Wpis z mikrobloga

Ja rozumiem, że świat się zmienia. Stoimy u progu rewolucji, jaką są samochody elektryczne. Będzie zupełnie nowa epoka, zapewne nowe standardy w wielu kwestiach. Akceptuję to. Nawet się tym ekscytuję.

Ale dlaczego to musi być takie brzydkie? Dlaczego projektanci elektrycznych samochodów uznali, że należy całkowicie przeprojektować deski rozdzielcze i proponują takie... coś? Nad Teslą Model 3 już się znęcaliśmy, teraz do akcji wkracza Mustang Mach-E, pic rel.

Ok, mają potrzebę wyraźnego odróżnienia się od aut spalinowych. Pewnie chcą wykreować nową modę. Myślą, że to nowoczesne. Ale przecież pod względem estetycznym to wygląda jak kupa. Zamiast nowoczesności, mam wrażenie biedy. Najprostsza, toporna deska, jakiś nieokreślony bałagan w liniach i rodzajach tworzyw, a na to wszystko JEB wielka patelnia tabletu. Jak strzał w ryj, naklejone na siłę na zupełnie niepasujące do tego tło. Już kij z tym, czy to jest funkcjonalne, a nadal uważam (z doświadczenia), że pełna dotykowość w aucie to porażka. Ale to jest po prostu brzydkie.

Nic z niczego nie wynika. Nie jest logiczną częścią całości. Ekran wygląda, jak by miał zasłonić to, co jest pod nim, jak by to był jakiś inny projekt, w którym w ostatniej chwili uznano, że trzeba przykryć niemodne przyciski i doklejono ten tablet.

Czy to wnętrze ma osobowość?
Czy czujecie się w nim dobrze?
Czy ono ma jakiś charakter?

Trzy razy nie. Mustang miał zawsze zacięcie sportowe. Widać? Jakikolwiek element? Nie. Jest to chłodne, techniczne wnętrze. Wygląda jak stoisko w elektromarkecie, jak by chcieli sprzedać ten tablet z środka i dlatego go eksponują na mało ciekawym tle.

Naprawdę, spodziewałem się dużo więcej po tej nowoczesności.

#motoryzacja #ford #tesla
jamtojest - Ja rozumiem, że świat się zmienia. Stoimy u progu rewolucji, jaką są samo...

źródło: comment_BR39Zss69AvQWk1AJBhhQyWA3NHYb72n.jpg

Pobierz
  • 56
@johnmorra: No dokładnie. Chociaż to wnętrze jest w sumie dość "normalne" jak na obecne standardy. Widać, że jest pewne ciśnienie, żeby samochody elektryczne wyznaczały nowy standard. Tylko moim zdaniem to, co widać w tym Mustangu to krok w złą stronę.
@jamtojest:
1. #!$%@? w dupę debilom z forda za masakrowanie legendy mustanga. Zaraz cioty na sokowirówkę nakleją znaczek Ford Mustang GT V8 48V
2. Tesla 3 to idiotyzm bez zegarów. Ten suv forda ma coś takiego i to już duży plus. Trzeba mieć raka mózgu by uznać, że umieszczenie prędkościomierza daleko od poza środkiem skupienia wzroku jest dobrym pomysłem.
3. IMHO mi się te tablety podobają. Rozumiem konieczność ich stosowania, bo
@jamtojest Nie projektanci tylko księgowi. O wiele taniej jest wstawić w miejsce zegarów i konsoli centralnej telewizory, a potem napisać działające i ładnie wyglądające oprogramowanie e-kokpitu, niż zaprojektować funkcjonalne przyciski i zegary.
Ale dlaczego to musi być takie brzydkie? Dlaczego projektanci elektrycznych samochodów uznali, że należy całkowicie przeprojektować deski rozdzielcze i proponują takie... coś? Nad Teslą Model 3 już się znęcaliśmy, teraz do akcji wkracza Mustang Mach-E, pic rel.


@jamtojest: Ponieważ na razie są to serie testowe nie przeznaczone dla mainstreamu, a zarazem nie ma sensu na platformach testowych inwestować w "homologacje" oraz R&D wnętrza. Zerknij na rozwiązania toyoty choćby jak wygląda wnętrze
@cwlmod:

Ad. 3. Ja nie mówię, żeby rezygnować z ekranów. One są koniecznością i to nawet dobrze. Ale po pierwsze, część funkcji powinna być dostępna z poziomu fizycznych manipulatorów (oby to rozwiązali poprzez dobrze zaprojektowane przyciski na kierownicy), a po drugie - chodzi o design i estetyczne wkomponowanie tego ekranu w kokpit. To, co tutaj jest to jest #!$%@? absurd i nieśmieszny żart.

Tak jak sporo osób pisze, to właśnie wygląda
Ale dlaczego to musi być takie brzydkie? Dlaczego projektanci elektrycznych samochodów uznali, że należy całkowicie przeprojektować deski rozdzielcze i proponują takie... coś? Nad Teslą Model 3 już się znęcaliśmy, teraz do akcji wkracza Mustang Mach-E, pic rel.


@jamtojest: bo firmy motoryzacyjne nie chcą by elektryki były konkurencją dla ich standardowej oferty, dlatego wszelkie elektryczne koncepty były ekstremalnie brzydkie. Weszła Tesla to elektryki znormalniały z zewnątrz no ale co do wnętrza to
@johnmorra: To ja wolę tego Macha. Przycisków mają podobną ilość, Mach ma ładne proste linie z wkomponowanymi nawiewami. Audi co ma? 3 wyświetlacze, 3 dodatkowe panele dotykowe i kształty: Prostokąty, sześciokąty, nieregularne pięciokąty, nieregularne czworokąty, "pękate" prostokąty, jeden nawiew inny od drugiego, tamten inny od trzeciego, dwa w jednej linii, trzeci w niższej linii. Lakierowana wstawka ucięta na nawiewach. Wszystkie linie w miarę płynne, aż tu nagle obudowa wyświetlacza wyższego na
@jamtojest: Po pierwsze ograniczenie kosztów i dobrze, po drugie łatwość wprowadzania zmian, aktualizacji, naprawiania błędów, po trzecie porównywanie tabletów i klasycznych desek to jak porównywanie nokii 3310 i iPhone, jedno i drugie to telefon tylko popatrz na możliwości. Jedyną wątpliwą sprawą jest bezpieczeństwo korzystania z takich rozwiązań w trakcie jazdy, powinno więc pojawiac się jak najwięcej opcji sterowania głosowego oraz nie powinniśmy odchodzić od pokręteł typu tych w Mercedesie, Audi i