Wpis z mikrobloga

#programowanie #programista #programista10k #programista20k #programista30k #kurs #kursy #kursyonline

Witam, witam

Z racji wolnego stwierdziłem że napiszę i zobaczę czy będzie jakiś odew :)

Jestem programistą z kilkunastoletnim doświadczeniem. Zaczynałem naukę od zera ucząc się sam, szybko załapałem się do pracy, doświadczenie i umiejętności łapałem z upływem lat. Przebrnąłem przez nie jeden projekt i piekło związane z niektórymi programistycznymi zagadnieniami. Z autopsji wiem że programowanie to proces a nie siedzenie nad książkami.
Branża również się zmieniła przez lata, a ludzie coraz chętniej podchodzą do IT nie jako czarnej magii.

Po tym jak przekwalifikowałem dwóch znajomych na programistów i dwie osoby które teraz są testerami postawnowiłem napisać, czy są chętni abym wdrożył ich w świat IT?
Masa jest kursów, sam nie jeden przeszedłem, poziomy ich są różne, sposób odbioru również. Jeden kurs do niektórych dojdzie szybciej, inny całkowicie się nie przyda. Książki po latach uważam że to strata pieniędzy, tracą szybko aktualność.

Nie przebiję osobiście portali, mogę nagrywać filmy i wrzucać serwisy ale takich też jest masa. Zależy mi na tym żeby mój podopieczny czuł przypływ przydatnej wiedzy którą może później w pracy wykorzystać. Żeby stworzyć swoją stronę i wrzucić tam metriały i przez grupy dyskusyjne typu Slack, Discord, Hangouts, komunikować się z innymi ciężko się będzie przebić i samemu na bieżąco utrzymywać jakość kursu.

Najchętniej zebrałbym grupę osób, niedużą, maksymalnie 4-5 osób, jeśli będą zainteresowani mogą takie grupy być dwie, tak żeby każdemu móc poświęcić swój czas, pytań będzie masa a chcę na bieżąco widzieć zrozumienie tematem.

Najlepiej jeśli odbywało się to w postaci:
3-miesięczny kurs, spotkania 2 razy w tygodniu po 3 godziny, zadania domowe, kontakt cały czas na grupie z pytaniami.