Wpis z mikrobloga

Mam plansze, zaczynam z punktu x i muszę „odwiedzić” wszystkie punkty które zaznaczyłem. Chce żeby łącza droga była jak najkrótsza. Jeden sposób na jaki wpadłem, to stworzenie 7! permutacji kolejności tych punktów, policzenie łącznej drogi dla każdego i znalezienie minimalnej wartości. Problem jest taki ze jak to nie będzie 7 tylko 20 punktów to będzie to ekstremalnie niewydajne. Wiec mam pytanie: czy zawsze wybierając najbliższy punkt od aktualnego, droga będzie najkrótsza (zakładając ze nie będzie sytuacji w której jakieś 2 punkty są w takiej samej odległości od trzeciego)

Rysunek pogladowy

#programowanie #matematyka
Vickers213 - Mam plansze, zaczynam z punktu x i muszę „odwiedzić” wszystkie punkty kt...

źródło: comment_OvFtVioe6xMZtftJHPEm9qWpal1RCSk3.jpg

Pobierz
  • 25
dijkstra?


@MikelThief: hm..jak dla mnie to nie do tego służy

A*


@Narrorek: Jak wyżej.

czy zawsze wybierając najbliższy punkt od aktualnego, droga będzie najkrótsza (zakładając ze nie będzie sytuacji w której jakieś 2 punkty są w takiej samej odległości od trzeciego)


@Vickers213: Jak Ci już powiedziano, to nie.
Pytanie jest takie, chcesz ćwiczyć programowanie czy coś? Czy to Twój realny problem i chcesz znaleźć jak najlepszy wynik dowolnymi metodami?
@Retsew: wg jakiego wzoru? jak dla mnie 7! czyli 5040, a jak będe chcial wiecej punktow to będzie to tak dużo że komputer nie wyrabia

@LowcaG: mój realny "problem", pod prysznicem miałem rozkmine czy da sie uwydajnić podroże z punktu do punktu ( ͡° ͜ʖ ͡°)