Wpis z mikrobloga

#gamedev #programowanie #cpp #linux

Hej mirki, dawno nie programowałem grafiki w c++, zaczynam nowy projekt i potrzebuję frameworku do opengl, żeby działał na linuksie, windowsie i fajnie by było też na mackach. Kiedyś używałem sdl i glfw, teraz są nowe wersje, ale może jest coś lepszego? Co polecacie? Na stackoverflow oczywiście "closed as offtopic" ...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@tell_me_more: SDL będzie dobry, można przenosić projekty nawet na Androidy (jakoś, nie znam się, ale od cholery gier zostało przeniesionych z Linuksa na Andka (nie tylko gier))
  • Odpowiedz
Dzięki za odpowiedzi.

@lionbest: qt znam i lubię, ale to kobyła do tego zastosowania, potrzebuję tylko utworzyć okno z openglem i dostawać zdarzenia z klawiatury/myszy. No, i jeszcze by się jakieś utilsy do glsl i ładowania tekstur/modeli przydały. Nie będę z tego powodu dodawał 50-100 mb do gry albo kazał ludziom ściągać na windzie. No i budowanie gry jak jest qt od razu robi się skomplikowańsze, bo trzeba CMake-a albo
  • Odpowiedz
@tell_me_more: no niewiem, Qt5 jest modułowe, masz QtCore i QtGui które właśnie służy po to by sobie okienko otwożyć. Resztę upchali w osobnym module QtWidget. Co do sfml to nie korzystałem, ale na co zwróciłem uwagę to układ klas miał fajny.
  • Odpowiedz
@tell_me_more: SDL może warto przemyśleć, bo jeśli się nie mylę - raz napisana gra chodzi wszędzie, od Xów, do Waylanda, od Linuksa do Androida. A najwyżej troszkę się przemęczysz z przeportowaniem :D
  • Odpowiedz
@tell_me_more:
Niskopoziomowo GLFW lub SDL, trochę wyżej SFML. Jest też sporo wrapperów na OpenGL albo mini-frameworków, które podstawowe funkcjonalności mają ładnie opakowane, żebyś nie musiał sam ręcznie wszystkiego robić. Wpisz w google coś w stylu "github opengl", "github opengl framework", "github opengl library" i będziesz miał mnóstwo tego.