Wpis z mikrobloga

Byłem dziś w 2 salonach #bmw się rozejrzeć i jeszcze więcej tylko narobiłem sobie wątpliwości.
Rozważałem nowszą 3 lub trochę starszą 5. Chciałem się zmieścić tak do 100-130k pln.
W 5 podoba mi się bagażnik, jest ogromny, środek - czuć że to klasa wyższa niż 3.
3 za to jest mniejsza, bardziej sportowa bym powiedział, bo 5 to taka limuzyna prezesa XD tu bagażnik jest mały ale na miasto auto w sam raz.
Pokazał nam gość X1 - 2017 rok i to spodobało się żonie najbardziej XD Ale nie wiem czy taki "SUV" mi potrzebny
Zastanawiam się co w tym przedziale cenowym jeszcze mógłbym kupić. Zawsze marzyłem o BMW i już przed Mazdą 2 chciałem jakieś kupić ale wtedy szukałem dużo tańszego i wszystkie co oglądałem były bite i wylądowałem w Maździe.
#samochody #motoryzacja
  • 89
@Oskarek89: No więc uważaj. W trójce (F30) zadebiutował silnik N20B20 (oznaczenia 320i i 328i). Jest to w sumie najpopularniejsza jednostka, ale po pierwsze kulturę pracy ma fatalną (chodzi jak sieczkarnia, wiem bo akurat ten mam) i jest problem z łańcuchem rozrządu - rozciągający się, potrafił się też zerwać, były przypadki, że nawet przy 60-70 tys. przebiegu, dlatego profilaktycznie zaleca się jego wymianę przed 100 tys. na jego poprawioną wersję. Wersje wolne
@Kuplerstwo: on bierze pod uwagę auta nie starsze niż 2013 rok. W 2011 roku w końcu poprawili tego nieszczęsnego diesla N47B20 i już łańcuchy się nie zrywają (swoją drogą tam była masakra, bo żeby wymienić rozrząd trzeba było wyjąć cały silnik - rozrząd z tyłu).
@hyperlink: w e90 też był rozrząd z tyłu, przejebka XD w ogóle mam wrażenie, że BMW strasznie awaryjne się zrobiło, wiadomo że wszystkie marki poleciały mocno na jakości wykonania ale z trzech: bmw, audi, merc to na bmw bym nawet nie patrzył teraz
@Oskarek89 kurna oskarek, ale jak już bierzesz bmw to weź coś w rzędowej 6 pls xD

Jak potrzebujesz miejsca to weź 3 w touringu, niestety sam chciałem kupować/leasingowac najnowszą 5 jednak największą wersja w touringu to 540i a nie 550i :(

Masz też wersje 530e czyli z silnikiem benz i elektrycznym, według mnie warte rozważenia :)
@Kuplerstwo: zależy czy mówisz o polifcie czy przelifcie. W przedlifcie miałeś z przodu (M47) i to była spoko jednostka, w LCI wprowadzili pierwszą wersję N47 z rozrządem z tyłu (zmodyfikowany jest oferowany do dzisiaj) i zaczęła się masakra. Najbardziej awaryjne jednostki wychodziły w latach 2007-2009.

Ogólnie w ostatnich latach BMW mocno spieprzyło kilka silników i trzeba uważać, jak ktoś nieobeznany to łatwo trafi na minę.
@Oskarek89 nowa trójka to dramat. Pisałem kiedyś na tym tagu wrażenia z jazdy. Zerowe. Już lepiej kupić wypasionego passata.

Celuj w piątkę z 3l dieslem. I najważniejsze. Dobrze wyposażona żeby auto cię cieszyło każdego dnia.
@hyperlink tak szczerze to bmw kiedyś zrobiło dobry silnik o pojemności mniejszej niż 2.5l?

Oni zawzze r&d pakowali w 3l+ i od lat 90 M50-M52-M54 w najwyższych wersjach dostawały nagrody za najlepsze silniki. W dieslach też zaczęło się od 530d.

Wszystkie X20d i X18i/X20i były padakami i miały problemy. Jedynie stara 318is była znośna :D
@Piratez możesz więcej opowiedzieć? Porównujesz serie g do f czy jakichś starszych typu e90? Według mnie serią g nieco zepsuli wygląd kazdego z aut.
@sorek: zdarzało się ( ͡° ͜ʖ ͡°) dwulitrówka M50 była nie do zajechania, dlatego mnóstwo ich przetrwało w gruzach do driftu. M52 na bloku żeliwnym też był niezły, jak wprowadzili M52 na bloku aluminiowym to tę już można było przegrzać.

Stare diesle nie były złe.

nowa trójka to dramat. Pisałem kiedyś na tym tagu wrażenia z jazdy. Zerowe. Już lepiej kupić wypasionego passata.

@Piratez: Pieprzenie. Mam
@hyperlink tak ale 2l w m50.. Nie jeździ xD wiem bo miałem, i to dalej po prostu lżejsza wersja mocniejszego b25 więc w pewien sposób mniej przecieżona wersja. Co r6 to r6.

Jaki silnik masz w f30? Możesz opisać i porównać do np. E39? Wiem że nowe 3 serie rozmiarowo są bliżej starych 5 (a nowe 5 bliżej 7) a rozmiar to coś co mi najbardziej w e46 przeszkadzało.
@sorek: zrozumiałem, że pytałeś czy zrobili kiedyś dobry silnik pod względem trwałości i bezawaryjności ( ͡° ͜ʖ ͡°) Fakt, że szału nie ma, co nie zmienia faktu, że ten silnik im jednak wyszedł.

N20B20 (320i 184KM) pisałem wyżej, jest w nim problem z rozrządem. Jeśli chodzi o gabaryty to prawie się pokrywają z E34. E39 jest jednak większe, więc doskonale widać jak auta z każdego segmentu stopniowo
@sorek @hyperlink Nie pieprzenie tylko taka prawda. W nowej trójce zastosowali elektryczne wspomaganie które jest bezpłciowe. Jeździ się jak każdym innym passatem. Z ciekawości po jeździe próbnej przeczytałem sporo narzekań na ten temat na różnych forach angielsko polskich. Jeśli ty tego nie czujesz to chyba nie pamiętasz jak jeździło się starymi modelami. @malinowydzem odpowiednio skonfigurować piątkę i jest zwinna jak trójka.
@Piratez: tak się składa, że często jeżdzę innymi modelami. Wczoraj np. zrobiłem trasę 300 km w E34 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wspomaganie? Moim zdaniem szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Ani większej frajdy nie miałem, ani nie czułem się bezpieczniej. Te auto już powyżej 100 km/h zaczynało się zachowywać nieprzewidywalnie, ale fakt ma swoje lata.

Kwestia sporna to chyba dotyczy tylko silników. Rozumiem, że downsizing może