Wpis z mikrobloga

Kontynuując https://www.wykop.pl/wpis/38569333/bmw-motoryzacja-bmw-samochody-pytanie-e90/

Znalazłem na lokalnym rynku ciekawą ofertę #e91 w przedlifcie. Silnik N47 (jak napisał @hyperlink, trzeba mieć pecha żeby go trafić w przedlificie). Cena auta atrakcyjna, bo 23k i fajne wyposażenie. Przebieg lekko ponad 220k. Tylko dwóch właścicieli, przez drugiego zakupione w Niemczech od dealera BMW. Na korzyść auta przemawia to, że od nowości aż do teraz było serwisowane w ASO. Zostało również objęte akcją serwisową rozrządu, podczas której wymieniono cały zespół części.

W skrócie najważniejsze naprawy:
- ok. 130 tys. km - wymienione kompletne sprzęgło z dociskiem oraz koło dwumasowe;
- ok. 155 tys. km - wymieniony kompletny rozrząd (łańcuch, koła, napinacze);
- ok. 175 tys. km - wymieniony moduł sterowania świecami żarowymi, wyczyszczony został filtr cząstek stałych;
- ok. 185 tys. km - wymienione termostaty;
- ok. 200 tys. km - został wymieniony tłumik drgań wału napędowego;
- ok 210 tys. km - wymienione tylne amortyzatory (przednie były wymieniane 2 lata wcześniej) oraz jedno z kół pasowych silnika;
- ok. 218 tys. km - wymienione uszczelki obudowy kolektora ssącego i przepustnicy oraz wymieniony płyn chłodniczy.
- ok. 220 tys. km - wymieniony odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.

Dodatkowo były robione hamulce i inne elementy zawieszenia. Olej wymienia w interwale 15k km.

Wydaje się, że jest to sztuka jedna na sto. Pewna historia i dobry serwis. Na niekorzyść przemawia to, że co ok. 10k było robione coś grubego.

Co uważacie o takim egzemplarzu? Czy jest to nadal ryzykowna opcja?

#e90 #bmw
  • 6
  • Odpowiedz
@PIENSCI_WONSZA: nie ma jakiejś tragedii jeśli chodzi o naprawy, tak jak kolego wyżej napisał, nie wszystkie naprawy to jakieś grubsze tematy. Jednak musisz się przyzwyczaić. To jest BMW, sam jeżdzę młodszym z przebiegiem 70 tys. km i też coś się trafia co chwilę. Kupić auto to jedno, utrzymać w nienagannym stanie to drugie.

Najważniejsze, że silnik masz już po kompletnej wymianie rozrządu, chociaż ta jednostka nadal osobiście mnie nie przekonuje.
  • Odpowiedz
- ok. 130 tys. km - wymienione kompletne sprzęgło z dociskiem oraz koło dwumasowe;


@PIENSCI_WONSZA: chcialbym poznac glebsza historie tego zdarzenia, bo sprzeglo w tym aucie spokojnie wystarcza na 300k. Ja moje wymienilem niedawno przy 340k i bylo spokojnie jeszcze na 2/3 lata w takim trybie jazdy jaki ja prowadze.

Na niekorzyść przemawia to, że co ok. 10k było robione coś grubego.


Jedyne co było grube to rorzad, reszta to
  • Odpowiedz
@tejotte: No może przesadziłem, ale w samochodach psują się też różne pierdy - guziczki, żarówki itp.

@hyperlink Jeździłem wcześniej e46. Stąd mam raczej więcej obaw niż osoba, która wcześniej nie posiadała kilkunastoletniej bawarki :) W tym przypadku auta wydaje mi się warte uwagi. Wydaje się to aż podejrzane, że auto z pewną historią za taką kwotę
  • Odpowiedz