Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
xwwkg2JQ3q

xwwkg2JQ3q

Dołączył 10 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 255
  • Znaleziska 47
  • Mikroblog 208
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0

17

Rząd PO-PSL ukradł kasę z OFE, inny (PiS? jakiś inny późniejszy?) ukradnie z PPK

Rząd PO-PSL ukradł kasę z OFE, inny (PiS? jakiś inny późniejszy?) ukradnie z PPK

Rząd ukradł pieniądze z OFE, z PPK pewnie też kiedyś ukradnie. Dzisiejsza Liberalna Niedziela o powodów, dla których wypisałem się z PPK. Jacek Władysław Bartyzel

JWBartyzel
z
youtube.com
dodany: 01.12.2019, 21:10:30
  • 12
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    zus
  • #
    ppk
  • #
    podatki
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 02.12.2019, 07:15:04
  • 4
Przecież te pieniądze od razu idą na bieżące zobowiązania. Tu będzie większy wał niż z OFE
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3016

L4 na nowych zasadach. Na zasiłek chorobowy poczekasz dłużej.

Pokaż treści 18+

L4 na nowych zasadach. Na zasiłek chorobowy poczekasz dłużej.

To walka z nadużyciami...

tombeczka
z
gk24.pl
dodany: 18.11.2019, 20:05:05
  • 372
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    zus
  • #
    gospodarka
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 21:55:48
  • 0
Zakop. Artykuł kłamie.... Okres zasiłkowy wynosi 182dni... Czyli chorujesz z powodu tej samej choroby 182 dni i robisz przerwę 60 dni. Wtedy po tych 60 dniach znowu możesz z tego samego powodu pójść na zwolnienie. Od 2020 ten okres będzie wynosić 90 zamiast 60. Ale to nie znaczy że wykorzystując np. 182 dni z powodu grypy nie możesz iść po 2 dniach na zwolnienie z powodu choroby serca....
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:00:09
  • 17
@Badyl69: okres zasiłkowy wynosi 182 więc możesz chorować 182 dni ciągiem z powodu tego samego schorzenia. Kolejne zła możesz teraz brać po 60 dniach z powodu tej samej choroby a oni chcą zmienić żeby najwcześniej można było brać po 90. Artykuł zawiera bzdury...
Jak pójdziesz na zla z ten samym kodemw kwietniu to masz 6ty dzień tego samego okresu zasiłkowego który wynosi 182 dni maksymalnie.
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:04:30
  • 27
@Halbr: jak to robią ludzie zazwyczaj - idą na 182 dni zwolnień z powodu bólu nogi. Wracaja na 60 dni do pracy i od 61 dnia idą znowu na 182 dniowy okres zasiłkowy z powodu tej samej jednostki. Teraz od 2020 ma być 90 dni zamiast ruch 60. Debil pisał artykuł
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:05:32
  • 3
@matkaPewnegoMirka: artykuł wprowadza w błąd. Proszę poczytać o okresie zasilkowym.
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:06:07
  • 6
@Juzef: dokładnie. Artykuł pisał debil nie mający pojęcia czym jest okres zasiłkowy
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:10:04
  • 3
@Escalade: przeczytaj definicje okresu zasiłkowego. Ekspert tego nie zrobił i teraz 800 pelikanów się złapało. Artykuł pisał ktoś kto nie ma pojęcia o zasiłkach
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:10:53
  • 3
@Doxen: nie. Artykuł wprowadza w błąd. Drugie zwolnienie to nowy okres zasiłkowy
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 22:17:17
  • 3
@JaroSubaru82: będzie. Ekspert z artykułu nie ma bladego pojęcia o czym pisze
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 23:22:39
  • 6
@torquemadek: nie wiem skąd autor wytrzasnal te bzdury.
Z powodu tego samego schorzenia możesz chorować 182 dni lub mieć 182 dni zwolnień na różne choroby ale ciągłością bez przerw. Nazywamy to okresem zasilkowym. Jeśli po 182 dniach nie ustaje niezdolność możesz składać wniosek o rentę lub świadczenie rehabilitacyjne. Natomiast kolejne zwolnienie lekarskie z tej samej przyczyny możesz brać po 60 dniach żeby uzyskać prawo do kolejnego okresu zasiłkowego z powodu
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 23:31:48
  • 2
@Escalade: też mylisz okres zasiłkowy że zwolnieniem. Zwolnienia możesz mieć na 1 dzień, na tydzień, miesiąc itd.- o tym na ile dni decyduje lekarz. Natomiast okres zasiłkowy wynosi 182 dni. W 2020 roku okres pomiędzy jednym okresem zasilkowym a kolejnym okresem zasilkowym ma wynosic 90 dni, a nie pomiędzy zwolnieniami.
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 23:39:45
  • 1
@stivenus: a co to jest długotrwałe zwolnienie lekarskie? Pierwszy raz słyszę o takiej definicji.
Na spidersweb już całkiem odlecieli i pomylili okres wyczekiwania na prawo do zasiłku z okresem zasilkowym. Kurcze każdy redaktor widzę co innego wymyśla xd
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 23:42:14
  • 1
@torquemadek: te 90 dni nic nie zmieni xd sami lekarze doradzają jak brać zwolnienia i na jakie jednostki, żeby istniało prawo do zasiłku
Co innego okres wyczekiwania, który chcą podnieść do 90 dni.
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 18.11.2019, 23:53:35
  • 9
@JagniecymFuterkiemWalekPokryty: oni tam mylą wszystko xd okres wyczekiwania z okresem zasilkowym. Zwolnienia lekarskie z okresem zasilkowym itd

1004

ZUS: 9 lat składek to za mało, by w 8. miesiącu ciąży pójść na zwolnienie L4

ZUS: 9 lat składek to za mało, by w 8. miesiącu ciąży pójść na zwolnienie L4

Leah M. od 9 lat mieszka i prowadzi działalność w Polsce – uczy języka angielskiego. Jest w 8. miesiącu ciąży i musi do czasu porodu wyłączyć się z życia zawodowego – lekarz skierował ją na L4. Dwa tygodnie przed terminem porodu ZUS poddaje jej dotychczasową działalność w wątpliwość.

ntdc
z
innpoland.pl
dodany: 17.11.2019, 15:07:40
  • 195
  • #
    polska
  • #
    zus
  • #
    ciaza
  • #
    macierzynstwo
  • #
    praca
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 17.11.2019, 22:30:06
  • 0
@3mortis: nigdzie nie ma informacji ile podlega do ubezpieczenia chorobowego. Pewnie do tej pory płaciła bez a jak zaczęła to od 9k

372

9 lat prowadziły firmę. ZUS wysyła pisma i pyta czy aby na pewno

9 lat prowadziły firmę. ZUS wysyła pisma i pyta czy aby na pewno

Młode mamy prowadzące działalność gospodarczą muszą udowodnić przed ZUS, że faktycznie zajmują się prowadzeniem biznesu. Zakład wysyła do wybranych pań pisma z informacją o wszczęciu postępowania. Panie mają 7 dni na odpowiedź, która uzasadni ich stanowisko i przekona ZUS albo stracą...

Muskat002
z
mambiznes.pl
dodany: 31.10.2019, 10:04:19
  • 140
  • #
    polska
  • #
    zus
  • #
    mlodemamy
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 31.10.2019, 21:24:39
  • 24
@zlp-: ale rozumiesz że one nigdy działalności nie prowadziły? Po prostu opłaciły składkę, potem jeden gowniak, drugi, trzeci i mija 5 lat na zasiłkach... Czyli włożyły w to 10k a dostały po 300k i więcej a firma tylko na papierze :) jak prowadziła działaność, to logiczne że ma to dowody i postępowanie kończy się pomyślnie
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 31.10.2019, 21:29:38
  • 22
@titus1: płaciły miesiąc a nie 9 lat. 9 lat to braly zasiłki
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 31.10.2019, 21:31:27
  • -12
@zlp-: Opłaciła miesiąc składkę od 9k, waliła państwo w uja 9 lat pobierając zasiłki, ale to ZUS jest tutaj złodziejem xddd
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 31.10.2019, 21:39:31
  • 1
@eltrial: Zasiłek masz z tytulu prowadzenia działalności a nie z tytułu opłacenia składki ;) skoro nie ma działalności to o czym mówimy? Marki robią szum w mediach, bo przegrywają w sądach w całej Polsce i teraz nie mają za co zwrócić tych 300k, co poszły na nowy dom
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 31.10.2019, 21:42:49
  • 29
@zlp-: zasiłek przysługuje z tytułu prowadzonej dzialalnosci a nie z faktu opłacenia składki. Skoro działalności nigdy nie prowadziły a firma jest na papierze, to o czym mowa?
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 01.11.2019, 14:07:25
  • 1
@sosen85: pewnie jakby wzięły tylko chorobowe i macierzyński jeden raz, to kontroli by nie było. Ale ludzie są tacy jacy są - pazerni. Zazwyczaj po macierzyńskim płaciły już składki minimalne i chorowały/brały opieki co trzy miesiące, żeby utrzymać podstawę zasiłku. Potem cyk kolejna ciąża, macierzynski i tak w kółko.
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 01.11.2019, 14:21:10
  • -1
@mrczeg1991: dokładnie tak jak piszesz. Są przypadki, gdzie kobiety rzekomo po kilku latach prowadzenia działalności nie mają ani jednej faktury potwierdzającej zakup albo maila/korespondencji z klientami. W sadzie na świadkow powołują męża i rodziców xd
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 01.11.2019, 15:44:31
  • 1
@Monnnna: skąd takie info? Jaki rok? Oo zasiłek od kilkunastu lat wylicza się z 12 miesięcy. Zmiany były kosmetyczne i tylko na chwilę powstrzymały madki. Teraz biura rachunkowe dokładnie wiedzą i doradzają co zrobić żeby na działalności mieć wyższe świadczenie... Wystarczy wypaść z ubezpieczenia w miesiącu który ma 31 dni i podstawę wylicza się już że składek płaconych po powrocie :) a wtedy cyk 9k i jazda. Wszystko się zrobić
Rouksa
Rouksa
Rouksa
20.10.2019, 06:53:45
  • 208
Pilsko z widoczkiem na babią górę. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Polecam każdemu nocny wypad w góry (szliśmy dłuższym szlakiem, więc start 2:30)
#gory

W sumie to widok z Pięciu Kopców xD
Rouksa - Pilsko z widoczkiem na babią górę. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Polecam każdemu nocny wypad w...

źródło: comment_mJKXpQ2brmAWpNTcjces5wMgBLMsLVo4.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 20.10.2019, 10:27:25
  • 0
@Brzozq: Apka do rozpoznawania muzyki
  • Odpowiedz

17

Młode matki kontra ZUS. "Zabrano mi świadczenie bo używałam telefonu na L4"

Młode matki kontra ZUS. "Zabrano mi świadczenie bo używałam telefonu na L4"

ZUS odpowiada matkom prowadzącym biznes: "Zakład ma prawo i obowiązek sprawdzić, czy nie doszło np. do fikcyjnego zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych, sztucznego zawyżenia podstawy wymiaru składek. To ustawowy obowiązek"

Muskat002
z
mambiznes.pl
dodany: 18.10.2019, 09:49:38
  • 31
  • #
    polska
  • #
    zus
  • #
    skladki
  • #
    emerytury
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 19.10.2019, 07:15:05
  • 0
@adrian43: ZUS zwraca składki jeśli wyłączy z ubezpieczeń
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 19.10.2019, 13:05:13
  • 1
@wykopek_n: Kurde jak łykacie to co tam piszą.... ZUS nie sprawdza żadnych połączeń ani nie dzwoni pytać co robisz na zwolnieniu. babki pobrały zasiłki w wysokości pół miliona i okazywało się że najzwyczajniej w świecie przez 5 lat prowadzenia działalności nie mają żadnych dowodów na to że robiły tam cokolwiek albo w drugą stronę - nie dość że 350 dni w roku siedziały na opiekach i zwolnieniach to w trakcie
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 19.10.2019, 14:09:10
  • 0
@wykopek_n: ZUS nie dzwoni do ludzi na L4... Jedynie w celu wezwania na badanie, ale nikt nie sprawdza w ten sposób czy ktoś prowadzi czy też nie prowadzi działalności... Kontakt jest na numer prywatny a nie firmowy
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 19.10.2019, 15:34:19
  • 0
@wykopek_n: FB owszem, to można nawet w w necie przeczytac, ale jak telefonicznie potwierdzisz z kim rozmawiasz? Jak prowadzisz jednoosobowa działalność i nie masz zlecenia dla firmy marketingowej na prowadzenie FB a nawalasz w trakcie 2 miesięcznego zla zdjęcia i posty świadczące że usługę wykonało się w ciągu tych 2 misiecy to masz fizyczny dowód. Tak samo wrzucenie postów zachęcających na skorzystanie z oferty jest prowadzeniem działalność bo jest to
browaldo
browaldo
browaldo
09.04.2019, 10:33:16
  • 0
Kolega pracował do końca lutego. W marcu miał ciągle l4. Czy należy mu się jakaś kasa od zus za chorowanie w marcu?

#kiciochpyta #ubezpieczenia #pytanie #pytaniedoeksperta #praca #pracbaza #zus
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 10.04.2019, 11:22:20
  • 0
@browaldo: od kiedy do kiedy pracował dokładnie i od kiedy do kiedy ma zwolnienia.
Jak miał 30 dni ubezpieczenia, to nabył prawo do zasiłku. Jednak ważne jest jeśli np zachorowal dzień po ustaniu - czy zwolnienia razem dają 30 dni.
  • Odpowiedz
rumulusparaliticusXVI
rumulusparaliticusXVI
04.12.2018, 22:07:39
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 05.12.2018, 05:24:27
  • 1
@rumulusparaliticusXVI: jak chorujesz ciągle i masz przerwy krótsze niż 3 miesiące kalendarzowe, to co chcesz ugrać skoro takie mamy przepisy? Zasiłek masz wyliczony prawidłowo, więc od czego chcesz się odwołać? Od przepisów?
  • Odpowiedz
xwwkg2JQ3q
xwwkg2JQ3q 06.12.2018, 06:21:10
  • 0
@rumulusparaliticusXVI: no to 4 miesiące nie choruj :p można zmienić też etat pracy i mieć nową podstawę ale zakładam, że masz pełen więc na mniejszy się nie opłaca xd
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 28.02.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking