Mam plansze, zaczynam z punktu x i muszę „odwiedzić” wszystkie punkty które zaznaczyłem. Chce żeby łącza droga była jak najkrótsza. Jeden sposób na jaki wpadłem, to stworzenie 7! permutacji kolejności tych punktów, policzenie łącznej drogi dla każdego i znalezienie minimalnej wartości. Problem jest taki ze jak to nie będzie 7 tylko 20 punktów to będzie to ekstremalnie niewydajne. Wiec mam pytanie: czy zawsze wybierając najbliższy punkt od aktualnego, droga będzie najkrótsza (zakładając ze nie będzie sytuacji w której jakieś 2 punkty są w takiej samej odległości od trzeciego)
Wiec mam pytanie: czy zawsze wybierając najbliższy punkt od aktualnego, droga będzie najkrótsza (zakładając ze nie będzie sytuacji w której jakieś 2 punkty są w takiej samej odległości od trzeciego)
@kebab-case algorytm istnieje i OP go nawet podał. Sprawdź wszystkie permutacje. Prędzej powinieneś napisać. Powodzenia ze znalezieniem szybkiego algorytmu :)
Rysunek pogladowy
#programowanie #matematyka
źródło: comment_OvFtVioe6xMZtftJHPEm9qWpal1RCSk3.jpg
Pobierzźródło: comment_kp6Xk5jiSbwDRRFJBvWECxDRoDtKyrhl.jpg
Pobierz@Vickers213: nie
@MikelThief: hm..jak dla mnie to nie do tego służy
@LowcaG: mój realny "problem", pod prysznicem miałem rozkmine czy da sie uwydajnić podroże z punktu do punktu ( ͡° ͜ʖ ͡°)