Wpis z mikrobloga

Mireczki, takie pytanie. Mam samochód z automatyczną skrzynią i wszystko ok, ale mam pytanie o obsługę.

Pytanie dotyczy dłuższego postoju (np. na długim czerwonym albo przed przejazdem kolejowym). Zgodnie z zaleceniami większości ekspertów nie przełączam w tym momencie z D na N czy P, tylko trzymam na D i hamulcu.

Jednak - mój samochód ma hamulec ręczny. Czy stojąc w taki sposób mogę sobie go włączyć i nic się specjalnie zużywa? Chodzi o to, żeby nie świecić komuś z tyłu cały czas światłem stopu i nie trzymać tak długo nogi. Jednocześnie nie zmieniamy dzięki temu z D na N i nie ma spadku ciśnienia w skrzyni.

Sorry, jeśli lamerskie pytanie.

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Pobierz
źródło: comment_1592030761SC7Wx9N2vcv96lMeFbsJjL.jpg
  • 84
@Crow7422: @RozbrykanyKartofelek ma racje co do astygmtyzmu. Ale soczewki kontaktowe nie sa jakies strasznie grube zeby sobie ktos nie pomyslal ze nie wlozy sobie do oka, ale rzeczywiscie maja balast pryzmatyczny badz tez strefy na godzinie 4 i 8 zapobiegajace rotacji xD @ElCidX nie zawsze jest pionowa linia na torycznych ale sa tez w innych miejscach takie znaczniki, male kreseczki. Jest to potrzebne specjaliscie optometryscie/okuliscie zeby ocenil rotacje osi astygmatyzmu w
@asfalt6: Nowe samochody z automatami maja fajne rozwiązanie które nazywa się chyba auto hold. Gdy wciśniesz mocniej hamulec właśnie na światłach albo przed przejazdem to jest on automatycznie trzymany tak jakbyś miał na nim cały czas stopę. Tobie pozostaje trzymanie cały czas stopy na hamulcu i nie wyłączanie przełożenia drive.
@LubieSzaszylkiZLublina nie, chodzi oto że jak zjeżdżam z przejazdu to lekko szarpie robiąc taka ala dziwną redukcję. Dotyczy to tylko przejazdów kolejowych co jest dziwne. Ale niebawem jadę na diagnostykę serwis, olej i filtr w skrzyni. Więc zobaczę. Koszty ogromne...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
soczewki mają linie? Pierwsze słyszę i na swoich torycznych nie widziałem


@ElCidX: U mnie jest kreska, ktora musi byc na gorze przy zakladaniu by oś widzenia byla prawidlowo ustawiona. Przy spaniu w soczewkach (mam day & night) tez warto rano sprawdzic oś bo soczewka przemieszcza sie na galce przy przecieraniu oczu itd. Tak czy siak, najlepszy wynalazek i okulary zaloze moze jak bede starym dziadem.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Cóż za festiwal #!$%@?. Noga na hamulcu, bo to zdrowe dla automatu. No zajebiście stać za takim samochodem w korku, szczególnie kiedy ma jakieś ledowe gównoświatła. Oczy się wtedy po prostu męczą i homologacja świateł, astygmatyzm nie mają nic do tego.
@asfalt6: Typowe #!$%@? polaczki!!! Op zadał proste pytanie i mógł otrzymać prostą odpowiedź aby trzymał na hamulcu nożnym i na D. Ale zleciały się polaczki i #!$%@? jeden fachowiec większy od drugiego. A #!$%@? #!$%@?ć drugiemu. To się dzieje wszędzie na polskich forach. Dlatego lepiej zadawać pytania w języku angielskim bo amerykanie nie mają takiego ego.
Automat to się psuje dużo paly, same problemy. Lepiej mieć kontrolę nad samochodem i jak się już ma to lepiej po zatrzymaniu P dać a nie dusić hamulec żeby kontrola była bo to nigdy nic nie wiadomo.
@asfalt6: jeszcze dodam, że w nowszych samochodach jest HOLD, czyli automatyczne trzymanie hamulca na krótkim postoju (np. na światłach). Niestety wiele osób nie czyta instrukcji i nie wie jak taki HOLD włączyć. U mnie po zatrzymaniu trzeba szybko wdusić dwa razy hamulec. Fajna, przydatna opcja.
@asfalt6: automaty są tak zaprojektowane, że jest to dla niego naturalne i zdrowe jak wykorzystujesz go zgodnie z przeznaczeniem. D używaj zawsze jak jedziesz (a nawet jak stoisz w korku trzymając nogę na hamulcu). Hamulec nie jest ręczny a postojowy i jak sama nazwa mówi jest do postoju, tak jak bieg P (parking) w skrzyni automatycznej. Na N nie zmienia się praktycznie nigdy w automacie, rzadkie przypadki. Jak będziesz tak mieszał