Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko182
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kiszek11

kiszek11

Dołączył 10 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 569
  • Znaleziska 535
  • Mikroblog 34
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 7
S.....l
S.....l
konto usunięte 03.11.2019, 12:07:53
  • 1
#lotnictwo
LO9205 krąży już 8 raz nad Lublinem nie podchodząc do lądowania.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kiszek11
kiszek11 03.11.2019, 12:19:46
  • 1
Loty LO9XXX to loty szkolne, techniczne, itd., żadna sensacja
  • Odpowiedz

4524

Kapitan Tadeusz Wrona został zwolniony z LOT

Pokaż treści 18+

Kapitan Tadeusz Wrona został zwolniony z LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT zwolniły kapitana Tadeusza Wronę dzień przed osiągnieciem wieku emerytalnego. Spółka nie chce zapłacić pilotowi pełnego wynagrodzenia za trzy miesiące wypowiedzenia, dlatego sprawą zajmie się sąd

konto usunięte
z
fakty.interia.pl
dodany: 30.08.2019, 07:32:36
  • 443
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    lot
kiszek11
kiszek11 30.08.2019, 09:34:48
  • 11
Part-FCL, FCL.065, podpunkt (b). Po prostu Panu Kapitanowi wyszedł wiek, w którym może wykonywać funkcję jaką pełnił i tyle. To chyba normalne, że LOT nie będzie utrzymywać na pensji kapitańskiej pilota, który nie może wykonywać swoich obowiązków. Owszem, może szkolić młodzież, pracować w Locie w innym charakterze, ale jeżeli umowa była podpisana na stanowisko kapitana 787, była bezterminowa, to ja nie widzę innego wyjścia jak wypowiedzenie. Skoro Kpt. Wrona nie zrobił tego
kiszek11 - Part-FCL, FCL.065, podpunkt (b). Po prostu Panu Kapitanowi wyszedł wiek, w...

źródło: comment_cQ8ytJ3icBUBi71rKzcqhJNDD6bj9Ghe.jpg

Pobierz
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kiszek11
kiszek11 30.08.2019, 10:48:15
  • 1
@zlp-: Wiem że nie pracował codziennie, bo troszkę w świecie lotniczym siedzę i wiem jak to wygląda.. Ostatnim dniem, kiedy mógł pełnić obowiązki, na jakie podpisana była umowa, to przeddzień urodzin, tego też dnia otrzymał wypowiedzenie. Nawet jeżeli by poleciał tego ostatniego dnia, to lecąc 787 tego samego dnia by już nie wrócił, więc i tak na powrocie nie mógłby pełnić swoich obowiązków jako kapitan. Wielu pilotów potrafi samemu o

0

CVR z lotu Cactus 1549, udanego lądowania na Hudson Airbusa A320

CVR z lotu Cactus 1549, udanego lądowania na Hudson Airbusa A320

Dziś mija 10 lat od tego wydarzenia. "We're unable, we may end up in the Hudson.."

kiszek11
z
youtube.com
dodany: 15.01.2019, 18:16:04
  • 2
  • #
    swiat
  • #
    lotnictwo
  • #
    airbus
kiszek11
kiszek11
Autor
15.01.2019, 19:33:58
  • 0
@hektor190: Tak, ma taką możliwość, załoga samolotu również. Jest wyznaczona międzynarodowa częstotliwość ratunkowa, 121.500 MHz, na której nadaje się w przypadku emergency, do tego specjalny kod transpondera 7700 stawia na nogi całą kontrolę (we fragmencie filmu "Sully" można nawet zauważyć, że po awarii pierwszy oficer ustawia "Squawk 7700"). Ponadto samolot jest wyposażony w nadajnik ELT (Emergency Locator Transmitter), który w przypadku takiego wydarzenia nadaje na częstotliwości 406 MHz, alarmując tym

612

Taka mloda az strach z nia leciec :D

Taka mloda az strach z nia leciec :D

A sami ocencie w sumie zna sie na rzeczy ;)

idzii
z
youtube.com
dodany: 07.10.2018, 00:50:10
  • 172
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    wykop
  • #
    loty
  • #
    youtube
  • #
    ciekawostki
kiszek11
kiszek11 07.10.2018, 17:06:13
  • 0
@stworek_potworek_pokaze_jezorek: Licencję SPL na szybowce możesz uzyskać po skończeniu 16 lat, licencję PPL, czyli turystyczną na samolot po skończeniu 17 lat, licencję CPL, czyli zawodową po skończeniu 18 lat a liniową licencję ATPL po skończeniu 21 lat ;)
kiszek11
kiszek11 07.10.2018, 17:11:50
  • 0
@stworek_potworek_pokaze_jezorek: 14 lat w momencie pierwszego lotu, ja napisałem ile trzeba mieć żeby uzyskać licencję ;)
kiszek11
kiszek11 07.10.2018, 17:16:32
  • 0
@stworek_potworek_pokaze_jezorek: Jeszcze wyciąg z dokumentu Part-FCL, który mówi o licencjonowaniu personelu ;) Tak rozumiem, ale cały mój komentarz dotyczył uzyskania licencji ;)
kiszek11 - @stworekpotworekpokaze_jezorek: Jeszcze wyciąg z dokumentu Part-FCL, który...

źródło: comment_DmEwKtaJ9mJjIYNwW9wksjL1IWLBglib.jpg

Pobierz

677

Niski przelot Boenig 737 MAX B SP-LVD na AirShow Radom...

Niski przelot Boenig 737 MAX B SP-LVD na AirShow Radom...

Niski przelot Boenig 737 MAX B SP-LVD w malowaniu na 100 lecie odzyskania Niepodległości Polski, w trakcie pokazów lotniczych AirShow Radom...

franciszek-rochowczyk
z
youtube.com
dodany: 26.08.2018, 07:00:36
  • 119
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
  • #
    aircraftboners
kiszek11
kiszek11 26.08.2018, 17:28:10
  • 1
@Cinzano: Tak, na pewno pasażerowie do Toronto czekają na B737.. ;) przeczytaj może najpierw jakiego zasięgu jest to samolot i czy lata na takich trasach ;)
kiszek11
kiszek11 26.08.2018, 21:03:28
  • 1
@mazkot: Tylko kolega zapewne miał na myśli B787, który w takie same barwy jest pomalowany. Owszem 737 Max 9 może robić takie trasy, ale to jest B737 Lotu, który lata nim na trasach europejskich. Więc zarzut o oczekiwaniu pasażerów do Toronto jest nietrafiony ;)

377

Niecodzienny widok na A4! Na trasie awaryjnie lądowała awionetka

Niecodzienny widok na A4! Na trasie awaryjnie lądowała awionetka

Kierowcy jadący o poranku autostradą A4 na Podkarpaciu ze zdumieniem przecierali oczy. Na trasie pomiędzy węzłami Rzeszów Wschód i Rzeszów Zachód awaryjnie lądowała awionetka.

Cziken1986
z
rmf24.pl
dodany: 07.06.2018, 05:46:06
  • 103
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    awionetka
  • #
    wydarzenia
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 09:24:33
  • 43
@tylkostrimi: Generalnie to droga jest jednym z ostatnich miejsc, które powinno się wybrać do lądowania awaryjnego, ale jak nic innego nie ma w pobliżu to cóż, samolot nagle w górę nie poleci. Zgłaszasz na radiu że masz awarię i tyle w sumie, czasami ustawia się kod transpondera na 7700, co daje informację że masz sytuację niebezpieczną. Czasami jak jesteś w stanie dojść do jakiegoś miejsca to dają pierwszeństwo do lądowania,
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 09:41:18
  • 20
@Robuz: Nigdzie nie napisałem że przy squawku 7700 się Tobą zajmują "czasami", tylko napisałem że nie zawsze się go ustawia, bo jak jesteś na wys. powiedzmy 700ft na terenem w promieniu 3 NM od lotniska i zgłaszasz awiarę, mówiąc że lądujesz na autostradzie, to ustawianie 7700 nie ma najmniejszego sensu, bo za 1 min jesteś na ziemi. A to że gotowość jest pełna to jest oczywiste. Po to jest jeszcze
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 09:45:42
  • 4
@Robuz: Cieszę się bardzo :)
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 11:51:38 via Android
  • 1
@siepan Tak najczęściej są wyskalowane przyrządy w samolocie, poziomy lotu są określone w ft, odległości są wyrażone przeważnie w NM, prędkościomierze są wyskalowane w kt, wariometry w ft/min, więc osobą latającym łatwiej jest je interpretować ;) więc tak, łatwiej nam używa się tych jednostek ;)
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 11:56:52 via Android
  • 0
@siepan Cały świat :) jak się tego używa na co dzień to jest proste i logiczne ;)
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 14:52:35 via Android
  • -1
@iPod używa się jednostek imperialnych bo cały lotniczy świat jest poukładany wg tych jednostek, no może oprócz Rosji i Chin, gdzie wysokości poziomów lotu są i tak poukładane tak, żeby się zgadzało wszystko z FL w ft. Nikt tego nie będzie zmieniał dla kilku osób, które uważają to za nielogiczne. PS. podstawy chmur podawane też są w ft :)
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 15:52:08 via Android
  • 0
@iPod Ale latając, nikt nie każe Ci tego przeliczać na yardy czy inne mile lądowe. Zgadzam się ze system imperialny jest porąbany. Mówiąc "logiczne" miałem na myśli to, że są one logiczne dla ludzi którzy latają i codziennie ich używają. Nie lata się na wysokościach np 32157 ft tylko na FL320, co daje 32000ft. Pod tym względem są logiczne, bo w Chinach ta sama wys będzie wyrażona jako 9754 m. I
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 16:09:59 via Android
  • 0
@iPod Rosja powoli się łamie i przechodzi na imperiale, Chiny dalej się opierają. Spójrz chociażby na separacje. W tym momencie jest to 1000 ft co daje poziomy co 10. Gdyby chcieć zachować ta sama separacje w metrach byłoby to 300 m co daje poziomy co 3, więc już logiczność tego systemu upada. Separacji zmniejszyć się nie da, zwiększyć też nie bo pojemność nieba też jest ograniczona.
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 17:48:50 via Android
  • 0
@iPod Nie sądzę żeby był to krok wstecz, skoro jest to dopasowanie się do reszty świata. Nowy system nazywania FL dla metrów byłby bez sensu, gdyby nie zgadzał się rzeczywistym wartościami, a byłby dopasowany tak żeby się po prostu zgadzało co do równych wartości. Uważam że tak jak teraz jest dobrze, a nagła zmiana ft na m na całym świecie byłaby po prostu bez sensu i stworzyła by tylko problemy.
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 18:40:57
  • 0
@jacekowski: I to jest bardzo dobry krok, bo latanie na QFE wymaga dużo więcej pracy jeżeli chodzi o zachowanie separacji ;)
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 19:51:08
  • 0
@iPod: Doskonale Cię rozumiem, jednak ja jestem za tym samym co Ty, tylko w drugą stronę ;) po co stopy i metry, skoro mogą być same stopy itd. Zaletą wysokościomierza wyskalowanego w stopach jest chociażby fakt, że jest 3 razy bardziej "czuły", bo jeden obrót wokół skali to ok. 300 m, a w wypadku wysokościomierza metrycznego jest to 1000 m, więc lepiej można zauważyć nawet małe zmiany wysokości. Owszem, da
kiszek11
kiszek11 07.06.2018, 20:31:58
  • 0
@iPod: Wg mnie przy lataniu VFR taka dokładność jest dość istotna, zwłaszcza jak w przestrzeni G trzeba się samemu separować. Miałem też przyjemność latać Extrą 330, która z przodu miała wysokościomierz metryczny i brak wariometru. Jak wiesz samolot ten idzie w górę jak pocisk, dlatego utrzymanie odpowiedniej wysokości jest trudniejsze, niż gdyby to był wysokościomierz "imperialny" (właśnie ze względu na większą reakcję wskazówki), a przy wykonywaniu korków czy innych immelmanów

5

15 ciekawostek o samolotach i pracy na pokładzie. O niektórych warto pamiętać.

15 ciekawostek o samolotach i pracy na pokładzie. O niektórych warto pamiętać.

Pracownicy linii lotniczych postanowili ujawnić kilka ciekawostek. O niektórych warto pamiętać przed następną podróżą.

ixem
z
nauka.rocks
dodany: 07.05.2018, 10:02:31
  • 2
  • #
    samoloty
  • #
    lot
  • #
    podroze
kiszek11
kiszek11 07.05.2018, 10:42:04
  • 1
Co do punktu #9 to jest połowiczna prawda. Linie, które są tam zaznaczone w rzeczywistości są liniami prostymi. Są to ortodromy, czyli najkrótsze linie, łączące dwa punkty na powierzchni kuli. Lecąc po ortodromie heading cały czas się zmienia, ale lecimy praktycznie po prostej. Gdyby na tej mapie trasa byłaby narysowana jako linia prosta, w rzeczywistości byłby to łuk, tzw. loksodroma, gdzie lot odbywałby się się ze stałym headingiem, ale droga byłaby znacznie
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

502

Kontrolowany korkociąg podczas szkolenia samolotowego

Kontrolowany korkociąg podczas szkolenia samolotowego

I jedyne 20 zwitek (pełnych obrotów) :D

KoCoKx
z
youtube.com
dodany: 03.05.2018, 21:42:06
  • 68
  • #
    swiat
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
kiszek11
kiszek11 04.05.2018, 12:51:48 via Android
  • 17
@all100 Ja się trochę znam to odpowiem( ͡º ͜ʖ͡º) Wyjście z korkociągu samolotem to trzy czynności. Po pierwsze ster kierunku w przeciwną stronę względem rotacji. Następnie oddanie drążka/wolantu od siebie celem rozpędzenia samolotu, dodanie gazu i po trzecie ściągnięcie drążka na siebie celem wyprowadzenia z nurkowania do lotu poziomego. Tak jak ktoś pisał przede mną, są samoloty, które z korka wprowadzają się same, np. Extra 330.
kiszek11
kiszek11 04.05.2018, 13:58:47 via Android
  • 3
@iPod Najważniejsze żeby nie dać gazu przed nogą, bo samolot wejdzie w płaski korek. Ja korki w zeszłym roku robiłem na extrze 330 właśnie i mnie uczyli takiej kolejności ;)
kiszek11
kiszek11 04.05.2018, 14:16:18 via Android
  • 0
@iPod Całkiem możliwe że dlatego właśnie ;)

315

Wykład na temat wskazań prędkości i wysokości w samolocie czyli co z czym.

Wykład na temat wskazań prędkości i wysokości w samolocie czyli co z czym.

Omówienie ogólnie zagadnienia prędkości i wysokości w kontekście pilotowania samolotu. [turbulencja] Uwaga: długi materiał, więc polecam do tego (niezdrowe) chipsy i inne materiały wspomagające uwagę.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 06.04.2018, 19:11:10
  • 6
  • #
    polska
  • #
    turbulencja
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
kiszek11
kiszek11 07.04.2018, 17:33:12
  • 4
@Basteq: No dokładnie tak to się tłumaczy w szkołach gdzie się uczy ludzi latać ( ͡° ͜ʖ ͡°) Było nie było w lotnictwie prędkość i wysokość to życie w awaryjnych sytuacjach.

4

A330 Przegląd przedlotowy / walkaround

A330 Przegląd przedlotowy / walkaround

Kolejny ciekawy kanał polskiego Kapitana, latającego w WOW Air Airbusem A330.

kiszek11
z
youtube.com
dodany: 21.02.2018, 14:23:42
  • 1
  • #
    lotnictwo
  • #
    airbus
  • #
    samoloty
  • #
    pilot

1020

Spacex - lądowanie Falcon Heavy z innego ujęcia + grom dźwiękowy

Spacex - lądowanie Falcon Heavy z innego ujęcia + grom dźwiękowy

Lądowanie + efekty dźwiękowe towarzyszące prędkości naddźwiękowej

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 07.02.2018, 16:44:45
  • 105
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    kosmos
  • #
    spacex
  • #
    eksploracjakomosu
  • #
    astronomia
kiszek11
kiszek11 08.02.2018, 12:13:03
  • 0
@iighlaq_alhabl: W dzisiejszym świecie dalej istnieją rzeczy, które są nieekonomiczne. Owszem, konstrukcja takich samolotów jest jak najbardziej możliwa, patrz np. F-16 czy jakikolwiek inny mysliwiec. Ale po pierwsze, nie robi się tego ze względu na TAT (kadłub samolotu nagrzewa się dużych temperatur, co wymaga wydajnego chłodzenia - dodatkowa masa, dodatkowy sprzęt itd.). Nie wiem czy wiesz, ale w Concordzie trzeba było chłodzić szyby okien, żeby pasażerowie się nie poparzyli, a
kiszek11
kiszek11 08.02.2018, 12:35:25
  • 0
@iighlaq_alhabl: Przestrzeń powietrzna jest podzielona na kilka klas, od A do G. W przestrzeniach A-C nie ma ograniczeń prędkości, chyba że wynikają one z bliskości miast itp (w strefach CTR, TMA itd.). Cała przestrzeń powyżej FL95 to klasa C w Polsce, więc nie ma żadnego problemu żeby latać naddźwiękowo, zwłaszcza że im szybciej, tym wyżej możesz lecieć, więc nie kolidujesz z wolniejszym ruchem. Możesz nawet nie wiedzieć, a gdzieś 15

535

kierowca minibusa powoli przemieszcza się po przeciwnym pasie ruchu

Pokaż treści 18+

kierowca minibusa powoli przemieszcza się po przeciwnym pasie ruchu

Zmuszając innych kierowców do jazdy wokół niego. Życzliwy kierowca otworzył drzwi samochodu, wyjął kluczyk ze stacyjki i rzucił do śniegu.

starnak
z
youtube.com
dodany: 24.01.2018, 12:56:59
  • 47
  • #
    rosja
  • #
    minibus
  • #
    pijany
  • #
    kierowca
  • #
    drogi
kiszek11
kiszek11 24.01.2018, 18:44:42
  • 4
@Mikla: W Polsce też można spotkać warunkowe w lewo ;) całkiem normalna rzecz ;)
kiszek11
kiszek11 24.01.2018, 19:08:15
  • 13
@Mikla: O proszę, pierwszy lepszy przykład ;)
kiszek11 - @Mikla: O proszę, pierwszy lepszy przykład ;)

źródło: comment_yLGvAvwhCmGRqG0ywDy6vPafe5oipMGZ.jpg

Pobierz
kiszek11
kiszek11 25.01.2018, 09:07:05 via Android
  • 1
@jasiekb Pleszew, skrzyżowanie ulic Poznańskiej i gen. Hallera.

550

Efekt Magnusa, który możesz wykonać u siebie w domu

Efekt Magnusa, który możesz wykonać u siebie w domu

Dryfujące w powietrzu kubki, kieliszki :3

miud
z
youtube.com
dodany: 31.12.2017, 17:22:55
  • 48
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    fizyka
kiszek11
kiszek11 31.12.2017, 19:51:12
  • 40
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kiszek11
kiszek11 01.01.2018, 11:46:50
  • 0
@psychku: Nie do końca, bo wiropłatem jest np. śmigłowiec. inaczej aerodyna. Nie mam pojęcia jak nazywało się takie konstrukcje ;) Być może to był jakiś tam rodzaj wiropłatu ;)

1016

Moja walka o odszkodowanie ze Small Planet Airlines

Moja walka o odszkodowanie ze Small Planet Airlines

Chciałem pokazać Wam historię mojej walki o odszkodowanie od przewoźnika lotniczego Small Planet Airlines za opóźnienie lotu ponad 3 godziny. Może komuś przyda się gdy sam będzie musiał się szarpać o coś co mu się należy.

grigoryi
z
wykop.pl
dodany: 20.12.2017, 14:40:59
  • 186
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    lotnictwo
  • #
    prawo
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
kiszek11
kiszek11 20.12.2017, 18:00:52
  • 1
@wiktusser: Nie rozumiem dlaczego chcesz ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika amerykańskiego, skoro operatorem całości był Finnair. Po odszkodowanie należy się więc zgłosić do nich. Jednak muszę Cię zasmucić, ponieważ większość linii ma w swoich regulaminach zapisy, które ich w takich sytuacjach chronią. Po prostu nie wypłacają odszkodowań, kiedy wina nie stoi po ich stronie, a było nie było na huragan nie mają wpływu. Gdyby np. doszło do tzw. overbookingu,

1850

Myśliwiec MiG-29 zniknął z radarów.

Pokaż treści 18+

Myśliwiec MiG-29 zniknął z radarów.

Zaginiony samolot myśliwski MiG-29, który miał lądować na lotnisku wojskowym w Mińsku Mazowieckim. Z pilotem utracono kontakt, kiedy podchodził do lądowania.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 18.12.2017, 17:45:26
  • 364
  • #
    polska
  • #
    militaria
  • #
    wydarzenia
  • #
    lotnictwo
  • #
    wojsko
kiszek11
kiszek11 19.12.2017, 22:17:38
  • 0
@kommie: Porównaj sobie F-16 Block 1 rzeczywiście z roku 1978 oraz F-16 Block 52+ w naszym wypadku z roku 2003. Nie wiem, obejrzyj sobie zdjęcia kokpitu chociażby, może zobaczysz jakąś różnicę. Tak BTW, do Benka 737, którego LOT odebrał kilkanaście dni temu, też będziesz się bał wejść bo jest z 1967? Rozumiem, że nie słyszałeś nigdy o modernizacji czy rozwijaniu konstrukcji. Nasze F-16 i te z '78 łączy jedynie wygląd

39

Wypadki przy starcie

Pokaż treści 18+

Wypadki przy starcie

sporo klasyków, ale im dalej tym więcej takich których jeszcze nie widziałem

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 03.12.2017, 14:50:14
  • 17
  • #
    swiat
  • #
    lotnictwo
  • #
    wypadki
  • #
    youtube
kiszek11
kiszek11 04.12.2017, 09:42:25
  • 1
@pafcyk: W pierwszym przypadku w 747 zerwał się ładunek i przesunął do tyłu, w efekcie samolot przeciągnięty spada jak kamień, w przypadku C-17 zbyt duże przechylenie na małej prędkości i wejście w spiralę, w wypadku Cessny 172 podniesione skrzydło nawietrzne po starcie, w wielu przypadkach pewnie zbyt ciężki samolot, niskie ciśnienie i wysoka temperatura powietrza. W lotnictwie zawsze nakłada się kilka przyczyn.
kiszek11
kiszek11 04.12.2017, 18:22:34
  • 0
@davidoff_OB: Pozwolisz że wrzucę tutaj fragment artykułu na ten temat z wiki (lot National Airlines 102):

Przebieg katastrofy i upadek samolotu został zarejestrowany przez kamerę samochodową[3][4]. Na filmie można zobaczyć, jak samolot wznosi się pod bardzo dużym kątem, doznaje tzw. przeciągnięcia i spada na ziemię. Po zderzeniu z ziemią płonie doszczętnie..


Wiesz chociaż jak wygląda przeciągnięcie, widziałeś kiedyś przeciągnięcie na żywo, albo w co wątpię byłeś kiedyś w stanie przeciągnięcia
kiszek11
kiszek11 05.12.2017, 10:40:02
  • 0
@davidoff_OB: W poprzednim komentarzu napisałeś: "nie przeciągnięty, tylko ładunek oszkodził sterowanie ogonem".
Więc się delikatnie zastanów czy w końcu wg Ciebie doszło do przeciągnięcia czy nie? Po drugie nie ma czegoś takiego w samolocie jak sterowanie ogonem. Jest sterowanie sterem wysokości lub kierunku. Napisz mi proszę, w którym miejscu napisałem, że do przeciągnięcia doszło w wyniku przesunięcia środka ciężkości. Napisałem tylko że przyczyną było zerwanie ładunku i przesunięcie się do
kiszek11
kiszek11 05.12.2017, 11:01:49
  • 0
@davidoff_OB: Nie, napisałem że samolot PRZECIĄGNIĘTY spada jak kamień. Poza tym przyczyną wszystkich uszkodzeń było zerwanie się ładunku i przesunięcie, więc powiedz gdzie napisałem nieprawdę. I tak, rozumiem co napisałem bo mam z tym styczność na co dzień. Natomiast Ty na początku upierałeś się, że przyczyną upadku samolotu nie było przeciągnięcie, tylko uszkodzenie sterowania sterem wysokości (domyślam się, że to miałeś na myśli pisząc "ogonem"). Nie twierdzę że tak nie
kiszek11
kiszek11 05.12.2017, 11:30:42
  • 0
@davidoff_OB: Uszkodzenie steru kierunku nie spowodowałoby przeciągnięcia. Z uszkodzonym sterem kierunku da się w miarę lecieć dalej. Może wyjaśnisz wiec co miałeś na myśli, mówiąc o sterowaniu "ogonem"?
kiszek11
kiszek11 05.12.2017, 11:50:05
  • 0
@davidoff_OB: No to już napisałem, że z uszkodzonym sterem kierunku da się lecieć. Według NTSB doszło do uszkodzenia statecznika poziomego.

Stalled after load shift causing damage to the horizontal stabiliser and impacted ground shortly after takeoff


A do upadku doszło w wyniku przeciągnięcia. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje.
klamkaodokna
klamkaodokna
klamkaodokna
04.12.2017, 18:21:57
  • 2
jest ktos w stanie sprawdzic jak czesto latał ostatnio lot LO6507?
#samoloty #loty #flightradar #flightradar24
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kiszek11
kiszek11 04.12.2017, 18:35:11
  • 0
@klamkaodokna: Znalazłem coś takiego https://planefinder.net/data/flight/LO6507. O to chodziło?
  • Odpowiedz
kiszek11
kiszek11 04.12.2017, 18:37:14
  • 0
Edit: nie wiem dlaczego po kliknięciu w link tego nie widać, leciał 26.11 ;)
kiszek11 - Edit: nie wiem dlaczego po kliknięciu w link tego nie widać, leciał 26.11 ...

źródło: comment_ea48kQrHtT5fPpLM9pruqC2NCh24ofiH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kiszek11
kiszek11 04.12.2017, 18:39:28
  • 1
@klamkaodokna: na to wygląda, że mniej więcej co 10 dni do marca będzie latać :)
  • Odpowiedz

837

6 latek wchodzi do kokpitu by pogadać z kapitanem

6 latek wchodzi do kokpitu by pogadać z kapitanem

Ciekawe kim chce zostać w przyszłości...

kostucha
z
youtube.com
dodany: 01.11.2017, 15:16:23
  • 106
  • #
    zainteresowania
  • #
    swiat
  • #
    rozrywka
kiszek11
kiszek11 02.11.2017, 08:19:23
  • 2
@piterRRR: No taki mądry, że dla Ciebie pojęcia typu RAT, TCAS, silnik krytyczny, klapy, PFD czy ILS są zupełnie obce, a młody w wieku 6 lat poprawnie potrafi wytłumaczyć co to jest własnymi słowami ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak, jest mądry i mam nadzieję że pójdzie w tym kierunku w przyszłości.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Krzysztof Banaś

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 13.03.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 28.04.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking