Wpis z mikrobloga

@koder: W którym miejscu marketing odnosił największe rezultaty? Wykop? Reddit? Twitter? Reklamy na FB? Pisałeś do jakiś youtuberów/streamerów?

Ile miałeś sprzedanych egzemplarzy każdego dnia w ciągu 10 dni po dniu premiery? Jak wygląda retencja?
  • Odpowiedz
@nowa_zielonka: Marketing, jeśli chodzi o indywidualne akcje, to najlepsze efekty miał u streamerów - dobry materiał potrafi podnieść sprzedaż o 300% w danym miesiącu. Twitter przynosi ciągły niewielki dochód, ale jest to główny kanał do kontaktu z prasą i innymi developerami, a nie graczami. Reddit, wykop i imgur wszystkie miały swoje momenty "wow" ale ogólnie to są bardzo mało przewidywalne - łaska mirka na pstrym koniu jeździ. Reklam na FB
  • Odpowiedz
@koder: Wszystko co mówisz pokrywa się z doświadczeniem pewnego gościa. Polecał mi reklamy na Facebooku więc może warto sprawdzić temat.

Hmmm, ze statystyk które widziałem wychodzi na to że premiera nie była szczególnie udana. Następnym razem postaraj się wydać trochę więcej kasy na marekting w ciągu tych pierwszych 10 dni, sprzedaż początkowa mocno wzrośnie i nie powinna dużo spaść (z takimi ocenami oczywiście). Sprzedaż powinna rosnąć na początku bardzo szybko
  • Odpowiedz
@nowa_zielonka:

Sprzedaż powinna rosnąć na początku bardzo szybko a potem się wypłaszczyć.


Słyszałem to z wielu źródeł, a jednak obserwacje mi do tego nie pasują. Wszędzie się słyszy, że "gra się sprzedaje dobrze przez pierwszy miesiąc", a ja obserwuję jakoś odwrotny
  • Odpowiedz
@koder: Bo argument o wysokiej sprzedaży w pierwszy miesiącu pochodzi głównie z rynku konsolowego i dotyczy przede wszystkim gierek AAA. Aczkolwiek teraz i tak większość ludzi kupuje nawet na konsolach wersje cyfrowe, więc ten argument odchodzi do lamusa.
  • Odpowiedz
@RoyKeane: No właśnie tak mi się też wydaje, że to próba na siłę przeniesienia obserwacji z jednego rynku na drugi. To jest zresztą powód, dla którego starałem się do marketingu ΔV podejść bez uprzedzeń, żeby zdobyć informacje z pierwszej ręki.

Co się zresztą opłaciło.
  • Odpowiedz