Wpis z mikrobloga

#naukaprogramowania #pracait #programowanie #java

Okej, zrobiłem jakiś czas temu prostego CRUDa w java se, w spring boot + thymeleaf + hibernate też, ale stanąłem w miejscu.

Mój gh https://github.com/dzksnpk

tl;dr

Co dalej? Nie chce mi się klepać kolejnych projektów dla siebie bo korpo i pracodawcy mają taki przesyt kandydatów że pewnie nawet nie wchodzą na tego githuba. Staże ciężko jakieś znaleźć, bo wymagają zwykle studentów, poza tym nie mam żadnych ciekawych źródeł albo kiepsko szukam.

Jestem samoukiem j.w. bez studiów i nie mam pojęcia gdzie mogę dalej szukać, siedzę głównie na pracuj.pl, infopraca.pl, 4programmers/praca, plus grupki facebookowe (ale tam ciężko cokolwiek złapać ciekawego). Bawić się w profile na goldenline czy linkedin bez doświadczenia i studiów?

Już zacząłem wchodzić na nofluffjobs, inne, ale też zero odzewu, myślałem nawet by przesiąść sie na frontend ale trochę średnio mi się to widzi po kilku miesiącach nauki javy. Ma ktoś jakieś pomysły/rady? Czy junior to teraz loteria?

Wydaje mi się że mam jakąś blokadę, nawet tutaj średnio mam ochotę pisać, bo zaraz zostanę objechany od góry do dołu bo [tutaj wstaw to do czego można się przyczepić].

Zderzam się ciągle ze ścianą i za bardzo nie wiem jak ten impas przełamać. Jest kwiecień, jak tak dalej pójdzie to zacznie się okres stażów wakacyjnych (też dla studentów).

Czuję się trochę jak idiota bo nie wiem czego mi brakuje, bo feedbacku z korpo brak, albo odrzucają moją aplikację z automatu, albo mam rozmowę z kobietą z HRu bo programiści nawet nie chcą się spotkać na rozmowę techniczną, na jednej rozmowie (ogłoszenie java) okazało się, że potrzebują gościa od C#, mówię spoko, rozmowa po angielsku poszła mi ok, potem miałem mieć rozmowę z ich programistą, okazało się że jest zajęty (mimo że był umówiony ze mną xD), albo te testy, które idą średnio bo 3/4 tam to SQL.
Codlity to ledwo 30% miałem bo u mnie kiepsko into algorytmy, no ale też feedbacku tam brak.