Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko245
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
panpromo09

panpromo09

Dołączył 16 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 27968
  • Znaleziska 27710
  • Mikroblog 258
  • Obserwujący 17
  • Obserwowane 2

200

Data podpisania umowy z Mercosur potwierdzona

Data podpisania umowy z Mercosur potwierdzona

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen uda się 17 stycznia do Paragwaju, by podpisać umowę handlową między Unią Europejską a blokiem Mercosur. Informację potwierdziła rzeczniczka Komisji.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 11.01.2026, 21:54:09
  • 156
  • #
    polityka
  • #
    rolnictwo
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    informacje
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 18:18:20 via Wykop
  • 1
100 tys. ton, podczas gdy sama Polska eksportuje do UE 500


@Mario7400: Czyli z miejsca wchodzą nam na 20% rynku z dnia na dzień i ty twierdzisz, że to mało? Ogromne pieniądze, które mogłyby zasilić polskich producentów, firmy, budżet państwa w podatkach i miejsca pracy w Polsce.
I mówimy o limitach na dziś, limity są sprawą umowną. Na początek takie a później będą rosły.
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 18:19:12 via Wykop
  • 10
@CrimsonCube: Nie kłam. W UE nie ma wolnego rynku, jest rynek regulowany. Chyba, że jesteś za wyjściem w UE i wyeliminowaniem ich przepisów i regulacji.
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 18:22:14 via Wykop
  • 1
Chyba, że mi wytłumaczysz czym się różni krowa wyhodowana w Polsce od tej wyhodowanej w Brazylii skoro żrą tę samą paszę


@Mis_: Tym, że w UE są regulacje i kontrole. Więc gdyby były takie same tam, to wiedzielibyśmy co tamte krowy jeszcze jedzą, a tak nie wiemy, albo wiemy teoretycznie wg deklaracji.
Poza tym polski rolnik operuje na naszym rynku, co oznacza wpływy podatkowe, miejsca pracy, przetwórstwo, krótkie łańcuchy dostaw.
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 18:25:08 via Wykop
  • -3
Przeszło Mercosur, ETS2, system kaucyjny, limity CO2. Tymczasem Chiny się rozwijają, Indie się rozwijają, USA nakłada cła na bezbronną Europę. Zaraz skoczą ceny prądu i ogrzewania. Unia Europejska jest na drodze do szybkiego rozpadu.
Tu nie ma się co zastanawiać. Potrzebne jest referendum w sprawie Polexitu, zanim to wszystko runie.
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 19:19:36 via Wykop
  • -3
Umowa z Mercosur jest korzystna.

ETS czy limity CO2 oczywiście też,


@Asd15: Nie, nie jest ani jedno ani drugie. Mercosur może jest korzystne dla Niemców i kilku większych korporacji w Europie. Dla Polski to ogromny cios.
Kwestię ETS2 z litości nie
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 19:27:32 via Wykop
  • -1
Skąd przypuszczenie, że właśnie nam urwą 100 tys?


@Mario7400: Urwą albo nie urwą. To tak, jakbyś wpuścił do pokoju z żoną kilku przystojnych latynosów i zostawił ja z nimi na tydzień. Możesz potem spekulować czy się puści czy nie. Oczywiście możesz wierzyć, że nie. Ale sam pomysł wpuszczenia ich i zostawienia razem jest sam w sobie głupi. Tu jest podobnie.
O limitach mi nie pisz, to jest jak z 500+ dla
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 23:54:24 via Wykop
  • -1
typie ale polska nie jest jedynym eksport erem na całą Europe xd więc te wyliczenia są totalnie z du


@BNM2136: Należysz do specyficznej grupy osób, które - kiedy przychodzą mu zabrać stówę, ot tak z kieszeni - to się cieszy, bo przecież mogli zabrać dwie. Po czym godzisz się na to, cieszysz, a cieszysz się podwójnie bo sąsiad jeszcze na tym zarobi XD
Kiedy widzi się taką postawę z boku,
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 23:59:02 via Wykop
  • -1
No tak, bo po ci któych sobie wybieramy do władzy chcą nas zniszczyć.


@Mario7400: Krótko mówiąc zaprosiłbyś i wpuścił bez problemu do pokoju z żoną gang przystojnych latynosów i zostawiłbyś ich na tydzień, wierząc w przyzwoitość i wierność swojej żony. OK
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 00:10:18 via Wykop
  • 0
wolny rynek jest wtedy, gdzy wszysktie podmioty dzialaja w tych samych warunkach.


@przycisk_aktywujacy: Co to za absurdalna definicja? Skąd to wziąłeś? XD
Wolny rynek jest rynkiem pozbawionym ingerencji z zewnątrz, na przykład regulacji państwa. Oznacza np. pełną wolność podejmowania decyzji, swobodę handlu, brak koncesji, pozwoleń czy podatków, etc. Ale przede wszystkim dobrowolność i brak ingerencji. Równość warunków nie oznacza wolności.

-
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 00:24:16 via Wykop
  • 0
@Ogau: Nie wiem co tam przedstawiłeś ale dostępne informacje przedstawiają się tak:

"Wzrost gospodarczy (realny PKB) dla Unii Europejskiej, Chin i USA w 2025 roku, opierając się na danych Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW) oraz Komisji Europejskiej, przedstawia się następująco:
Chiny: 4,8% – mimo spowolnienia względem historycznych wyników, Chiny pozostają najszybciej rozwijającą się gospodarką w tym zestawieniu.
Stany Zjednoczone: ok. 2,0% – 2,7% – prognozy wskazują na solidny wzrost, przy czym
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 00:56:52 via Wykop
  • -1
co? Podasz w końcu konkretne argumenty


@BNM2136: Argument jest taki, że tracimy wpływy z rynku na tym polu, czyli produkcję, miejsca pracy, niezależność żywieniową, wpływy podatkowe etc. Czy to będzie mniej niż w tym wyliczeniu to nie ma znaczenia, bo straty będą, bo po prostu będą to realne pieniądze, które przepadną z naszego rynku produkcji i przetwórstwa, realne podatki czy miejsca pracy. Ja nie akceptuję strat w tym zakresie, nie
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 12:59:24 via Wykop
  • 0
rolnictwu które produkuje 2%pkb konkurencja wzrośnie


@BNM2136: 2% PKB to jest ogromna kwota, tyle co przez ostatnie dekady wydawaliśmy na obronność. Rolnictwo z przetwórstwem to ponad 50 miliardów EURO. Co jest kwota potężną, ale to nie wszystko, bo dochodzą do tego inne kwestie:
handel spożywczy transport i logistyka, inżynieria z zakresu budowy maszyn, budownictwo dla firm w tym dużych obiektów przemysłowych, sprzedaż, obsługa i serwis maszyn, w tym robotyzacja punktów
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 13:02:10 via Wykop
  • -1
Ja wiem, że fakty są lewackie, ale


@Ogau: Nie, napisałem po prostu łagodnie, że nie sam wiesz co linkujesz.
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 14:07:58 via Wykop
  • -1
@Ogau: Rozmawiamy o rozwoju i wzroście PKB w 2025 a nie bogactwie budowanym dekadami. A kształtuje się tak jak napisałem, to Chiny są liderem wzrostu rok do roku. I to zwłaszcza w produkcji a nie w usługach.
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 14:43:33 via Wykop
  • 0
a pozostałe 98% pkb to jest jaka kwota? większa czy mniejsza?


@BNM2136: Jak taki jesteś cwaniak to przekaż mi za free 2% z 2% wartości twojej rocznej produktywności. Zostaw sobie 98%.
Działaj zgodnie z tym co głosisz.

I jak wspomniałem, limity są ruchome i na pewno zaczną rosnąć na korzyść Mercosur. A za tymi 2% (na dziś, bo potem będzie coraz więcej) idzie cała reszta przemysłu, w tym przetwórstwo, transport
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 16:36:33 via Wykop
  • 0
nie rozumiesz co ten wykres prezentuje


@Ogau: Prezentuje co prezentuje, tylko, że nie wiesz o czym piszesz. Czym innym jest procentowy udział PKB państw w światowej gospodarce a czym innym wzrost PKB państw rok do roku. Dane odnośnie wzrostu PKB rok do roku są jakie są i prezentują się tak jak je przedstawiłem.
Według Funduszu Walutowego (MFW) oraz Komisji Europejskiej, przedstawia się następująco:
Chiny: 4,8%
Stany Zjednoczone: ok. 2,0%
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 16:53:33 via Wykop
  • 1
@Ogau: Myliłeś się bo nie jesteś zbyt bystry. Po prostu.
Moja rada - doedukuj się i koniecznie idź do psychologa na wizytę. Masz ewidentnie problem sam ze sobą.
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 22:17:18 via Wykop
  • 1
2 procent z 2 procent moich rocznych zarobków mam rozumieć?


@BNM2136: PKB nie liczy zarobków, tylko wartość produkcji, wartość dóbr i usług, to są zupełnie inne wartości. Byłoby to więc zdecydowanie więcej.
2% polskiego PKB zasilało budżet na zbrojenie, to są takie wartości. Nawet 2% z tego to jest dużo, ale w przypadku tej umowy, to jest znacznie więcej, bo dotyczy nie tylko tego co jest w umowie, ale konsekwencji,
panpromo09
panpromo09 13.01.2026, 23:42:12 via Wykop
  • 1
naucz się ruski parchu


@BNM2136: Czytałem tylko do tego momentu, teraz stwierdzam, że jesteś po prostu kretynem. Na początku myślałem, że trollujesz, albo faktycznie czegoś nie wiesz lub nie ogarniasz, ale ty po prostu jesteś zwyczajnie głupi, ale w ten najbardziej prostacki chamski sposób osiedlowego buca i co więcej masz problemy osobowościowe. Współczuję twoim znajomym i krewnym. Zachęcam na wizytę u psychiatry. To jest już jakaś plaga ludzi tutaj, którzy
panpromo09
panpromo09 14.01.2026, 00:55:57 via Wykop
  • 1
@BNM2136: Nadal chyba nie rozumiesz, że to co i jak piszesz nie jest normalne. Masz mentalne problemy, uświadamiam tylko.
Podyskutowałbym, ale jak napisałem, są granice sensownej dyskusji. Jeśli nie potrafisz normalnie dyskutować to może po prostu odpocznij sobie od Internetu na jakiś czas i skup się na przemyśleniu i naprawieniu swojej sytuacji.

327

Ksef - Wiedzą za ile i od kogo kupujesz! JUŻ SĄ NADUŻYCIA

Ksef - Wiedzą za ile i od kogo kupujesz! JUŻ SĄ NADUŻYCIA

KSEF = KONTROLA i koniec Polskich firm? Zobaczcie co się dzieje po 11 dniach działań

biznes-misja
z
youtube.com
dodany: 12.01.2026, 07:32:32
  • 93
  • #
    ksef
  • #
    podatki
  • #
    finanse
  • #
    ksiegowosc
  • #
    dzialalnoscgospodarcza
  • #
    firma
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 16:46:46 via Wykop
  • 98
Do tej pory nie znamy szczegółów na budowę autostrady do Krakowa, ale każdy z was będzie musiał spowiadać się z każdej faktury. JPK, KSEF - to sobie wybieracie, jak nie PiS to PO, albo marszałek zdziadziały ćpun zamordysta, albo z telewizyjnego show albo marszałek komuch.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

4

Europa kontra USA. Zachód w bratobójczym starciu.

Europa kontra USA. Zachód w bratobójczym starciu.

O sprzecznych interesach w dobie przemian geopolitycznych.

panpromo09
z
youtube.com
dodany: 12.01.2026, 16:29:21
  • 0
  • #
    geopolityka
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    ue
  • #
    geostrategia

926

Dlaczego w Niemczech można palić w piecu kaflowym, a w Polsce już nie?

Dlaczego w Niemczech można palić w piecu kaflowym, a w Polsce już nie?

Jak wyżej.

konkarne
z
informacje.wp.pl
dodany: 11.01.2026, 21:33:47
  • 235
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    ogrzewanie
  • #
    dom
  • #
    paliwo
  • #
    piec
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 11:36:08 via Wykop
  • 2
@kanis-sapiens: Przecież ma rację, a to, że twój komentarz jest tak głupi, wiele mówi o twoich wyborach życiowych i politycznych.
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 14:27:57 via Wykop
  • 0
@kanis-sapiens: O czym ty w ogóle tutaj piszesz? Masz jakieś ataki nerwicowe czy coś? Sprawa dotyczy przepisów o zakazach w obszarze używania kominków i piecy, które zostały wprowadzone przez konkretne partie. To wszystko. Kolega wyżej tylko napisał coś oczywistego.

Ale mimo wszystko, jeśli w takiej rozmowie gdzie przy okazji kominków i piecy, pada hasło POPiS uruchamia ci się w głowie Konfederacja i cały ciąg twoich skojarzeń i to z politykami, którzy
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 14:32:02 via Wykop
  • -2
choć w najgorszym scenariuszu w ogóle nie będzie chciała handlować


@KurczakiZiemniakiPorosty: Nie tylko będzie chciała, ale będzie musiała, to jest konieczne by taka gospodarka Niemiec w ogóle miała rację bytu, więc nie wiem po co straszysz.

geniusze myślą że UE będzie z nami handlować bez ceł

575

Prawa do emisji CO2 najdroższe od 2023 r

Prawa do emisji CO2 najdroższe od 2023 r

Gdyby nie koszt CO2 elektrownie dawałby zysk rzędu 5,1 mld zł. A tak nadają się do zamknięcia.

przemyslaw-priemek
z
businessinsider.com.pl
dodany: 11.01.2026, 21:31:44
  • 242
  • #
    energetyka
  • #
    oze
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
panpromo09
panpromo09 12.01.2026, 11:24:11 via Wykop
  • 5
Trzeba po prostu zagłosować i wybrać kogoś kto wypisze się z tego systemu i to wszystko. To jest proste, ale od lat wybieracie do władzy ludzi, którzy tego nie robią.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

495

Pogoń bez końca. Dlaczego Polacy zarabiają dużo mniej niż Niemcy czy Duńczycy

Pogoń bez końca. Dlaczego Polacy zarabiają dużo mniej niż Niemcy czy Duńczycy

Eksperci nie mają wątpliwości: bez skoku produktywności, inwestycji w technologie i realnych zmian strukturalnych Polska nie dogoni unijnych zarobków w najbliższym czasie.

VoxClamantisInDeserto
z
pulshr.pl
dodany: 09.01.2026, 07:21:15
  • 270
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
panpromo09
panpromo09 09.01.2026, 14:38:38 via Wykop
  • -1
Jeśli coś zarobicie zawsze możecie głosować na Zandberga i Razem, którzy mają jasną ofertę - podnieść podatki dochodowe, składkę zdrowotna i wprowadzić podatek katastralny.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

917

Nawrocki WETUJE ustawę dotyczącą cenzury w sieci

"Zdecydowałem o trzech ustawowych wetach" - poinformował Karol Nawrocki. Jedno z nich dotyczy ustawy cyfrowej. Głowa państwa zarzuciła ustawodawcom chęć blokowania treści w internecie. Przyjęte przez parlament przepisy miały skutecznie zapewnić implementację unijnego aktu o usługach cyfrowych.

Makavlani
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 09.01.2026, 12:33:50
  • 259
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    bekazlewactwa
panpromo09
panpromo09 09.01.2026, 14:35:58 via Wykop
  • 6
Bandyckie ustawy, które chciałaby przeforsować zamordystyczna koalicja. Całe szczęście, ze prezydent ma prawo veta i że prezydentem jest ten kto jest. Liczę, że zamordyści z tej opcji pójdą pierdzieć w pasiak tuż po wyborach. Ich poczucie bezkarności jest niesamowite. Ale to się skończy. Wiecznie rządzić nie będą.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

207

Traktory wjechały pod Wieżę Eiffla.

Traktory wjechały pod Wieżę Eiffla.

Rolnicy z południowej Francji w czwartek rano wjechali kilkudziesięcioma traktorami na ulice Paryża, aby zaprotestować przeciw planowanemu zawarciu umowy handlowej między Unią Europejską a południowoamerykańskim blokiem Mercosur - podała agencja AFP. Część pojazdów zaparkowała pod Wieżą Eiffla.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 08.01.2026, 07:07:59
  • 80
  • #
    rolnictwo
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    europa
  • #
    gospodarka
  • #
    francja
  • #
    polityka
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 10:42:00 via Wykop
  • 20
Rolnictwo i przetwórstwo odpowiadają w Polsce za ponad 50 miliardów euro. Prócz tego są jeszcze wpływy z innych pokrewnych branż, praca dla ludzi tutaj i płacone w Polsce podatki przez pozostałe branże, wyrosłe wokół tych obu. Teraz możemy stracić te pieniądze i miejsca pracy po to, by jacyś Niemcy mogli sobie handlować polskim, francuskim czy holenderskim kosztem z Ameryką Południową.
To samo dzieje się względem naszych projektów logistycznych i przemysłowych CPK i
  • 39
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 10:54:03 via Wykop
  • -1
Nie znam głupszej i bardziej szkodliwej grupy społecznej niż snopy.


@Pavulon12345: Ja znam - grupa proniemieckich agentów wpływu, którzy pod pozorem randomowych wpisów forsują niemiecki interes.

Przemysł europejski blokowany jest przez przepisy unijne dotyczące paranoi klimatyzmu, co przekłada się na brak konkurencyjności Europy względem całego świata, poprzez nieustannie podnoszone podatki, ceny produkcji, ceny energii, koszty pracy czy tzw. opłaty klimatyczne mające wpływ na wszystko co związane jest z produkcją, przemysłem
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 11:21:02 via Wykop
  • -3
Przecież my też handlujemy z krajami Mercosur.


@wczesneBordo: No i?
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 11:38:15 via Wykop
  • -3
@wczesneBordo: Handlujemy na takich zasadach jakie mają wszyscy w UE, Niemcy tez handlują. Jeśli uważasz, że to dobrze, to nie trzeba tego zmieniać, a jednak Niemcy zmieniają te przepisy pod siebie. Teraz zyskają Niemcy, my natomiast tracimy rynek, branże, miejsca pracy przynoszące Polsce kilkadziesiąt miliardów euro rocznie.
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 11:50:10 via Wykop
  • -2
Europa nie ma ropy i nie ma gazu!!!


@Pavulon12345: Norwegia ma ropę. Dania ma duże złoża na Grenlandii. Polska ma surowce, węgiel i gaz oraz nowe złoża pod Bałtykiem. Tyle, że kopaliny, koszty energii wydobycia, ceny energii stają się drogie ze względu na podatki i opłaty klimatyczne oraz wymuszane redukcje emisji czy przepisy narzucające drogie zmiany branżom produkcji, przerobu i użytkowania. Przepisy unijne redukują miejsca pracy, przemysł, innowacje. Europa staje się skansenem.
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 12:06:18 via Wykop
  • -4
W ogóle nie odnosisz się do tego, co napisałem.


@wczesneBordo: Zadałeś pytanie z tezą i to fałszywą. Nigdzie nie napisałem, że nie będziemy handlować z Ameryką Południową. Napisałem, że umowa Mercosur służy Niemcom a niszczy polską branżę rolnictwa i przetwórstwa. Czego tu nie zrozumiałeś?
A skoro piszesz, ze handlujemy to w czym problem? Niemcy i każdy w UE ma dziś jednakowe przepisy, niech zostaną takie jakie są, nie będzie problemu.
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 12:09:40 via Wykop
  • -5
do tego rolnictwa dopłacamy 85 mld rocznie


@Pavulon12345: Powtórzę raz jeszcze, zyski dla Polski z branży rolniczej i przetwórstwa to ponad 50 miliardów EURO. Plus kilkadziesiąt miliardów EURO wpływu i rozwój wynikające z funkcjonowania branż pokrewnych, jak transport, obsługa, handel, usługi, budownictwo, inżynieria.

Łatwo naleźć dane, że:
"wartość eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski do Niemiec osiągnęła 12,3 mld euro w okresie styczeń-październik 2025 r. (wzrost o 8% rok do roku).
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 12:33:04 via Wykop
  • 0
@Pavulon12345: Czyli jest różnica pomiędzy 10% a nic.
Polski węgiel jest drogi bo właśnie w cenie ostatecznej produktu jest nie tylko praca górników, czy przywileje dla branży ale także podatki i wynikające z klimatystycznych bredni przepisy dławiące branżę wydobycia. Polska ma swoje złoża, nawe Niemcy i Czechy mają, ale wszystko można przepisami i podatkami zdławić tak by było nieopłacalne. Polska ma ogromne złoża gazu. Także przestań mi tu zmyślać dyrdymały o
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 12:43:51 via Wykop
  • -4
porównaj te śmieszne zyski z danymi z przemysłu.


@Pavulon12345: 50 miliardów euro to są ogromne wpływy i ogromna branża i powoduje rozwój kolejnych sektorów gospodarki oraz stabilność gospodarczą sytemu, regularne wpływy podatkowe, miejsca pracy i rozwój wielu sektorów oraz dywersyfikację gospodarki tak by nie opierała się tylko o jeden sektor. Prócz tego jest to także bezpieczeństwo żywieniowe i utrzymanie linii produkcyjnych i logistycznych, zwłaszcza teraz w okresie wojen. I każdy kto
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 12:54:55 via Wykop
  • -4
My też eksportujemy towary do Ameryki Południowej.


@wczesneBordo: No i nie potrzebujemy w tym celu nowych umów.

jakie straty poniesie branża rolnicza


@wczesneBordo: Dlaczego niby mamy mieć jakieś straty. Skoro teraz handlujemy i są zyski to zostańmy przy zyskach. Co to w ogóle za myślenie, że należy się godzić na jakieś straty. Też robisz straty kosztem swojej rodziny i pracy by sąsiadowi żyło się dostatniej?
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 13:04:09 via Wykop
  • -4
Przetwórstwo da sobie radę bez was :)


@Pavulon12345: Nie jestem ani rolnikiem ani górnikiem, więc nie wiem skąd taka retoryka. Choć zasadniczo to chyba wiem skąd, bo łatwiej prowadzić dyskusję ad personam, kiedy już brakuje argumentów ad rem. OK, możemy i tak.

ładnie podczepiles rolnictwo pod
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 13:05:01 via Wykop
  • -4
Ty teraz na poważnie?


@wczesneBordo: Napisz wprost, że jesteś tylko trollem zapełniającym tu przestrzeń, ta dyskusja jest jałowa, przecież ty nic nie wnosisz do tej dyskusji.
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 13:20:28 via Wykop
  • -5
Ale to Ty trollujesz w tym momencie zadając głupie pytania typu po co nam umowa znosząca cła XD.


@wczesneBordo: Może dlatego, że pod słowem "nam" mam na myśli Polaków i polski interes a ty być może niemiecki. W interesie Polski jest by branże rolniczą i przetwórstwa rolno-spożywczego utrzymać i rozwijać a Mercosur uderza nam w te branże. Nie widzę powodu by mieć jakieś straty i w dodatku rezygnować z rynku,
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 15:17:24 via Wykop
  • 0
Wiele krajów jest za Mercosurem


@TomMen: Ale to jest akurat brednia i manipulacja, to że ich elity mają takie podejście, nie znaczy, że rolnicy czy przeciętni obywatele to popierają. Jest to umowa służąca wąskiej grupie ludzi a nie całym państwom. Może poza Niemcami właśnie.

Hiszpania i Holandia obecnie najwięcej eksportują do
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 15:23:36 via Wykop
  • -3
Podajesz im dane że korzysta na tym wiele krajów UE.


@TomMen: Mnie nie obchodzą inne kraje UE, dla mnie istotny jest polski interes. Polska na rolnictwie i przetwórstwie zyskuje ponad 50 miliardów euro rocznie plus branże pokrewne i wszystkie wokół odpowiadają zyski, za wpływy podatkowe, miejsca pracy i rozwój wielu sektorów oraz niezależność żywnościową, co w obecnych czasach przekłada się na wymiar bezpieczeństwa Polski. I to jest coś co koniecznie
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 15:44:13 via Wykop
  • -2
Rządy Hiszpanii i Holandii popierają umowę.


No tak, elity na tym zyskują a obywatele protestują.

Więc nie opowiadajmy bzdury że to tylko Niemcy na tym skorzystają (...)


@
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 17:31:04 via Wykop
  • -2
Co z tego, że przemysł ma dużo większe znaczenie dla polskiego PKB.


@TomMen: A co ma być z tego? Każda branża jest częścią polskiej gospodarki i nie ma powodu by uwalić którąkolwiek bo tak chce jakiś Niemiec. Jeden sektor napędza inny sektor, tak działa gospodarka.

Bronisz 50
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 17:35:57 via Wykop
  • -1
My sami się nie możemy od lat dogadać między sobą, a się winy u innych doszukujesz.


Jesteś naiwny jeśli myślisz, że decyzje w tych sprawach są podejmowane bez wpływu obcych państw. Rozdzielnia towarów dla chińskiej inicjatywy Pasa i Szlaku nie powstała ze względu na interwencję USA. Samo nawet CPK nie miałoby podejścia jako koncept do realizacji, gdyby USA nie potrzebowały tu takiego punktu do przerzucania wojsk do wschodniej Europy, zaś obecne blokowanie
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 18:25:46 via Wykop
  • -2
Generalnie rzecz biorąc, zacieśnienie relacji z Ameryką Południową jest korzystniejsze,


@TomMen: Gdyby UE była spójnym, zrównoważonym organizmem państwowym to być może tak, ale jest inna struktura gospodarcza w każdym kraju i przepisy dotyczące całej UE są korzystne dla jednych państw i problematyczne dla drugich. A zawsze jakoś jest tak, że ostatecznie Niemcy forsują co im się podoba kosztem reszty. To w połączeniu tanią konkurencją na przeregulowanym dla europejskich producentów rynku
panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 19:04:44 via Wykop
  • 1
Gdyby nie UE to na polach byś widział

Poczytaj sobie jakie były dopłaty


@nikosix: Polska płaci składki do UE, stąd te dopłaty, to nie są pieniądze Niemców i innych członków UE, tylko pochodzące ze składek Polski przede wszystkim, a są jedynie dzielone i to coraz bardziej uznaniowo przez komisarzy europejskich w ramach centralnego sterowania gospodarką. Nam z dopłat zostaje średnio niewielki naddatek. Sam tylko rynek rolnictwa i przetwórczy w Polsce jest

639

Masowe kontrole na wjeździe do SCT w Krakowie. Pierwsze mandaty po 500 zł

Masowe kontrole na wjeździe do SCT w Krakowie. Pierwsze mandaty po 500 zł

Wraz z rozpoczęciem funkcjonowania strefy czystego transportu w Krakowie, Straż Miejska zaczęła masowe kontrole kierowców

gheost1410
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 06.01.2026, 10:09:34
  • 292
  • #
    krakow
  • #
    stc
  • #
    strefaczystegotransportu
  • #
    ekologia
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
panpromo09
panpromo09 07.01.2026, 13:41:33 via Wykop
  • 3
Zgodziliście się na dwa tygodnie lockdownu na rok, na prawo do polskiej emerytury dla obcokrajowców po jednym dniu pracy w Polsce, na VAT 23% na rok trwający kilkanaście lat, na podatek Belki od dwóch dekad, na tajność umowy na autostradę do Krakowa i bezkarność urzędników, którzy za to odpowiadają, zaakceptowaliście Mercosur, ETS2, Zielony Ład, pożyczki KPO, Fit for 55, no to zaakceptujecie SCT.
Stonoga miał rację, was trzeba...
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panpromo09
panpromo09 08.01.2026, 10:31:40 via Wykop
  • -2
@piotr-k123123: W każdej z tych kwestii, na każdym etapie inaczej, zależy od sytuacji. Natomiast zasadniczo jeśli ktoś jest dymany przez tych samych ludzi od tylu dekad to sumarycznie ci ludzie, czyli cała ta hołota postmagdalenkowa, otrzymali w wyborach parlamentarnych jakieś 90% głosów, ciężko nie uznać tego za zgodę. A głosowanie przeciw tym bydlakom też jest formą niezgody, w ramach prawa i zasad systemu.
Także każdy może robić co uważa za

1504

Gdańsk: Podwyżka wywozu śmieci o 25% od kwietnia

Gdańsk: Podwyżka wywozu śmieci o 25% od kwietnia

System kaucyjny w każdym sklepie, spalarnia za 813 mln zł i cyk podwyżka za śmieci.

fabek
z
gdansk.pl
dodany: 07.01.2026, 10:56:56
  • 253
  • #
    gdansk
  • #
    trojmiasto
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
panpromo09
panpromo09 07.01.2026, 13:05:34 via Wykop
  • 15
@dziacha: Dokładnie! Wprawdzie jeszcze nie w kolejnych wyborach ani w następnych, ale kolejnym razem to już na pewno!
panpromo09
panpromo09 07.01.2026, 13:07:42 via Wykop
  • -1
@ty_O: A w czym się pomylił? Sami się wybrali? A może obecna władza nie jest w kieszeni niemieckiej?

289

ZUS będzie mógł kontrolować zasadność L4 nawet po zakończeniu choroby.

ZUS będzie mógł kontrolować zasadność L4 nawet po zakończeniu choroby.

Od stycznia 2026 roku polski system ubezpieczeń społecznych odchodzi od sztywnego, zerojedynkowego postrzegania niezdolności do pracy. Nowelizacja przepisów stanowi próbę dostosowania prawa do realiów współczesnego rynku pracy.Zmiany te, choć wprowadzają szereg ułatwień, niosą ze sobą również ryzyko

Stopa_Szopa
z
bezprawnik.pl
dodany: 07.01.2026, 09:22:17
  • 168
  • #
    l4
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    rynekpracy
  • #
    zus
  • #
    zwolnienielekarskie
panpromo09
panpromo09 07.01.2026, 12:53:05 via Wykop
  • -1
Jest to konieczne! Bo gdyby nie ZUS to ludzie umieraliby na ulicach!!! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

272

Pół miliarda dolarów na bazy USA w Polsce! Polska płaci, USA zaakceptowały plan

Pół miliarda dolarów na bazy USA w Polsce! Polska płaci, USA zaakceptowały plan

Ponad 500 milionów dolarów ma trafić do czterech amerykańskich baz wojskowych w Polsce, taką informację ogłosił wczoraj wieczorem wiceminister obrony Cezary Tomczyk. Całość tych kosztów pokrywa Polska.

martty
z
forsal.pl
dodany: 03.01.2026, 12:51:34
  • 162
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    armia
  • #
    biznes
  • #
    polityka
panpromo09
panpromo09 04.01.2026, 09:50:04 via Wykop
  • 3
Zamiast inwestować te środki we własne siły zbrojne, to płacimy Amerykanom, którzy obecnie dogadują się z Putinem, zaś w razie konfliktu uciekną do Niemiec, co trenowali, zaś jedyne co będą chcieli robić to zarządzać konfliktem, w którym walczyć będziecie wy, poborowi z łapanki, mięso armatnie.
Płacenie haraczu i pańszczyzny wyborcy obecnie rządzących mają we krwi, do póki tacy ludzie rządzą i wybierają swoich rządzących, to tak będzie.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

631

Polska firma zaprezentowała dysk SSD o potężnej pojemności. Pierwszy na świecie

Polska firma zaprezentowała dysk SSD o potężnej pojemności. Pierwszy na świecie

Polska marka Goodram należąca do firmy Wilk Elektronik wprowadziła na rynek dysk SSD o pojemności 122,88 TB. Co ciekawe, jest to pierwszy na świecie nośnik tego typu, który jest przeznaczony do centrów danych wykorzystujących serwery zanurzone w cieczy.

VoxClamantisInDeserto
z
komputerswiat.pl
dodany: 03.01.2026, 10:17:47
  • 213
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
  • #
    swiat
panpromo09
panpromo09 03.01.2026, 15:23:06 via Wykop
  • -1
Jeśli dobrze pamiętam, za czasów PiS chciano przekazać Intelowi 5mld zł by otwarli tu magazyn. W tym samym czasie gdyby polskie firmy miały taki zastrzyk gotówki, nawet w formie taniego kredytowania, na rozwój - ile mielibyśmy nowych miejsc pracy, rozwoju technologii, podatków.
Ale lepiej po prostu dać dotację z pieniędzy polskich podatników jakimś bogatym korporacjom, bo jaśniepan z zagranicy chce tu otworzyć magazyn, by zatrudniać jeszcze jakichś obcokrajowców i nie płacić podatków.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

47

Kataster boli? Polacy płacą 12 tys. zł w Hiszpanii i żyją, U nas wielkie halo

Kataster boli? Polacy płacą 12 tys. zł w Hiszpanii i żyją, U nas wielkie halo

Polacy płacą 12 tys. zł podatku katastralnego w Hiszpani. U nas wielkie halo

san-san
z
bizblog.spidersweb.pl
dodany: 02.01.2026, 21:52:38
  • 31
  • #
    afera
  • #
    polityka
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    prawo
panpromo09
panpromo09 03.01.2026, 09:14:12 via Wykop
  • 1
@matti-nn: Co jest oszustwem, bo chodzi jedynie o wywłaszczenie ludzi.
panpromo09
panpromo09 03.01.2026, 10:45:26 via Wykop
  • 7
koszt pobierania podatku katastralnego i wycen wartości nieruchomości mógłby być większy od wpływów przy ograniczeniu jego stosowania do trzeciego i kolejnych mieszkań


@darek-jg: Bo jasne jest, że podatek katastralny ma na celu to, by nie zbudowała się realna klasa średnia, która zawsze jest klasą posiadaczy, właścicieli a nie ludzi wynajmujących. Celem tego podatku jest wywłaszczenie. Podatek katastralny to podatek wywłaszczeniowy. Docelowo wspiera tylko fundusze inwestycyjne. Brednie o tym, że ma

561

Seria eksplozji i syreny w Caracas

Seria eksplozji i syreny w Caracas

Agencja AFP podaje, że w stolicy Wenezueli słychać eksplozje. Associated Press poinformowała, że słychać było co najmnie

Scybulko
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 03.01.2026, 06:46:48
  • 223
  • #
    usa
  • #
    wojna
  • #
    wenezuela
panpromo09
panpromo09 03.01.2026, 09:08:46 via Wykop
  • -1
Czekam na reakcje Chin, jeśli wyrażą wyłącznie oburzenie to można się rozejść.


@ordynarny_cham: Wyrażą oburzenie blokując jednocześnie Tajwan.

647

Żurek będzie ścigać mowę nienawiści, w tym hejt na Ukraińców.

Żurek będzie ścigać mowę nienawiści, w tym hejt na Ukraińców.

"Stosowne rozporządzenie jest przygotowywane. Wyznaczone jednostki będą mieć specjalizację w ściganiu hejtu. To będzie dotyczyło szeroko pojętego hejtu. Bez znaczenia czy ofiarami są Ukraińcy, Żydzi, Romowie, czy polski obywatel, który ma inne poglądy" powiedział w rozmowie z portalem minister Żurek

martty
z
oko.press
dodany: 01.01.2026, 19:35:11
  • 273
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    wydarzenia
  • #
    koalicjaobywatelska
  • #
    polityka
panpromo09
panpromo09 02.01.2026, 14:20:28 via Wykop
  • 3
Zamordyzm i cenzura. Fajnie wybraliście. Liczę, że w kolejnych wyborach ta opcja przepadnie z kretesem i skończą w pierdlu. Nie dziwię się, że rośnie Konfie i Braunowi. Myślę nawet, że takie bezprawie sprzyja temu by te dwie partie sumarycznie miały większość w kolejnych wyborach, czego im życzę.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

712

Gdańsk. Dwa urzędy od dróg i zieleni zamiast jednego. Podział GZDiZ faktem.

Gdańsk. Dwa urzędy od dróg i zieleni zamiast jednego. Podział GZDiZ faktem.

Była jedna osoba dyrektorska, teraz będą dwie i oczywiście dwa zarządy xd.

blastocysta
z
trojmiasto.pl
dodany: 02.01.2026, 07:33:07
  • 62
  • #
    polityka
  • #
    heheszki
  • #
    biznes
  • #
    gdansk
  • #
    ekonomia
panpromo09
panpromo09 02.01.2026, 13:13:50 via Wykop
  • 1
Po co jeden prezes, skoro może być dwóch.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

626

Trump wulgarnie o Zełenskim. Na jaw wychodzą nowe fakty w sprawie Ukrainy

Trump wulgarnie o Zełenskim. Na jaw wychodzą nowe fakty w sprawie Ukrainy

Artykuł "NYT" ujawnił że Trump od dawna nazywał Zełeńskiego wulgarnie "muther*ucker". W artykule czytamy także o zatrzymaniu pod Krakowem pociągu z 18 tys. pocisków artyleryjskich kalibru 155 mm - już w drodze do Kijowa - Trump chciał wstrzymać pomoc i zawrócić pociąg.

piszmaile
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 31.12.2025, 19:07:18
  • 246
  • #
    trump
  • #
    usa
  • #
    wojna
  • #
    ukarina
  • #
    putin
  • #
    polityka
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 08:01:35 via Wykop
  • 30
Tłumaczyłem to kiedyś tym wszystkim naiwniakom z wypoku, że USA nie chce pokonać Rosji, chce ich osłabić i przeciągnąć na swoją stronę. To wówczas leciały tradycyjne epitety. Teraz ci sami jadą po Trumpie, myśląc, że to jedynie jego decyzja. I znów ta sama naiwność.
USA ma niezmienny interes w tym by Rosja nie upadała i przeszła na ich stronę w starciu z Chinami. Zaakceptujcie to w końcu.
  • 39
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 09:38:11 via Wykop
  • 1
w latach 40 też ich przeciągnęli na swoją stronę w wojnie z Niemcami wysyłając tysiące ton sprzętu, amunicji i paliwa.

Co było potem, każdy wie…


@Arteqq: No co było? Kilkadziesiąt lat rozwoju i spokoju z drobnymi epizodami wojny per proxy w Korei i Wietnamie i podporządkowanie sobie powojennej Europy przez USA, w tym zwłaszcza zdominowanie Niemców, Francji i UK, które utraciło status imperium światowego na rzecz USA. A finalnie upadek ZSRR i
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 12:04:43 via Wykop
  • 1
Nie da sie przeciagnac starego komucha, z urojeniemi na swoja strone.


@Na-100-pomyslow-1-wypali: Dlatego go w odpowiednim momencie wymienią. Dlatego grają na osłabienie Rosji a nie jej przegraną, właśnie po to by była zależna od USA a nie od Chin.
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 12:37:35 via Wykop
  • 1
Taki to spokój, że prawie doszło do użycia atomu.


@Arteqq: Tak, w ostatniej chwili bohatersko zatrzymano rakiety, które już leciały by wywołać IIIWŚ, tak było, nie zmyślam.
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 13:01:23 via Wykop
  • 2
@Arteqq: Dlatego mówmy o tym co się wydarzyło a nie co mogłoby. To nie jest opowieść o alternatywnej historii, Amerykanie po prostu wyciągają wnioski na podstawie tego co miało miejsce i wykalkulowali, że osłabienie Rosji jest lepsze niż jej upadek i rozpad. Oni mają na to inną percepcję niż my w Polsce i to co wynika z naszych doświadczeń i oczekiwań jest sprzeczne względem tego czego USA oczekują po tej
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 14:00:42 via Wykop
  • 2
Pomarańczowy robi to


@Arteqq: Nie łudź się, że to decyzja jednej osoby. To jest kierunek państwa. Tak samo wywołanie wojny na Ukrainie nie było decyzją jednego Putina, ale całego aparatu państwowego.
USA nigdy nie chciało upadku Rosji, to tylko myślenie życzeniowe i fantazjowanie dużej grupy naiwnych Polaków.
- -
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 16:03:07 via Wykop
  • 2
@SmugglerFan: nie pyskuj.
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 16:07:43 via Wykop
  • 2
ujowo im wychodzi bo te resety w stosunkach z Rosją bo wygląda przeważnie tak że


@ostatni_lantianin: Bo Rosja była za silna, dlatego grają na jej osłabienie, by móc wymuszać na nich swoją wolę. Wiedzą, że zwykłe umowy nie mają sensu tylko wymuszanie. Chodzie jedynie o to, że USA nie chcą upadku Rosji. To powinno być jasne.

A prawdopodobnie ta pomoc będzie taka
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 16:49:59 via Wykop
  • 2
ale z jakiej d--y mają pomóc USA?


@ostatni_lantianin: Jeśli masz nóż na gardle to nie udzielasz dobrowolnie pomocy tylko spełniasz wolę, w tym wypadku byłaby to wola USA. Nie wiem dlaczego postrzegasz to jako pomoc, skoro Rosja z nożem na gardle nie będzie miała nic do gadania. USA nie chce prosić o pomoc Rosji, tylko, kiedy Rosja będzie słaba, wymusi to co zechce. Tylko nie znaczy to wszystko, że chcą upadku
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 16:53:41 via Wykop
  • 2
To tak nie działa.


@Na-100-pomyslow-1-wypali: Ale co tak nie działa? Bo nie wiem, do którego wątku w dyskusji się odnosisz.
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 18:20:45 via Wykop
  • 2
jak mu się będzie palić d--a na Pacyfiku?


@ostatni_lantianin: Będzie się palić albo nie będzie. Mówimy o tym co jest teraz. Teraz USA gra na osłabienie Rosji, żeby w razie konfliktu Rosja albo wykonywała polecenia USA, albo nie pchała się i nie podskakiwała i pozostała neutralna - to też już dużo. Ale w tym celu musi mieć silną władzę i nie rozpaść się, by centralnie można był Rosją zarządzać. To
panpromo09
panpromo09 01.01.2026, 20:07:12 via Wykop
  • 2
A wtedy Ruscy mogą się poczuć zbyt pewnie i będą mieli w USA w dupie w razie wojny.


@ostatni_lantianin: Jeśli będą czuć się pewnie to tylko z woli USA, które nie będzie chciało ich upadku, co właśnie robią - doprowadzając Rosję do uległości względem USA, ale zostawiając przy życiu. Więc Rosja nie będzie stawać przeciw USA. Owszem, może istnieć chęć ekspansji Rosji na Europę, ale to także jest na rękę USA,
panpromo09
panpromo09 02.01.2026, 09:18:01 via Wykop
  • 2
@SmugglerFan: Nie pyskuj bo powiem dziś w nocy twojej mamie, że byłeś niegrzeczny i używasz brzydkich słów, których znaczenia nie rozumiesz..
panpromo09
panpromo09 02.01.2026, 09:37:39 via Wykop
  • 2
przecieniasz potęgę USA

Bo jak piszesz - skoro są tak silni


@ostatni_lantianin: Chwila, bo chyba coś nieuważnie przeczytałeś. Nigdzie nie piszę, że USA są tak silni. Nie są na tym etapie tak silni jak kiedyś. I jest to przyczyna tej wojny. Dlatego Chiny pozwalają sobie dziś na więcej i dlatego Rosja postanowiła wejść w
do negocjacji o swój status w tej układance z pozycji siły - po to zaatakowali Ukrainę. Tyle, że się
panpromo09
panpromo09 02.01.2026, 09:45:39 via Wykop
  • 2
@SmugglerFan: Pogadałbym z tobą ale nie potrafisz prowadzić normalnej rozmowy, masz problemy emocjonalne i zapominasz o podstawowych zasadach dyskusji. Nie wiem po co właściwie udzielasz się publicznie. Popracuj nad sobą, jest nowy rok, warto coś mienić w zachowaniu.

463

Do 350 km/h na polskich torach? PKP kupuje nowoczesne pociągi

Do 350 km/h na polskich torach? PKP kupuje nowoczesne pociągi

Między 320 a 350 km/h Czyli wykluczenie polskich producentów, którzy będą musieli w najlepszym wypadku tworzyć konsorcjum z Talgo lub Siemens.

MrPoland
z
rmf24.pl
dodany: 30.12.2025, 11:43:46
  • 288
  • #
    kolej
  • #
    cpk
  • #
    szybkakolej
  • #
    technologia
  • #
    polska
panpromo09
panpromo09 30.12.2025, 20:20:36 via Wykop
  • -2
Mogliśmy mieć produkcję i miejsca pracy w Polsce, podatki w Polsce, rozwój technologii w Polsce, ale wybraliście do władzy ludzi, którzy robią za pieniądze podatników wał na rzecz Niemiec. Gratulacje.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1367

"W szpitalu powiatowym lekarz chce 500 zł za godzinę. To niebotyczna stawka"

"W szpitalu powiatowym lekarz chce 500 zł za godzinę. To niebotyczna stawka"

W przyszłym roku w systemie opieki zdrowotnej zabraknie ok. 23 mld zł, a lekarze domagają się rekordowych stawek. Wskaźnik podwyżek wynagrodzeń w opiece zdrowotnej w 2025 r. wyniósł 14,34 proc. Żadna inna grupa zawodowa nie miała takich podwyżek mówi Waldemar Malinowski, prezes Ogólnopolskiego Z

tomasztomasz1234
z
newsweek.pl
dodany: 30.12.2025, 12:37:32
  • 459
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    zarobki
  • #
    afera
panpromo09
panpromo09 30.12.2025, 14:55:55 via Wykop
  • 2
Spokojnie, Adrian Zandberg ma na to wszystko rozwiązanie - zwiększenie składki na ubezpieczenie zdrowotne.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
  • Strona 2 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 07.10.2013

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 05.01.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.12.2025

    Rocznica
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking