Wpis z mikrobloga

Mam pytanie dla fanów #motoryzacja Dlaczego przemysł motoryzacyjny (szczególnie niemiecki) tak bardzo poszedł w stronę elektrycznych pojazdów, a nie pojazdów wodorowych (z ogniwami wodorowymi fuel cell)?
- Większy zasięg, porównywalny ze zwykłymi autami (do 700 km),
- Ładowanie przez 3 minuty, a nie przez godzinę (wyobrażacie sobie kolejki do superchargerów + miejsce parkingowe na takie auta, które czekają przez godzinę?)
- produkowana jest tylko para wodna
- Brak takiego problemy z metalami ziem rzadkich (lit, kobalt),
- Brak potrzeby wymieniania drogich baterii

Jedyny minus na ten czas, to wyższa cena takich aut + brak dystrybutorów.

Tak więc, dlaczego wszyscy tak strasznie nakręcili się na elektryki, mimo, że samochody wodorowe wydają się zdecydowanie bardziej rozsądne?
Orlen jest jednym z większych producentów wodoru w Europie (tak, wiem, ten wodór nie jest taki czysty , ale mimo wszystko), dlaczego więc polski samochód elektryczny, a nie polski samochod wodorowy?


#elektrycznosc #energia #tesla #motoryzacja #auta #srodowisko #motoryzacja #elonmusk
Pobierz malyludeklego - Mam pytanie dla fanów #motoryzacja Dlaczego przemysł motoryzacyjny (s...
źródło: comment_SS7WXqQwZ9oem7DoEUzHiCTKG1cxmd9u.jpg
  • 71
@maly_ludek_lego: produkcja H2 jest bardzo kosztowna energetycznie, no i zbiorniki na H2 to kosmiczna technologia. Musisz go upchać bardzo dużo do małej przestrzeni więc ciśnienie jest olbrzymie. Do tego H2 lubi przeciekać przez większość materiałów tak jak woda przez durszlak. Przechowywanie wodoru jest wymagające.

Baterie są po prostu bardziej praktyczne. Raz wyprodukowane służą długo a wodór, tak jak benzyna, tylko do momentu spalenia. Nie wymagają kosmicznych technologii do przechowywania.
@FLAC: Mi po prostu wydaje sie, ze problem jest z metalami ziem rzadkich - sa bardzo drogie i jest ich ograniczona ilość. Gdyby caly transport przestawić teraz na elektryczne auta, po prostu by ich nie starczyło + z czasem ceny tych metali pójdą w góre, mimo ze chwilowo w dół. Czy się mylę?
@maly_ludek_lego: para wodna to woda, tyle że w innym stanie skupienia, średnio nadaje się na paliwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

wodór można uzyskać na przykład na drodze wyżej wymienionej elektrolizy, doświadczenie w sumie fajnie i do ogarnięcia w domu :)

bierzesz sobie na przykład prostownik, na końcu przewodów przykręcasz na przykład stalowe śruby, wrzucasz obie elektrody do miski z wodą, z obu elektrod zaczną lecieć małe bąbelki,
@amath: to było ponad 10 lat temu, nawet blisko 15 więc nie pamiętam, byłem w gimnazjum xD

jakaś woda z solą kuchenną, soda + eksperymentowałem z różnymi elektrodami, grafit, żelazo, miedź w różnych kombinacjach Później już nie udało mi się odtworzyć drugi raz tych samych warunków niestety.
Ładowanie przez 3 minuty, a nie przez godzinę (wyobrażacie sobie kolejki do superchargerów + miejsce parkingowe na takie auta, które czekają przez godzinę?)


@maly_ludek_lego: Wyobrażam sobie auto elektryczne którego ładowanie zajmuje kilka minut w roku (ładowanie w garażu gdy spisz) zamiast dziesiątek godzin spędzonych na dojazdach do stacji ładowania, czekania w kolejce i na koniec tankowania w 3 minuty.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@maly_ludek_lego:
Wodór jest paliwem bardzo ciężkim w przechowywaniu i transporcie. Gaz ten łatwo tworzy wybuchową mieszankę oraz wymaga zbiorników zdolnych do utrzymania bardzo dużego ciśnienia.
Pozyskiwanie wodoru wymaga więcej energii niż ładownie baterii, poza tym baterie są bardziej rozwojowe niż pozyskiwanie i przechowywanie wodoru.
Wodór wymaga nowej infrastruktury, łatwiej dodać stacje ładowania na stacjach benzynowych niż zbiorniki na wodór.
W założeniu stacje ładowania nie mają być głównym źródłem energii dla EV.
- Ładowanie przez 3 minuty, a nie przez godzinę (wyobrażacie sobie kolejki do superchargerów + miejsce parkingowe na takie auta, które czekają przez godzinę?)


@maly_ludek_lego: Odniosę się tylko do tego bo o całej reszcie nie mam pojęcia.

Obecnie na stacjach benzynowych nie ma korków. Tankowanie i płacenie trwa te 10x szybciej niż przy elektryku. Tylko elektryk ma dwa plusy, które rozładują ten dodatkowy ruch.

1. Ładowanie w domu/biurze - to jest
@Arrival: ok, ja widzę kilka problemów.
1. W domach ludzie zazwyczaj mają gniazdka elektryczne, a nie te takie szerokie kable zasilające.
2. Jak mieszkam w bloku, puszczę sobie kabel z 10 piętra?
3. TRasa Gdańsk Kraków - 2 ładowania po godzinę = 2 h jazdy dłużej.