Pytanie dla pracujących w większych zespołach. Kminimy nad best practices dt. oceniania ludzi pod kątem premii. Jakie praktyki u Was są? Chcemy jak najbardziej uniknąć subiektywnego oceniania, chcemy postawić na jakiś wymierny system.
@janekbrzechwa: najfajniejszy system z jakim się spotkałem to przyznawanie punktów przez ludzi w zespole ze stosownym komentarzem - każdy pkt to np 100pln
@janekbrzechwa: nie ma czegoś takiego, bo praca w szczególności zespołowa nie powinna premiować pojedynczych osób bo będzie to kierowało ludzi w stronę osobistego interesu zamiast dowiezienia projektu / sukcesu zespołu. Można za to premiować działania, które poprawiają pracę zesołu, jeśli chcesz to na pw możemy o tym popisać ;)
@janekbrzechwa: nie ma czegoś takiego, bo praca w szczególności zespołowa nie powinna premiować pojedynczych osób bo będzie to kierowało ludzi w stronę osobistego interesu zamiast dowiezienia projektu / sukcesu zespołu. Można za to premiować działania, które poprawiają pracę zesołu, jeśli chcesz to na pw możemy o tym popisać ;)
@kefas_safek: tu też nie do końca. Jak masz mieszane zespoły etat / b2b gdzie b2b nie ma premii (częsty model korpo)
@wafel93 @klepie-biede - kiedyś sam jako team leadera borykałem się z bezpośrednią oceną (kwartalną) i dość ze cięzko było mi pozbierać całość caseów z całego miesiąca tak żeby obiektywnie ocenić
@janekbrzechwa: Nie rob tak. Swiat nie sprowadza sie do prostych liczb (kwantyfikatorow). Wez jedna osobe w zespole, ktora ma silna osobowosc i powszechne powazanie i niech ona rozdzieli pule premii tak, jak uwaza za stosowne. Jesli nie macie takiej osoby, to masz przyjacielu problem o wiele wiekszy niz rozdzielanie premii...
@janekbrzechwa: a może coś opartego na kaizenie? Premiować usprawnienia pracy dające poprawę możliwa do implementacji w całej firmie, a nie lepsza efektywnośc konkretnego pracownika?
@janekbrzechwa: my mamy cele do osiągnięcia. Czasami cel jest indywidualny, czasami w parach, czasami zespołowy. Do tego jasno na papierze czy cel jest 0-1, czy liniowy czy np liniowo-progowy i tyle procent całej do zdobycia premii się potem dostaje.
@dyczka92 - idealnie, ale znajdź mi firmę której nic nie wypadnie przez cały sprint co trzeba zresolvować na szybko. później pojawiają się sugestie: "nie mogłem zrobić, bo było za dużo bugów"
@janekbrzechwa: każdy pracownik ma kwartalnie 10 pkt do rozdysponowania anonimowo pomiędzy członków zespołu - jeśli dajesz więcej niż 5 jednej osobie to z komentarzem dla managera. Dlatego nikt nie ma osobistych przytyków
@janekbrzechwa: Każdy team leader wypisuje "osiągnięcia" każdego w zespole na anonimowej liście, a później na spotkaniu team leaderów te anonimowe listy są porównywane i szeregowane, nastepnie przydzielane są największe premie tym, którzy zrobili "najwięcej". Do tego każdy ma cele roczne, które mają określone wagi i wymierne kryteria sukcesu, tak, żeby można było obiektywnie ocenić, czy cel został zrealizowany, czy nie.
Pytanie dla pracujących w większych zespołach. Kminimy nad best practices dt. oceniania ludzi pod kątem premii. Jakie praktyki u Was są? Chcemy jak najbardziej uniknąć subiektywnego oceniania, chcemy postawić na jakiś wymierny system.
@kefas_safek: tu też nie do końca. Jak masz mieszane zespoły etat / b2b gdzie b2b nie ma premii (częsty model korpo)
Jesli nie macie takiej osoby, to masz przyjacielu problem o wiele wiekszy niz rozdzielanie premii...
@kefas_safek: dziękuję mirku jeszcze raz za rozmowę tel dużo pomogłeś! :)
@janekbrzechwa: Każdy team leader wypisuje "osiągnięcia" każdego w zespole na anonimowej liście, a później na spotkaniu team leaderów te anonimowe listy są porównywane i szeregowane, nastepnie przydzielane są największe premie tym, którzy zrobili "najwięcej". Do tego każdy ma cele roczne, które mają określone wagi i wymierne kryteria sukcesu, tak, żeby można było obiektywnie ocenić, czy cel został zrealizowany, czy nie.
Komentarz usunięty przez autora