@TwojStaryToKorniszon to inaczej: Przez takie c-----e nauczanie muszę potem ćwiczyć żeby się pozbyć złych nawyków. Zamiast czytać szybko - walczę z onetyzowaniem w myślach. Zamiast odejmować - walczę że skupianiem się na zaokrąglaniu do dziesiątek. Lepiej?
@czv1: ale przecież nie ma punktów poodejmowanych, jeżeli wynik był dobry. Po prostu chce go nauczyć odejmowania dziesiątkami jeżeli już tak rozpisuje, bo wtedy jest łatwiej.
@Limonene: Dla mnie najważniejsze jest to, że wyrośnie z niego kolejny psychol, który zadba o to żeby mi na starość filmików na LiveLeak nie zabrakło. (。◕‿‿◕。)
Jeden z podstawowych błędów dydaktycznych powszechnych w SP. Ćwicząc algorytm zawsze należy dawać przykłady pokazujące, że jest on przydatny. Nauka praw łączności i przemienności dodawania na liczbach wyłącznie mniejszych od 20 to wyższa szkoła patologii :)
@tormee: Nauka odejmowania i dodawania poprzez dopełnianie do pełnych dziesiątek. Jeden z punkt programu nauczania matematyki w nauczaniu początkowym 1-3.
@Enters: u mojego dziecka jest jasno powiedziane że jest kilka metod i dziecko ma sobie wybrać ulubioną...
@czv1: heh no i udało się, walnąłeś pierwszy populistyczny komentarz pod wpisem i co głupsze wykopki tego plusa dały :) szkoda, że nie rozumiecie sensu tego, co nauczycielka próbuje dzieciaka nauczyć, bo raczej byście się nie wychylali ze swoimi mądrościami
@tormee: Szkola zabija myslenie i indywidualnosc, nie od wczoraj to wiadomo. Kazdy ma pasowac do szablonu zeby pozniej odgrywac swoja role w systemie i byc dobrym trybikiem. Szkoly powinno sie zlikidowac.
Co wy p-----l*e xD? Później się dziwić, że rosną małe zjy. Takie działania potrafi dziecko w 1 klasie. Wystarczy przez parę dni się pouczyć po 10 minut. Żadne ku**a rozpisywanki.
@tormee @czv1 źle myślisz. To służy do tego, aby potem liczyć na zasadzie dopełnień większe liczby. To co tutaj to z czasem i tak uczen zna na pamięć. Ale jak każesz od 135 odjąć 87 to już ma problem. I zaczyna kombinować zamiast zwyczajnie dodać 13 do 35. Wiec cel tego ćwiczenia jest sensowny.
@tormee: ta metoda wśród mnożenia się mega przydaje. 17x13 liczysz w sposób 17x10 + 17x3 więc 170+51= 221 albo 20x13 - 3x13 więc 260 -39= 221 Więc nie rozumiem narzekania, ale to dobra nauka
#szkola #matematyka
@TwojStaryToKorniszon: po c--j?
Komentarz usunięty przez autora
Ćwicząc algorytm zawsze należy dawać przykłady pokazujące, że jest on przydatny.
Nauka praw łączności i przemienności dodawania na liczbach wyłącznie mniejszych od 20 to wyższa szkoła patologii :)
@Enters: u mojego dziecka jest jasno powiedziane że jest kilka metod i dziecko ma sobie wybrać ulubioną...
Komentarz usunięty przez autora
szkoda, że nie rozumiecie sensu tego, co nauczycielka próbuje dzieciaka nauczyć, bo raczej byście się nie wychylali ze swoimi mądrościami
Później się dziwić, że rosną małe zjy.
Takie działania potrafi dziecko w 1 klasie. Wystarczy przez parę dni się pouczyć po 10 minut.
Żadne ku**a rozpisywanki.
@czv1 źle myślisz. To służy do tego, aby potem liczyć na zasadzie dopełnień większe liczby. To co tutaj to z czasem i tak uczen zna na pamięć. Ale jak każesz od 135 odjąć 87 to już ma problem. I zaczyna kombinować zamiast zwyczajnie dodać 13 do 35. Wiec cel tego ćwiczenia jest sensowny.
Więc nie rozumiem narzekania, ale to dobra nauka
Dziecko rozpisuje zle ale wynik podaje poprawny.
Akurat tutaj dobrze ktos bledy zaznaczyl
Komentarz usunięty przez autora