Aktywne Wpisy

Greensy +98
Rozwiązanie na problemy tego świata
źródło: 1000069482
Pobierz#igrzyskabebzonow v6
niestety mam malo czasu pisac podsumowania, ale postaram sie takie zbiorcze z tygiodnia 4 i 5
w skrocie - jest zle
grubasy sa leniwe, tluste i glupie
serio
niestety mam malo czasu pisac podsumowania, ale postaram sie takie zbiorcze z tygiodnia 4 i 5
w skrocie - jest zle
grubasy sa leniwe, tluste i glupie
serio





W dużym skrócie - kryzys paliwowy w latach 70. doprowadził do wzrostu cen paliw, przez co paliwożerne silniki benzynowe nie były już tak tanie w eksploatacji. Do tego doszły również normy emisji, które wymusiły w benzynach montaż katalizatorów. Jednak Amerykanie nie chcieli się przesiadać ze swoich krążowników szos do kompaktów, dlatego GM wpadło na pomysł - dlaczego by nie montować w samochodach silników diesla?
Pomysł na papierze był wręcz idealny, silnik co prawda nie zapewniał zbytnich osiągów, ale za to potrafił na jednym galonie przejechać ponad 30 mil (spalanie rzędu 8-9L/100km) dlatego też zdecydowano o jak najszybszym wdrożeniu go do produkcji. Jednostka trafiła do wszystkich marek GM na rok modelowy 1978, od Chevroleta, przez Pontiaca i Buicka, aż po Cadillaki i była reklamowana jako pełnowymiarowe auto zapewniające oszczędność samochodu kompaktowego.
Niestety sielanka szybko się skończyła, gdyż przy projektowaniu popełniono sporo niedociągnięć - inżynierowie GM użyli śrub mocujących głowicę z wersji benzynowej. To był błąd, bo przy stopniach sprężania osiąganych przez jednostki wysokoprężne szybko dochodziło do zmęczenia materiału i awarii silników. Do tego nie zastosowano jakiegokolwiek filtrowania paliwa z wody przez co dochodziło do korozji układu paliwowego.
Niebawem serwisy GM zaczęła zalewać masa wkurzonych właścicieli i sprawa zrobiła się głośna. Co prawda silnik szybko zmodernizowano poprzez wzmocnienie konstrukcji i montaż pompy wody (i te jednostki już dawały radę), ale mleko się już rozlało, opinia publiczna nie dała się przekonać do silników diesla. Ostatecznie produkcję jednostki zakończono w 1985 roku.
http://sprzedajemy.pl/oldsmobil-custom-cruser-nr47812352
#czarneblachy #samochody #motoryzacja #carboners #klasykimotoryzacji #oldsmobile #diesel
źródło: comment_okUIH099I58TOqsZoKY27FV7hNFfqn6f.jpg
Pobierzźródło: comment_Tc7QmlL3EFCkPnRevz9I6L90MVwSbjHe.jpg
PobierzW gruncie rzeczy chyba wystarczy wymienić jedynie mocowanie głowicy na solidniejsze i powinno to rozwiązać większość problemów z tą jednostką, bo tak poza tym to w takim starym dieslu nie ma się za bardzo co popsuć. A współczesne paliwa nie są już tak zanieczyszczone wodą jak miało to miejsce w latach 70.
@oficer-prowadzacy: To był benzyniak chamsko przerobiony na diesla i to był jego największy problem. Gdyby zaprojektowali silnik od początku będący dieslem to mogłoby się udać. Chociaż VW się udało 1.5d, 1.6d ze starych Golfów to ten sam blok co
źródło: comment_oeO3frwu0YiGFeSN9c6Da1wrixLXm8zi.jpg
PobierzTamten to akurat był Ford LTD, ale też mi się z tym skojarzyło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Do lat 50. czy 60. robili "woodie" z prawdziwego drewna, potem już plastik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Swoją drogą do niedawna było to mega popularne, bo jeszcze w latach 90. większość amerykańskich kombi miała okleiny, teraz już chyba od tego odeszli.
źródło: comment_rivUdTZoxQlVp5bO9BxIMZV4sjC2aVjL.jpg
PobierzNawet nie ma już praktycznie produkowanych sedanów z V8 i napędem na tył (jedyny jaki mi przychodzi do głowy to Dodge Charger i bliźniaczy 300C).
Co się porobiło z tą amerykańską motoryzacją w ciągu ostatnich lat to jest dramat :/
I jeszcze ATS-V produkują ale jest trochę mniejszy.
źródło: comment_TzLHQ2xhJ2q0KAxZkoGFmp9HarSE3L0u.jpg
Pobierz@Eternit_z_azbestu: oni w głupotach się specjalizują od zawsze, nie tylko wtedy :>
@drakerc: Lincoln ma swój MKT, to chyba jedyny amerykanski. W praktyce jedyne kombi jakie zobaczysz na ulicy to Subaru Outback. To raczej wynika z tego, że kombi w usa nie ma sensu, jak ktoś chce coś większego od sedana to bierze suva albo