konto usunięte via Android
- 16
Przyszła pora by się pochwalić.
Od jakiegoś czasu pracuję nad pluginem zawierającym bazowe ruchy dla gier 2D, takie jak wahadło, elipsa, czy przemieszczanie między punktami.
Po wrzuceniu na asset stora, poprawieniu kwiatków które dostrzegłem po fakcie, i wrzuceniu jeszcze raz, oto jest: moje pierwsze narzędzie w sklepie Unity!
Tu zamieszczam link do filmiku na youtube
A tu do asset stora
Mam kilka voucherów na ten plugin do rozdania (Unity oferuje taką funkcjonalność),
Od jakiegoś czasu pracuję nad pluginem zawierającym bazowe ruchy dla gier 2D, takie jak wahadło, elipsa, czy przemieszczanie między punktami.
Po wrzuceniu na asset stora, poprawieniu kwiatków które dostrzegłem po fakcie, i wrzuceniu jeszcze raz, oto jest: moje pierwsze narzędzie w sklepie Unity!
Tu zamieszczam link do filmiku na youtube
A tu do asset stora
Mam kilka voucherów na ten plugin do rozdania (Unity oferuje taką funkcjonalność),
- konto usunięte
- waveq
- konto usunięte
- konto usunięte
- CKNorek
- +11 innych
- 5
Pracując nad moim pluginem podstawowych ruchów platformówek 2D dodałem obsługę customowych eventów. Zamysł jest taki, żeby w łatwy i szybki sposób móc podpiąć do ruchu dodatkową akcję, która wykona się w odpowiednim momencie. Chciałem by było to proste w obsłudze dla osób nieprogramistycznych (np. dla designera, lub żeby dźwiękowiec mógł sobie jakiś hałas podpiąć).
GIF
Taki system ma rację bytu? Dodalibyście jakieś opcje?
Postęp prac (wolny, ale zawsze) będę przedstawiał na twitterze,
GIF
Taki system ma rację bytu? Dodalibyście jakieś opcje?
Postęp prac (wolny, ale zawsze) będę przedstawiał na twitterze,
- 0
- 0
@gozdaGB animationEvents używane są właśnie w animacjach, natomiast mój plugin ma pozwalać na szybkie układanie ruchów na scenie, kontrolowanych z poziomu kodu, nie animacji. Ale idea eventów jest podobna: odpalany jest w odpowiednim momencie ruchu.
To jak wyglądają ruchy ułożone przy pomocy systemu możesz zobaczyć tu:
TU
To jak wyglądają ruchy ułożone przy pomocy systemu możesz zobaczyć tu:
TU
- 0
@SirSajko jeśli dobrze rozumiem, to pytasz czy prędkość może być zmienna w czasie. Odpowiedź wtedy brzmiała by: tak. Aktualnie można zadać czas w którym obiekt przebędzie drogę, a to z jaką prędkością będzie się poruszał w danym "procencie" czasu można określić krzywą (na GIFie w inspektorze można trochę zauważyć pole "Ease", które za to odpowiada).
- 0
@SirSajko ok, teraz łapię :) (ciekawy artykuł, dzięki)
System oparty jest na fixed timestepie. Założyłem że ruchome obiekty najczęściej będą jakimiś platformami, a więc obiektami fizycznymi, a dla takich zalecana jest stała wartość kroku.
System oparty jest na fixed timestepie. Założyłem że ruchome obiekty najczęściej będą jakimiś platformami, a więc obiektami fizycznymi, a dla takich zalecana jest stała wartość kroku.
- 0
@gozdaGB Dokładnie tak, z możliwością określenia co który "przebieg" event ma się odpalić.
- 0
- 10
Niedziela wieczór, idealny czas na to, by pochwalić się swoim nowym projektem ʕ•ᴥ•ʔ
Postanowiłem stworzyć plugin przyspieszający tworzenie platformówek 2D. W założeniu ma dostarczyć podstawowe narzędzia do szybkiego tworzenia platform o różnego rodzaju ruchach. Przemieszczenie obiektów ma być rozrysowane na ekranie Sceny za pomocą gizmosów. Można będzie zadeklarować czas w jakim obiekt ma przedostać się z punktu A do punktu B, dowolnie wygładzić jego ruch, i inne bajery
Postanowiłem stworzyć plugin przyspieszający tworzenie platformówek 2D. W założeniu ma dostarczyć podstawowe narzędzia do szybkiego tworzenia platform o różnego rodzaju ruchach. Przemieszczenie obiektów ma być rozrysowane na ekranie Sceny za pomocą gizmosów. Można będzie zadeklarować czas w jakim obiekt ma przedostać się z punktu A do punktu B, dowolnie wygładzić jego ruch, i inne bajery
- Prophet1111
- trisek
- xerx3
- Wextor
- Sollfik
- +5 innych
- 0
@gozdaGB:
1) Mogę na podstawie czasu określać położenie między punktami, w czym zawiera się określanie prędkości w danym momencie. obiekt może się także wychylić przed punkt startowy lub za punkt końcowy.
2) Ta mechanika zdaje się być dość specyficzna, i przydatna dla małej ilości sytuacji (jeszcze rzadziej wykorzystywana by była w platformówkach), więc raczej nie będzie dla mnie priorytetem. Za to wydaje mi się, że praktyczną mechaniką było by zwolnienie/przyspieszenie do
1) Mogę na podstawie czasu określać położenie między punktami, w czym zawiera się określanie prędkości w danym momencie. obiekt może się także wychylić przed punkt startowy lub za punkt końcowy.
2) Ta mechanika zdaje się być dość specyficzna, i przydatna dla małej ilości sytuacji (jeszcze rzadziej wykorzystywana by była w platformówkach), więc raczej nie będzie dla mnie priorytetem. Za to wydaje mi się, że praktyczną mechaniką było by zwolnienie/przyspieszenie do
- 0
- 6
- hatterka
- konto usunięte
- krisuman
- NukeButton
- michulej
- +1 innych
- 0
@KoneserPasztetu: Podwójna? w jakim sensie?
- 0
@KoneserPasztetu: Aaaa, ja myślałem o żółtych strzałkach :D
- 9
Witam.
Wkrótce wystawiam na Google play'u swoją pierwszą grę, więc postanowiłem się trochę pochwalić :)
Jest to prosta gra logiczna, polegająca na umieszczeniu piłki na odpowiednim polu (różowy kwadrat :D) będąca efektem kilkumiesięcznej pracy.
Myślicie że sprawdzi się do okazjonalnego grania w tramwaju?
Zamieszczam też link do twittera, na którym będę zamieszczał więcej screenów i informacji:
twitter
#gamedev #android #unity3d
Wkrótce wystawiam na Google play'u swoją pierwszą grę, więc postanowiłem się trochę pochwalić :)
Jest to prosta gra logiczna, polegająca na umieszczeniu piłki na odpowiednim polu (różowy kwadrat :D) będąca efektem kilkumiesięcznej pracy.
Myślicie że sprawdzi się do okazjonalnego grania w tramwaju?
Zamieszczam też link do twittera, na którym będę zamieszczał więcej screenów i informacji:
#gamedev #android #unity3d
Cześć, zauważyłem, że ze starych list sporo kont jest albo nieaktywnych albo pobanowanych więc będę tworzył od nowa. Ludzie, którzy w ostatnich dniach się odezwali, że chcą być wołani z automatu przeniosę, a resztę proszę o wiadomość pod tym postem ????????????