny? ¯\(ツ)/¯
#heheszki #bekaztwitterowychjulek #bekazwykopowychjulek #p0lka
We Wrocławiu jest to bardzo powszechne rozwiązanie, którym objęte są całe osiedla:
https://www.wroclaw.pl/wiecej-stref-uspokojonego-ruchu-we-wroclawiu
Niedawno dowiedziałem się, że w tej strefie nie zaleca się tworzenia przejść dla pieszych, co jest dla mnie jakimś absurdem, bo pieszy wcale nie ma tam pierwszeństwa.
Taka jest też interpretacja wrocławskich urzędników. Jednak na jezdni często są wymalowane stare pasy, sprzed wprowadzenia strefy.
I teraz dochodzimy do sedna:
Od czerwca pieszy ma pierwszeństwo na pasach. A jakie jest pierwszeństwo w strefie ograniczonej prędkości do np. 40kmh, w której nie ma wyznaczonych przejść dla pieszych? Otóż pewnie nikt o tym nie pomyślał przez sekundę wprowadzając obecne przepisy. Ogólnie wydaje się, że jest to teraz najgorszy możliwy scenariusz dla pieszego:
- nie ma przejść
- nie ma pierwszeństwa
Pierwszeństwo pieszy miałby w tej strefie dopiero gdy nie ma chodnika zgodnie z tym co piszą tu:
https://edroga.pl/inzynieria-ruchu/metody-i-srodki-techniczne-uspokojenia-ruchu-kolowego-aspekty-prawne-ii-10052037/strefa-ograniczonej-predkosci
Totalny bajzel, jak to w ogóle ogarnąć?
#polskiedrogi #prawo #komunikacja
Według tego co obecnie jest w teorii powinieneś mieć tak, że jak jest tempo 30 to ruch jest na tyle mały oraz przede wszystkim wolny , że spokojnie sobie przejdziesz nie musząc szukać przejścia.
Natomiast u nas dowalili strefę tempo 30 tez w takich miejscach gdzie ten ruch jest za duzy.
@Ogau: No tam to się nawet korki tworzą, więc faktycznie ruch prawie żaden.
Na przykład u mnie całe osiedle jest w strefie 30. Na osiedlu jest rondo i ludzie parkują na rondzie, śmieciarka bardzo często nie może wjechać do dwóch śmietników, ciężko wykręcić na rondzie itp. SM i Policja nie chcą interweniować, bo rondo nie jest oznakowane. Ale najgorsze jest to, że tak jak mówisz, nie ma przejść, są
@janekplaskacz:
Rozmawiamy o strefach 30. To są miejsca, gdzie infrastruktura ma uniemożliwiać z-----------e: progi, wyniesione skrzyżowania itd.
To trzeba domagać się tej infrastruktury a nie przejść. Próg albo wyniesione skrzyżowanie zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa niż przejście bez progu.
Nie. Farba to psucie prawa i dawanie złudnego bezpieczeństwa. Duża ilość przejść powoduje ich regres wartościowy. Przejścia powinny być rzadko, żeby kierowcy zwracali na nie szczególną uwagę. Nawalenie przejść powoduje, że kierowcy nie zwracają szczególnej uwagi.
BTW, czy tam są skrzyżowania równorzędne?
@janekplaskacz: Jakieś potwierdzenie? I to najlepiej przebadane w takich warunkach jak tutaj w porównaniu do bezpieczeństwa z przejściami?
Doświadczenia wielu krajów. Oprócz tego logika: to może wpiszmy do kodeksu: należy zawsze zachować szczególną ostrożność. Zadziała to przecież pozytywnie, co nie?
Źródło, na które powołuje się francuska wikipedia:
https://www-securite--routiere--plus-com.translate.goog/pages/amelioration-de-la-securite-aux-passages-pietons.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=ajax,se