Wpis z mikrobloga

P o t ę ż n y Passat

Ciekawostka 1: kultowy w Polsce Passat B5 po liftingu mógł być wyposażony w widlasty silnik W8: połączone dwa silniki VR4. Dawał 275 koni i 6,5 sekundy do setki. To jedyny tego typu silnik w całej historii motoryzacji.

Ciekawostka 2: ów silnik posłużył do rozwoju W12 z Phaetona i W16 z Veyrona. Także jeśli ktoś chce mieć cząstkę słynnej niemieckiej techniki z niegdyś najszybszego samochodu na świecie, niech kupi tego Passata.

#rzetelnafura ->ciekawe autka
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #volkswagen
Pobierz
źródło: comment_tj4mb5xvZFSqAd74z7zsSjmTpa2vRLO7.jpg
  • 87
@nikczemniug zobacz ile lat temu kupiona jak flaga na rejestracji, nówka z salonu wzięty pewnie bo max do 2004 roku zarejestrowany, chyba że to kolejny dzban co zakleja logo unii no fee tfu ble hiv syf i mogiła. Ale autostrady na których można wypróbować passata to dali.
@DerMirker: Passat paskudny, nigdy mi się nie podobał, ale czasy były piękne. Nawet takie firmy jak VW miały odrobinę polotu na tym smutnym jak #!$%@? rynku i wprowadzały takie ciekawostki. W8 to może i ciekawostka, ale samo to, że były normalne auta klasy średniej z silnikami V6 i to nie tylko premium, ale np. taka Vectra. A dziś bazowe wersje to jakieś padła trzycylindrowe, a normalne dwulitrowe R4 to już hi
Kiedy być pod wrażeniem, bo nie łapie?


@PanKracy582: Ja nie łapię kiedy być pod wrażeniem tego passata. Podaję przykład auta które robi to lepiej, z podobnej epoki.

A kombi zwykle zakładam będzie cięższe. Szczególnie z automatem i napędem na obie osie.
@DerMirker: Zapomniałeś dodać, że w Passacie B5 był układ stałego napędu quattro i każdy B5 W8 quattro miał, a to jest najważniejsze, bo silnik to tam uj, ciężki, słaby i awaryjny.

Ale były 1.9 tdi, 1.8T i 2.8 V6 z 4motion czyli quattro, a to tworzy znakomite auto.