Ciekawostka 1: kultowy w Polsce Passat B5 po liftingu mógł być wyposażony w widlasty silnik W8: połączone dwa silniki VR4. Dawał 275 koni i 6,5 sekundy do setki. To jedyny tego typu silnik w całej historii motoryzacji.
Ciekawostka 2: ów silnik posłużył do rozwoju W12 z Phaetona i W16 z Veyrona. Także jeśli ktoś chce mieć cząstkę słynnej niemieckiej techniki z niegdyś najszybszego samochodu na świecie, niech kupi tego Passata.
@19michael86: @syzygium: Jest to samochód-ciekawostka, którego celem było pokazanie, że Volkswagen też umie w klasę wyższą i zaawansowaną technikę. Za rządów Ferdynanda Piecha było więcej takich nietypowych pomysłów, jak wzmiankowany Volkswagen Phaeton.
Przecież wiadomo, że takie auto wymaga specjalnej opieki.
@DerMirker szkoda że ceny części nie tanieją razem z samochodami, teraz zakup takiego Passata to nie jest zbyt duży wydatek, ale utrzymanie to jest kosmos. Szkoda, bo gdyby części kosztowały maksymalnie jeszcze raz tyle co do cywilnego Passata to skusil bym się na coś takiego, a tak..
I co z tego jak to nadal passat, wszystko trzeszczy, jakość wykonania jak w polonezie, twarde plastiki i wszystko dookoła, osobiście wolałbym A4 B5 2.8V6 niż takowe passeratti, przynajmniej części łatwiej dostać a jakość wykonania o niebo lepsza :D
tylko pokazał, że VW nie umie xD przecież te silniki to tragedia
Czemu? Gdybyś pisał o V10 TDI z Phaetona, to bym się w pełni zgodził - ten silnik to straszny, skaszaniony ulep i gwarancja potwornych wydatków serwisowych. W8 miał swoje problemy, ale daleko mu do tego poziomu.
@Zjem_Ci_nos: Jest dużo zamienników, @Sm3rf1k: bosch 0986479A30 - 211 zł/szt, IMO spoko.
Z VW jest ten plus, że nawet do trzydziestoletniego auta ciągle masz dostępne części. Są drogie, ale są. Idziesz do aso rano i masz od ręki albo na następny dzień. Spróbuj za to sobie kupić jakieś części do starego citroena albo peżota. Do zwykłej xsary którą zakończyli w 2006 nie ma już większości mniej typowych części i musisz
Ciekawostka 1: kultowy w Polsce Passat B5 po liftingu mógł być wyposażony w widlasty silnik W8: połączone dwa silniki VR4. Dawał 275 koni i 6,5 sekundy do setki. To jedyny tego typu silnik w całej historii motoryzacji.
Ciekawostka 2: ów silnik posłużył do rozwoju W12 z Phaetona i W16 z Veyrona. Także jeśli ktoś chce mieć cząstkę słynnej niemieckiej techniki z niegdyś najszybszego samochodu na świecie, niech kupi tego Passata.
#rzetelnafura ->ciekawe autka
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #volkswagen
To jest vv ( ͡° ͜ʖ ͡°) matematykę pozostawiam Tobie.
Przecież wiadomo, że takie auto wymaga specjalnej opieki.
@DerMirker tylko pokazał, że VW nie umie xD przecież te silniki to tragedia
Czemu? Gdybyś pisał o V10 TDI z Phaetona, to bym się w pełni zgodził - ten silnik to straszny, skaszaniony ulep i gwarancja potwornych wydatków serwisowych. W8 miał swoje problemy, ale daleko mu do tego poziomu.
https://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,1066726,volkswagen+passat+b5-+1996-2005+uklad+hamulcowy+bosch+volkswagen+passat+b5-+2000-2005+tarcze+hamulcowe+przod+4-0+w8+4motion.html?gclid=Cj0KCQjw4s7qBRCzARIsAImcAxbeheFtZ-Eq2bwzwomJQpzM9o5rb8Kf3bxzQ_xpuvFyxabcjcPFGxIaAm5OEALw_wcB
Z VW jest ten plus, że nawet do trzydziestoletniego auta ciągle masz dostępne części. Są drogie, ale są. Idziesz do aso rano i masz od ręki albo na następny dzień.
Spróbuj za to sobie kupić jakieś części do starego citroena albo peżota. Do zwykłej xsary którą zakończyli w 2006 nie ma już większości mniej typowych części i musisz