Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko240
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
arctic_amplification
arctic_amplification

arctic_amplification

Dołączył 12 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 917
  • Znaleziska 914
  • Mikroblog 3
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 2

15

Polska Akademia Nauk o wzroście poziomu morza

Polska Akademia Nauk o wzroście poziomu morza

W ciągu 30 lat wzrośnie liczba wezbrań na Bałtyku, a za 100 lat historyczne centrum Gdańska może znaleźć się pod wodą. Interdyscyplinarny Zespół doradczy ds. kryzysu klimatycznego przy prezesie PAN wydał nowy komunikat, tym razem dotyczący prognoz wzrostu poziomu morza.

lyncz
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 28.01.2021, 15:12:59
  • 8
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    zmianyklimatu
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    klimat
  • #
    ekologia
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 28.01.2021, 17:20:51
  • 1
@kuma_kuma: Yyyyy, ta dwójka to znaczek kierujący do przypisu, podobnie jak ta jedynka przy "stabilizacji"...

24

Klimatyczne ABC. Wartościowa książka za darmo.

Klimatyczne ABC. Wartościowa książka za darmo.

Z inicjatywy naukowców pracujących na Uniwersytecie Warszawskim i związanych z zespołem UW dla Klimatu powstał podręcznik. Pracowało nad nim 16 ekspertów reprezentujących różne dziedziny wiedzy takie jak fizyka, chemia, biologia, ekologia, ekonomia, psychologia oraz inżynieria.

konto usunięte
z
klimatyczneabc.uw.edu.pl
dodany: 13.01.2021, 16:21:55
  • 8
  • #
    ekologia
  • #
    klimat
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 20.01.2021, 15:12:23
  • 1
@secret_passenger: UW ma z Google umowę na obsługę poczty, przestrzeni dyskowej itd. dla studentów i pracowników, co pozwala każdemu pracownikowi od ręki, w 5 minut postawić prostą "witrynę Google", bez zawracania głowy informatykom na swoim czy cudzym wydziale. Własny system i serwer wyglądają oczywiście poważniej, ale dla kilku plików, które są i tak udostępniane publicznie na licencji CC, pewnie się nikomu nie chciało sprawdzać, jak to zrobić.

Książka w całości
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 21.01.2021, 09:17:48
  • 0
@secret_passenger: Pliki dotyczące badań to co innego, wydziały mają swoje systemy, serwery, superkomputery. Każdy osobny.
Google to możliwość łatwego udostępniania prezentacji studentom, wspólnej pracy studentów nad projektami na ćwiczenia i tym podobne zastosowania, w których łatwość użycia narzędzia (także przez studenta i wykładowcę anglistyki) stanowi większą wartość niż superprywatność.
Wielu wykładowców wciąż stosuje rozwiązania typu "założycie wspólny adres imejl dla swojej grupy i wszyscy się będą na niego logować a

12

Komentarz do „Stanowiska Komitetu Nauk Geologicznych PAN w debacie klimatycznej"

Komentarz do „Stanowiska Komitetu Nauk Geologicznych PAN w debacie klimatycznej"

W 2009 roku Komitet Nauk Geologicznych PAN opublikował dokument negujący zagrożenie antropogeniczną zmianą klimatu, a nawet sam wpływ działalności ludzi na klimat Ziemi. Dokument był sprzeczny ze stanowiskiem nauki światowej, w tym m.in. stanowiskami towarzystw skupiających geologów i...

lyncz
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 02.03.2020, 23:06:29
  • 7
  • #
    nauka
  • #
    pan
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    klimat
  • #
    zmianyklimatu
  • #
    lesnedziadki
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 06.03.2020, 12:57:25
  • -1
@szopa123: Wystarczy zajrzeć na stronę, żeby dowiedzieć się, że kampania została przeprowadzona przez firmę billboardową pro bono. Tak się dzieje w przypadku wielu kampanii społecznych, bo to dla firm reklamowych łatwy sposób na wspomożenie różnych akcji.

57

Warzecha i jego "risercz" nt. zmian klimatu

Warzecha i jego "risercz" nt. zmian klimatu

Spokojne wypunktowanie niewiedzy, manipulacji i cherry pickingu Łukasza Warzechy

El_Rafael
z
doskonaleszare.github.io
dodany: 05.07.2019, 13:17:43
  • 19
  • #
    nauka
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    klimat
  • #
    polska
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 05.07.2019, 14:05:35
  • 6
@lonegamedev: Możesz sobie wybrać. Ponieważ w języku polskim promuje się raczej używanie wyrazów bliskoznacznych niż "powtarzanie słów" dwa terminy się przydają.

451

Dziura ozonowa - historia sukcesu

Dziura ozonowa - historia sukcesu

Dziura ozonowa to problem, o którym głośno było w latach osiemdziesiątych i na początku dziewięćdziesiątych XX w. Nadal istnieje, a to, że przestała rosnąć jest wielkim sukcesem nauki i społeczności międzynarodowej. Niestety w ostatnich latach pojawiło się nowe-stare zagrożenie dla warstwy ozonowej.

Lifelike
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 24.06.2019, 17:05:18
  • 95
  • #
    nauka
  • #
    klimat
  • #
    dziuraozonowa
  • #
    liganauki
  • #
    swiatnauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 25.06.2019, 08:54:03
  • 20
@doniczkanawykopie: W wykopywanym artykule są przytoczone publikacje z wynikami badań, które mówią coś innego. A Ty masz coś na poparcie swojego twierdzenia?
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 25.06.2019, 08:55:43
  • 9
@MegaJM: Gdybyś zajrzał do linkowanego artykułu, to zauważyłbyś, że ultrafiolet jest pochłaniany też w reakcjach rozbijania ozonu. To ciągłe tworzenie i rozbijanie ozonu chroni nas przed UV.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 26.06.2019, 16:16:53
  • 1
2003


@LuxEtClamabunt: To była bardzo ciepła zima na Antarktydzie a możliwość rozwinięcia się dziury zależy nie tylko od dostępności freonów ale też powstania chmur stratosferycznych. Więcej informacji o dziurze ozonowej 2003 jest na tej stronie.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 26.06.2019, 16:19:33
  • 1
@4Temeria: Chyba pomylił Ci się aerozol atmosferyczny z określeniem "aerozol" dotyczącym np. dezodorantów czy lakierów w puszce.

570

Rekordy. Rekordy. Rekordy. Stan klimatu na wykresach.

Rekordy. Rekordy. Rekordy. Stan klimatu na wykresach.

"Odliczanie do przekroczenia progu "bezpiecznej zmiany klimatu" trwa. Czy wystąpi ono bliżej 2030 czy 2052 roku? Wiele wskazuje na to pierwsze. Tymczasem zobaczmy, co udało nam się "osiągnąć" w ostatnim czasie." Dużo wykresów i dużo różnych parametrów

MalyBiolog
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 13.06.2019, 18:56:07
  • 234
  • #
    nauka
  • #
    swiat
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    ekologia
  • #
    klimat
  • #
    gruparatowaniapoziomu
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 17.06.2019, 14:42:47
  • 0
@milo1000: Hm, no to może sprawdź, do którego z Twoich twierdzeń była to odpowiedź. Po prostu to, że kiedyś w atmosferze było bardzo dużo CO2 nie przeszkadzało tak bardzo jak teraz. W ciągu ostatnich setek tysięcy lat koncentracje CO2 nie przekraczały 300ppm, teraz przekraczają już 400ppm. I owszem, to ma wpływ na klimat. To, jaki, naukowcy rozumieją już od ponad 100 lat.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 17.06.2019, 14:45:42
  • 0
@IgorM: Aha, ale wiesz, że większość energii, jaką otrzymujemy od Słońca i która podgrzewa powierzchnię Ziemi to promieniowanie o falach długości poniżej 4microny, głównie widzialne? Takiego promieniowania jest najwięcej właśnie wtedy, gdy na Słońcu plamy są (plamy są otoczone dużo jaśniejszymi obszarami). Polecam opis działania efektu cieplarnianego...
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 17.06.2019, 14:46:59
  • -1
@smisnykolo: Wiadomo już, że najbliższa epoka lodowa nie nadejdzie. Ani mała, ani duża: https://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-czeka-nas-nowa-epoka-lodowcowa-14
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 17.06.2019, 14:52:39
  • 0
@Creder: Chyba musisz wrócić na "pracownię wstępną" na studiach. Zgodnie ze sztuką wykresy rysuje się nie "od zera" a tak, by krzywa wypełniała okienko, wykorzystywała zasięg na osiach.
A jeśli chodzi o wzrost koncentracji CO2, to również na Twoim wykresie wygląda na zauważalny. I nic dziwnego - od rewolucji przemysłowej (1975) wyniósł już 46%. Co więcej, już wartości rzędu 300ppm pozwalały do utrzymywania średniej temperatury powierzchni Ziemi na poziomie +14-15
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 17.06.2019, 14:53:11
  • 1
@PolskiCzeczen: Ale jakie modele? W tym artykule akurat same wyniki pomiarów...

380

Kolejny rok, kolejna dawka bzdur: plebiscyt Klimatyczna Bzdura Roku 2018

Kolejny rok, kolejna dawka bzdur: plebiscyt Klimatyczna Bzdura Roku 2018

Tym razem mamy wybór - Prezydent? A może rednacz portalu racjonalista? A może oldskulowo ZChN boys - Marian Piłka czy Ryszard Czarnecki? Albo bardziej niszowo - polscy naukowcy powielający mity wstydliwe na wykopie? Zapraszam do głosowania!

Sierkovitz
z
klimatycznabzduraroku.pl
dodany: 29.01.2019, 10:23:01
  • 240
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
  • #
    klimat
  • #
    polska
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 31.01.2019, 11:07:29
  • 0
@marekrz: W tej chwili wyemitowaliśmy i emitujemy na tyle dużo dwutlenku węgla, że poprawienie wydajności czy "czystości" użycia paliw kopalnych po prostu nie wystarczy.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 31.01.2019, 11:08:41
  • 0
@europa: Ale jest o pysze
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 31.01.2019, 15:47:07
  • 0
@marekrz: A wiesz, że startujących krajów jest ok. 220, z naszym 21 miejscem wciąż należymy do światowej czołówki (10% krajów, które emitują najwięcej)? Zgodnie z raportem IPCC, o ile mielibyśmy zatrzymać ocieplenie na poziomie 1,5C, ograniczać emisje muszą
a) wszyscy,
b) natychmiast,
tak, by w połowie stulecia dobić do zerowych emisji netto.
Cel ten po prostu nie zostanie zrealizowany, jeśli zamiast działać, wszyscy będą się oglądać, żeby aby nie zrobić więcej niż
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 31.01.2019, 16:56:31
  • 0
@marekrz: Nie, staram się wytłumaczyć, że warunek zatrzymania ocieplenia na poziomie 1,5C jest dość prosto sformułowany. Trzeba ograniczyć emisje praktycznie do zera do połowy XXI wieku. To wymaga zaprzestania zużycia paliw kopalnych a nie zwiększenia jego efektywności.

30

Ocieplenie o 1,5 stopnia - specjalny raport IPCC

Ocieplenie o 1,5 stopnia - specjalny raport IPCC

Zatrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie 1,5°C będzie wymagać szybkich, dalekosiężnych i bezprecedensowych zmian we wszystkich dziedzinach życia społecznego – czytamy w nowym opracowaniu Międzyrządowego Panelu ds. Zmiany Klimatu.

lyncz
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 08.10.2018, 12:09:37
  • 16
  • #
    swiat
  • #
    klimat
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    nauka
  • #
    ekologia
  • #
    ciekawostki
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 09.10.2018, 07:50:53
  • 0
@manticore: Akurat Chiny - być może ze względu na to, że problemy środowiskowe są dla nich szczególnie dotkliwe a być może dlatego, że chcą opanować rynek "zielonych technologii" - przodują obecnie w zdecydowanych działaniach związanych z ochroną klimatu.

465

1,5°C… 2°C… 3°C… 4°C - porównanie następstw zmiany klimatu

1,5°C… 2°C… 3°C… 4°C - porównanie następstw zmiany klimatu

Średnia temperatura powierzchni Ziemi w wyniku zmiany klimatu wzrosła już o ponad 1°C powyżej wartości z epoki przedprzemysłowej. Jeśli nie zredukujemy emisji gazów cieplarnianych to w latach 2030. wzrost temperatury może sięgnąć 1,5°C, a do 2100 roku powyżej 4°C. Co przyniosą nam takie zmiany?

MalyBiolog
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 05.10.2018, 10:39:59
  • 246
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    klimat
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    naukaoklimacie
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 05.10.2018, 17:18:15
  • 3
@MatPL1122: Niestety musisz wziąć pod uwagę, że nawet jeśli emisje gazów cieplarnianych nagle by się zatrzymały, to jeszcze nie oznaczałoby, że wyemitowane już gazy zniknęłyby z atmosfery. Obecnie w atmosferze jest już tyle gazów cieplarnianych, że ocieplenie o 1,5 stopnia raczej nas nie minie, możemy tylko starać się szybko wrócić poniżej. A do tego będzie potrzeba nie tylko nowych źródeł energii ale też metod wyciągania dwutlenku węgla z atmosfery.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 06.10.2018, 14:06:47
  • 0
@MatPL1122: No to super, bo tak jak pisałem i jak prawdopodobnie przeczytamy w raporcie IPCC wyciąganie CO2 z powietrza będzie konieczne do zatrzymania zmian.

@eeemil, taki szczegół, nadmiar aerozolu w warstwie przyziemnej jest dla nas niezdrowy, dlatego wprowadzono normy na jego emisje w fabrykach, normy dla samochodów itd. Celowe rozpylanie - nawet w stratosferze - budzi poważne wątpliwości (nieznane skutki uboczne). Poza tym biorąc pod uwagę czas życia
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 06.10.2018, 14:10:27
  • 1
@hektor190: To nazwisko i rok w nawiasie to odsyłacz do źródła.
Można dodać, że na szczęście po tym doświadczeniu w wielu krajach zaczęto wprowadzać procedury kryzysowe na czas upałów, co trochę poprawia sytuację.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 06.10.2018, 14:14:33
  • 0
@Gieekaa: Dlatego, że trzeba wybrać jakiś punkt odniesienia i skoro chce się określić wpływ człowieka, to wybiera się okres, w którym był on jeszcze niewielki. Na tej zasadzie jak zechcesz sprawdzić np. jaką część rowu wykopałeś, zaczniesz mierzenie od miejsca, w którym zacząłeś kopać.
I dobra wiadomość dla tych, którzy uważają, że w czasach przedprzemysłowych było trochę za zimno - nie będzie łatwo wrócić do tych temperatur, nawet jeśli się
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 08.10.2018, 12:19:31
  • 0
@MatPL1122: Lekko cieplejszy klimat, to już mamy i do chłodniejszego długo nie wrócimy. Gra toczy się o uniknięcie dalszego ocieplania.

@eeemil: Biorąc pod uwagę koszty to jest jednak fantastyka.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 08.10.2018, 12:22:40
  • 0
@Gieekaa: A zauważyłeś, ile trwały te ochłodzenia i jaką zmianę średniej temperatury oznaczały? Chyba zauważyłeś - w przypadku El Chichon to było 0,2 stopnia, a my jesteśmy teraz na poziomie +1 a wciągu 15 lat będziemy na +1,5. Jeden wulkanik na to nie wystarczy. Musiałoby ich być dużo i musiałyby wybuchać rok w rok, do czasu usunięcia nadwyżki CO2 z atmosfery (przy braku interwencji technicznej setki-tysiące lat), bo aerozol nawet

398

Golfsztrom gwałtownie słabnie, a od niego zależy klimat Europy

Golfsztrom gwałtownie słabnie, a od niego zależy klimat Europy

Słabnie cyrkulacja wód Atlantyku, a wraz z nią Golfsztrom, czyli prąd oceaniczny, który reguluje klimat Europy i Ameryki Północnej. Oby nie spełniał się najgorszy scenariusz.

darosoldier
z
crazynauka.pl
dodany: 13.04.2018, 19:50:32
  • 130
  • #
    swiat
  • #
    pogoda
  • #
    klimat
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 28.04.2018, 13:48:41
  • 1
@Gieekaa: Golfsztrom ma wpływ na to, jaki jest klimat w konkretynch miejscach - tych, w pobliżu których przepływa. Wraz z innymi prądami morskimi odpowiada za rozprowadzanie energii po powierzchni Ziemi. Nie wpływa natomiast na to, ile tej energii jest. Gdy w związku z rosnącą koncentracją gazów cieplarnainych energii tej będzie przybywać a Golfsztrom przyhamuje, po prostu w tropikach zrobi się dużo cieplej a na Atlantyku zaczną częściej pojawiać się koszmarne

270

Klimatyczna bzdura roku 2017 - w walce o lepszy klimat!

Klimatyczna bzdura roku 2017 - w walce o lepszy klimat!

Plebiscyt, w którym czytelnicy serwisu Nauka o klimacie wybierają najbardziej bezsensowną wypowiedź na temat klimatu, jaka padła w polskich mediach.

konto usunięte
z
klimatycznabzduraroku.pl
dodany: 30.01.2018, 22:21:20
  • 35
  • #
    nauka
  • #
    klimat
  • #
    ciekawostki
  • #
    pogoda
  • #
    cejrowski
  • #
    ekologia
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 09.02.2018, 18:23:52
  • 0
@Gieekaa: od kilku miesięcy do kilku lat. Typowo rok - dwa.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 09.02.2018, 18:30:41
  • -1
@panna-Wanda: Cejrowski po prostu zebrał w swojej wypowiedzi tak oczywiste bzdury, że czytelnicy mogliby uznać tłumaczenie ich za obrazę :D Dla ciekawych w tekście są linki do wyczerpujących artykułów Mit: To naturalny cykl wzrostu i spadku temperatur, Mit: Globalne ocieplenie, nawet jeśli będzie, wcale nie będzie takie złe oraz, oczywiście Mit: Wulkany emitują więcej dwutlenku węgla niż człowiek a dowody na to, że za globalne ocieplenie odpowiada człowiek znajdziesz

41

Globalny klimat: październik 2017 4. najcieplejszym październikiem w historii

Globalny klimat: październik 2017 4. najcieplejszym październikiem w historii

Głównie z powodu chłodów w Rosji i Azji. Za tom mieliśmy rekordy na wschodnim wybrzeżu USA. 2017 wciąż w pierwszej 3. najcieplejszych lat w notowanej historii i najprawdopodobniej tak będzie do grudnia.

Sierkovitz
z
ncdc.noaa.gov
dodany: 30.11.2017, 16:40:36
  • 14
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    klimat
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ligamozgow
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 08.12.2017, 17:12:41
  • -1
@Bulgo: Dodatkowo
1. obecnie teperaturę oceanów mierzy 3873 autonomicznych pływaków Argo (to oprócz boi zakotwiczonych i wszystkich statków),
2. ocean jest dużo bardziej jednorodny niż ląd, więc wystarczy na nim mniej punktów pomiarowych.

9

Czasopismo o fotografii hackuje system - egzemplarze obowiązkowe dla bibliotek

Czasopismo o fotografii hackuje system - egzemplarze obowiązkowe dla bibliotek

Większość wydawców narzeka na obowiązek przesyłania 17 (!) darmowych egzemplarzy książek lub czasopism do rozsianych po Polsce bibliotek. Oni postanowili wykorzystać go na swoją korzyść :) Nawiasem mówiąc, ciekawe jak się "Negliż" spodobał w KULu?

arctic_amplification
z
negliz.xyz
dodany: 27.11.2017, 18:54:35
  • 1
  • #
    kultura
  • #
    fotografia
  • #
    fotografiaanalogowa
  • #
    promocje
  • #
    promocja
  • #
    reklamakreatywna

331

Ziemia po stopieniu pokrywy lodowcowej naszej planety

Ziemia po stopieniu pokrywy lodowcowej naszej planety

Filmik pokazujący symulację podniesienia się poziomu mórz i oceanów, jeżeli cała pokrywa lodowcowa naszej planety stopnieje. Możemy zobaczyć, które regiony świata zostaną zalane przez wodę. Według naukowców proces topnienia lodowców jest już nieodwracalny.

maciorqa
z
youtube.com
dodany: 21.11.2017, 20:13:39
  • 247
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 24.11.2017, 13:54:24
  • 0
@Zakkalec: Ale zauważyłeś, że ląd jest potrzebny nie tylko do mieszkania ale też takich drobiazgów jak rolnictwo?
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 24.11.2017, 13:55:05
  • 0
@cooles: Hm, no jest taka możliwość, ale trzeba skądś wiedzieć, na ile wysokie zapory budować - stąd prognozy jednak się przydają.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 24.11.2017, 14:04:11
  • 1
@niedajsiedymac: Powierzchnia oceanu to ok. 361,4 mln km^2, więc żeby zwiększyć jego średni poziom o 1m, trzeba trochę ponad 361,4 tys km^3 wody (wraz ze wzrostem poziomu woda musi w niektórych miejscach "wyleźć na brzeg"). Gęstość lodu jest rzędu 0,9g/cm^3 - na tej podstawie łatwo już obliczyć, ile musi go stopnieć wy poziom morza wzrósł o 1m.

130

Globalny klimat: Lipiec 2017 2. najcieplejszym lipcem w notowanej historii [ENG]

Globalny klimat: Lipiec 2017 2. najcieplejszym lipcem w notowanej historii [ENG]

Kolejny gorący miesiąc przegrywający tylko z zeszłym rokiem kiedy jeszcze panowało El Nino. Polska nie odczuła, bo u nas temperatura była na poziomie średniej wieloletniej ale różnicę zrobiły upały w środkowej Azji, Australii i na południu Afryki.

Sierkovitz
z
ncdc.noaa.gov
dodany: 29.08.2017, 09:57:14
  • 93
  • #
    nauka
  • #
    klimat
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
  • #
    ciekawostki
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 30.08.2017, 15:20:16
  • 2
@Zakkalec: Zdradzę Ci, że w tym znalezisku chodzi w ogóle o średnią temperaturę dla całego świata! A wiesz dlaczego? Właśnie dlatego, że na taką globalną średnią składają się i letnie temperatury północnej i zimowe południowej półkuli, ciepłe lato tu i chłodne lato tam. Taka średnia jest w związku z tym bardzo stabilna i nie powinna się specjalnie zmieniać z roku na rok. I dlatego fakt, że systematycznie rośnie, nazywamy globalną

6

Iwona Aleksandrowicz: niezwykłe portfolio polskiej fotografki

Pokaż treści 18+

Iwona Aleksandrowicz: niezwykłe portfolio polskiej fotografki

Na kliszach i polaroidach, z klasycznego wielkoformatowego aparatu - niesamowite potrety i akty, wyróżniane w polskich i międzynarodowych konkursach, takich jak Fotoerotica Playboya czy Monochrome Awards.

arctic_amplification
z
iwona-aleksandrowicz.com
dodany: 23.08.2017, 12:39:28
  • 3
  • #
    fotografia
  • #
    kultura
  • #
    zdjecia
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    sztuka

299

Główny Geolog Kraju neguje ocieplenie klimatu.

Główny Geolog Kraju neguje ocieplenie klimatu.

Profesor Jędrysek wyciął więc dane temperaturowe z prawie całego ostatniego stulecia, co pozwoliło mu na „niezauważenie” ostatnio zachodzącego ocieplenia.

Kempes
z
oko.press
dodany: 03.08.2017, 10:55:13
  • 86
  • #
    nauka
  • #
    klimat
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
  • #
    liganauki
  • #
    ciekawostki
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 04.08.2017, 12:30:58
  • 5
@atanor: Klimatolodzy korzystają z pomocy geologów. To między innymi dzięki nim wiedzą, jakie skutki może mieć taki drobiazg, jak zmiana koncentracji gazów cieplarnianych. Przytomni geologowie zdają sobie sprawę, że ważne jest nie tylko, że coś się kiedyś działo ale też mechanizmy tym rządzące. I że pomijanie ostatniego stulecia w analizach nie czyni nas mądrzejszymi. Polecam wykłady prof. Richarda Alleya, geologa właśnie, który świetnie opowiada zarówno o historii klimatu jak

11

Hawking: Globalne ocieplenie stanie się zaraz nieodwracalne

Hawking: Globalne ocieplenie stanie się zaraz nieodwracalne

Steven Hawking ostrzega ludzkość, że jest za blisko punktu w którym globalne ocieplenie staje się już nieodwracalne. Krytykuje za odrzucanie dowodów naukowych na zmiany klimatu.

konto usunięte
z
futurism.com
dodany: 24.07.2017, 17:31:22
  • 6
  • #
    nauka
  • #
    globalneocieplenie
  • #
    hawking
  • #
    klimat
  • #
    koniecswiata
  • #
    ludzkosc
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 25.07.2017, 13:10:58
  • 1
@MegaJM: Kiedyś może przyjdzie zlodowacenie, ale temu najbliższemu już zapobiegliśmy.
A miasta nie mają nic do tego.
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 29.07.2017, 13:16:33
  • 0
@MegaJM: Zjawisko miejskiej wyspy cieplnej istnieje, ale
- miasta zajmują wciąż niewielką część powierzchni Ziemi,
- tzw. "strumień ciepła przemysłowego" czyli właśnie cała energia uwalniania przez człowieka "na marginesie" (przy okazji produkcji prądu cczy ogrzewania swoich siedzib) jest zaniedbywalne w porównaniu z ilością energii zatrzymywanej na Ziemi w związku z narastanem efektu cieplarnianego (czytaj tu),
- sprawdzono, że rozrost miast nie wpłynął na wyniki pomiarów trendów temperatury (niektórzy

19

Punkt krytyczny. Energia odNowa

Punkt krytyczny. Energia odNowa

Trailer, jak twierdzą autorzy, 'pierwszego polskiego pełnometrażowego filmu dokumentalnego na temat zmian klimatu i nieuchronnej rewolucji energetycznej'. Premiera odbyła się 14 maja, a do końca miesiąca film będzie wyświetlany w różnych miastach Polski. Czy znaleźliśmy się w 'punkcie krytycznym'?

Baron_Al_von_PuciPusia
z
youtu.be
dodany: 16.05.2017, 09:55:55
  • 10
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    film
  • #
    energetyka
  • #
    wegiel
  • #
    oze
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 29.07.2017, 13:11:49
  • 0
@Stan_Kowalsky: Raczej nie obejrzał, bo wtedy dowiedziałby się, że pieniądze, które za emisje CO2 płaca polskie przedsiębiorstwa, trafiają do polskiego budżetu...

285

Petersburg przykryty śniegiem w środku lata

Pokaż treści 18+

Petersburg przykryty śniegiem w środku lata

Śnieżyca, której towarzyszył grad, pojawiła się w Petersburgu nagle. Mieszkańcy miasta i turyści byli mocno zaskoczeni tym, że w środku lata odwiedziła ich zima. Chwilę po przejściu śnieżycy na termometrach było już prawie 20 stopni Celsjusza, przez co śnieg i kule gradowe szybko się roztopiły.

Aironic
z
rmf24.pl
dodany: 23.07.2017, 18:33:18
  • 51
  • #
    swiat
  • #
    rosja
  • #
    ciekawostki
  • #
    meteorologia
  • #
    pogoda
  • #
    burza
arctic_amplification
arctic_amplification
arctic_amplification 25.07.2017, 13:06:26
  • 0
@q923: Zgadza się. Opad typowy dla sezonu letniego.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.09.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.11.2023

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking