Wpis z mikrobloga

@agataen: W jaki sposób nauczyciel mając w klasie 30 osobowej 2-3 osoby pod konkursy/olimpiady i kilka osób mających zaległości w 8 klasie z dodawania sposobem pisemnym prowadzić zajęcia tak by wszyscy zrozumieli ? Nie da się. Albo jednych zanudzi, albo drugich przyśpieszy. Tutaj może pomóc tylko jedno - mniejsze klasy z poziomowaniem/ segmentacją uczniów tak jak na grupach językowych. Lepsi uczniowie z większym potencjałem realizują program rozszerzony, słabsi z potencjałem
  • Odpowiedz
@nieocenzurowany88: Przez moje życie sporo się przewinęło takich nauczycieli. Nikt nigdy nie nauczył dzieci w jaki sposób rozumieć matematykę i jak się jej uczyć. Więc skoro dziecko nie załapało na podstawie x rozwiązanych przykładów jak działa matma to samo nie ma szans aby to zrozumieć. Tak jak fundamenty matematyki (Matematyka użytkowa dla kowalskiego) jeszcze rodzic może dziecku wytłumaczyć, to bardziej zaawansowana matematyka staje się barierą nie do pokonania.
  • Odpowiedz