Wpis z mikrobloga

INFO:

Dziś NASA oficjalnie dodała New Glenn do tzw. Launch Services Program – to ważny komunikat, ponieważ NASA nie dodałaby zapowiadanej przez Blue Origin rakiety do katalogu LSP, gdyby nie było dużej dozy pewności, że można będzie kontraktować na nią misje w najbliższej przyszłości.

New Glenn ma oferować w podstawowej konfiguracji około 50% większy udźwig na LEO niż Falcon Heavy (zakładając odzyskiwanie boosterów) przy trzykrotnie (!) większej przestrzeni ładunkowej, a to nie w kij dmuchał.

Jeszcze nie jesteście pod wrażeniem?

A co jakbym Wam powiedział, że pierwszy stopień New Glenn ma lądować nie na statycznej barce jak w przypadku SpaceX, a na płynącym statku, hę?

Jak mają się New Glenn oraz dalsze plany Jeffa Bezosa do Starshipa Elona Muska? Tę kwestię będę jeszcze szerzej omawiał pod tagiem #texasbocachica – jeśli chcesz być zawołany do omówienia tego, lub któregoś z tych tematów, zaplusuj komentarz pod tym linkiem.

#nasa
#blueorigin
#spacex
texas-holdem - INFO:

Dziś NASA oficjalnie dodała New Glenn do tzw. Launch Services...

źródło: comment_1608166783GyPM8pOQvY0mJvjgoT9YTa.jpg

Pobierz
  • 16
@texas-holdem: Well parę dni temu odszedł COO Blue Origin - https://www.cnbc.com/2020/12/02/jeff-bezos-blue-origin-coo-leaving-to-pursue-other-opportunities.html

Pożyjemy, zobaczymy. Do niedawna cały czas mieli problemy z pompami w BE-4: https://www.reddit.com/r/BlueOrigin/comments/idxhii/tory_bruno_blue_origin_still_trouble_shooting_be4/

Fajnie by było zobaczyć konkurencję w stosunku do SpaceX, ale jak na razie Blue Origin głównie obiecuje, a mało lata.
Nie widziałem jeszcze żadnego produktu Blue Origin, dosłownie niczego.


@Obruni: Nie widziałeś jak np. suborbitalny booster bezproblemowo ląduje... po przeprowadzeniu udanego in-flight abort kabiny pasażerskiej? To zobacz, bo to było już ponad 4 lata temu;)

Zresztą, nieważne – powyższy wpis służy precyzyjnie temu, by poinformować zainteresowanych, iż NASA nie daje statusu LSP za "opowieści spod mchu i paproci", ani za komputerowe rendery.
wpis dotyczy zdaje się czegoś innego


@Obruni: Wpis dotyczy New Glenn, która jest rozwijana znacznie krócej niż był New Sheppard na moment linkowanego wyżej testu. Jak w każdej rakiecie, najtrudniejsze są silniki i tak jak SpaceX zaczął cały projekt Starship od zaprojektowania Raptorów, w BO zaczęli od silnika BE-4, który jest już produkowany. Sama rakieta też jest obecnie konstruowana, tylko w przeciwieństwie do Muska (który miał na rozkręcenie SpaceX trochę
Pożyjemy, zobaczymy. Do niedawna cały czas mieli problemy z pompami w BE-4


@GaiusBaltar: To już "dawno i nieprawda";) Problem z pompami został rozwiązany i BE-4 poszły już na produkcję na zamówienie ULA, która opiera na silnikach Blue Origin swoją najnowszą rakietę Vulcan Centaur.

those problems have evidently been sorted out. Bruno said the focus at Blue Origin is shifting from development of the engine to ramping up production. "That is always
@Obruni: Jeszcze uzupełniając poprzedni komentarz – BO ma po prostu filozofię typu "małymi kroczkami ale systematycznie do przodu", ich procedury testowe są znacznie bliższe tych NASA niż SpaceX. Ale to nic dziwnego, ponieważ Bezos osobiście nie ogarnia inżynierii jak Musk, więc nie jest od strony technicznej liderem dla swojego zespołu – to narzuca zupełnie inny rygor zarządzania firmą.
co sądzisz o Virgin Galactica?


@masaj: System rozwijany przez Virgin Galactic stanowi jakby najbliższą konkurencję dla systemu Blue Origin, a konkretnie suborbitalnej rakiety pasażerskiej New Shepard – dlatego zrobiłem tu nawet swego czasu taką ankietę.

Osobiście bardziej lubię koncepcję Virgin z uwagi na przestronniejszą kabinę pasażerska – załączona prezentacja – pozwalającą lepiej doświadczyć stanu nieważkości, a poza tym uważam, że dla celów popularyzacji turystyki kosmicznej lepsze jest oferowane przez Bransona
texas-holdem - > co sądzisz o Virgin Galactica?

@masaj: System rozwijany przez Vir...