Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko154
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
karol_ud
karol_ud

karol_ud

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6450
  • Znaleziska 6095
  • Mikroblog 355
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4

1037

A gdyby akcja GTA działa się w Moskwie?

Pokaż treści 18+

A gdyby akcja GTA działa się w Moskwie?

Z pewnością takie akcje dzieją się tam codziennie, więc nie trzeba było wiele koloryzować w tym filmie.

WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 15.12.2017, 13:47:45
  • 42
  • #
    rosja
  • #
    humor
  • #
    gta
  • #
    gry
  • #
    rozrywka
  • #
    heheszki
karol_ud
karol_ud
karol_ud 15.12.2017, 18:25:44
  • 62
@bob46: Na 0:08 widać wybór postaci i jest tam Roy Jones jr i Steven Seagal ( ͡º ͜ʖ͡º)
karol_ud
karol_ud
karol_ud 15.12.2017, 19:40:51
  • 1
@bulka_z_chlebkiem: Cholera, właśnie kogoś mi On przypominał.

@ComeToPeel: Swego czasu była jeszcze jedna maskotka.
karolud - @bulkaz_chlebkiem: Cholera, właśnie kogoś mi On przypominał.

@ComeToPeel...

źródło: comment_6WVaHXoBREmhC3Uk9bbBUGk89iW9Uqja.jpg

Pobierz

618

Dostaliśmy pustynię

Pokaż treści 18+

Dostaliśmy pustynię

Powojenna korekta granic kosztowała Polskę dziesiątki miliardów dolarów. Polska oddała bogate w węgiel „kolano Bugu”, w zamian otrzymała Bieszczady, a właściwie pustynię, którą pozostawił po sobie ZSRR.

Domowik
z
lasy.gov.pl
dodany: 12.12.2017, 21:29:18
  • 183
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    prl
  • #
    rosja
  • #
    bieszczady
  • #
    ciekawostkihistoryczne
karol_ud
karol_ud
karol_ud 13.12.2017, 12:59:38
  • 5
@dzikireks: Dokładnie, ta wymiana w dłuższej perspektywie okazała się bardzo korzystna, oddaliśmy tereny ze złożami węgla które teraz są już wyeksploatowane a zapora stoi i stać będzie. Również dziwią mnie te wyliczenia że straciliśmy dziesiątki miliardów dolarów, skąd pewność autora tekstu że węgiel byłby sprzedawany na rynkach zachodnich a nie wywożony do ZSRR za jakieś drobne lub za darmo.

382

Japonia: Cesarz Akihito abdykuje 30 kwietnia 2019 r.

Japonia: Cesarz Akihito abdykuje 30 kwietnia 2019 r.

Cesarz Japonii Akihito abdykuje 30 kwietnia 2019 r., kiedy osiągnie wiek 85 lat. Będzie to pierwsza abdykacja cesarza Japonii od ponad 200 lat. Następnego dnia, 1 maja 2019 r., odbędzie się koronacja jego najstarszego syna, księcia Naruhito.

HaHard
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 01.12.2017, 09:56:16
  • 67
  • #
    swiat
  • #
    japonia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
  • #
    historia
karol_ud
karol_ud
karol_ud 01.12.2017, 20:39:55
  • 13
@Meilong: Warto wspomnieć że cesarz Akihito przez wiele lat prowadził badania taksonomiczne nad rybami babkowatymi i uznawany jest za specjaliste w tej materii. Cytat z angielskiej wikipedii:

"the Emperor is a published ichthyological researcher, and has specialized in studies within the taxonomy of the family Gobiidae.[31] He has written papers for scholarly journals such as Gene and the Japanese Journal of Ichthyology. He has also written papers about the history

688

PKB krajów Europy w 1938 roku

PKB krajów Europy w 1938 roku

Na "chwilę" przed wybuchem II Wojny Światowej. Otwiera oczy.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 26.11.2017, 03:12:07
  • 290
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    4konserwy
  • #
    gruparatowaniapoziomu
karol_ud
karol_ud
karol_ud 26.11.2017, 12:54:36
  • 0
@erwinkapiszka: Weź pod uwagę że przez tereny Czechosłowacji nie przeszedł front I wojny światowej (jedynie był krótki epizod wkroczenia wojsk rosyjskich na wschodnie krańce Słowacji) a później wojny polsko-bolszewickiej. Natomiast przed I wojną światową, Kongresówka miała większe pkb (według parytetu siły nabywczej) od części Czech zwanej Bohemią https://en.wikipedia.org/wiki/Angus_Maddison_statistics_of_the_ten_largest_economies_by_GDP_(PPP)
karol_ud
karol_ud
karol_ud 26.11.2017, 13:03:17
  • 0
@frutson: A przez terytorium Polski przeszedł front I wojny światowej i wojny polsko-bolszewickiej.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 26.11.2017, 13:08:43
  • 4
@Prawysektor: Według tych danych https://en.wikipedia.org/wiki/Angus_Maddison_statistics_of_the_ten_largest_economies_by_GDP_(PPP) to sama Kongresówka miała większe pkb od Hiszpanii już w latach 90-tych XIX wieku, terytorium Polski zostało zniszczone przez I wojnę światową a później wojnę polsko-bolszewicką.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 26.11.2017, 13:31:07
  • 1
@frutson: Chodzi o to że Polska po odzyskaniu niepodległości miała zrujnowaną gospodarkę całego kraju, zniszczenia jakie poniesiono w trakcje I wojny światowej były znacznie większe jak te które poniosła Hiszpania w trakcie wojny domowej. W latach 20-tych XX wieku, po odzyskaniu niepodległości i mimo wielkich strat materialnych Polska i tak miała większe pkb od Hiszpanii.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 26.11.2017, 14:19:27
  • 4
a później w 39 wojny polsko-nazistowskiej.


@Nie_bredz_czlowieku: Nie, polsko-niemieckiej.
Wojnę z lat 1919-1921 najczęściej nazywa się wojną polsko-bolszewicką lub rzadziej polsko-sowiecką. Natomiast nie można nazwać jej wojną polsko-rosyjską, ponieważ w Rosji ciągle toczyła się wojna domowa gdzie z czerwonymi walczyli biali. Polacy natomiast walczyli tylko z czerwonymi, którzy byli zresztą różnej narodowości.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 26.11.2017, 14:46:37
  • 1
Na nas napadła rowniez Slowacja.


@Nie_bredz_czlowieku: Nikt tutaj tego nie neguje.

Nazisci tez byli roznej
Rabusek
Rabusek
24.11.2017, 08:14:28 via iOS
  • 794
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol_ud
karol_ud
karol_ud 25.11.2017, 15:37:19
  • 0
@dob3k: Save 1889,96? Przecież taki zestaw jest wart maksymalnie 400 funtów. Ale i tak promocja niezła.
  • Odpowiedz

23

Nie uwierzycie ile konsol Xbox One X sprzedał Microsoft w Japonii - garść danych

Nie uwierzycie ile konsol Xbox One X sprzedał Microsoft w Japonii - garść danych

Cały nakład konsol Xbox One X w Japonii został wyprzedany! To brzmi dumnie, prawda? Cóż, rzeczywistość pokazuje jak złudne potrafią być takie informacje, bez poddania ich dokładniejszej analizie.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 21.11.2017, 08:40:31
  • 14
  • #
    konsole
  • #
    gry
  • #
    xboxone
  • #
    ps4
  • #
    pcmasterrace
  • #
    ciekawostki
karol_ud
karol_ud
karol_ud 21.11.2017, 19:25:28
  • 0
W skali światowej może nie być już tak kolorowo chociaż nie znam danych. Trzeba pamiętać że Japonia to stolica nintento


@bi-tek: W październiku Switch był najlepiej sprzedającą się konsolą w USA (już 4 miesiąc z rzędu), co ciekawe drugą najlepiej sprzedającą się konsolą w USA był SNES classic mini, czyli replika konsoli z 1990 roku, z kolei drugi miesiąc z rzędu 2/3 sprzedanych konsol w USA pochodziło od Nintendo.
http://www.businesswire.com/news/home/20171116005572/en/Nintendo-News

303

Marsz Niepodległości w Rydze

Pokaż treści 18+

Marsz Niepodległości w Rydze

Z okazji 99 rocznicy odzyskania przez Łotwę niepodległości. 18.11.2017

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 19.11.2017, 14:31:25
  • 116
  • #
    litwa
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojsko
karol_ud
karol_ud
karol_ud 20.11.2017, 17:15:17
  • 0
@Okcydent: @johanlaidoner: Co ciekawe Dyneburg został zdobyty w 1920 roku podczas wspólnej operacji wojsk polsko-łotewskich. https://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Dyneburgiem

649

Ziemie pod panowaniem Polski: długość posiadania i mapy - Historia na Szybko

Ziemie pod panowaniem Polski: długość posiadania i mapy - Historia na Szybko

W materiale pokazane jest nad jakimi ziemiami i jak długo panowała polska ręka na przestrzeni ponad tysiąclecia jej historii.

jaqqu7
z
youtube.com
dodany: 14.11.2017, 17:59:19
  • 57
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    trashingmadpl
  • #
    historianaszybko
karol_ud
karol_ud
karol_ud 14.11.2017, 21:57:49
  • 40
Mapa gdzie jest pokazany maksymalny zasięg ziem pod polskim panowaniem nie jest kompletna, brakuje Sierpiejska z przyległymi terenami oraz Trubczewska również z okolicznymi terenami. Autor filmiku popełnił błąd mówiąc że Ryga była pod panowaniem polskim mniej jak 50 lat, była natomiast pod panowaniem 60 lat (w 1561 pakt wileński oddawał miasto w posiadanie króla polskiego, w 1621 roku Szwedzi zdobyli miasto). Również zastaw spiski nie jest dokładnie zaznaczony na mapie a był
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

840

Litwini w makabryczny sposób zamordowali 70 tys. Polaków i Żydów

Pokaż treści 18+

Litwini w makabryczny sposób zamordowali 70 tys. Polaków i Żydów

Wstrząsająca zbrodnia została w Polsce niemal zupełnie zapomniana. Zbrodniarze próbowali zatrzeć ślady po ludobójstwie i mimo że im się to nie udało, w Polsce niewielu ludzi wie, co wydarzyło się pod Wilnem w latach 1941-44. Była to jedna z najbardziej makabrycznych zbrodni II wojny światowej.

shistoria
z
superhistoria.pl
dodany: 08.11.2017, 23:56:52
  • 174
  • #
    historia
  • #
    4konserwy
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    litwa
  • #
    kresy
  • #
    zydzi
karol_ud
karol_ud
karol_ud 09.11.2017, 10:16:39
  • -1
Tu potrzebny jakis psychiatra, chociaz to awanturnictwo i warcholstwo to chyba cecha narodowego charakteru po prostu. A Putin tylko sie cieszy... Dziel i rzadz. Ale przeciez wykopowe barany nie ogarna... musza wykopac.


@pk347: A co złego jest w wykopaniu tego znaleziska?
karol_ud
karol_ud
karol_ud 09.11.2017, 11:34:10
  • 3
@zbite_jaja: A to teraz mnie nie dziwi jego podejście.

Swoją drogą, to co napisał:

Widze, ze nacjonalistycznie rozgrzana Europa, szarpana krwawymi konfliktami jak 100 lat temu to wasze marzenie, za spokojnie jest, nie doceniacie tego co osiagnieto i wam cisnienie te prawackie malutkie lebki rozrywa. Przegrancy zakompleksieni...


To idealnie pasuje do Ukraińców.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 09.11.2017, 11:53:09
  • 1
@zbite_jaja: Patrząc na jego wpisy to nie wiem czemu On jeszcze nie strzeże granic w Donbasie.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 09.11.2017, 12:29:19
  • 1
Wegierskie waffen SS działało również na terenie Polski.. Dunczycy,Islandczycy,Finowie to wikingowie i palili Polaków w stodołach.. resztsa kolobarowała albo z Hitlerkiem albo z Komunistami... I dodaj do tego że komunizm to byl trend ogólnoświatowy to zwolenicy komuny z innych państw wspierali PRL.. więc na każdego coś sie znajdzie( ͡° ͜ʖ ͡°) takie troche #pdk


@krakers12: Finowie nie byli wikingami, natomiast sporo Finów służyło w

731

Legendarny żydowski szachista Bobby Fischer o swoich rodakach (zapnijcie pasy).

Pokaż treści 18+

Legendarny żydowski szachista Bobby Fischer o swoich rodakach (zapnijcie pasy).

Człowiek legenda. Fischer słynał ze zdolności analitycznych i IQ w granicach 190. Miał tez inna charakterystyczną ceche - niewyparzony język i absolutny brak szacunku do politpoprawności.

KapitanGejropa
z
youtube.com
dodany: 01.11.2017, 18:09:33
  • 181
  • #
    4konserwy
  • #
    patriotyzm
  • #
    szachy
  • #
    ciekawostki
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    legenda
karol_ud
karol_ud
karol_ud 01.11.2017, 23:05:07
  • 0
Może gdyby w okresie feudalnym pozwolono im uprawiać ziemię...


@lavinka: Za I RP, Żydzi mogli dzierżawić ziemie od szlachty co też ochoczo robili.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 02.11.2017, 11:28:42
  • 0
@lavinka: Ja pisałem o czasach I RP czyli grubo przed XIX wiekiem. Polecam przeczytać ten artykuł. I na czym polegała rzekoma dyskryminacja Żydów? Przecież mieli więcej praw od chłopstwa.

Pewnie wywołam, gównob*rze, ale prawda jest taka, że to żydzi ciemiężyli chłopów, nadmierną pracą czy wszelakimi opłatami np. za dokonanie chrztu.


@arkan997: Takie praktyki stosowali Żydzi przede wszystkim na terenach zamieszkiwanych przez Rusinów, stąd ich późniejsza nienawiść zakończona
karol_ud
karol_ud
karol_ud 02.11.2017, 13:04:28
  • 0
@lavinka: A jakieś konkrety jakie kłamstwa tam są? Artykuł który podlinkowałem jest napisany przez tę [osobę](https://pl.wikipedia.org/wiki/Radosław_Sikora), zarzucanie nierzetelności czy kłamstwa jest trochę nie fair, bo wnioskuję po twojej odpowiedzi że nawet nie przeczytałaś artykułu a z góry zakładasz że tam jest kłamstwo. Pod artykułem, są podane w przypisach źródła z których autor korzystał pisząc artykuł więc można łatwo zweryfikować czy jest to prawda czy nie.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 02.11.2017, 13:13:54
  • 0
Może nie tyle kłamstwa co manipulacje. Celowo pomija źródła mówiące o dyskryminacji żydów (zresztą to samo tyczyło się cyganów). Na tej samej zasadzie można pisać, że Stalin to dobry wujek był.


@lavinka: Jaką konkretnie dyskryminacje masz na myśli? Prawdą jest że Żydom żyło się lepiej w I RP jak chłopom, jeżeli ktoś był dyskryminowany to właśnie chłopi.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 02.11.2017, 22:47:58
  • 0
Dyskryminację odnośnie np. miejsca zamieszkania.


@lavinka: Masz na myśli to że mieszkali w koloniach? Jeżeli tak, to wpływ na to miała ich kultura i niechęć do asymilacji z miejscową ludnością.

Dyskryminację (długo) w posiadaniu ziemi i
karol_ud
karol_ud
karol_ud 02.11.2017, 23:20:26
  • 0
@lavinka: Nie startowali z poziomu wyrzutka, już za czasów Mieszka III oddano Żydom w dzierżawę mennice książęce, świadczą o tym monety bite w języku polskim i hebrajskim. Nie wiele lat później nadano Żydom przywileje wprowadzając statut kaliski. Żydzi swoje kolonie lokowali zazwyczaj na szlakach handlowych, w miastach również mogli mieszkać przykładowo w Kaliszu osiedlili się już w 1139 roku, co prawda zdarzały się zakazy osiedlania Żydów w niektórych miastach ale
karol_ud
karol_ud
karol_ud 03.11.2017, 17:51:41
  • 0
@lavinka: Przed rozbiorami około 2/3 ludności żydowskiej mieszkało w miastach. Po rozbiorach, władze zaborców prowadziły politykę dyskryminującą Żydów, m.in. przeszkadzano im w zajmowaniu się handlem, ograniczano swobody osobiste, wprowadzono zakaz nabywania ziemi oraz osadnictwa. W Kongresówce ich sytuacja również się pogorszyła, zakazano im osiedlać się w ok. 90 miastach a w ok. 30 mogli mieszkać tylko w gettach. Należy również pamiętać że na ziemie dawnej I RP na przełomie XIX
karol_ud
karol_ud
karol_ud 03.11.2017, 18:42:13
  • 0
@lavinka: W miastach, nie będę teraz wymieniać tych miast w których mieszkali ale jako przykład mogę podać Zamość, w 1588 roku Jan Zamojski wyraził zgodę na osiedlanie się Żydów w obrębie miasta i nie jest to żaden wyjątek.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 03.11.2017, 20:16:17
  • 0
@lavinka: Kazimierz to było wtedy osobne miasto, natomiast w Krakowie również mieszkali Żydzi. Znany jest epizod kolaboracji krakowskich Żydów ze Szwedami podczas oblężenia Krakowa w 1655 roku.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 03.11.2017, 20:24:12
  • 0
@lavinka: Kazimierz był jak najbardziej miastem, otoczony był średniowiecznymi murami z basztami, przebieg oblężenia jaki i opis Kazimierza można znaleźć w tekście Tadeusza Nowaka, "Operacja krakowska króla Karola X Gustawa 17 IX – 19 X 1655 R." znajdującym się w książce "Wojna polsko-szwedzka 1655-1660".
karol_ud
karol_ud
karol_ud 03.11.2017, 20:29:11
  • 0
@lavinka: Kazimierz III Wielki lokował miasto Kazimierz na prawie magdeburskim więc tak.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 03.11.2017, 20:52:51
  • 0
@lavinka: Początkowo Żydzi mieszkali w samym Krakowie, nikt nie przeszkadzał im się asymilować i mieszać z miejscowymi a jednak tego nie robili, natomiast do Kazimierza większość krakowskich Żydów została przeniesiona chyba w 1495 roku z powodu ścierania się interesów krakowskich mieszczan i żydowskich kupców. Kraków nadal zamieszkiwali ale już nie w tak dużej liczbie jak wcześniej. Mieli zapewnione swoje prawa przez króla, wolność religijną, mogli wznosić synagogi, handlować, bić monety
karol_ud
karol_ud
karol_ud 04.11.2017, 11:57:43
  • 0
@lavinka: USA ma również czarną kartę swojej historii, w latach 30-tych XX wieku kiedy rozpoczęły się prześladowania Żydów w Niemczech, Amerykanie nie wpuścili do siebie Żydów którzy tam przypłynęli na statkach. Ogromne zubożenie Żydów nastąpiło po powstaniu chmielnickiego i potopie szwedzkim, mimo wszystko 1% bogatych wydaję mi się że to trochę za mała liczba. Asymilacja nie udała się ponieważ Żydzi w I RP mogli rozwijać swoją religię, używali swojego języka,
karol_ud
karol_ud
karol_ud 04.11.2017, 18:53:18
  • 0
@lavinka: Ale odnoszę wrażenie że piszesz o społeczności żydowskiej w XIX i XX wieku, np. w wieku XV czy XVI spora część Żydów uczęszczała do szkół talmudycznych za które trzeba było sporo płacić, w tamtych czasach ich położenie ekonomiczne było znacznie lepsze jak w późniejszych wiekach.

578

Węgrzy odmówili walki przeciw Polakom, uratowali tysiące ludzi

Węgrzy odmówili walki przeciw Polakom, uratowali tysiące ludzi

Węgierskie oddziały, które przybyły do Polski w roli sojuszników III Rzeszy, odmówiły walki z Polakami. Zamiast tego Węgrzy uratowali tysiące mieszkańców Warszawy, a nawet przyłączali się do powstania.

shistoria
z
superhistoria.pl
dodany: 31.10.2017, 11:22:38
  • 85
  • #
    historia
  • #
    4konserwy
  • #
    powstaniewarszawskie
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    wegry
  • #
    ciekawostkihistoryczne
karol_ud
karol_ud
karol_ud 01.11.2017, 01:43:41
  • 0
@Behemoth-: Ekhem.

470

Chocim 1673. Największe zwycięstwo w historii Polski.

Chocim 1673. Największe zwycięstwo w historii Polski.

Największe zwycięstwo liczebne w historii Polski, a zarazem druga największa klęska w historii Turcji. Każdy powinien wiedzieć, kto jest jej twórcą - Jan III Sobieski, znany również z Bitwy pod Wiedniem. Dokładnie 11 Listopada, w dzień, który obchodzimy święto niepodległości Polski.

Mr--A-Veed
z
youtube.com
dodany: 29.10.2017, 01:16:59
  • 111
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
karol_ud
karol_ud
karol_ud 30.10.2017, 00:34:08
  • 1
3. Była to pod względem eksterminacji wroga największe nasze zwycięstwo w historii - 80% jak nie więcej armii wroga.


@Menypeny: Straty Szwedów pod Kircholmem również sięgały 80 % stanu armii, dodatkowo Szwedzi byli tam 3 razy liczniejsi.

Między 38 a 48 był pokój z kozakami, ale trwała wojna z chanatem
karol_ud
karol_ud
karol_ud 30.10.2017, 01:14:35
  • 1
@Menypeny:
1. Owszem, ponad dwa razy mniejsze liczbowo, procentowo podobnie, ale należy pamiętać że pod Chocimiem to Polacy i Litwini mieli przewagę liczebną nad Osmanami, dodatkowo Wołosi zdradzili Turków i przeszli na naszą stronę powiększając jeszcze przewagę liczebną, natomiast pod Kircholmem to Szwedzi mieli 3-krotną przewagę liczebną z taktycznego punktu widzenia te zwycięstwo było trudniej odnieść, zacytuję Mariana Kukiela odnośnie Kircholmu „tak pełnych zwycięstw mało zna historia; ani jednego zaś
karol_ud
karol_ud
karol_ud 30.10.2017, 02:11:55
  • 0
Uważam go za przede wszystkim wodza, potem za polityka. Początkowo był dobrym politykiem, osiągał efekty, ale z czasem coraz słabiej mu to szło, aż w końcu zamieniło się w rozczarowanie. System szlachecki, którym oddychał, przerósł go ostatecznie. Co Ty o tym myślisz?


@Menypeny: Był dobrym wodzem, na pewno wyróżniającym się na tle innych hetmanów ale nie na miarę Chodkiewicza czy Koniecpolskiego. Politykiem natomiast był marnym. Tanio sprzedał swoją pomoc Austriakom
karol_ud
karol_ud
karol_ud 30.10.2017, 10:17:53
  • 2
@Menypeny: Bolesław Chrobry miałby inne zdanie na ten temat ( ͡º ͜ʖ͡º).
karol_ud
karol_ud
karol_ud 30.10.2017, 13:25:47
  • 2
@Menypeny: Niestety Mieszko II dał się wmanewrować w wewnętrzne sprawy Cesarstwa i dokonał najazdu Saksonię w 1028 roku, najazd ten sprowokował wojnę w której miał za przeciwników prawie wszystkich sąsiadów. Można powiedzieć że zebrał owoce agresywnej polityki swojego ojca.

588

Francuzi dobrowolnie pomagali nazistom. Oto ludzie, którzy ich demaskowali

Francuzi dobrowolnie pomagali nazistom. Oto ludzie, którzy ich demaskowali

Przez lata Francuzi myśleli, że za łapanki i deportacje dziesiątek tysięcy Żydów i transporty do obozów koncentracyjnych odpowiedzialni byli wyłącznie Niemcy. W rzeczywistości w 90 proc. byli to Francuzi współpracujący z nazistami.

darosoldier
z
forsal.pl
dodany: 22.10.2017, 07:08:00
  • 85
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    francja
  • #
    zydzi
karol_ud
karol_ud
karol_ud 22.10.2017, 11:59:01
  • 14
dlatego Francuzi zabili 3x tylu Niemcow co Polacy


@ConorMG: Ok. 2,5 razy więcej zabitych Niemców, natomiast Francuzi ponieśli większe straty w zabitych i rannych od Polaków o ok. 160 tys.

Warto porównać siły francuskie oraz ich sojuszników w trakcje kampanii francuskiej a siły polskie podczas kampanii wrześniowej, czyli ok. 3,3 mln do 1-1,3 mln żołnierzy. Różnica w posiadanym sprzęcie była jeszcze większa, samoloty prawie 3 tys. do 400, w czołgach
karol_ud
karol_ud
karol_ud 22.10.2017, 12:17:43
  • 5
@ConorMG: Nie zmienia to faktu niekompetencji francuskiego dowództwa, mając odpowiednią ilość żołnierzy do obsadzenia granic oraz bardzo dużo fortyfikacji, Francuzi dali się zaskoczyć głównym natarciem niemieckim przez ardeny co już na starcie przesądziło o wyniku kampanii.
karol_ud
karol_ud
karol_ud 22.10.2017, 12:25:07
  • 0
@ConorMG: Ja ich nie nazywam tchórzami, zwróciłem tylko uwagę że mieli do dyspozycji znacznie więcej wojska i sprzętu od Polaków więc nie powinny dziwić wyższe straty Niemców podczas kampanii francuskiej.

421

„Tak, mordowaliśmy was. Ale teraz chodźcie na herbatę”. O rocznicy rzezi...

Pokaż treści 18+

„Tak, mordowaliśmy was. Ale teraz chodźcie na herbatę”. O rocznicy rzezi...

Kiedy oglądam fotografie czy filmy dokumentalne na temat rzezi wołyńskiej, uderza mnie zasadniczo jedna rzecz. Pustka. W miejscach kaźni setek Polaków bardzo często nie ma (a przynajmniej przez wie…

koral
z
pl.aleteia.org
dodany: 21.10.2017, 10:20:34
  • 125
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wolyn
  • #
    historia
karol_ud
karol_ud
karol_ud 21.10.2017, 19:34:34
  • 8
@arkadius1984: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akcja_„Wisła”#Wsp.C3.B3.C5.82cze.C5.9Bnie
27 lutego 2007 Prezydent Polski Lech Kaczyński i Prezydent Ukrainy Wiktor Juszczenko we wspólnym oświadczeniu[24] potępili akcję „Wisła”[a][b] i stwierdzili, że była ona sprzeczna z podstawowymi prawami człowieka[24]. Prezydent Juszczenko stwierdził 27 kwietnia 2007, iż „winowajcą tej operacji był totalitarny reżim komunistyczny”[25].

Skoro prezydenci Polski i Ukrainy potrafili potępić operacje wymierzoną przeciwko UPA to dlaczego nie można wystosować podobnego oświadczenia potępiającego mordy w Małopolsce wschodniej i na

407

Mer Kaliningradu wezwał do nie bicia turystów przyjeżdżających na MŚ 2018

Pokaż treści 18+

Mer Kaliningradu wezwał do nie bicia turystów przyjeżdżających na MŚ 2018

Aleksander Jaroszuk, mer Kaliningradu wezwał mieszkańców miasta do bycia gościnnym dla przyjezdnych w czasie meczów Mundialu w 2018 roku.

konto usunięte
z
kresy.pl
dodany: 18.10.2017, 17:43:53
  • 95
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    mundial
  • #
    pilkanozna
  • #
    podroze
karol_ud
karol_ud
karol_ud 19.10.2017, 11:17:10
  • 4
@Myszoskocznia: A co złego jest z tym portalem?
karol_ud
karol_ud
karol_ud 19.10.2017, 12:03:08
  • 3
@Myszoskocznia: Kilka razy miałem okazje przeglądać ten portal i jakiś błędnych informacji tam nie zauważyłem, może przez to że nie mogłem zweryfikować danych informacji z innymi portalami lub ze źródłem. Pamiętam że środowiskom związanym z PiS (głównie tv republika) nie odpowiadały artykuły które tam publikowano i podejrzewam że stąd pojawiła im się łatka .ru. Czy znasz jakiś przykład błędnej informacji którą tam zamieszczono?

817

Wicepremier Ukrainy otwarła mauzoleum zabitych przez "polskich okupantów"

Pokaż treści 18+

Wicepremier Ukrainy otwarła mauzoleum zabitych przez "polskich okupantów"

Wicepremier Ukrainy brała udział w odsłonięciu pomnika, który bezpodstawnie oskarża polski Korpus Ochrony Pogranicza o zamordowanie 600 ukraińskich jeńców.

darosoldier
z
kresy.pl
dodany: 16.10.2017, 13:46:27
  • 224
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wydarzenia
  • #
    europa
  • #
    polityka
karol_ud
karol_ud
karol_ud 16.10.2017, 18:48:08
  • 3
Realpolitik polegał na tym, że nie mieliśmy dobrego wyjścia. Mogliśmy nie uznać USSR i trwać przy sojuszu z Ukrainą... co by się pewnie skończyło bolszewikami w Warszawie jak nie prędzej, to później. Państwo dopiero co powstałe, rozrywane wewnętrznymi sporami zwłaszcza w zakresie polityki wschodniej, wielonarodowe i scalające się, podejmowało paskudne decyzje, choć moim zdaniem konieczne do przetrwania.


@krystal_Tri_tapik: Czyli polskie władze podjęły słuszną decyzję, można jedynie mieć zastrzeżenia o to
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 5 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 15.07.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 02.08.2025

    Rocznica
  • Pozytywnie Zakręcony
    od 17.09.2018

    Pozytywnie Zakręcony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking