Wpis z mikrobloga

Tyle mocy dostarcza w trybie ciągłym tzw. "gorące" ogniwo paliwowe (wodór) o powierzchni około kartki A5 I grubości około 3cm, 20 cel połączonych szeregowo.

Stwierdzenie "gorące" jest trochę na wyrost, ogniwo chłodzi się generowaną w procesie wodą (wiadomo, wodór + tlen = woda), która odparowuje z jego powierzchni. Sprawność procesu jest sztywna około 50%(fizyka się kłania), tak więc mniej - więcej tyle mocy w postaci ciepła trzeba też odprowadzić.

#ciekawostki #inzynieria #technika #technologia #ogniwapaliwowe #wodor#wodor no i chyba #emigracja bo w Polsce niestety nad takimi technologiami się nie pracuje
Wujek_Fester - Tyle mocy dostarcza w trybie ciągłym tzw. "gorące" ogniwo paliwowe (wo...

źródło: comment_kXPrjZeGY1dTCongxyQHC8rm1pg7DYER.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Ninik w samochodzie elektrycznym raczej się nie da. Co najwyżej można użyć ciepła do ogrzania kabiny a i tak musisz użyć rekuperatora żeby nie mieć zapracowanych szyb ;-)
  • Odpowiedz
@Wujek_Fester: 140A z czegoś o wymiarach kartki A5???? Brzmi jak bajka, ale pewnie gdzieś tkwi drugie dno. A jak wygląda niezbędna infrastruktura do takiego procesu, możesz pokazać?
  • Odpowiedz
To jest wlasnie najwieksza bolaczka ogniw paliwowych - male napiecie, duzy prad


@Wujek_Fester: napięcie rzędu 12V jest już całkiem użyteczne. A do celów typu napęd samochodowy i tak potrzebne byłoby tej mocy sporo więcej, więc można napięcie dowolnie podnieść zestawiając ileś takich ogniw w szereg.
Natomiast ponawiam moje pytanie, czy możesz pokazać jak wygląda takie ogniwo wraz z całą otoczką niezbędną dlań do pracy.
  • Odpowiedz