Wpis z mikrobloga

Jak ktoś jeszcze nie grał w Shadow Tactics to polecam. Na GOG-u i Steamie można ściągnąć demo i się samemu przekonać. Od dawna nie wyszła równie dobra gra, a reklamuję ją dlatego, że pomimo znakomitych recenzji (97% na Steamie, 96% na GOG-u, 83 na Metacritic) sprzedaje się słabo, a chciałbym bardzo zobaczyć sequel. Od czasów Robin Hooda nie było porządnej gry inspirowanej komandosami czy w ogóle dobrej gry taktycznej tego typu. Znaczy było Invisible Inc, ale to nie ta skala. No i jest jeszcze znakomite Dungeon Rats, ale to już zupełnie inna bajka, bo to "dungeon brawler".

GOL ocenił grę na 8,5/10, Polygamia na 5/5, Benchmark również, gram.pl na 8,2/10 i generalnie oceny nie schodzą poniżej 8. Jeśli ktoś ma odrobinę oleju w głowie to na pewno doceni, że nie jest to kolejna gra, która sama się przechodzi. Nawet jeśli ktoś jest specem od tego typu gier (czyli wybór najwyższego poziomu trudności to oczywistość), dzięki rozbudowanym systemie odznak też nie będzie się nudził. Do tego dochodzą szczegółowe statystyki i masa patentów zastosowanych w najlepszych tego typu grach. Ale nie musicie mi wierzyć, wystarczy sprawdzić demo. Polecam też zapoznać się z bardzo rozbudowaną recenzją na RPG Codex: http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10495

#gry #strategie #retrogaming #taktyk i trochę #rpg / #crpg i #anime (japoński dubbing jest znakomity, seiyuu dają radę niczym Fronczewski, no i nie znam niejapońskiej gry, która tak dobrze oddawałaby realia Japonii z okresu Edo).
Bethesda_sucks - Jak ktoś jeszcze nie grał w Shadow Tactics to polecam. Na GOG-u i St...

źródło: comment_suC43WcNyDfI7KQO9fTUvGzL5KOknqbp.jpg

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: idealnie określone, nic dodać, nic ująć. Ja o grze dowiedziałem się dopiero na mirko kilka dni przed premierą, popatrzyłem na opis, screeny, wszystko wyglądało zachęcająco, demo ograłem...i już na jego podstawie stwierdziłem, że to jest gra, która będzie tak dobrze zrobiona (w pełnej wersji), że nie da się już niczym spieprzyć.
Idealnie wypełnia pustkę po Commandos, również liczę na sequel. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale naprawdę
p.....o - @Bethesda_sucks: idealnie określone, nic dodać, nic ująć. Ja o grze dowiedz...

źródło: comment_HA4JLcd0d6ZqWTQlwkIVU1V1BvrphnGy.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Banderoza: Ale proszę nie spoiluj, nawet w spoilerze, bo nie wiem jak inni, ale mnie przeważnie gubi własna ciekawość i muszę kliknąć nawet wiedząc, że może czekać mnie mega spoiler (a na mirko nie można odpowiednio tagować/nazywać spoilera i często spoiler to nie spoiler). Ja grę przeszedłem na hardzie za pierwszym razem (teraz zostało mi tylko zdobycie wszystkich odznak), ale ten wpis ma przede wszystkim zachęcić tych co nie grali.
@
  • Odpowiedz
@poloyabolo: Przede wszystkim, jak widać po tym wątku, winę ponosi brak funduszy na marketing. Hype'u nie ma żadnego, nie wiem skąd ten wniosek, to że czasopisma branżowe i strony gamingowe doceniły ją nie znaczy wiele o czym przekonali się chociażby twórcy najgenialniejszej gry jaka kiedykolwiek powstała, czyli Sacrifice (razem z Fallout 1 i Age of Decadence). Przez recenzentów chwalona pod niebiosa, graczy którzy kupili również, ale sprzedaż była wyjątkowo słaba. Dość
  • Odpowiedz
@sejsmita: Quick action/shadow mode pozwala zakolejkować po jednym poleceniu na postać co zmniejsza trochę element zręcznościowy. Gdyby dodano walkę turową albo pauzę zrobiłoby się zbyt łatwo. Poza tym elementy zręcznościowe dobrze wpływają na pracę mózgu i są zalecane starszym osobom ;):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4130645/

A tak serio, co prawda sam jeszcze nie grałem, ale Invisible Inc ma turową walkę (tylko, że tam są korytarze/małe pomieszczenia, a nie olbrzymie mapy, w których pełno jest
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: Spoko spoko, przeszedłem ostatnio dead space 1 i 2 ledwo będąc draśniętym, więc nie sądzę, żebym był upośledzony manualnie. :P

Przyglądałem się Invisible i mam to w pamięci. Przyjrzę się jej kiedyś, aczkolwiek coś mi w tej grze nie gra, tylko nie wiem co.
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: gra sprzedała się w 75k egzemplarzy tylko na steam. W dodatku cena znowu wzrosła i sprzedaje się teraz coraz lepiej. Jak na grę bez marketingu to bardzo dobry wynik.

Zwykle takie produkcje omawiał TotalBiscuit, który ma kilkaset widzów na tego typu materiał. Niestety ostatnio czuje się wyraźnie gorzej i nie nagrywa już tak często :(
  • Odpowiedz
  • 1
@Bethesda_sucks Z tym Sacrifice to sobie jaja ze mnie robisz? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Na ostatnich dwóch wyprzedażach na GOG pożałowałem na to pięciu złotych...

PS. Co do Shadow Tactics: Blades of the Shogun - za ładne na mój sprzęt (,) No i aktualna cena to szokujące 125zł ;)
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: Widocznie takie wrażenie odebrałem właśnie przez tą pozytywną otoczkę, gdzie serwisy i recenzenci okrzyknęli ST grą wyśmienitą i wartą zagrania. I słuszna uwaga, zazwyczaj gry, które reprezentowały coś nowego, innowacyjnego badź odświeżającego niestety za dobrze się nie sprzedawały, w sumie moim zdaniem to dzisiaj najlepiej widać, że jakimś dziwnym trafem dopracowany produkt kiepsko idzie, a typowe korporacyjne masówki rozchodzą się jak świeże bułeczki.

Co do CD-Action, jakoś dla mnie stracili
  • Odpowiedz
@kurp: Sacrifice reklamowałem wielokrotnie, dla mnie nie ma lepszej gry.
http://www.wykop.pl/wpis/17268087/pamieta-ktos-gre-sacrifice-ta-nadgra-ktora-wyprzed/
http://www.wykop.pl/wpis/20942433/jak-fallout-i-baldur-s-gate-zmienily-rpgi-dla-wiek/ (wydało się, że nie czytasz co piszę :P)
http://www.wykop.pl/wpis/19634285/osoby-ktore-wsparly-firme-larian-na-kickstarterze-/ (też sie wypowiadałeś)
http://www.wykop.pl/wpis/20884729/top-kek-z-bioware-i-ich-animacji-twarzy-no-po-pros/

@Lisaros
W sumie masz trochę racji, ale trochę dramatyzmu w celu poprawy sprzedażowego wyniku nie zaszkodzi :P. Zważywszy, że to nie jest gra indie, ani finansowana przez Kickstartera i biorąc pod uwagę naprawdę niezłą grafikę (wg mnie wygląda znacznie lepiej niż taki Torment, który wsparło blisko
  • Odpowiedz