Wpis z mikrobloga

Mireczki, pomocy!

TLDR; Cross dla nooba, max 3500zł, nie bijcie.

Przyszedł na mnie czas, żeby kupić rower.
Jestem totalnym noobem rowerowym. Potrzebuję czegoś do wypadów w okoliczne lasy, trochę jazdy w terenie, ale też z możliwością dojechania 30-40km po asfalcie bez psioczenia na zbyt szerokie opony. Chciałbym po prostu po robocie móc sobie na rower wsiąść i #!$%@?ć po okolicznych leśnych ścieżkach.
Przeanalizowałem artykuły i poczytałem trochę wzajemnego obrzucania się kupą na forach rowerowych. Porównałem sobie moje potrzeby i zapoznałem się z określeniami takimi jak MTB/Cross/Gravel/Trekking.
Uznałem, że najsensowniejszą opcją dla mnie będzie jakiś racjonalny cenowo kross.

Szukam czegoś na akceptowalnym osprzęcie, koniecznie nowego, oczywiście niezawodnego i dającego sporo satysfakcji z jazdy.

Oczywiście przed ostatecznym wyborem będę objeżdżał okoliczne sklepy rowerowe w #poznan, żeby przymierzyć i się upewnić, że to dla mnie.
Z racji zaangażowania w tematy outdoorowe prawdopodobnie w przyszłości będę go jakoś chciał osakwić, ale to raczej plan na 2021.

Jeśli to istotne - kondycję w miarę mam, 180cm wzrostu, 90 kilo żywej wagi.

Zdjęcie z zakresu mojego hobby dla atencji.

#rower #cokupic #turystyka
Afrati - Mireczki, pomocy! 

TLDR; Cross dla nooba, max 3500zł, nie bijcie.

Przy...

źródło: comment_1590385435aAd9x4uC0am0AZRKb1QbZp.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
@MilionoweMultikonto: Chcę od razu siadać i jechać. Mam już dwa zainteresowania, które zabierają sporo czasu, więc, jakkolwiek bardzo szanuję grzebanie w sprzęcie, tak obawiam się, że nie wystarczy mi czasu i zamiłowania.
  • Odpowiedz
Jeżeli chodzi o mtb i kross to od level 5 w górę. Polecam podobnie jak przy samochodach poszukać wyprzedaży rocznika. Na centrumrowerowe.pl często maja promocje. Popularność zyskują ostatnio gravele, polecam pooglądać testy na yt - taki mieszaniec szosowego i mtb, może cie zainteresuje.
  • Odpowiedz
@abracadaver: Dzięki za radę. Gravele wyglądają ciekawie, ale mam wrażenie, że to jednak rowery bardziej na szosę niż w teren (kierownica, zazwyczaj węższe opony), a ja mocno planuję jednak terenowe eskapady. Do tego od znajomka dostałem informację (może gupią, może nie gupią, nie wiem), że sensowny gravel to bardziej w stronę 5k niż 3kzł. Dlatego na pierwszy porządny rower szukam czegoś jednak mocniej w stronę terenu - na gravela czy szosę
  • Odpowiedz
@Afrati:
Jeśli chcesz czegoś o najlepszym stosunku cena - osprzęt to po prostu Decathlon.
Po drugie - sprawa dobrego osprzętu - nie demonizował bym tego - to wbrew pozorom nie jest aż tak istotne - bo dobry wcale nie oznacza bardziej trwały a raczej lżejszy i taki posiadający ficzery (choć oczywiście rozumiem że jest to argument ktory do mało kogo przemawia :)
Po trzecie za 3.5k kupisz przyzwoity rower zawsze. Oczywiście
  • Odpowiedz
@bibsz: Ok, to brzmi jak sensowna rekomendacja. Zakładam, że te 3-3,5k wystarczy na jakościowo optymalny sprzęt, a decathlon w każdej aktywności zyskuje od lat fanów - bardzo sobie chwalę przystępne procedury gwarancyjne. Widziałem na blogu roweroweporady polecenia B'twina Riverside 920, ale nigdzie nie jest dostępny niestety...

Ad. Ps. - tak, to Otule w wersji klasycznej, czyli Climashield 133. Jeśli potrzebujesz jakichś rad w temacie hamakerstwa czy szerzej sprzętu outdoorowego - pytaj,
  • Odpowiedz
@Afrati
Co do osprzęt to @bibsz ma racje, może nie potrzebujesz niewiadomo jakiego wysokiego. Wyszy osprzęt to też wyższy koszt części. (najlepiej celować gdzieś w srodkową półkę, no chyba że trafi się coś wyższego to czemu nie. Ale nie brałbym tego jak główny wyznacznik)
I tak, Decathlon ma najlepszy stosunek osprzętu do ceny. Ale to Decathlon więc ciężej go odsprzedać. niż coś z marką.

Czy ten B'twin Riverside Ci się podoba ?
  • Odpowiedz
@kubas89: Dzięki! Wizualnie ten Riverside nie podoba mi się kompletnie, to załamanie ramy wygląda mocno średnio. Z polecanych tutaj rowerów bardzo za to odpowiada mi Nothtec i zalinkowana przez Ciebie Merida.

Argument o szybkim spadku wartości rowerów z Deca też do mnie przemawia, a zakładam, że za rok-dwa będę miał już sprecyzowane oczekiwania względem roweru i znając siebie będę rozważał przesiadkę.
  • Odpowiedz
  • 1
@Afrati UNIBIKE Viper na początku chciałem droższego Zethosa ale ten wygodniejszy był z powodu ergo gripów i sztycy amortyzowanej.
  • Odpowiedz
  • 1
@Afrati kolego chyba zapomniałeś dopisać jedno zero do tej ceny + protezy z tytanu, ehh, mam nadzieję, że przejdzie ta ustawa i będzie można jeździć tylko z licencją, bo coraz więcej amatorów pcha się do zabawy!11!
  • Odpowiedz
@Afrati:
jeszcze jedna rzecz dodam. Zobacz na rowery marina
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-muirwoods-29er
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-four-corners

oczywiście każdy tutaj mówi gravel. To nie jest takie oczywiste bo gravele to różne rowery sa ale ten marin jest rowerem stricte turystycznym który ze względu na grube opony będzie jeździł po lesie równie dobrze co treking czy cross. No i jest dość wysoki wiec jesli wolisz pozycje bardziej wyprostowane to nie bedziesz odczuwał dyskomfortu.

Natomiast muirwood jest po prostu
  • Odpowiedz
@Afrati: Miałem dokładnie takie same wymagania, oczekiwania i ścieżkę wyszukiwania roweru, co Ty :) U mnie też stanęło na crossie - u mnie jest to Merida Crossway 300. Od 500 różni się drobiazgami (np. blokada amorka w 300 jest na widelcu, a w 500 na kierownicy). To jest rower typu "wsiadasz i jedziesz" - w weekend zrobiłem nim 60 km na biwak i z powrotem i nie mam na co
  • Odpowiedz
@bibsz: Nie ukrywam, że raczej spoglądałem w stronę rowerów z amortyzatorem z przodu. Zastanawiam się na ile komfort w czasie jazdy po lesie bez amortyzatora jest niższy, ale to pewnie sprawdzę dopiero, jak będę miał okazję się solidniej przejechać... Dzięki za ciekawą alternatywę!
  • Odpowiedz
@Afrati:
Amortyzator w lesie daje sporo. Bardzo :)
Ale - te w rowerach crossowych sa z definicji do bani. Więc - prawdę mówiać jeśli tak myślisz o lesie to ja bym sie rozglądał w kierunku jakiegoś MTB. Grubość opony wbrew pozorom nie jest problemem na asfalcie - sa nimi opory toczenia które zależą głównie od bieżnika oraz ciśnienia. Z resztą opony możesz wymienić.
  • Odpowiedz