Wpis z mikrobloga

Godot Engine - Tworzenie Gier

Godot Engine jest darmowym i otwartym silnikiem do tworzenia gier.
W przeciwieństwie do innych silników ważących kilka gigabajtów, Godot waży około 60 MB lecz mimo to oferuje ogromną ilość funkcji.
Działa bez konieczności instalacji, dzięki czemu możliwe jest łatwe korzystanie na wielu komputerach.
Posiada niewielkie wymagania sprzętowe, więc bez większych problemów powinien działać na starszych komputerach.
W 2018 roku był trzecim najszybciej rozwijającym się projektem na Githubie.
Nad jego rozwojem, czuwa jeden z jego twórców Juan Linietsky wraz z innymi osobami pracującymi w pełnym wymiarze godzin ze środków zebranych przez w serwisie Patreon.
Wkrótce planowane jest wydanie wersji 3.2 oraz 4.0, które zapewnią możliwość używania silnika w przeglądarce, wsparcie dla Vulkan API, poprawę wydajności dla 3D czy dodanie obsługi systemu kontroli wersji GIT.

Najnowszą wersją programu na dzień dzisiejszy jest wersja 3.1.1

Platformy - #windows #macos #linux
Strona z linkiem do pobrania - https://godotengine.org/download
Cena - Całkowicie darmowy - MIT - można korzystać za darmo zarówno do użytku osobistego jak i komercyjnego

Obszerną listę poradników do Godota można znaleźć w moich comiesięcznych wpisach np. - https://www.wykop.pl/wpis/43779055/w-sierpniu-glownymi-wydarzeniami-bylo-rozpoczecie-/

Listę z grami stworzonymi w Godocie można znaleźć tutaj - https://github.com/qarmin/Games-created-in-Godot

Obszerną listę programów OpenSource na różne systemy można znaleźć tutaj - https://github.com/qarmin/Rewelacyjne-OpenSource#rewelacyjne-opensource

#opensource #informatyka #technologia #godot #gamedev #gry
#codziennyprogram - tag do obserwowania/czarnolistowania

q.....n - Godot Engine - Tworzenie Gier

Godot Engine jest darmowym i otwartym siln...

źródło: comment_d17zZyUzV0l52EzFLfBwCaBHLJtR3DZt.jpg

Pobierz
  • 5
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@qarmin: Godot faktycznie bardzo się rozwinął. Jednak nadal bazuje zdaje się na języku interpretowanym (więc wolniejszym), poza tym kiepsko radzi sobie z fizyką, nawet przykładowy projekt nie bardzo działa.
@Antyradek: Póki co do wyboru są 3 oficjalne języki - GDScript(bazowany na Pythonie interpetowany język), C++ i C#. Według mnie to wystarczająco dużo do wyboru a społeczność tworzy obsługę kolejnych np. Python.
GDScript w realnych zastosowaniach jest ~2 razy wolniejszy od C++ i C# ale łatwiejszy od nich, w przyszłości(4.1+) będzie kompilowany do C++, więc różnic prawie nie będzie widać.
@qarmin: Fajnie, że promujesz Godot. Po miesiącach zabawy nad prototypem swojej pierwszej gierki w Unity utwierdziłem się w przekonaniu, że to ogromny kombajn będący zupełną przesadą dla mojej gierki, która na dodatek będzie oparta na grafice wektorowej (2D), więc nie będzie tam nawet wielu bitmap, a buildy wciąż miały po kilkadziesiąt MB bez audio. A ja chcę mało zajmującą gierkę, która szybko się ściągnie i odpali na prawie wszystkim. Do tego