Aktywne Wpisy
ejenes 0
Prześle 100zl blikiem, jak ktoś zaproponuje skuteczne rozwiązanie problemu.
Pacjent: Opel Astra K 1.4T HB, 125KM, benzyna
Błąd: Powracający check engine: P0420 Nieprawidłowa wydajność katalizatora
Objawy: Aktualnie właściwie żadne podczas jazdy (brak spadku mocy, brak falowania, brak smrodu w kabinie, brak problemu z odpalaniem). Natomiast przed wymiana kata, było zwiększone spalanie.
Pacjent: Opel Astra K 1.4T HB, 125KM, benzyna
Błąd: Powracający check engine: P0420 Nieprawidłowa wydajność katalizatora
Objawy: Aktualnie właściwie żadne podczas jazdy (brak spadku mocy, brak falowania, brak smrodu w kabinie, brak problemu z odpalaniem). Natomiast przed wymiana kata, było zwiększone spalanie.

Daszka +1
#chcepogadac Nocne Polaków rozmowy. Co robicie? Lulacie?





Witajcie postanowilem troche was wykorzystac :)
Zrobilem sobie podsumowanie metod nauki ktore opisal Radek Kotarski w swojej ksiazce: Włam się do mózgu
Może komuś sie przyda:
- Pytaj dlaczego coś jest jak jest i szukaj odpowiedzi na te pytania.
- Łącz zdobyte informacje z tymi które już posiadasz, ale nie szukaj zbyt głęboko żeby się nie przeciążyć.
-
- Od razu wcielaj teorie w praktykę, nawet jeżeli wymaga to symulowania robienia czegoś. W te sposób utrwalasz ślad w pamięci.
-
- Co jakiś czas (np. po zakończeniu jakiegoś rozdziału) sprawdzaj swoja wiedze prostymi testami. Wydobywanie informacji utrwali ślad w pamięci. Naturalnie jeżeli nie znasz odpowiedzi na jakieś pytanie to się z nią zapoznaj. Czasami samo przygotowanie testu utrwala informacje.
-
- Przy dużej ilości materiału warto testować się metoda fiszek/karteczek. Na jednej stronie jest pytanie na drugiej odpowiedz. Zrób sobie pojemnik z przegródka na fiszki gdzie z jednej strony będą te na które nie pamiętasz jeszcze odpowiedzi a z drugiej te na które znasz odpowiedz. Gdy wszystkie karteczki przejdą do przegródki „wiem” odczekaj kilka dni i powtórz test. I tak do 5 razy :-)
-
- Rozkładaj naukę w czasie, zapominanie jest twoim sprzymierzeńcem. Przypominanie sobie po jakimś czasie daje sygnał dla mózgu ze ta informacja jest ważna i należy ja utrwalić w pamięci.
-
- Rob własnoręczne podsumowania materiału, podobne do tych jakie robi się na sprawdzany w szkole :-)
-
- Nie ucz się blokowo, ucz się materiału na przemian. Zamiast uczyć się rozdział po rozdziale, gdy tyko znuży cię jakieś zagadnienie przejdź do innego. W ten sposób utrzymujesz stale zainteresowanie mózgu tym co robisz.
-
- Nie przepisuj w podsumowaniach na ślepo z książki. Nic to nie da. Przefiltruj najważniejsze pojęcia i zapisz je w sposób w który ty je rozumujesz.
-
- Ucz się z myślą ze twoje podsumowania i notatki będziesz musiał przedstawić komuś innemu. Czytaj na glos to co napisałeś, ile razy łapałeś się na tym ze cos wiesz ale nie potrafisz tego wytłumaczyć :-)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@schantelle: Oczywiscie ze nie, ale dziabel tkwi w szczegolach :P
Można do tego dodać jeszcze mapy myśli, choć