Wpis z mikrobloga

Czołem Mirki, zabieram się za zrobienie tutoriala/poradnika z pisaniem gry mmo na YT #programowanie #gry #gamedev więc mam do was pytanie :)

Co użyć do napisania server side :) macie kilka propozycji głosujcie będzie ciekawie. Nadmienie tylko że client side, będzie to #mono

Co uzyc do pisania server side

  • GoLang 21.4% (15)
  • libuv 10.0% (7)
  • .NET 44.3% (31)
  • Haskell :D ? 24.3% (17)

Oddanych głosów: 70

  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Nicarim: czemu ? można mono albo .net core użyć. Wlasnie prywatnie w GoLang bym spobie poszedl ale zobaczymy co ludzie zaglosuja bo jeszcze wkilku miejscach zapytalem
  • Odpowiedz
@Nicarim: a nie no zgadzam się! Natomiast możliwe ze zrobie jakiś mix i jeden z serwisów zrobie w różnych językach tak żeby ludzią pokazać różne podejścia. Dzięki za zianteresowanie :)
  • Odpowiedz
@helbards: Ogólnie kocham programowanie funkcyjne i Haskell to mój "główny" język, ale jeżeli jest jedna rzecz w której się nie sprawdza, to są to właśnie gry. Niby próbują forsować to FRP jako świetną metodologię do robienia gier, ale ja uważam że to i tak nie działa. Gry i symulacje z definicji polegają na ciągłej aktualizacji stanu i o ile faktycznie jak się człowiek zaprze to się da zrobić (a FRP
  • Odpowiedz
@rfree: hahaha z tym rakiem to pojechałes ;) no teraz jeden projekt (też gierke) z 1999 odkurzam. I udało mi się jakimś cudem do najnowszego C++ upgrejdować, tzn da się skompilować, ciekawe doświadczenie.
  • Odpowiedz
@narkotyki: też tak myśle, w sensie bardzo ciezko bedzie zamodelowac nie-deterministyczne zachowania. Po drugie ma być to prosta gierka w "real time". Ale tak jak powiedziałem postaram się zrobić conajmniej jeden moduł w haskellu jeśli ten język wygra.
  • Odpowiedz