Wpis z mikrobloga

Mireczki, takie pytanie. Mam samochód z automatyczną skrzynią i wszystko ok, ale mam pytanie o obsługę.

Pytanie dotyczy dłuższego postoju (np. na długim czerwonym albo przed przejazdem kolejowym). Zgodnie z zaleceniami większości ekspertów nie przełączam w tym momencie z D na N czy P, tylko trzymam na D i hamulcu.

Jednak - mój samochód ma hamulec ręczny. Czy stojąc w taki sposób mogę sobie go włączyć i nic się specjalnie zużywa? Chodzi o to, żeby nie świecić komuś z tyłu cały czas światłem stopu i nie trzymać tak długo nogi. Jednocześnie nie zmieniamy dzięki temu z D na N i nie ma spadku ciśnienia w skrzyni.

Sorry, jeśli lamerskie pytanie.

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
asfalt6 - Mireczki, takie pytanie. Mam samochód z automatyczną skrzynią i wszystko ok...

źródło: comment_1592030761SC7Wx9N2vcv96lMeFbsJjL.jpg

Pobierz
  • 84
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 226
@asfalt6: hamulec nozny działa również jako sprzęgło rozłączając układ napędowy. Stojąc na ręcznym układ będzie spięty i pod obciążeniem co nie będzie dla niego zdrowe
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 46
@asfalt6: z D zrzucasz dopiero jak chcesz stanąć całkiem i wyłączyć silnik. I wtedy też zaciągasz ręczny.
A jak jedziesz to D i hamulec nożny i tyle.

Automat jest właśnie po to, żeby nie kombinować.

Przejazd kolejowy to w sumie osobna sprawa, tu można i silnik wyłączyć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 192
@asfalt6: Ja mam tak, ze po puszczeniu hamulca auto zaczyna sie toczyć. Wrzucajac w tym momencie ręczny raczej mija to sie z celem. Auto chce jechach, hamulec chce utrzymac w miejscu.
Ja zostawiam na D + noga na hamulcu. Jesli komus oslepiaja swiatla samochodu to niech idzie do lekarza. Bo to one swieca zebys byl widoczny :)
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@Panczenisci: na światłach trzeba stać na D bo układ jest pod większym ciśnieniem i smaruję skrzynie. Na P czy N nie masz praktycznie żadnego, bo ciśnienie jest minimalne.
@asfalt6: D i na hamulcu. Poczytaj jak działa konwerter i nie czytaj głupot na wykopie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@wam116: @Crow7422
Też mi się tak wydaje. Jeśli jest hydrokonwerter, to po prostu pracuje olej. CVT chyba też ma hydrokonwerter, ale nie jestem pewien.
Dwusprzęgłowa zapina sprzęgło jak się puszcza hamulec, więc grzałbyś sprzęgło i je niszczył szybko.
  • Odpowiedz
@Panczenisci: nie generalizowałbym, w hydrokinetykach MB tak nie ma. W późnych 5-G (722.6) jest funkcja HOLD, ale AFAIR po prostu pompa hamulcowa podaje ciśnienie na heble, bo auto nie stacza się przy aktywnym HOLD i puszczonym pedale hamulca.
  • Odpowiedz
@Crow7422: Astygmatyzm koryguje się za pomocą tzw. szkieł cylindrycznych. Maja one różną moc załamywania promieni świetlnych, dopasowaną do wady pacjenta. W jednym położeniu osi (tzw. przekroju głównym) mogą np. korygować nadwzroczność, w drugim wyrównywać kształt rogówki. Gdy okulista wypisuje pacjentowi receptę na okulary, zaznacza na niej tzw. oś cylindra. Jeżeli zależy nam na wygodzie, okulary w większości przypadków można zastąpić soczewkami torycznymi. W odróżnieniu od klasycznych soczewek kontaktowych, te mają
  • Odpowiedz