Mireczki, takie pytanie. Mam samochód z automatyczną skrzynią i wszystko ok, ale mam pytanie o obsługę.
Pytanie dotyczy dłuższego postoju (np. na długim czerwonym albo przed przejazdem kolejowym). Zgodnie z zaleceniami większości ekspertów nie przełączam w tym momencie z D na N czy P, tylko trzymam na D i hamulcu.
Jednak - mój samochód ma hamulec ręczny. Czy stojąc w taki sposób mogę sobie go włączyć i nic się specjalnie zużywa? Chodzi o to, żeby nie świecić komuś z tyłu cały czas światłem stopu i nie trzymać tak długo nogi. Jednocześnie nie zmieniamy dzięki temu z D na N i nie ma spadku ciśnienia w skrzyni.
@asfalt6: hamulec nozny działa również jako sprzęgło rozłączając układ napędowy. Stojąc na ręcznym układ będzie spięty i pod obciążeniem co nie będzie dla niego zdrowe
@asfalt6: Ja mam tak, ze po puszczeniu hamulca auto zaczyna sie toczyć. Wrzucajac w tym momencie ręczny raczej mija to sie z celem. Auto chce jechach, hamulec chce utrzymac w miejscu. Ja zostawiam na D + noga na hamulcu. Jesli komus oslepiaja swiatla samochodu to niech idzie do lekarza. Bo to one swieca zebys byl widoczny :)
@Panczenisci: na światłach trzeba stać na D bo układ jest pod większym ciśnieniem i smaruję skrzynie. Na P czy N nie masz praktycznie żadnego, bo ciśnienie jest minimalne. @asfalt6: D i na hamulcu. Poczytaj jak działa konwerter i nie czytaj głupot na wykopie.
@wam116: @Crow7422 Też mi się tak wydaje. Jeśli jest hydrokonwerter, to po prostu pracuje olej. CVT chyba też ma hydrokonwerter, ale nie jestem pewien. Dwusprzęgłowa zapina sprzęgło jak się puszcza hamulec, więc grzałbyś sprzęgło i je niszczył szybko.
@Panczenisci: nie generalizowałbym, w hydrokinetykach MB tak nie ma. W późnych 5-G (722.6) jest funkcja HOLD, ale AFAIR po prostu pompa hamulcowa podaje ciśnienie na heble, bo auto nie stacza się przy aktywnym HOLD i puszczonym pedale hamulca.
@Crow7422: Astygmatyzm koryguje się za pomocą tzw. szkieł cylindrycznych. Maja one różną moc załamywania promieni świetlnych, dopasowaną do wady pacjenta. W jednym położeniu osi (tzw. przekroju głównym) mogą np. korygować nadwzroczność, w drugim wyrównywać kształt rogówki. Gdy okulista wypisuje pacjentowi receptę na okulary, zaznacza na niej tzw. oś cylindra. Jeżeli zależy nam na wygodzie, okulary w większości przypadków można zastąpić soczewkami torycznymi. W odróżnieniu od klasycznych soczewek kontaktowych, te mają grubszą
@ElCidX: pogrubione są w konkretnej osi. Nie wiem dokładnie jak wyglądają, bo nosze okulary a nie soczewki. Ale na pewno są pogrubione, żeby nie obracały się na oku. A skoro mają sie nie obracać do pewnie w jakiejś osi są minimalnie inne
@Crow7422: czlowieku. Koleś napisał, że ludzie z astygmatyzmem cierpią widząc światła świecące im w ryj. Stwierdził również, że lekarz im nie pomoże to go wyprowadziłem z błędu.
Ty najpierw zarzucasz mi, że nie ma okularów dla astygmatyków. Jak Cie wyprowadziłem z błędu to teraz prujesz się, że off topic xD
Najlepsze na wykopie jest to, jak wchodzisz poczytać komentarze na w sumie ciekawe pytanie a tu się rozkręca wątek jak na elektrodzie, aż do okularów doszli ( ͡°͜ʖ͡°)
@asfalt6: co wy macie z tym świeceniem "stopami"? Jak kogoś rażą te światła to ma problem z oczami i powinien iść do lekarza a na pewno zrezygnować z jazdy autem (jako kierowca)!
Ktoś wyżej dobrze radzi: hamulec rozłącza układ a "ręczny" nie
@asfalt6: D i hamulec. Nowsze z autoholdem dodatkowo „trzymają” nożny za ciebie i wtedy też świecą się światła stopu. Wciśnięcie hamulca to dla skrzyni automatycznej, o ile nie jest jakaś strasznie antyczna, sygnał do rozłączenia napędu. A na tych za sobą się nie patrz, bo to nie twój problem, niech jeżdżą w okularach (nawet w nocy xD) jak im to tak przeszkadza.
@Panczenisci: #!$%@?, w hydrokinetycznej wszystko jedno czym są zablokowane koła napędowe. Nic się nie rozsprzęgla skąd ty bierzesz te wiedzę z dupy? XD i jeszcze się błaxźnisz
@tellet: kolejny dzban XDD w hydrokinetyku nic się nie rozłącza, myślisz, że dlaczego jedzie do przodu nawet na polhamulcu? Nie wiesz, jak coś działa, a bredzisz.
@asfalt6 spróbuj mocniej wcisnąć hamulec stojąc na światłach. U mnie jak wcisnę mocno mogę go puścić i samochód stoi jak by ciągle na wciśniętym hamulcu. Po naciśnięciu gazu odpuszcza automatycznie hamulec
@BSn9jBwxuhBXN: "bo to one swieca żebyś był widoczny" Ale jak stoisz 2 metry za autem to i tak je widzisz, z tym że serio dostajesz po oczach jak auto ma silne światła. ( ͡°͜ʖ͡°)
Uwaga nie znam się ale się wypowiem. Robiłam prawko tylko na automacie i mój nauczyciel mówił mi że powinnam zaciągać ręczny tylko przed pasami (ja zawsze trzymam hamulec nożny). Tłumaczył mi że jeśli będę przed pasami trzymała nożny hamulec i ktoś we mnie wjedzie to go pewnie muszę A samochód może zjechać na pasy i mogę potencjalnie kogoś przejechać. Jego koledze się tak zdarzyło i potrącił osobę dlatego zawsze ostrzegał wszystkich przyszłych
Pytanie dotyczy dłuższego postoju (np. na długim czerwonym albo przed przejazdem kolejowym). Zgodnie z zaleceniami większości ekspertów nie przełączam w tym momencie z D na N czy P, tylko trzymam na D i hamulcu.
Jednak - mój samochód ma hamulec ręczny. Czy stojąc w taki sposób mogę sobie go włączyć i nic się specjalnie zużywa? Chodzi o to, żeby nie świecić komuś z tyłu cały czas światłem stopu i nie trzymać tak długo nogi. Jednocześnie nie zmieniamy dzięki temu z D na N i nie ma spadku ciśnienia w skrzyni.
Sorry, jeśli lamerskie pytanie.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
A jak jedziesz to D i hamulec nożny i tyle.
Automat jest właśnie po to, żeby nie kombinować.
Przejazd kolejowy to w sumie osobna sprawa, tu można i silnik wyłączyć.
Ja zostawiam na D + noga na hamulcu. Jesli komus oslepiaja swiatla samochodu to niech idzie do lekarza. Bo to one swieca zebys byl widoczny :)
@asfalt6: D i na hamulcu. Poczytaj jak działa konwerter i nie czytaj głupot na wykopie.
Też mi się tak wydaje. Jeśli jest hydrokonwerter, to po prostu pracuje olej. CVT chyba też ma hydrokonwerter, ale nie jestem pewien.
Dwusprzęgłowa zapina sprzęgło jak się puszcza hamulec, więc grzałbyś sprzęgło i je niszczył szybko.
@panzielony: Nie wiem, ale strzelam że w DSG również nie ma to najmniejszego znaczenia.
@Panczenisci: w klasycznym, nie najnowszym hydrokinetyku? na pewno? :>
Komentarz usunięty przez autora
Ty najpierw zarzucasz mi, że nie ma okularów dla astygmatyków. Jak Cie wyprowadziłem z błędu to teraz prujesz się, że off topic xD
@RozbrykanyKartofelek: W którym momencie?
@RozbrykanyKartofelek: Ha?
Jak kogoś rażą te światła to ma problem z oczami i powinien iść do lekarza a na pewno zrezygnować z jazdy autem (jako kierowca)!
Ktoś wyżej dobrze radzi: hamulec rozłącza układ a "ręczny" nie
A na tych za sobą się nie patrz, bo to nie twój problem, niech jeżdżą w okularach (nawet w nocy xD) jak im to tak przeszkadza.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@Kasia123456789: nie ma. idź do okulisty
Komentarz usunięty przez autora