Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko309
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

enemydown
enemydown

enemydown

Dołączył 16 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 34398
  • Znaleziska 14722
  • Mikroblog 19676
  • Obserwujący 811
  • Obserwowane 141
enemydown
enemydown
enemydown 29.10.2016, 20:51:31
  • 15
Tatry po burzy.

#earthporn #fotografia #mojezdjecie #tatry | Flickr | 500px | prywatna | gumroad |
enemydown - Tatry po burzy. 

#earthporn #fotografia #mojezdjecie #tatry | Flickr |...

źródło: comment_E7SIdl06pMlSaqZac0q7m0ePNfyHEX4a.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
b.....8
b.....8
konto usunięte 30.10.2016, 18:42:11
  • 0
@enemydown: super zdjęcie! Skąd robione?
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown 26.10.2016, 21:54:23
  • 11
Tatry, w drodze na czerwone wierchy.

#earthporn #fotografia #mojezdjecie #tatry | Flickr | 500px | prywatna | gumroad |
enemydown - Tatry, w drodze na czerwone wierchy. 

#earthporn #fotografia #mojezdje...

źródło: comment_3KhcQQ3u1qLfd1qE1SIlsE0YyaHUqSae.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
a.....3
a.....3
konto usunięte 26.10.2016, 21:55:14
  • 0
@enemydown: myślałem początkowo, że to fota z Myrtany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
26.10.2016, 22:02:51
  • 0
@ariello213: Chciałbym :)
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown 23.10.2016, 09:43:40
  • 18
Tatry w drodze na Morskie Oko.

#earthporn #fotografia #mojezdjecie #tatry | Flickr | 500px | prywatna |
enemydown - Tatry w drodze na Morskie Oko. 

#earthporn #fotografia #mojezdjecie #t...

źródło: comment_2jfizA50RsIB8q4K6KTOv75i5PPnUfmI.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

744

AMA- praca nad wysokobudżetowymi filmami jako matte painter/concept artist

AMA- praca nad wysokobudżetowymi filmami jako matte painter/concept artist

Cześć, kilka dni temu wrzuciłem tutaj wpis dotyczący mojej pracy jako matte painter/concept artist w wysokobudżetowych filmach. Nie spodziewałem się, że temat tak się spodoba i zaciekawi więc korzystając z chwili wolnego postanowiłem zorganizować AMA.

enemydown
z
wykop.pl
dodany: 09.10.2016, 11:15:02
  • 252
  • #
    rozrywka
  • #
    kultura
  • #
    ciekawostki
  • #
    ama
  • #
    zainteresowania
  • #
    film
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 11:19:46
  • 5
Linkuję plusujących: @Acan, @archiemax, @asdasdce2w, @Bit3ls, @bLnq, @blockchan, @Bulci, @Bzionek, @cebula85, @crazy_blazer, @Crimson_Ghost, @crycha, @CzczeSzatana, @czysta, @dershanter, @dobrykolega, @DrClone, @Dybson355, @dymek91, @dzeejdzeej, @Dziolszka, @einz, @elmyn, @
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 11:33:55
  • 40
@Rasty: Pracuję na dwóch maszynach - Windows i Linux. Jeśli chodzi o programy na Windowsie zazwyczaj jest Photoshop, Mari, Zbrush a na Linuxie Maya, Katana, Clarisse i Nuke, gdzie tworzę finalny "slapcomp" ze wszystkich elementów, które idą do "render farmy". Takie ujęcie nazywa się "daily", które idzie do rewizji przez superwajzora, w fajnym kinowym pomieszczeniu.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 11:47:15
  • 44
@bLnq: Niestety w MPC, gdzie wcześniej pracowałem nie dostawaliśmy "break downów", poza tym podczas pracy nad Jungle Book, Disney zażyczył sobie takie środki prywatności, że nam prawie wszystko poblokowali, nawet emaila nie dało się wysłać. Na załączonym filmie widać materiał, który dostawaliśmy- plan filmowy z mnóstwem niebieskiego tła. Cała sneceria była zeskanowana "photogrammetry" się to nazywa, więc całą reprezentację terenu mieliśmy do wykorzystania w 3D. Sam film był kręcony "stereo"
enemydown - @bLnq: Niestety w MPC, gdzie wcześniej pracowałem nie dostawaliśmy "break...
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 11:52:35
  • 50
@Rasty:

Pracuję na dwóch maszynach - Windows i Linux. Jeśli chodzi o programy na Windowsie zazwyczaj jest Photoshop, Mari, Zbrush a na Linuxie Maya, Katana, Clarisse i Nuke, gdzie tworzę finalny "slapcomp" ze wszystkich elementów, które idą do "render farmy". Takie ujęcie nazywa się "daily", które idzie do rewizji przez superwajzora, w fajnym kinowym pomieszczeniu.


Uczyłem się około 1.5 roku, starałem się czytać o wszystkim związanym z matte paintingiem, aż
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 11:55:59
  • 66
@Dziolszka: Studiowałem informatykę (magister inżynier :), miałem swój startup, jednak nie udało mi się zostać milionerem a znudziło mi się pisanie kodu po tych pięciu latach, więc postanowiłem robić to co kocham.
Nie miałem nawet z kim porozmawiać o matte paintingu więc musiałem wszystkiego szukać o tym sam.
Teraz wiem, że mogłem to robić dawno temu, gdyż zapotrzebowanie na matte painterów/environment artystów jest ogromne.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 11:58:29
  • 52
@Dziolszka: Liczy się jedynie Twoje portfolio i umiejętności, mam kolegów co pracowali w prosektorium przed pracą w vfx :) Ogólnie mnóstwo ciekawych ludzi poznałem w tej branży.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 12:03:37
  • -10
@Cumpelnastodwa: To pytanie musiało paść, więc jako, że dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają powiem, że juniorzy niestety mogą dostać oferty już od ok 25k funtów rocznie, do seniorów około 80k. Ja jestem bliżej seniora :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 12:06:16
  • 95
@Amadeo: Dzięki, jakoś tak dziwnie mi życie historie pisze, nic nie mogę przewidzieć ;)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 12:28:04
  • 47
@goorskypl: Jak pisałem powyżej, że juniorzy niestety mogą dostać oferty już od ok 25k funtów rocznie do seniorów około 80k. Ja jestem bliżej seniora. Milionów w tej pracy się nie zarabia ale wiem, że dawniej artyści zarabiali dwa razy więcej, obecnie jest to ciężka sytuacja ale postaram się opisać w skrócie.
Jest 6 głównych klientów i studia postprodukcyjne, które prześcigają się w zrobieniu filmu (ujęć) jak najtaniej. Nie ma żadnej firmy, która dałaby radę sama zrobić wysokobudżetowy film w pojedynkę. Firmy te nie "dzielą profitów". Zamiast użyć tej sytuacji do wyciągnięcia więcej pieniędzy od klientów, którzy zarabiają miliardy na obecnych produkcjach przekładają koszty na artystów i postprodukcję, gdzie tworzy się błędne koło. Za tym idzie jakość, gdyż ciężko jest o "tanich" dobrych artystów z doświadczeniem a młodzi artyści często nie "dają rady" z dostarczaniem ujęć, w krótkim czasie.

2. Wpadek jest masa, czasami jeśli się zorientuje ktoś to jest już za późno- w sensie etapy produkcji. Dla przykładu podam, że w załączonym trailerze Passengerów w 2:14 jest ujęcie z pokoju z zahibernowanymi ludźmi. Miałem podmalować postaci, gdyż wszystkie były renderami nie najlepszej jakości. Dostałem render, gdzie pierwszej postaci po prawej nie było widać twarzy bo nie wyrenderowali świateł, więc razem z superwajzorem myśleliśmy, że to facet. Spędziłem cały dzień szukając męskich nóg, przewijając się przy tym przez milion "męskiego porno" w google images (co było śmiechu w departmence to moje ;). Koniec końców dostaliśmy drugi render bo główny superwajzor chciał światło za głową tej postaci i się okazała kobietą, także jest to kobieta z męskimi owłosionymi nogami i już nie było czasu tego poprawiać bo element z nogami wysłałem do comp department, gdzie już było zatwierdzone. Musiałem tylko głowę zrobić i tu też, żeby znaleźć głowę w tej pozycji pasującą do renderu znalazłem szukając akty po necie.
Tak, można malować etc. ale superwajzorzy rzadko się zgadzają na malowanie pędzlem. Na dailies zawsze podkręcają ekspozycję i komentują każdy piksel. Już lepiej, żeby jakość zdjęcia była gorsza niż coś "domalowane ręcznie od
enemydown - @goorskypl: Jak pisałem powyżej, że juniorzy niestety mogą dostać oferty ...
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 12:34:22
  • 10
@Szatan_Pepuszko: Obydwa obecnie znaczą to samo. Wymaga się od matte paintera 3D i ciężko znaleźć pracę jeśli się tylko maluje w Photoshopie. Przeważnie trzeba umieć PS, Maye, Mari, Nuke, zbrush bez tego ciężko o przedłużenie kontraktu, jedynie pod koniec produkcji jak firma potrzebuje skończyć film na gwałt.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 12:36:08
  • 8
@motorbreath87: żyje jeszcze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 12:38:42
  • 2
@Cumpelnastodwa: Więcej niż wykopowy informatyk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:00:22
  • 58
@Szatan_Pepuszko: W environment departmentach, pracują największe mózgi z branży, jednak geniuszem nie trzeba być, to jest tylko "skillset", gdzie ciągle trzeba się uczyć gdyż każdy film, ujęcie wymaga innego podejścia lub rozwiązania.
Nad Guardians of the Galaxy musieliśmy zrobić miasto tylko w environment department bo klient się rozmyślił i pozmieniał milion rzeczy. Żeby to zrobić ujęcia musiałby iść przez wszystkie departmenty, (layout, texturing, lighting itd.) co zajęłoby masę czasu. Mieliśmy
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:02:51
  • 5
@Szatan_Pepuszko: Tak, możesz iść tylko jako modeler, ale ciężko o dobre zarobki, szczególnie jak ktoś jest początkujący. Jeśli samo 3D to myślę, że gry to lepsza opcja.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:06:06
  • 5
@mila-uk: Dziękuję, obecnie pracuję dla Dnega ale wcześniej dla MPC. Myślę, że chodziło Ci o Guardians of the Galaxy a nie Gladiatora ;) Jest kilka polek w MPC w production i runerek.
Pozdrawiam :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:09:13
  • 16
@Szatan_Pepuszko: Sam w domu, żeby się pobawić. Głównie używali go ludzie w Assets department do zrobienia drzew. Później animacje i wszystkie techniczne błędy związane z drzewami i interakcjami były robione w Anim-tech. Jak mówiłem wcześniej, wszystko zależy od ujęcia/sekwencji, którą trzeba zrobić i czego użyć.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:24:18
  • 24
@Castiel: Załączam przykładowy breakdown, żeby Ci pokazać na przykładzie. Zazwyczaj jest tak, że dostaje się ujęcie z planu filmowego. Następnie trzeba mieć "wirtualną kamerę", by odtworzyć ten sam ruch w programie 3D. jeśli mamy kamerę (ten proces nazywa się camera tracking i zajmuje się tym osobny department), jesteśmy już w domu. Jeśli trzeba zrobić np. matte painting z tyłu lub na jakimś obiekcie to wiemy, gdzie ta kamera się znajduje
enemydown - @Castiel: Załączam przykładowy breakdown, żeby Ci pokazać na przykładzie....
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:31:58
  • 6
@brewer: Możesz nie uwierzyć ale od razu wpadłem na głęboką wodę. Jestem samoukiem i po około 1.5 roku znaleźli mnie najpierw na fejsbuku, później na linked in. Po przyjeździe do Londynu miałem dwa tygodnia szkolenia i od razu zacząłem robić ujęcia.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:38:23
  • 6
@bLnq: Firma dostaje pulę ujęć i dzieli się je w zależności na zadania. W trakcie produkcji może wyjść, że np. jakieś rendery trzeba podmalować bo już nie ma czasu na wrócenie ich do teksturowania, renderowania. Nie dzieli się tego na czas a złożoność zadań i kto potrafi zrobić daną rzecz.
Czas liczy się najwięcej, jeśli jest już finalny deadline to daje się ujęcie jakie jest i przechodzi, jeśli nie wygląda
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:46:24
  • 23
@Lemingus_Vulgaris:
1. Assasins Creed, Passengers, Jungle Book, The Martian, Exodus, Guardians of the Galaxy.
2. Nie mam preferencji, nie ciągle mnie jak wszystkich do ILM. Wszystko zależy od kontraktów jakie sobie wynegocjujesz.
3. Niestety nie.
4. Jeszcze nie myślałem o tym, może w przyszłości.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:48:42
  • 16
@koomeet: Samouk- kursy online. W piątek nie przedłużyli kontraktu 22 letniej dziewczynie, która ma 14,000 funtów długu za szkołę. Trzeba być szybkim w tym zawodzie i szybko się uczyć, najlepsza szkoła nie zagwarantuje Ci tego a programów można się samemu nauczyć.
Mówię tylko o matte painterach.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 13:51:06
  • 53
@mimic: To jest moje skrzywienie zawodowe, kompletnie przestały mnie interesować "efekciarskie filmy bo od razu się dekoncentruje oglądając co spieprzyli albo co zrobiłbym lepiej ;)
Lubię oglądać "spokojne" filmy z fabułą.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:03:13
  • 4
@kapuczinho: Nikt nigdy nie spojrzał na moje wykształcenie, dlatego trochę żałuje, że nie robiłem tego wcześniej. Przynajmniej mam papierek.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:08:03
  • 1
@agablazej: Nie znam się na takich animowanych filmach, ale też mają sporo matte paintingów z tego co wiem. W DreamWoksie pracuje sporo matte painterów np. Heather Abels, której widziałem niedawno nowy demoreel.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:12:28
  • 2
@Sanderalek: Dziękuję, nawzajem :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:13:27
  • 27
@DannyMurillo: Nie ma co wątpić, zawsze chciałem to robić i dopiąłem swego. Więc jeśli taki ja ze wsi, bez żadnych kontaktów dał radę to Ty również. Pozdrawiam i życzę sukcesu :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:14:17
  • 2
@Stockham: Jeszcze nie widziałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:18:44
  • 6
@motorbreath87: Zazwyczaj jest reference library, gdzie fotografowie robią photoshoot na planie filmowym oraz lokacjach np. do Jungle Book mieliśmy masę zdjęć z Indii. Ridley Scott uwielbia Wadi Rum pustynię, w kązdym jego filmie jest w The Martian oraz Exodus, nad którymi pracowałem :)

Jeśli nic ciekawego nie znajdę w powyższych to google lub inne jak textures.com, gdzie firmy mają wykupione konta. Ściągają również zdjęcia innych fotografów do bazy, mam szczęście,
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:23:16
  • 8
@mareksa666: Uważam, że piractwo nie wpływa na sprzedaż a powiedziałbym, że nawet pomaga w promocji. Jest masa filmów, gdzie nie ma pieniędzy na marketing a w tej branży to połowa sukcesu, gdzie sporo dobrych filmów lub mniejszych produkcji przepada w czeluściach bez echa. Firmy post produkcyjne mają już z góry budżet na zrobienie filmu, to czy odniesie sukces czy nie to mało je interesuje.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:26:31
  • 0
@Asleep: W branży to krótkie kontrakty i pieniądze zależne od umiejętności/szybkości i nazwiska. Nieciekawy temat, że tak powiem. Trzeba znać odpowiednich ludzi w przeciwnym razie trzeba mieć szczęście lub mistrzem w tym co się robi.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:38:06
  • 9
@frogfoot: Mari to standard to teksturowania w branży, konkurencja to substance painter i substance designer. To co się używa zależy od danej firmy i licencji.
Katana używana jest do "lightingu i look development", zarządza się nią całą sceną, również zależy od danej firmy czego się używa, Dneg używa Clarisse, który też do tego służy- zarządzanie gigantyczną ilością assetów razem z renderigiem.

Nie wiem czy jest sens używania ich w domu,
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:39:54
  • 0
@miszAszim: Potrzebujesz jedynie tabletu, standardem jest Wacom do malowania. Znajdziesz na pewno wersję pod swój budżet, każdy jest tak samo dobry. Komputer taki by uciągnął Ci photoshopa.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:42:47
  • 1
@adawidowicz:
1. Tak, jeśli to deadline, trzeba zostać po godzinach czasami.
2. Zależy jak dobry jesteś, trzeba się wbić w konkretne stanowisko.
3. Wielkie studia robią bidding i dostają pulę ujęć, jeśli zostają jakieś mniejsze to idą do innych firm. Wszystko zależy kto co wynegocjuje. Na przykład nad Jungle Book, WETA robiła sekwencje małp z oczywistych powodów ;)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 14:57:35
  • 4
@frogfoot: Tak, firmy mają zespoły ludzi do kodowania, "pipe" siebie nazywają :) kodują w pythonie, narzędzia dla programów co używamy- Maya, Katana, Clarisse.
Z mojej informatyki raczej nic się nie przydało, raczej zrozumienie problemów z jakimi się spotykam. W sensie nie panikuje jak coś nie działa tylko wiem do kogo z czym się zgłosić etc.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 15:03:34
  • 1
@Czekoladowy_Nadgarstek: Niestety nie spotkałem się ze studiem filmowym w Londynie używającym 3ds. Jak pamiętam od kolegi, ILM w San Francisco używa.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 15:13:56
  • 0
@loczyn: Są na mojej stronie na samym dole w dziale mejt pejting, nigdy ich nie usunąłem :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:02:17
  • 0
@agablazej: 1. Da się bez problemu, ludzie z HR departmentu nonstop szukają pracowników głównie na linked in. Radzę, śledzić profile firm, które Cię interesują i wysyłać CV nawet jak nie potrzebują.

2. Tak, ale to wszystko zależy od umiejętności jak się z tym czujesz. Największe to ryzyko wg mnie. Podpisujesz kontrakt i jeśli się nie wyrobisz to już jest duży problem.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:03:37
  • 0
@neoandrew: Zależy jaką sekwencje dostanie firma a i same ujęcia są bez dźwięku :) Np. w Exodusie wiedziałem jak się skończy bo MPC miało drugą połowę filmu do zrobienia, Dneg robił pierwszą więc nie wiedzieli :)
Małe firmy to mają zazwyczaj ochlapy lub ciekawe ale malutkie sekwencje do zrobienia.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:04:50
  • -2
@1whose: Jutro sprawdzę bo zapomniałem :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:06:11
  • 4
@ateny22: Tak umiem, ale głównie pracujemy na tablecie. Umiejętność rysowania ogranicza się do używania Photoshopa głównie, klonowanie, umiejętne składanie zdjęć by wszystko wyglądało na realistyczne.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:10:22
  • 4
@Trumanek: Wszystko kuleje, wszystkie firmy chcą brnąć w tylko 3D co mi nie przeszkadza, ale pod koniec produkcji sobie uświadamiają, że już nie ma czasu na poprawianie jeśli reżyser coś zmieni. Na tym etapie już przeważnie nie ma layout artystów, modelerów, texture artystów itd, żeby wrócić całe ujęcie i przerabiać. Od tego jest właśnie też environment department, gdzie ludzie z wieloma umiejętnościami "naprawiają ujęcia". Tak właśnie Jungle Book naprawialiśmy, overpaint
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:14:38
  • 0
@Emkacf: Rysowałem od małęgo, samoloty z płaskimi skrzydłami, drzewa kwadratowe z gałęziami wychodzącymi od góry. Moja nauczycielka plastyki by się zdziwiła co robię obecnie ;)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:19:00
  • 2
@DivusClaudius:
- W matte paintingu głównie Maya, Photoshop, Nuke to podstawa absolutna. Jeśli interesuje Cię coś innego to najlepiej patrzeć na oferty pracy z danej firmy i patrzeć czego wymagają. W MPC są ludzie co tylko używają Katany bo jest to tak rozbudowane narzędzie, że cały czas spędzają robiąc look dev w tym.
- pracę w filmie raczej głównie Londyn, Kanada (Vancouver, Montreal) i Austaralia obecnie. W tych krajach najłatwiej
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:21:41
  • 10
@wiktoratgmail: Tak, jest sporo przykładów :) Są ujęcia, gdzie powsadzałem swoje imię i mojej dziewczyny. Kolega wsadził swoje imie na zamku Disneya w Intro, ja też pracowałem przy Jungle Book nad właśnie intrem :)
Głównie to faceci z takimi rzeczami wyskakują.
Najśmieszniej jest na dailies. Mój kolega pracował nad fantastyczną czwórką i jest tam jakiś tunel (nie oglądałem filmu) co ich wciąga. Na dailies zrobił wersje, gdzie na końcu pojawia
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:25:10
  • 4
@klinsman: loczyn podał kursy, osobiście zapisywałbym się na każdy kurs online bardziej niż wydawać pieniądze na szkołę. Zaznaczę, że matte painterzy to mega mega mega zapracowani ludzie i najlepsi nie mają czasu na robienie wielu tutoriali. Osobiście zapisywałbym się na każdy, gdybym był początkujący by zobaczyć od różnych ludzi ich perspektywę pracy w matte paintingu. Każde studio czymś się różni, od każdego można się czegoś nowego nauczyć. Czasami jedna sztuczka
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:28:22
  • 13
@Maciej_Barbarian: proszę bardzo :)

do tego wrzucam pełno zdjęć na: https://www.flickr.com/photos/zethrix/
sprzedaję/rozdaję: https://gumroad.com/jacekpilarski#
Trochę artystycznie: https://www.artstation.com/artist/zethrix
prowadzę też subreddit o matte paintingu od 4 lat https://www.reddit.com/r/mattepainting
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:39:35
  • 1
@Izeer: 1. Zależy na jaką pozycję, jeśli na matte paintera to głównie walory Twojej pracy, jak dobrze umiesz łączyć zdjęcia w fotorealistyczną scenerię. Lub to samo ujęcie lecz z różnych kątów, to jest 50% przypadków. Jeśli environment artist, to szlifowanie programów do perfekcji i pokazanie technicznych zdolności, które nie muszą być wizualnie najlepsze.
2. Nigdy CV nie składałem, do tej pory to mnie znajdowali- linked in. Każdego historia jest inna,
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:42:36
  • 0
@kj5: Ja bym aplikował online i czekał na odpowiedź. Jak mnie znaleźli to byłem na swojej pięknej wsi a interview było przez telefon. Jeśli Cię chcą to możesz być nawet na końcu świata. Jest sporo ludzi spoza europy i im firmy wizy załatwiają.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:43:44
  • 0
@DivusClaudius: Nie ma sprawy :) zależy na jakie stanowisko?
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:44:36
  • 3
@oddalenie: Niestety nie.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:50:48
  • 4
@Mysiunia_: To już jest problem superwajzorów i masy ludzi odpowiedzialnych za wygląd danego ujęcia. Czasami trzeba zrobić coś głupiego o czym artyści zdają sobie sprawę ale klient chce tak i tak ma być.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 16:56:30
  • 1
@adawidowicz: 1. firmy sprowadzają artystów z europy do stanów bo są tani, nikt nie chce tam pracować za ich stawki. Np. firmom z Londynu jest taniej przenieść cały department/ludzi z doświadczeniem do LA, Vancouver, Montreal niż zatrudniać nowych. Wbrew pozorom nauczenie się "pipeline" zajmuje min pare miesięcy. Doświadczony pracownik przychodzi i od razu zarabia pieniądze, czas który trzeba poświęcić na naukę i poprawianie kogoś ujęć to duże pieniądze a wszystko
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:06:05
  • 0
@loczyn:
1. od 9:00-18:00
2. Obecnie dużo ucze się w pracy, jestem na takim poziomie, że już takie szczegóły mnie interesują bardziej niż taka ogólna obsługa, w sensie co tutaj doszlifować co podciągnąć, jak to a to zrobić szybciej.
3. Nie :)
4. Niestety nie pracowałem nigdy dla polaków, mój czas jest wypełniony obecnie od rana do wieczora. Do tego moje prywatne projekty.
5. Żeby zbudować dom w górach u
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:11:57
  • 1
@przemomemoo: Tempo i stres to dwie główne rzeczy w koncept arcie. Koncept w post i pre produkcji też się różni. W pre masz wytyczne i tworzysz ideę i zarys tego co ma być. W post masz już techniczne specyfikacje jak kamera, ogniskowa, określona perspektywa, którą trzeba dopasować do layoutu, żeby w dalszych etapach wszystko dało się ze sobą połączyć. Jeśli chcesz iść w koncept to musisz być tego mega pewien,
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:12:06
  • 3
@kapitan-Korkoran: Dzięki :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:19:15
  • 2
@Atexor:
1. CGI, gdzie tła i nawet pierwszy plan, skały są "przemalowane" na nowo, używając matte paintingu i projekcji.
2. Sybrid - Awaken
3. Lubię posłuchać czasami robiąc coś epickiego ;) moje ulubione kanały to:
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:20:24
  • 0
@klinsman: Tak Davida Luonga i Alp Allen Altinera swego czasu.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:23:55
  • 2
@cebix: Wolę zwykły tablet i patrzeć na monitor, mało kto używa Cintików, szybko się od niego męczę i ręka się nagrzewa, bez rękawiczki ciężko się na tym pracuje.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:25:49
  • 1
@Cziko66: Tylko portfolio się liczy, nikogo nie obchodzi Twój wiek, przeważnie wiek w tej branży to 28-45 lat, także rób to co lubisz :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:46:11
  • 6
@trv61866: Z Jungle Book był o tyle problem, że i plate i ujęcie 3D musiało idealnie się zgadzać. Głównymi problemami były, broken cameras, broken geo, brakujące części lidar scanu. Mieliśmy szkolenie ze stereo i monitory specjalne, żeby testować ujęcia. Ustawialiśmy ostrość dmp na danym punkcie i sprawdzali czy są jakieś problemy pomiędzy prawym i lewym okiem. Z samej tylko enviro strony było pełno problemów, do tego były broken plates- na lewe czy prawe oko się nie zgadzało. Jeśli chodzi o stereo to wybiera się leading eye, żeby komperzy nie mieli problemów z compositingiem wszystkich elementów. Czasami najprostsze ujęcie było koszmarem. Jak już wszystko było zepsute robiliśmy dmp/ i patche w Deep, z deep comp też swego czasu mieliśmy szkolenie, coraz więcej firm tego wymaga. Także koniec końców już mieliśmy całą gamę solucji jak coś zrobić szybko, czasami na position passie projekcje trzeba było robić lub przesuwać elementy w deep. Także sama praca matte paintera/enviro jest bardzo rozbudowana w 80% to umiejętność rozwiązywania problemów. Dla komperów nonstop to były problemy vertical disparity itd. W te techniczne sprawy już się nie zgłębiałem.

2. Głębie można sterować, nad czysto 3D filmami ma to sens, na zwykłych produkcjach tak średnio.
3. Testowałem VR w firmie z chłopakami, cycki wyglądają fantastycznie więc jest to na pewno przyszłość :P
4. Firmy szczycą się, że wszystko 3D robią, ale 90% jest poprawianych DMP, powoli idzie wszystko w stronę 3D ale matte painting można też nazwać oteksturowanie czegoś w Mari, wyrenderowanie, mega skomplikowane to nie jest, więc wszystkie techniki obecnie są tak samo ważne.
5. Wszyscy są rzemieślnikami, jest tyle poziomów superwizji, że koniec końców robi się to co superwajzor i klient chce, także nie ma zbyt wiele miejsca na artyzm. Wszystko ma być szybko i
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:51:12
  • 0
@paki82: Możesz podać które. Wybacz, ale ciężko mi polskie odpowiedniki używać ponieważ ich nie znam w większości. Nigdy nie pracowałem w polskiej firmie a terminologia angielska w mojej branży jest podstawą.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:55:41
  • 2
@Pol345: Dzięki, trzeba lubić to inaczej można szybko się wypalić.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 17:57:55
  • 8
@kalorymetr: Rzadko malujemy na kartkach ale jak już to pindole z chłopakami malujemy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę, że trzeba 50% umiejętności technicznych i 50% zmysłu.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:00:16
  • 1
@pipun: Jest dokładnie tak jak piszesz. Koncept artyści zrobili sobie źródło utrzymania z "uczenia" aspirujących koncept artystów i tak się to ciągnie w nieskończoność. Trzeba zaznaczyć, że klientów nie jest znowu tak wiele, szczególnie w pre produkcji a ludzi chcących to robić jest tysiące. Dlatego lepiej się specjalizować w danej dziedzinie i nie modlić się czy będzie praca czy nie. Kontakty w tej dziedzinie to 90% sukcesu.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:03:38
  • 5
@parabole: Nie oglądam youtuba prawie w ogóle.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:19:02
  • 0
@przemomemoo: W domu mam XXL i przyznam, że jest jak nowy, nigdy nie chce mi się machać po całej powierzchni ręką, mam zmapowany ten kwadracik mały po prawej na dole ^^ W pracy przeważnie Mki są i chyba powiem, że najbardziej optymalne do pracy.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:24:40
  • 1
@loczyn: Standardowo Maya, Photoshop i Nuke starczają w 90% trzeba teraz mam mega dużo plate extensions i overpaint renderów. Także umiejętność szybkiego trzaskania mejtów i robienie projekcji.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:51:54
  • 1
@Atexor:
1. Wszystko zależy od ujęcia, głównie są to set extensions także mega dużej swobody nie ma, ale jak są jakieś drzewa to trzeba dopasować do stylu ujęcia, takie 100% samowolki nigdy nie ma.
4. Wszystko jest zawarte w umowach, w post są takie restrykcje, że nie pozwalają z wielu względów.
6. Siadasz i zaczynasz koksić.
7. Zmieniasz tak, że nikt nawet nie pozna, ale w 99,9 firmy mają konta
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:52:29
  • 0
@Cziko66: Przyszły rok będzie mega busy dla nich
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:53:24
  • 0
@Meeeedea: Dziękuję ale mam już miłość swego życia i fantastycznie gotuje (w czym jej oczywiście pomagam :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 19:56:56
  • 0
@jacqbus: Dostajemy plates w EXR/DPX i do tego luts, których używa klient więc wszyscy oglądają ten sam obraz jak będzie mniej więcej wyglądał finalnie. Ja biorę taki plate i w photoshopie poprostu do niego dopasowuje wszystko. (W dneg pracuje się linear, EXR otwiera się w Photoshopie bezpośrednio, w MPC trzeba połączyć (bake) lut ze zdjęciem, żeby w Nuke dało się go poprawnie wyświetlić). Elementy wysyłam do komp department, gdzie wszystko
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 20:00:20
  • 1
@junx: Niestety to drugie, nie spotkałem by używano Aftera, głównie NUKE.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 20:02:00
  • 1
@DivusClaudius: Nuke, nuke i nuke i Maye, photoshop to perspektywe, anatomię, values, teorię koloru itd. i w kółko. Ja dalej ucze się tych wszystkich nonstop, nie da się powiedzieć, że da się ich nauczyć w 100%, zawsze można się nauczyć nowych sztuczek, które zmienią Twój workflow.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 20:43:50
  • 0
@fideriankoons: Nie umiem tego robić profesjonalnie, robi to głównie department w bangalorze i wszszystkie kamery :) W filmie wszystko musi być idealnie zrobione, zostawiam to innym co lubią się w to bawić.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 20:46:38
  • 0
@Neoqueto: 1. Nie przypatrzyłem się dokładnie na moje maszyny, sprawdzę jutro. Wacomy do malowana, raczej nikomu nie robi różnic jakie.
2. Tak Eizo, jakoś uwagi szczególnej nie przykładam do tego.
3. Wszystko idzie na farmę, chmury wątpię, za dużo danych.
4. Nigdy się z tym nie spotkałem, jedynie maya
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 20:47:27
  • 0
@loczyn: Wszystko jedno, zależy gdzie więcej pieniędzy wynegocjujesz, mam kolegów co i nawet w ILM się nie podoba :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 20:49:01
  • 0
@loczyn: Environment jest taką specjalizacją, że jakoś nie widzę by robiono całe filmy w Indiach.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 21:27:54
  • 0
@cebix: Robią kalibrację monitorów, ale nie jest nic ważniejszego niż pracować używając odpowiednich LUTs, żeby malując w Photoshopie i eksportując do Nuka nie okazało się, że nic nie pasuje.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 21:33:57
  • 0
@cebix: W sensie, dostajesz ujęcie w exr, otwieram go w PS i wtedy ładuje sobie zdjęcia np. z setu, które są RAWami albo również exr i składasz wszystko do kupy :)
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 21:41:01
  • 1
@Przyjaciel_Rodziny: 1. Osobistości ze świata concept artu? a są takie osobistości? heloł, my tu robimy filmy z najbardziej utalentowanymi ludźmi na ziemi :)
2. Nigdy nie gadam o tym, za granicą jakoś rozlewa się ten temat, za dużo narodowości/
3. Niestety wiem bardzo mało o tych firmach.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 22:30:22
  • 0
@jules_fae_poland: Dzięki za miłe słowa, życzę Ci wszystkiego najlepszego. Co do talentu bardziej jest to rzemieślnictwo, jest niewiele ujęć, gdzie można się wykazać a samo wykonanie jest czymś przełomowym. W większości wypadków jest to wykorzystanie umiejętności do stworzenia czegoś realistycznego i nie rzucającego się w oczy.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
09.10.2016, 22:34:10
  • 1
@przemomemoo: Niestety trzeba mieć jakieś prace by pokazać inaczej się raczej nie da. Zajęło mi to około roku, żeby pokazywać już coś konkretnego.
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
10.10.2016, 10:39:43
  • 6
@WielkiZderzaczHadronow: metrem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

57

CIA twierdzi, że może przewidywać niepokoje społeczne z 5-dniowym wyprzedzeniem

CIA twierdzi, że może przewidywać niepokoje społeczne z 5-dniowym wyprzedzeniem

Za sprawą utworzonego w zeszłym roku Dyrektoratu Cyfrowej Innowacji, CIA zdołało znacznie usprawnić technologię stojącą za jego zdolnościami przewidywawczymi. Teraz agencja może przewidzieć pojawienie się niepokoju społecznego nawet z 5-dniowym wyprzedzeniem.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 07.10.2016, 09:53:25
  • 31
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
enemydown
enemydown
enemydown 07.10.2016, 22:21:10
  • 0
@Turboslaw:
enemydown - @Turboslaw:
enemydown
enemydown
enemydown 05.10.2016, 19:36:43
  • 139
Cześć, wrzucam tutaj czasami moje prace, ale teraz chciałbym pokazać to nad czym pracowałem/czym się zajmowałem przez ostatnie pare lat. Mam nadzieje ze się spodoba, jeśli tak to zorganizuję AMA o matte paintingu i pracy w post produkcji nad wysokobudżetowymi filmami jako concept/ matte painter/ environment artist.
Obecnie pracuję nad Assasins Creed

#film #vfx #mattepainting #kino #uk #ciekawostki
enemydown - Cześć, wrzucam tutaj czasami moje prace, ale teraz chciałbym pokazać to n...
  • 14
  • Odpowiedz
einz
einz
einz
06.10.2016, 00:49:27
  • 14
@enemydown: #!$%@?, pojawia się ktoś ciekawy, co umie coś i pracuje przy poważnych armerykańskich produkcjach, to ma 35 plusów, a rozdajo szczoteczki do zębów ma 2 tysiące. Dziwne to jest. Skoro chcesz robić ama, ale nie wiadomo jak będzie, to zapytam już, ile masz lat i gdzie mieszkasz? Jak zdobyłeś taką pracę będąc w Polsce?
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
06.10.2016, 21:29:51
  • 10
@enemydown: @cebula85 @CzczeSzatana @einz @Shinpu @dzeejdzeej:

Trochę mi dzisiaj zleciało. Co do pracy, studiowałem informatykę i w skrócie miałem startup kilka lat temu, pojechałem do Wawy zrobić "preaching" i mi ukradli pomysł. Milionerem nie zostałem, więc zadałem sobie pytanie "co chce w życiu robić i zacząłem to robić" :)
Sama nauka zajęła mi mniej więcej około 1,5 roku. Miliony tutoriali i wszystko co związane z matte paintingiem. Po czasie założyłem stronę a na końcu konto na linked in. Międzyczasie dodawałem wszystkich do znajomych na fejsie- artyści w branży akceptują przeważnie każdego, w końcu sami też chcą być sławni i mieć fanów ;)
Trafiło mi się, że mój teraz jeden z najlepszych kolegów napisał do mnie, że powinienem już dawno pracować w filmie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na początku nie chciałem wierzyć, ale mnie polecił koniec końców bo na drugi dzień dostałem wiadomości właśnie na linked a potem mailowo, że mam się zawijać do Londynu.
Dużo czasu mi nie dali bo
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown 07.09.2016, 23:00:48
  • 12
30 lat dziś stukło z czego 10 na wykopie- moje pierwsze konto.

#urodziny #feels #nocnazmiana #mattepainting
  • 2
  • Odpowiedz
W.....r
W.....r
konto usunięte 07.09.2016, 23:10:35
  • 0
@enemydown:
W.....r - @enemydown:
  • Odpowiedz
a_ja_kocham_rewolucje
a_ja_kocham_rewolucje
a_ja_kocham_rewolucje
09.09.2016, 11:17:31
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

485

Czy sprinter po latach ciągle jest szybki ?

Czy sprinter po latach ciągle jest szybki ?

Ben Johnson - wielokrotny medalista największych międzynarodowych zawodów lekkoatletycznych oraz bohater skandali związanych nielegalnym dopingiem.

kubas89
z
youtube.com
dodany: 25.08.2016, 20:23:30
  • 117
  • #
    sport
  • #
    swiat
  • #
    sprint
enemydown
enemydown
enemydown 26.08.2016, 11:53:10
  • -2
@Dezynwoltura: "Tyson gay"
( ͡° ʖ̯ ͡°)

420

Dlaczego Elon Musk uważa, że żyjemy w symulacji. [ENG]

Dlaczego Elon Musk uważa, że żyjemy w symulacji. [ENG]

You may like playing The Sims, but Elon Musk says you are the Sim. Check out the full cartoon by Alvin Chang: http://www.vox.com/technology/2016/6/23/1200769...

tylkowielkanocny
z
youtube.com
dodany: 16.08.2016, 11:21:08
  • 165
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    wszechswiat
  • #
    elonmusk
enemydown
enemydown
enemydown 17.08.2016, 09:00:08
  • 0
A co jeśli np. obca cywilizacja potrafi symulować hologramy, które są z takich cząsteczek, ze można z nimi wchodzić w interakcje i wszechświat jest pełen symulowanych światów/planet, gdzie symulacje tworzą własne cywilizacje?
  • 1

483

Co się dzieje z ciałem po śmierci

Co się dzieje z ciałem po śmierci

Infografika.

hahacz
z
bi.gazeta.pl
dodany: 10.08.2016, 10:44:53
  • 108
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    liganauki
  • #
    ligamozgow
  • #
    lekarz
enemydown
enemydown
enemydown 10.08.2016, 16:50:17
  • 17
@sIcKwOrLd: Z tymi larwami to mi pobudziło wyobraźnie, nigdy nawet o tym nie pomyślałem.
enemydown
enemydown
enemydown 17.07.2016, 17:39:45
  • 3
Morskie oko w deszczu.

#fotografia
enemydown - Morskie oko w deszczu. 

#fotografia

źródło: comment_YL0y2HBEAbg5Z1ArNyWjujDdP5Iz8GIP.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
wetcat
wetcat
wetcat
17.07.2016, 17:41:00 via Android
  • 0
@enemydown uwielbiam to miejsce! Co rok je zaliczam
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown
Autor
17.07.2016, 17:42:46
  • 0
@wetcat: mam w słońcu z pół godziny przed ;) wracałem w rzekach na asfalcie.
  • Odpowiedz

539

Bank zbyt duży, by jego zarząd poniósł odpowiedzialność karną

HSBC był oskarżony o pomoc kartelom narkotykowym w „praniu pieniędzy”. Bank poszedł ostatecznie na ugodę z amerykańskim Departamentem Sprawiedliwości płacąc 1,92 mld USD, dzięki czemu uniknął sprawy kryminalnej. Nikomu z władz HSBC nie postawiono żadnych zarzutów.

Dziadekmietek
z
pb.pl
dodany: 12.07.2016, 10:11:26
  • 43
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    banki
  • #
    ekonomia
  • #
    prawo
  • #
    pieniadze
enemydown
enemydown
enemydown 12.07.2016, 13:06:07
  • 4
@xstempolx: Jaki dyplom?
enemydown
enemydown
enemydown 07.07.2016, 18:33:07
  • 11
Mała łąka, Tatry, ale mnie nogi bolały pod koniec dnia jak tam dotarłem ze szczytów.

#fotografia #tatry
enemydown - Mała łąka, Tatry, ale mnie nogi bolały pod koniec dnia jak tam dotarłem z...

źródło: comment_qw48mWYFAbNeXdhtAkgnnSdvxPsJLpEB.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
booolooo
booolooo
booolooo
07.07.2016, 19:09:09
  • 1
@enemydown: Się zdziwiłem jak tam pięknie. Schodząc chciałem iść tylem, zeby ciagle moec przed soba ten widok... Jeszcze byly osniezone szczyty
  • Odpowiedz
Blu3skY
Blu3skY
Blu3skY
08.07.2016, 07:26:58
  • 1
@enemydown: Super zdjęcie - piękne są nasze góry.
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown 19.06.2016, 21:07:58
  • 3
Dla tych co jeszcze nie śpią.

#muzyka #muzykaelektroniczna #garethemery #trance
enemydown - Dla tych co jeszcze nie śpią. 

#muzyka #muzykaelektroniczna #garetheme...
  • Odpowiedz

307

"Władca Pierścieni": zanim zaczęto używać na masę CGI. Świetne kulisy [FOTO]

"Władca Pierścieni": zanim zaczęto używać na masę CGI. Świetne kulisy [FOTO]

Oczywiście - CGI było już w użyciu, jednak porównajcie sobie jak wyglądają foty zakulisowe z "Władcy Pierścieni", a jak z "Hobbita". Nie trzeba chyba nic więcej dodawać...

bukins
z
stopklatka.pl
dodany: 19.06.2016, 09:57:09
  • 88
  • #
    film
  • #
    wejscieodzakrystii
  • #
    ciekawostkifilmowe
  • #
    nostalgia
  • #
    fantastyka
  • #
    gimbynieznajo
enemydown
enemydown
enemydown 19.06.2016, 19:34:34
  • 6
Powiem tylko swoją opinię "ze środka" branży. Obecnie reżyserzy i cała reszta są mega leniwi i samo CGI daje gigantyczną kontrolę nad filmem i tnie koszty. Jeśli propy są zbudowane to już takie będą, jak orki wymemłają w pinewoods to już takie będą, a nie zrobią ich milion do głównej sceny bo by zajęło lata. Obecnie nawet miesiąc przed deadlinem Dajrektor może sobie wymyślić, że mu się cała scena nie podoba i
  • 2

1238

Kilka słów o niezauważalnej pandemii HCV.

Kilka słów o niezauważalnej pandemii HCV.

Trwa EURO - turniej globalny. Tak, jak globalne są pandemie. Tylko, że o święcie piłkarskim słyszą wszyscy a o chorobie na którą cierpią 3 osoby na 100 już tylko nieliczni. Dlaczego tak się dzieje? I czy można coś z tym zrobić? O tym w niniejszym filmie.

dkm17
z
youtube.com
dodany: 16.06.2016, 14:15:54
  • 158
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    liganauki
  • #
    ligamozgow
enemydown
enemydown
enemydown 16.06.2016, 17:23:04
  • -1
@dkm17: Czy wirus HPV znajduje sie w spermie i mozna nim zarazic poprzez seks? Czy da sie go leczyc czy czekac az organizm sam z nim sobie poradzi?
enemydown
enemydown
enemydown 14.06.2016, 19:38:33
  • 8
Udostępniłem drugi darmowy pak fotek dla tych co potrzebują refki lasów i gór do swoich prac. Poprzednie ściągnięto już ponad tysiąc razy, więc chyba się przydają.

https://gumroad.com/l/cFWAg#

Miłego tworzenia : )

#fotografia #photoshop #grafika #mattepainting #conceptart #rozdajo
enemydown - Udostępniłem drugi darmowy pak fotek dla tych co potrzebują refki lasów i...

źródło: comment_oStDtoT2PCfip28pN3ypTbsuPgFcvmAT.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
v.....l
v.....l
konto usunięte 14.06.2016, 21:01:18 via Android
  • 0
@enemydown dziękować :)
  • Odpowiedz
enemydown
enemydown
enemydown 10.06.2016, 22:06:55
  • 2
Czy zna ktoś dobry hotel/apartament z widokiem na zakopane/góry?
Cena nie gra roli

#zakopane #pytanie #podrozujzwykopem #podroze
  • 2
  • Odpowiedz
Zapaczony
Zapaczony
Zapaczony
10.06.2016, 23:29:02
  • 0
@enemydown: http://www.booking.com/hotel/sk/grand-kempinski-high-tatras.pl.html?aid=357017;label=gog235jc-hotel-pl-pl-pokojeNzNwidokiemNnaNtatryNczarnaNgora-unspec-dk-com-L%3Apl-O%3AosSx-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3Ac;sid=8cf9ea742ea890d78293c63ff38082c9;dcid=12;checkin=2016-06-25;checkout=2016-06-26;room1=A,A;homd=1;atlas_src=hp_iw_title
  • Odpowiedz
Zapaczony
Zapaczony
Zapaczony
10.06.2016, 23:39:09
  • 0
@enemydown: http://www.booking.com/hotel/sk/sliezsky-dom.pl.html?aid=357017;label=gog235jc-hotel-pl-pl-pokojeNzNwidokiemNnaNtatryNczarnaNgora-unspec-dk-com-L%3Apl-O%3AosSx-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3Ac;sid=8cf9ea742ea890d78293c63ff38082c9;dcid=12;checkin=2016-06-25;checkout=2016-06-26;room1=A,A;homd=1;atlas_src=hp_iw_title Bliżej gór się nie da.
  • Odpowiedz

465

Planowali zamach w Olsztynie. Dwie osoby zatrzymane pod zarzutem terroryzmu

Planowali zamach w Olsztynie. Dwie osoby zatrzymane pod zarzutem terroryzmu

Amunicja, pocisk artyleryjski z zapalnikiem i łącznie cztery osoby zatrzymane w Olsztynie. Dwie pod zarzutem terroryzmu. Trwa akcja olsztyńskiej ABW i prokuratury.

konto usunięte
z
olsztyn.wm.pl
dodany: 10.06.2016, 10:01:20
  • 182
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
enemydown
enemydown
enemydown 10.06.2016, 12:08:07
  • 1
Ostatnio były podobno bomby w żywcu, to już było tak żałosne, ze jedynie ludzie prychają, ze ktoś się na to da nabrać. Chyba proszek do pieczenia w baloniku znaleźli.

575

Polka urodziła dziecko w toalecie - ze strachu przed zwolnieniem z pracy

Polka urodziła dziecko w toalecie - ze strachu przed zwolnieniem z pracy

Molestowanie seksualne, ciągły strach przed zwolnieniem z pracy, kary za dłuższy pobyt w toalecie i płaca urągająca ludzkiej godności – z tym właśnie przyszło się mierzyć pracownikom magazynu Sports Direct w Shirebrook. Lęk przed utratą pracy był wśród pracowników tak ogromny, że...

etui64
z
polishexpress.co.uk
dodany: 08.06.2016, 12:42:51
  • 159
  • #
    uk
  • #
    praca
  • #
    polka
  • #
    magazynsportsdirect
  • #
    porod
enemydown
enemydown
enemydown 08.06.2016, 16:52:37
  • 15
Nie wiem komu wierzyc, bo jechalem dzis do pracy i czytalem Metro i tam byla wzmianka, ze kobieta chciala urodzic w toalecie, ale zadzwonili po karetke. Bylo tylko o tym, ze mogla urodzic w toaecie a nie, ze urodzila. Teraz juz widze na wlasne oczy jak sie wykop daje manipulowac. Nie recze za swoje slowa, bo nie wiem kto mowi prawde, tylko mowie jak tutaj w UK pisza o tym w gazetach.
  • 3
  • <
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22
  • Strona 11 z 22
  • >
  • Niewłaściwie dobrane słowa potrafią stworzyć wspaniałą przeszkodę dla umysłu
  • 3nemydown@gmail.com

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 26.12.2011

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 01.07.2011

    Komentator
  • VIP
    od 24.09.2017

    VIP
  • Kałasznikow
    od 31.05.2011

    Kałasznikow
  • Farciarz
    od 01.06.2011

    Farciarz
  • Wykoptester
    od 03.06.2011

    Wykoptester
  • Rocznica
    od 04.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.10.2011

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 24.05.2012

    Mikroblogger
  • Władca Ognia
    od 23.05.2012

    Władca Ognia

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl