Wpis z mikrobloga

Czy można skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, gdy zakup dokonany był w sklepie stacjonarnym, nie przez internet? Rodzice kupili meble które okazały się bublem, ale nie chcemy reklamacji etc, tylko po prostu wycofania się z umowy, zwrotu towaru i kosztów. Wiem że przez internet do 14 jest mozliwosc odstapienia bez podania przyczyny, w normalnym sklepie też (blackredwhite)? #pytanie #prawo
  • 16
  • Odpowiedz
@bialysony: wolał bym się jednak po prostu wycofać, bo było by to prostsze. W innym wypadku mogą proponować wymiane na towar który nie jest uszkodzony czy na inny a tego nie chce, chce zwortu kasy. Jest taka mozliwosc, czy to prawo obowiazuje tylko przez internet? Nie jestem tego pewny i nie mogle znaleźć.
  • Odpowiedz
  • 1
@stekelenburg2: a w momencie gdy towar jest niezgodny z umową? (Drzwi szafy się nie domykają, sofa ma wadę fabryczną która po kilku rozłożeniach porwie na niej materiał) mam prawo żądać odstąpienia od niej? Poza tym ze zakup był fatalny, to po prostu jest felerny. Nie chce wymiany na inny cokolwiek - chce odstąpienia. To też jest niemozliwe?
  • Odpowiedz
@DefektMuzgo: > Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
  • Odpowiedz
@DefektMuzgo: Brzmisz trochę jakby to był nieprzemyślany zakup a nie uszkodzona rzecz...
Znam rzeczy z BRW i świetne nie są, ale też adekwatne do ceny, raczej nie ma problemów z reklamacją - także tego. Wymieniaj na sprawne i nie narzekaj albo kombinuj ze zwrotem na bon, to często przechodzi bez łapówek.
  • Odpowiedz
  • 0
@novyr9: był, ale również jest wadliwy. Uważam że możliwość zwrotu towaru powinna być taka sama jak w przypadku zamówień przez internet. Nie oszukujmy się, może coś nie pasować.
  • Odpowiedz
@DefektMuzgo: Miarkę to masz od czego? Nie popadajmy w paranoję, jakby można zawsze tak sobie kupować, przymierzać i zwracać to w sklepach zalegałby towar itd. Poza tym wiele sklepów i tak na to pozwala.
  • Odpowiedz
@novyr9: pytanie jak jest z tym.
Wiem jedno, meble to nie jest zakup batonika czy bluzy za 100zł, i nikt nie kupuje takich rzeczy, naraża się na transport, składanie tego, by później to zwrócić, i jezeli podejmuję taką decyzje, to nie dlatego że ma taki kaprys tylko dlatego że jest taka koniecznosc. W takich przypadkach mozliwosc zwrotu jest bynajmniej zasadna.
  • Odpowiedz