Wpis z mikrobloga

  • 0
#unity #unity3d #gamedev

Co trzeba umieć żeby zostać junior unity developerem? Wiem, że to się tak nie da ściśle określić i każda firma może mieć inne wymagania, ale może chociaż wiecie jakie są ramy? Bez czego nawet nie warto startować?
  • 31
  • Odpowiedz
@edcba: Na pewno trzeba mieć jakieś doświadczenie, portfolio, wydane gry albo chociaż zaawansowane projekty. Nie ma co startować, jeśli stawiasz w Unity pierwsze kroki.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Guzik nie wiem o co Ci chodzi xD możesz jaśniej?

@CKNorek na razie nie zamierzam startować ale zastanawiam się gdzie jest ta granica od której ma się już jakieś szanse? Bo to że będę miała jakieś gry zrobione to w sumie żadne konkrety bo gry mogą mieć przecież różny poziom zaawansowania
  • Odpowiedz
@edcba: Oczywiście, tylko że u mnie w firmie były osoby jeszcze na jakichś studiach, które dłubały w Unity oraz takie, które #!$%@?ły już od lat. To oczywiste, że gry będą mieć różny poziom zaawansowania, ale z każdą z nich twoje umiejętności skoczą. Myślę, że w normalnej robocie po roku czy dwóch już byś awansowała na juniora.
  • Odpowiedz
@edcba: Zawsze myślałem, że najpierw jest po prostu programista : D Chyba że moja była już firma tak robiła, ale nie wydaje mi się. Znajoma z jakimś ekspem wskoczyła na junior producenta, no ale może ja coś #!$%@?łem.
  • Odpowiedz
@edcba: Staż, na początku jest staż :P Sam tak zaczynałem i skoczyłem na Juniora i moim zdaniem masz większe szanse po stażu. Nie słuchaj że musisz umieć tyle co Senior. :P Musisz chcieć się uczyć i się przykładać, a resztę zweryfikuje rynek i team lider widząc efekty Twojej pracy. :)
  • Odpowiedz
@edcba: Żeby dostać pierwszą robotę, to trzeba po prostu coś umieć - dostajesz do ogarnięcia jakiś temat (narzędzie dla designera, funkcjonalność gameplayowa, integracja dźwięków/grafiki itd) to musisz to umieć zrobić na istniejącym projekcie. Tylko tyle albo aż tyle.

To w jaki sposób przekonasz pracodawcę to już zupełnie inna para kaloszy. Hobbistyczne projekty pomagają, zwłaszcza jak nie są kopią tutoriali z neta (arkanoid). Udział w jamach też może pomóc, zwłaszcza że tam
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@CKNorek nie wiem, nie znam się, po prostu tak założyłam że najpierw jest junior xD

@dejvunio ile trwał Twój staż? I co mniej więcej potrafiłeś przed pójściem na staż?

@ladykagami a jesteś w stanie określić co co mniej więcej umiałaś?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@edcba: jak jesteś ogarnięty i umiesz dobrze csharpa to żeby dostać pracę potrzebujesz 200 godzin intensywnej pracy w Unity. Tylko trzeba mieć na uwadze że temat jest rozległy więc jak skupisz się np na Animacjach a przyszły pracodawca będzie potrzebował kogoś do UI albo do fizyki to może nie pyknac
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Dev3City oferty pracy przeglądam już od jakiegoś czasu ale tam są same ogólniki

@zibizz1 nie no, to wiem że trzeba różne aspekty ogarniać tylko właśnie się zastanawiam gdzie jest ta granica, np podstawy fizyki znam ale może to za mało i trzeba potrafić jakieś bardziej zaawansowane rzeczy dotyczące właśnie fizyki
  • Odpowiedz
@edcba: dla pracodawcy lepiej jesli czegoś nie umiesz i jesteś w stanie nauczyć się w tydzień niż że robisz w czymś od 3 lat ale jak wyjdzie nowa rzecz którą trzeba opanować to zejdzie Ci miesiąc. Dlatego ja bym zrobił wywiad w nastepujący sposób:
1. znajomość Edytora (coś o corutynach, Time, znajomość popularnych narzędzi, np sprawdzenie czy rozumie do czego słuzy kłódka ) (5pkt)
3. optymalizacja, czyli jakiś problem wydajnościowy. Czy
  • Odpowiedz
Co trzeba umieć żeby zostać junior unity developerem? Wiem, że to się tak nie da ściśle określić i każda firma może mieć inne wymagania, ale może chociaż wiecie jakie są ramy? Bez czego nawet nie warto startować?


@edcba: Pytanie z rodzaju, co trzeba umieć, aby naprawiać samochody.

Są specjalizacje, mechanik, elektryk, blacharz, lakiernik.

Jeśli masz w małym palcu programowanie w C#, wchodzisz w branżę bez problemu. Ale tak samo jak ze
  • Odpowiedz