Wpis z mikrobloga

#javascript #tibia ##!$%@?

Po ostrym refactoringu edytora jak i samego mechanizmu wyświetlania udało się wpiąć w nowy edytor mechanizm wyświetlania i dodawania pól. Poprzedni edytor to była totalna miazga złożona z mniej lub bardziej udanych eksperymentów z kodem, więc sama aplikacja edytora (tzn. z wyłączeniem modułów wczytujących sprity i renderujących mapę) została przepisana na nowo. Teraz działa i wygląda o wiele lepiej wg mnie.

Sam moduł wyświetlania mapy też doczekał się ostrego refactoringu. Moduł ten będzie wykorzystany również w kliencie, dlatego musiałem wymyślić to w taki sposób bym mógł używać tego samego modułu zarówno dla edytora map jak i dla samej gry.

Całość oparłem o mechanizm podobny nieco do konceptu "middleware". Moduł rysuje elementy mapy warstwowo przepuszczając dane przez zestawy funkcji np. do rysowania kratek, obiektów itp. Do modułu rysującego można dokładać własne middleware, np. w przypadku klienta gry będą to dodatkowe funkcje rysujące potwory, paski hp, przedmioty leżące na ziemii, magiczne efekty itp itd. W przypadku edytora też mam to przewidziane i jest już zaimplementowany i działający dodatkowy "middleware" który rysuje zielony "marker" (kratkę-widmo) w miejscu wskazanym przez kursor aby ułatwić tworzenie groundów.
Pobierz larvaexotech - #javascript #tibia ##!$%@?

Po ostrym refactoringu edytora jak i sam...
źródło: comment_8DCJSdcEIbdi8RXYcRuZIj0c9sAMS9oH.jpg