Wpis z mikrobloga

#gamedev
Mam taki problem xD I to wcale nie jest problem techniczny!
A więc mam pomysł na fajną gierkę, ale znając siebie po wielu projektach - zacznę robić jakiś niegrywalny zlepek technologii i funkcji, ale nigdy z tego nie powstanie żadna gra.. Wiem o tym niestety dobrze.
Jak temu zapowiedz? Jak zrobić grywalną grę? Jak to wszystko zaprojektować/zaplanować? Macie jakieś tricki?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@denis-szwarc: implementuj iteracyjnie kolejne elementy gameplaya, narzuć sobie zasadę, że po każdym "posiedzeniu" nad kodem musi się pojawić jakiś nowy działający element (choćby i mały), przyłóż się do dobrych praktyk programowania, refactoringu, testów i rzetelnie prowadź repozytorium, nie skupiaj się na początku na grafice czy wodotryskach, zacznij od podstaw

A przede wszystkim zanim zaczniesz postaraj się wymyślić skończony zbiór elementów które chciałbyś mieć w grze - nie zaczynaj z pomysłem
  • Odpowiedz
@denis-szwarc: U mnie "działa" chęć dodania zawsze jakiejś nowej mechaniki, którą uznaje że patentuje :D Dodatkowo chęć stworzenia czegoś nowego czego jeszcze nie robiłem i traktuje to jako część nauki. Na mnie te rzeczy działają, w taki sposób zrobiłem sobie wyścigową grę asynchroniczną w czasie rzeczywistym i do niej stworzyłem serwer zarządzającymi przesyłanymi danymi i rozsyłający eventy do zalogowanych graczy. I nie, nie wydałem jej :P ale byłem bardzo blisko
  • Odpowiedz
czasami pojawia się błąd którego nie mogę zlokalizować, a jak wystąpi to zachowuje się jak wirus, wysyła na serwer dane z 1 błędem, a potem to rozsyła to graczy, którzy wysyłają błąd znowu na serwer i się rozprzestrzenia


@gozdaGB: słyszałeś kiedyś o debugowaniu? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 1
@gozdaGB Skoro wiesz że coś wysyła dane z 1 błędem, to potrafisz zdefiniować czym jest błąd. Skoro potrafisz zdefiniować błąd to jesteś w stanie dopisać sprawdzenie (po stronie serwera czy klienta) czy to co zamierzasz wysłać/właśnie odbierasz jest błędem. Skoro masz sprawdzenie, to możesz warunkowo w przypadku pojawienia się błędu przedebugować program - sprawdzić dane wejściowe, stan obiektów itd. Wiem że wszystko to się prosto pisze, a trudniej zrobić ale kurde
  • Odpowiedz
@powaznyczlowiek: nie znam człowieka, opowiedz mi o nim ;]
@rzezol: To jest jedna z możliwości rozwiązania tego problemu, innym który chciałem spróbować to przechowywanie save po stronie mojego serwera i porównywać dane, oraz też zrobić zakładanie konta na serwerze i zrezygnowanie z tego PlayFab lub przesiąść się na GameSparks. A siądę, zobaczę, może uda się dokończyć.
@denis-szwarc: ^ sory za offtop. W sumie to podpowiedzi są
  • Odpowiedz
@gozdaGB: jakbyś znał to byś miał już dawno rozwiązane ¯\(ツ)_/¯ stawiasz breakpoint warunkowy na linijce wysyłającej wiadomość z błędem alternatywnie mockujesz serwis i stawiasz podobny breakpoint w jego środku - masz wtedy dostęp do stosu wywołań i możesz dokładnie odtworzyć co się stało

No ale skoro znasz to pewnie już to zrobiłeś a winna błędowi jest magia i czary ¯\
(ツ)_/¯
  • Odpowiedz