Wpis z mikrobloga

Co jest dzisiaj największym problemem w robieniu dużej ilości NPC w grach? Ilość poligonów, rozmiar tekstur, animacje? Assasin's Creed Unity miało olbrzymie tłumy, jest nawet ciekawe video na youtube wyjaśniające jak to działało - fakt, powtarzały się twarze i ubiory, ale mimo wszystko wyglądało to bardzo dobrze. Przy czym Unity miało duże, otwarte place i naprawdę TŁUMY W #!$%@?, jak na otwarcie Biedronki w Kraśniku, a #cyberpunk2077 co ma? Ciasne uliczki i budynki blokujące widok, a i tak podczas jazdy samochodem widać 0 ludzi na chodniku.
#gamdev
Goryptic - Co jest dzisiaj największym problemem w robieniu dużej ilości NPC w grach?...
  • 7
@Goryptic cyberpunk na pc będzie miał opcje dostosowania ilości ludności, czyli tam będzie można mieć tłumy. Na starej generacji konsol pewnie będzie mniej ludzi, bo optymalizacja.

Unity ma tłumy, ale z tego co pamiętam było beznadziejnie zoptymalizowane i w tych tłumach strasznie spadały fpsy.
@Goryptic: Bo npce w takiej grzei jak cyber muszą być dużo bardziej interaktywni. Moim zdaniem powinni mieć wręcz opcje dialogowe.
Dlatego nie może być ich dużo.

I wiesz co - osobiście wcale nie uważam aby tłum pasował do cyberpunka (gatunku, nie 2077).
Ja tam wolę styl deus exowy gdzie tłumu nigdy nie było.
Ale wiem że ma się to nijak do przeludnionego megapolis 2077.