Wpis z mikrobloga

Mam pytanie dla fanów #motoryzacja Dlaczego przemysł motoryzacyjny (szczególnie niemiecki) tak bardzo poszedł w stronę elektrycznych pojazdów, a nie pojazdów wodorowych (z ogniwami wodorowymi fuel cell)?
- Większy zasięg, porównywalny ze zwykłymi autami (do 700 km),
- Ładowanie przez 3 minuty, a nie przez godzinę (wyobrażacie sobie kolejki do superchargerów + miejsce parkingowe na takie auta, które czekają przez godzinę?)
- produkowana jest tylko para wodna
- Brak takiego problemy z metalami ziem rzadkich (lit, kobalt),
- Brak potrzeby wymieniania drogich baterii

Jedyny minus na ten czas, to wyższa cena takich aut + brak dystrybutorów.

Tak więc, dlaczego wszyscy tak strasznie nakręcili się na elektryki, mimo, że samochody wodorowe wydają się zdecydowanie bardziej rozsądne?
Orlen jest jednym z większych producentów wodoru w Europie (tak, wiem, ten wodór nie jest taki czysty , ale mimo wszystko), dlaczego więc polski samochód elektryczny, a nie polski samochod wodorowy?


#elektrycznosc #energia #tesla #motoryzacja #auta #srodowisko #motoryzacja #elonmusk
malyludeklego - Mam pytanie dla fanów #motoryzacja Dlaczego przemysł motoryzacyjny (s...

źródło: comment_SS7WXqQwZ9oem7DoEUzHiCTKG1cxmd9u.jpg

Pobierz
  • 71
  • Odpowiedz
@maly_ludek_lego: Bo to wszystko ma być ślepym zaułkiem motoryzacji do wyciągania dodatkowych pieniędzy ( ͡° ͜ʖ ͡°) ogniwa wodorowe zarżnęłyby rynek paliwowy w kilka lat. A tak to ludzie pobujają się trochę z tymi elektrykami, a koniec końców i tak zostaną uznane za fanaberie i będzie wielki powrót hybryd oraz spalinówek.
  • Odpowiedz
@maly_ludek_lego: Ogólnie produkcja wodoru nie jest taka prosta i tania. Druga sprawa: przechowywanie wodoru. Nie ma czegoś takiego jak szczelny zbiornik na wodór. "Zatankujesz" auto dziś, wsiadasz jutro a w butlach ubyło paliwa przez noc.
  • Odpowiedz
z powyższego linka i pewnie mocno uproszczone

Wielu ekspertów uważa, że ta technologia jest przyszłością motoryzacji z uwagi na łatwość pozyskania wodoru, ekologię oraz wydajność.

Z drugiej strony jest to paliwo, które trudno utrzymać w stabilnym stanie. W zetknięciu z tlenem zawartym w powietrzu tworzy wybuchową mieszankę. Ponadto, zarówno w zbiornikach na stacjach, jak i w pojazdach wodór musi być trzymany pod ogromnym ciśnieniem. To sprawia, że łatwo o błąd, który prowadzi
  • Odpowiedz
@maly_ludek_lego: Z tego co słyszałem, wodór będzie rozwijał się stopniowo bo jego wadą są duże nakłady na infrastrukturę. Metody pozyskiwania obecnie nie są też takie czyste bo z paliw kopalnych, a elektroliza jest dość droga. Jednakże nie jest to w tej chwili tak ślepy zaułek jak z bateriami i z czasem powinno być coraz taniej i wydajniej. Dodatkowo nadzieję wiążą się z możliwością produkcji wodoru podczas nadprodukcji energii odnawialnej i w
  • Odpowiedz