Wpis z mikrobloga

@antkowa: heh, często się z tym spotykam u kobiet (siostra, mama i niedoszła szwagierka preferują, całkiem sporo moich koleżanek także) i gdzieś jestem w stanie to zrozumieć (pół roku jeździłam automatem), że wygoda itd, ale mimo wszystko nie oddałabym mojego Tygryska* z manualem. Pewnie jestem sentymentalna, ale lepiej mi się nim jeździ, niż automatem ¯\_(ツ)_/¯

Ja mowie na przykladzie mojej rodziny i znajomych, gdzie w ciagu kilku lat wiekszosc przeszla na automat. A wiec cos w tym jest.


@przekojot: nie, nic w tym nie ma, jedno wolą jeść kanapkę prowadząc auto. Inni jak @XenuneX wolą czerpać przyjemność z jazdy. Osobiście mam automat po mieście, bo stanie w korkach jest meczące w manualu. I manuala dla przyjemności, i co być nie napisał to i tak nie zrezygnuje
Nigdy w życiu nie zamieniłbym DSG na żaden prehistoryczny manual.


@30062018: Szukając auta jeździłem Octavią z DSG. Biegi zmieniało tak wcześnie, że aż silnik zamulało i trzęsło autem, a kickdown załapywał po ok. 1 sekundzie... a i tak ze sporym oporem jechał do przodu. Samochód z salonu, a wg opinii z Internetu "ten typ tak ma" i to świadome ustawienie skrzyni, aby ją maksymalnie oszczędzać.

Też tak masz czy to kwestia
@wojtas_mks: Jaki silnik? U mnie praca jest bardzo dobra, gdy chce żeby biegi zmieniał wyżej mam go na S. Komputerowo tez można ustawić obroty przy zmianie, ale to już ingerencja i dłubanie. Kickdown jest opóźniony, ale to już ma każdy automat. Jakby nie patrzeć zrzuca przykładowo z 5 na 2. Najważniejsze, jaki silnik w tej Octavii?
@Morf: może jeździłeś z jakimiś super extra turbo wyczesanymi skrzyniami.
Z doświadczenia wiem że jadą że stałą prędkością automat potrafi trzymać zbyt wysokie obroty zamiast zmienić bieg na wyższy, co podwyższa spalanie.
Oczywiście że jest potrzebny mocniejszy silnik choćby do utrzymania odpowiedniego ciśnienia w skrzyni - więcej pary w gwizdek.
Nie mówię o awaryjnosci silnika tylko samej skrzyni. Ktoś już wcześniej pisał że potrafią być przewidziane na 100k km a później
@RedRightHand: Ale jak zwiększa spalanie? Owszem, straty na napędzie są - ale z drugiej strony automatyczne skrzynie ładują teraz więcej przełożeń niż ręczne; raczej nie spotyka się benzyniaków w manualu, które np. mają 2.5k obrotów przy 150 km/h (a w automacie często). W domu akurat 2 automaty - klasyczny u żony, ja mam akurat CVT - i kurcze w normalnej jeździe CVT jest genialne, auto jedzie jak elektryk, trzyma sobie optymalne
Na wsi może jakoś to ogarnąć , czas pokaże nasza pomysłowość jest duza


@Nie_quatschen: ogarnie tak, że będzie ładował z 3kW całą dobę bo raczej to więcej niż pewne, że docelowo założą liczniki na te ładowarki ponad 3kW.
@ksiak: a kto będzie kazał zakładać liczniki na dodatkową fotowoltanike czy wiatraczek ?:D uwierz mi , w miejscu w którym aktualnie pracuje (Brandenburgia) ginęły farmy słoneczne podczas ich budowy , zobacz sobie na allegro ile tego jest , wiem że polacy, bo wpadli po drodze