Wpis z mikrobloga

Mam pytanie dla fanów #motoryzacja Dlaczego przemysł motoryzacyjny (szczególnie niemiecki) tak bardzo poszedł w stronę elektrycznych pojazdów, a nie pojazdów wodorowych (z ogniwami wodorowymi fuel cell)?
- Większy zasięg, porównywalny ze zwykłymi autami (do 700 km),
- Ładowanie przez 3 minuty, a nie przez godzinę (wyobrażacie sobie kolejki do superchargerów + miejsce parkingowe na takie auta, które czekają przez godzinę?)
- produkowana jest tylko para wodna
- Brak takiego problemy z metalami ziem rzadkich (lit, kobalt),
- Brak potrzeby wymieniania drogich baterii

Jedyny minus na ten czas, to wyższa cena takich aut + brak dystrybutorów.

Tak więc, dlaczego wszyscy tak strasznie nakręcili się na elektryki, mimo, że samochody wodorowe wydają się zdecydowanie bardziej rozsądne?
Orlen jest jednym z większych producentów wodoru w Europie (tak, wiem, ten wodór nie jest taki czysty , ale mimo wszystko), dlaczego więc polski samochód elektryczny, a nie polski samochod wodorowy?


#elektrycznosc #energia #tesla #motoryzacja #auta #srodowisko #motoryzacja #elonmusk
Pobierz malyludeklego - Mam pytanie dla fanów #motoryzacja Dlaczego przemysł motoryzacyjny (s...
źródło: comment_SS7WXqQwZ9oem7DoEUzHiCTKG1cxmd9u.jpg
  • 71
@maly_ludek_lego:

1. W domach ludzie zazwyczaj mają gniazdka elektryczne.

Jasne, ale sobie zamontują ładowarkę. Jest to dodatkowy koszt, który trzeba ponieść i najlepiej wliczyć go sobie w zakup auta. Być może usługi finansowe będą to uwzględniały i będziesz mógł sobie wziąć leasing na auto +ładowarkę i mieć wszystko w jednej racie. Dziś to może się wydawać fanaberią, ale to wszystko jeszcze raczkuje.

2. Jak mieszkam w bloku, puszczę sobie kabel z
Mercedes i VAG chyba testuje osobówki z ogniwami paliwowymi, u siebie i chyba w Chinach. Więc to nie tak, że idą na upartego. Baterie są starszą i lepiej znaną technologią.

Co branży paliwowej to lobbuje już ponoć w USA żeby iść w stronę wodoru, bo oni mogą ten wodór łatwo i szybko produkować w dowolnych ilościach. A z prądem gorzej - tutaj mają konkurencję mocno już okopaną. Zwłaszcza, że ropę tak czy
@maly_ludek_lego: No i oczywiście samochody na wodór muszą mieć baterię ;) bo ogniwo produkuje dość mało i w miarę stałą ilość prądu, a silnik elektryczny potrzebuje raz mniej raz więcej, raz nawet odda hamowaniem. Z małą baterią masz małą moc silnika i małą moc hamowania. Z dużą baterią jest lepiej, ale po co wtedy w ogóle to ogniwo, skoro masz dużą baterię?
Pobierz abraca - @malyludeklego: No i oczywiście samochody na wodór muszą mieć baterię ;) bo ...
źródło: comment_0l9PHfnmtpm04BN2R1pBmRRaraQhsQ5d.jpg
Dlaczego przemysł motoryzacyjny (szczególnie niemiecki) tak bardzo poszedł w stronę elektrycznych pojazdów, a nie pojazdów wodorowych (z ogniwami wodorowymi fuel cell)?


@maly_ludek_lego: względy wyłącznie polityczne. Miałem okazję ostatnio uczestniczyć z nieformalnej dyskusji z przedstawicielami jednego z niemieckich producentów przy okazji prezentacji nowej aplikacji zrobotyzowanej - oni sami w tą elektryfikację "na baterie" nie wierzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Jedyną wadą elektryków są baterie - nieekologiczne w produkcji i długo się lądują. Co to za problem w porównaniu do skali problemów z samochodami na wodór
@maly_ludek_lego: Jest jeszcze jeden problem - zużywanie się ogniw wodorowych. Może nie tyle zużywanie, co osadzanie się zabrudzeń z gazu. Im bardziej zabrudzony gaz tym szybsze zużycie. Im bardziej zabrudzone ogniwo - tym gorsza wydajność. Nie mam pojęcia czy da się takie ogniwa regenerować, ale nie potrafię sobie wyobrazić jak takie czyszczenie miało by wyglądać. Najczystszy gaz uzyskuje się z elektrolizy, ale ten proces wymaga olbrzymiej ilości energii elektrycznej = nie
@maly_ludek_lego widziałeś kiedyś stację do tankowania wodoru i sam proces tankowania? Wygląda jak bunkier 6x25m z jednym dystrybutorem. Mam jedną pod nosem i przez 8 lat nigdy nie widziałem żeby ktoś to tankował. Poza tym wodór jest zwyczajnie drogi i taki np. Hyundai na wodór wychodzi w kosztach zakupu i paliwa jak Cupra 300. Wybór jest oczywisty( ͡º ͜ʖ͡º)