Wpis z mikrobloga

Mirki, jak najprościej zbudować mikro miasto z sześcianów?
Pomyślałem żeby namalować w photoshopie czarnobiałą mapę plam i im bardziej czarny piksel tym wyższy sześcian się tam pojawi. Tylko jak to w kodzie ogarnąć? Pewnie potrzebny będzie skrypt zamieniający piksel mapy na koordynat (x,z).
Ew. mogę rozłożyć sześciany ręcznie i poskalować ale to parę godzin układania. Może ktoś miał podobny problem?
#unity3d #csharp #blender
jacku - Mirki, jak najprościej zbudować mikro miasto z sześcianów? 
Pomyślałem żeby ...

źródło: comment_16080868577CwSnmBwC0neuaWPVyvVa4.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@jacku: unity ma generator szumu perlina możesz na jego podstawie sobie generować. Co prawda stracisz wtedy możliwość ręcznej manipulacji tym co masz na wejściu dla generatora swojego miasta
  • Odpowiedz
@jacku: sposób z czarno-białą mapą (heightmapa) to metoda do generowania krajobrazów. Musiałbyś stworzyć plane'a, stworzyć mu mapę UV (co akurat będzie proste) i zaaplikować tą heightmapę. Prawdopodobnie będziesz musiał zagęścić siatkę na tym plane'ie. Później w node'ach ustawić biał kolor na bump albo coś w tym stylu. Myślę, że te nowe geometry nodes (czy jakoś tak) mogą tu pomóć
  • Odpowiedz