Wpis z mikrobloga

Ja rozumiem, że świat się zmienia. Stoimy u progu rewolucji, jaką są samochody elektryczne. Będzie zupełnie nowa epoka, zapewne nowe standardy w wielu kwestiach. Akceptuję to. Nawet się tym ekscytuję.

Ale dlaczego to musi być takie brzydkie? Dlaczego projektanci elektrycznych samochodów uznali, że należy całkowicie przeprojektować deski rozdzielcze i proponują takie... coś? Nad Teslą Model 3 już się znęcaliśmy, teraz do akcji wkracza Mustang Mach-E, pic rel.

Ok, mają potrzebę wyraźnego odróżnienia się od aut spalinowych. Pewnie chcą wykreować nową modę. Myślą, że to nowoczesne. Ale przecież pod względem estetycznym to wygląda jak kupa. Zamiast nowoczesności, mam wrażenie biedy. Najprostsza, toporna deska, jakiś nieokreślony bałagan w liniach i rodzajach tworzyw, a na to wszystko JEB wielka patelnia tabletu. Jak strzał w ryj, naklejone na siłę na zupełnie niepasujące do tego tło. Już kij z tym, czy to jest funkcjonalne, a nadal uważam (z doświadczenia), że pełna dotykowość w aucie to porażka. Ale to jest po prostu brzydkie.

Nic z niczego nie wynika. Nie jest logiczną częścią całości. Ekran wygląda, jak by miał zasłonić to, co jest pod nim, jak by to był jakiś inny projekt, w którym w ostatniej chwili uznano, że trzeba przykryć niemodne przyciski i doklejono ten tablet.

Czy to wnętrze ma osobowość?
Czy czujecie się w nim dobrze?
Czy ono ma jakiś charakter?

Trzy razy nie. Mustang miał zawsze zacięcie sportowe. Widać? Jakikolwiek element? Nie. Jest to chłodne, techniczne wnętrze. Wygląda jak stoisko w elektromarkecie, jak by chcieli sprzedać ten tablet z środka i dlatego go eksponują na mało ciekawym tle.

Naprawdę, spodziewałem się dużo więcej po tej nowoczesności.

#motoryzacja #ford #tesla
Pobierz jamtojest - Ja rozumiem, że świat się zmienia. Stoimy u progu rewolucji, jaką są samo...
źródło: comment_BR39Zss69AvQWk1AJBhhQyWA3NHYb72n.jpg
  • 56
Jedyną wątpliwą sprawą jest bezpieczeństwo korzystania z takich rozwiązań w trakcie jazdy,


@Bouquet: Obydwa rozwiązania nabiorą znacznie innego znaczenia i użyteczności w przypadku wprowadzenia kiedyś jazdy autonomicznej. W Tesli zostaniesz z tabletem do grania i przeglądania internetu z aplikacjami do muzyki, YT, rysowania, komunikowania się itp, a w audi zostaniesz z feature-phonem z 10 wbudowanymi aplikacjami, gdzie od 5 lat nieaktualizowane spotify już nie działa, nowego serwisu streamingowego nie ma, a
@jamtojest: jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o hajs, tworząc taką konfigurację ustawienia deski rozdzielczej dużo łatwiej jest ją wyprodukować, części zarówno do aut o kierownicy po lewej stronie jak i prawej jest taka sama a na dodatek wyrzucasz 90% elementów które są kosztowne (pokrętła, przyciski, wskaźniki etc) i zastępujesz je ekranem LCD - w skrócie - cięcie kosztów ...
@abraca: Zgadzam się, ale do faktycznego wprowadzenia aut całkowicie autonomicznych jeszcze bardzo daleka droga. Do tego czasu wspomniane Audi będzie zastąpione następnymi pięcioma generacjami, więc spokojnie. Na ten moment mimo wszystko kokpit Audi ma dla mnie więcej sensu.

Plus, nadal powtarzam, że chodzi mi przede wszystkim o DESIGN. Uważam, że da się to zrobić dużo bardziej estetycznie. Nawet w Tesli Model X już to jakoś wygląda, a da się jeszcze lepiej.
Ekran wygląda, jak by miał zasłonić to, co jest pod nim, jak by to był jakiś inny projekt, w którym w ostatniej chwili uznano, że trzeba przykryć niemodne przyciski i doklejono ten tablet.

@jamtojest: Musk na projektowanie wnętrza poświęcił z jakieś 10 minut, między twittowaniem, więc nie czepiaj się, że jest jak jest - mogło wyglądać znacznie gorzej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A prawda jest taka, że
wtedy to było ładne


@jamtojest: To nigdy nie było ładne, wtedy to był po prostu standard.

dałeś przykład auta w podobnym segmencie cenowym?


Nie wiem co to ma zmienić, chcesz popatrzeć na przepiękne imitujące drewnianą komodę elementy w Mercedesie S? Proszę serdecznie. Porównanie może i absurdalne, ale prawda jest taka że ładne kokpity budujemy dopiero od kilku lat, a nawet te z krowiastymi tabletami są ładniejsze niż 90% w historii motoryzacji.
Pobierz Wap30 - > wtedy to było ładne

@jamtojest: To nigdy nie było ładne, wtedy to był po...
źródło: comment_M4FpeKcAqtlHCFHwiX0Srndfbd168fRq.jpg
@Wap30: Ej, jak byś się postarał, to byś znalazł jeszcze brzydsze zdjęcie. Może takie wiesz, po taksiarzu? Zarzygane hamburgerem?

Nie wiem nawet jak z Tobą rozmawiać, bo tworzysz sobie jakąś fikcję. Jak rozmawiać z człowiekiem, który twierdzi, że wnętrze S klasy W140 było brzydkie? Przykładasz dzisiejsze standardy do tamtych czasów. To wnętrze wtedy było piękne. To nie była żadna imitacja drewna, to był najprawdziwsze drewno. Taka była moda, takie były trendy.
Pobierz jamtojest - @Wap30: Ej, jak byś się postarał, to byś znalazł jeszcze brzydsze zdjęcie...
źródło: comment_fGVrjVxJxtwotCkzJ0CGXGwSOqt4jrol.jpg
Przykładasz dzisiejsze standardy do tamtych czasów. To wnętrze wtedy było piękne


@jamtojest: To ja nie wiem ja z tobą rozmawiać, skoro dalej wracasz do swoich relatywnych miar. Tak, to było standardem i w porównaniu do jeszcze gorszych ulepów było ładne, ale nie było nigdy tak naprawdę ładne. W porównaniu z dzisiejszymi kokpitami z aluminiowymi przełącznikami, skórzanymi akcentami i chromowanymi listwami tamte czarne straszące plastiki po prostu odstają monstrualnie. Jak chcesz dyskutować
@Wap30: To jest dyskusja na zasadzie, że Mona Lisa to w sumie brzydka, dziś Leonardo by jej pierdaknął fotkę smartfonem i by była ładniejsza.

Takie były czasy, takie były standardy, tak się robiło i to było ładne wtedy. I tyle. Czasy się zmieniają, gusta, trendy. W 2000 roku chodziło się w szerokich workowatych garniakach i były one szczytem mody i dobrego smaku. Dziś się chodzi w dopasowanych i tamte szerokie byłyby
no ja się zajebiście czułem w tesli model x, jakbym w kokpicie samolotu siedział


@kj5: Ja jechalem Tesla S i siedzi sie jak w biednej poczekalni, wyglada slabo. Jak takie cos sie komus podoba to spoko, ale nie ma co sie dziwic ze znajda sie ludzie ktorzy jada po takim wystroju, bo krytyka w tym wypadku jest jak najbardziej zasadna.