Złapałem dwie gumy na jednym kole w krótkim odstępie czasu. Z tego co pamiętam w drugim zestawie kół mam taką twardszą opaskę która siedzi bardzo dobrze i nie zsuwa się na boki, a w tych opaska bardziej przypomina taśmę izolacyjną taka jest miękka, i zsunęła się do tego stopnia że widać otwory od nypli, a z drugiej strony zawinęła się na cały rant (picrel).
Jak dobieracie rozmiar buta bo coś ostatnio ciągle mam problemy z dopasowaniem czegoś pod dłuższe bycie na nogach typu 10km praca /spacer. Niby ok a jednak dyskomfort się trafia w okolicy środka stopy . Wkladka= długość stopy plus 0.5 cm czy 1cm czy na styk?
@figaro32: powinieneś dostać leki przeciwzakrzepowe, a wcześniej zrobić sobie badania laboratoryjne typu D-dimer. Ogólnie idź do lekarza ogólnego, USG Doppler kończyn dolnych.
Wypokowi specjaliści od #bieganie otóż od kilku dni zaczalem sobie troche biegać, niestety juz po około kilometrze czuje dość silne zdretwienie w piszczeli i w kostce, tak, że ledwo moge noga ruszać. Dodam ze ważę ponad 100 kg, ale nie biegam szybko (8min/km). Co to moze byc: zła technika biegania? Nieodpowiednia rozgrzewka? Złe obuwie? Jest to dosyc irytujące
@eugeniusz_geniusz: rób rozgrzewkę przed bieganiem ale nawet po rozgrzewce możesz czuć kłucie lub ból w różnych miejscach. Mnie przechodzą tego typu dolegliwości po około 4 km. Biegaj stopniowo wydłużając dystans. Organizm musi się przyzwyczaić.
Idzie sezon i zastanawiam się nad upgradem lekkim sprzętu. Ujeżdżam gianta tcr adv 1 2020 se. Zastanawiam się na wyrzuceniem kół aluminowych i założeniem carbonowych stożków - między 40 a 60 mm . I mam dwa pytania - jestem zupełnym amatorem, czy to faktycznie będzie mega różnica? Nie jeździłem na stożkach nigdy. Druga sprawa, ze stożkami rower wyglada dużo lepiej wizualnie ( ͡°͜ʖ͡°)
@wsciekle_piesci_weza: mam podobną, też bez offsetu. Waży 150g i przy mojej wadze 81kg daje radę. Lepszy komfort jest, a przy ramie alu to się sprawdza.
Mirki polećcie jakąś minimalistyczną, lekką torbę podsiodłową. Całe życie się przed nią broniłem, ale już mam dość wożenia gratów w kieszonkach. Potrzebuję góra 12 x 6 x 6 cm miejsca (ciasno zwinięta dętka, łyżki, nabój co2 z pompką i przybornik). Przeglądanie allegro zahacza o masochizm z tymi dublującymi się aukcjami (╯°□°)╯︵┻━┻
Ceny rowerow szosowych to jakis kosmos. Po latach przerwy chce kupic kolarzowke, ze względu na umowe firmy wchodzi w gre jeden sklep gdzie sprzedaja trek i bontrager.
Za 12699 złotych jest karbon na dobrej ramie... i tu zalety sie koncza. Grupa 105 jest ok ale za ta cenę to ultegra powinna być. Przy prawie 13k pozostałe komponenty to dramat: mostek, sztyca, kierownica, kola... I opony drutowe! I ponad 9 kg wagi.
Potrzebuję pomocy. Chcę kupić korbę do mojej szosy (razem z supportem) ale mam problem z doborem i ew. ze znalezieniem czegoś w sklepach. Mój rower to felt f95 o dokładnie taki (https://rowerowybazar.com.pl/szosa-56cm-felt-f95-zadbana-sora-2x9,o3526) - kupiłem go od tego gościa :) Pomożecie mi prosze znaleźć taką samą część i odpowiednik w grupie shimano? I gdzie to kupić razem z supportem?
@Enos: wymień na Shimano Sora FC-R3000. Do tego miski suportu ale nie BB-RS500 lub BB52, bo mają kiepskie uszczelnienia i szybko łapią luzuy, choć w szosie powinny w sumie dłużej wytrzymać.
@Enos: to zależy od ilości kilometrów i warunków w jakich zdarza ci się jeździć. Na suporcie lepiej nie oszczędzać. Niby wymiana hollowtecha jest prosta ale to zawsze jakiś tam kłopot. Ja używam BB-9100. Może SM-BBR60 Ultegra/105. Zaczynają się od 115 zl na allegro.
Ciekawy artykuł ale jeszcze ciekawszy komentarz pod artykułem. Szytki pewnie jeszcze długo będą popularne w peletonie. Myślę, że opony tubeless maja sens tylko przy większej objętości opony i co za tym idzie niższym ciśnieniu. Jeżeli trend się utrzyma, to będziemy jeździć na oponach 30c i wtedy TL może być bardziej niezawodny. Teraz jeżdżę na kołach TL ready ale używam dętek i nie zamierzam eksperymentować z systemem TL przy oponach 25c. OPie, może
Podejrzewam, że znakomita część tych przypadków, o których piszesz, to były tubeless kity czyli samoróbki. W domowych warunkach, dla amatora, TL jest trudny do ogarnięcia ale w peletonie, przy dobrym dopasowaniu zestawu koło+opona o większej objętości może się sprawdzić.
Zastanawiam się (ciagle) nad zakupem nowych kół (obecnie mam na stanie stockowe mavic aksium) do szosy. Powód: obniżenie wagi roweru, zwiększenie szybkości i lepsze przyspieszenie. Generalnie mam budżet w okolicach 3.5k. Głównie jeżdżę w okolicach Wrocławia. Czasem 'zaliczę' Karkonosze/górki za Trzebnicą.
Mając taki budżet mogę już pozwolić sobie na coś z karbonu, tylko pytanie czy warto. Jak wiadomo karbon ma swoje plusy i minusy (lekkość, sztywność i 'kruchość'). Kupując koła w tym segmencie
@ska87: słyszałem opinie, że karbonowe koła świetnie wyglądają ale hamowanie nie jest na najwyższym poziomie, a na mokro to już w ogóle. Jak karbony to tylko ma tarczach. Wtedy to ma sens.
Polecicie jakąś taśmę? Schwalbe/Vittoria/continental/coś innego?
Wewnętrzna szerokość obręczy
źródło: comment_1621095750tazFPMfRFt98DuzB2LU7Yu.jpg
PobierzTaśma izolacyjna to szybkie i tanie rozwiązanie ale nie wiem jak sobie poradzi z z wysokim ciśnieniem na dłuższą metę. Lepiej kup taśmę do obręczy do wysokich ciśnień i zapomnisz o problemie:
https://www.evelostore.com/9066-large_default/schwalbe-high-pressure-rim-tape.jpg