@dextreme a może tylko brytyjscy wojskowi wyższego szczebla nakręcają propagandę, że to złom, żeby tylko coś sobie na lewo uskrobać przy kupnie nowego sprzętu
@wojtoon: Deaedong to Kioti czyli produkt dystrybuowany przez firmę Pronar także troszeczkę te opowiastki nie trzymają się kupy. Na targach były modele z produkowanymi przez Fiata w Turynie Perkinsami serii 854e spełniającymi normę 3b
@Tzebullaque: Należy zaznaczyć że jeśli taki producent jak John Deere czy New Holland ma sprzedaż konkretnego modelu liczoną w setkach sztuk na rynku niemieckim to wyrobienie dla niego certyfikatu tak mocno nie boli budżet firmy niż firmy która chce dopiero wejść na rynek np. Ursusa i od razu poziomu takiej sprzedaży nie osiągnie
@BJXSTR: Carraro produkuje transmisje czyli skrzynię biegów czy też tylny most w Indiach, a przedni most właśnie we Włoszech - znaczy się ostateczny montaż tych komponentów przed wysłaniem do producentów ciągników, a gdzie komponenty do ich produkcji to pewnie tajemnica firmy. W tym zaszczytnym gronie producentów ciągników można znaleźć oprócz montowanych w Polsce Ursusa, Farmtraca i Farmera także John Deere 5G, Massey Ferguson 3600, Claas Elios i wiele innych. Ursus C-392
@animals66: Jeśli chodzi o polskie rozwiązania to w sieciach 400 kV była stosowana wiązka z dwoma przewodami na fazę typu AFL-8 525 mm2. W nowo budowanych układach przesyłowych 400 kV jest stosowana wiązka z trzema przewodami na fazę typu AFL-8 350 mm2 o odstępie 40 cm. W nieczynnej linii 750 kV Chmielnicka EA – Rzeszów została zastosowana wiązka przewodowa poczwórna przy użyciu przewodów AFL-8 525 mm2 o odstępie 40 cm.
@lukaschels: Ursusem był w latach 90 zainteresowany koncern AGCO i pewnie bylibyśmy montownią małych MF-ów. Marka Deutz-Fahr została zakupiona przez włoskiego Same i włączona do koncernu SLH i tak powstał SDF. Z kolei SLH to skrót od SAME-Lamborghini-Hürlimann.
@Altar: nie ma sensu przepłacać za srajfona jak można kupić o połowę taniej słuchawkę o podobnych parametrach. Jaki masz model bo ja Mi Note i jestem mega zadowolony
@jarzyn123: dokładnie, nie od razu Kraków zbudowano, niech najpierw dopracują tego Vigusa a później może doczekamy również silników z Ursusa, choć na swoim Fb wstawiali zdjęcie, że montowali w Lublinie jakiś 3- cylindrowy prawdopodobnie licencyjny Perkinsa AD3.152ur, więc jeśli już mieli by produkować silniki to najpierw do linii afrykańskiej gdzie nie będą musieli spełniać rygorystycznie norm emisji spalin
@CichyBob: jeśli chodzi o składki w branży ciągników rolniczych to: Massey Ferguson silniki Agco SISU, przekładnia i tylny most GIMA (wspólny projekt z Renault Agriculture teraz CLAAS), przekładnie bezstopniowe od Fendt. Mniejsze modele (seria 3600) produkowane przez Carraro Agriitalia. CLAAS silniki Fiata (FPT), John Deere, Perkins, przekładnie GIMA, bezstopniowe albo własna albo ZF, mniejsze modele produkowane przez: seria Atos - koncern SDF, Elios - Carraro Agriitalia. John Deere prawie wszędzie silniki
@hunteroza: do mniejszych angielski Perkins, choć niedługo z normą 3b będą montować 854e z filtrem dpf czyli włoski produkt koncernu Fiat FPT brandowany Perkinsem, w większych niemiecki Deutz, we wcześniejszych prototypach robili również podchody pod FPT i AGCO-Sisu
@hunteroza: a do czego mają wracać, to nowy rozdział w historii marki Ursus, tutaj traktory produkuje się z zyskiem, który starcza i dla pracowników i prezesów a i na rozwój zostaje, reszta narodu do tego nie dokłada
@43indahaus: nie trzydziestka czyli C-330 jest pochodna od C-328 i wcześniej C-325 a to była polska konstrukcja z około '58 wraz z nią trwały prace nad innymi prototypami C-336 i C-342, decydenci partyjne zmusili Ursusa do zaprzestania dalszych prac. i około '64 do zakupu licencji na Zetor 4011 produkowanego. u nas jako Ursus C-4011 a po modernizacjach jako C-360 czyli sześćdziesiątka.
Warto wspomnieć, że około '56 próbowano nas ożenić z radziecką
@wojtoon: Co ciekawsze na przeciw Twojej opinii wychodzi nam strona Carraro Drivetech. Tam ani przekładnia T-150 ani T-180 nie mają tak jak Vigus od Ursusa powershifta (PS) 4 biegowego. Te przekładnie występują w wersjach: Power High-low z dwoma biegami PS oraz Power Shift Double Clutch z 8 biegami PS coś podobnego jak dwusprzęgłowa Directdrive od JD. Co ciekawsze na stronie Ursusa ogłoszony był przetarg na opracowanie elektroniki do przekładni Vigus. Co
@wojtoon: A poza tym jak to ZF i Carraro nie ogarniają? Te firmy są o kilka kroków przed Ursusem a swoje produkty ciągle udoskonalają więc ogarniają. ZF produkuje bezstopniówkę Eccom już od około 16 lat a C-matic nabył wraz z fabryką od firmy Steyr, ta przekładnia została wyprodukowana troszeczkę wcześniej. Carraro jak widać dysponuje technologią DoubleClutch. Aczkolwiek te firmy to nie są święte krowy i najwięksi w tej branży: CNH, JohnDeere
@wojtoon: Ta fabryka to produkuje na rynek azjatycki. W C-380 jak i 11054 Ursus montuje silniki z Anglii, można to sprawdzić po numerze identyfikacyjnym http://maxiforce.com/perkins-engine-identification-guide, przedni most Carraro produkowany we Włoszech, przekładnia i tylny most Carraro w Indiach, podnośnik MITA w Indiach, kabina produkcji własnej Ursusa w Lublinie.
@wojtoon: Landini i Mccomick są identyczne i używają w największych silników FPT NEF, w mniejszych Perkinsa 854e również produkowanego przez FPT
@wojtoon: wchodząc w link co podałeś jest tam napisane że produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2014 roku co już daje nam dużo do myślenia. 1104d-e44 jest na CR więc radzę dokładniej obejrzeć na targach silnik w Ursusach
@wojtoon: wchodząc w link co podałeś jest tam napisane że produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2014 roku co już daje nam dużo do myślenia. 1104d-e44 jest na CR więc radzę dokładniej obejrzeć na targach silnik w Ursusach. Skąd informacja że jest produkowany wyłącznie tam? W Ursusach jest stosowany Perkins 1104d-44 na pompie rotacyjnej
@brusse: New Holland od 1964 roku po zakupieniu firmy Claeys był producentem kombajnów zbożowych, następnie w 1986 roku kontrolę nad New Holland przejął Ford. W 1991 roku Fiat wykupił od Forda jego rolniczą sekcję zwaną Ford-New Holland i połączył ze swoim rolniczą częścią - FiatAgri. CNH powstało w 1996 roku po przejęciu przez Fiata - Case Corporation. Fiat być może miał dobre ciągniki ale ze względu na markę trudno mu się
@bleblebator: @Liberator19: W 1968 roku powstała seria ciężka Ursusa C-385 w Czechach znana jako Zetor Crystal 8011 (URII) efekt działającego w Brnie Polsko-Czechosłowackiego Ośrodka badawczo Rozwojowego, rewolucyjna konstrukcja jak na tamte czasy. Czesi produkowali silnik i skrzynię, my tylny most i podnośnik hydrauliczny. W między czasie wybuchła praska wiosna i stosunki pomiędzy fabrykami mocno oziębły po bratniej interwencji wojsk Układu Warszawskiego stąd do lat 80' nie było praktycznie żadnych modernizacji.
Słyszeliście wykopki o traktoriadzie? Polski Ursus 6014 pokonał blisko 20 000 km dróg, łąk, pól i nieużytków Urugwaju, Argentyny, Boliwii, Chile i Peru. Pokonał także rekord wysokości. Obecnie w nowej edycji mają jechać przez Afrykę nowym Ursusem C-380
@ufo99: Niegdyś Mlekpol produkował serek w OSM Zambrów a po przejęciu OSM Radom stopniowo przenosił tam produkcję serków. Obecnie wszystkie są z Radomia.
@vvkurvv_ostry: Pod względem płatności wobec rolników Piątnica wymiata. Tam pewnie poniżej 1,5 zł za litr płatności nie ma a do tego różne premie, na święta, na koszenie kukurydzy itp.
@nosmis: Różnica jest taka, że kabel posiada powłokę odporną na warunki środowiskowe umożliwiającą zakopanie w ziemi np. YAKXs. Przykład przewodu do ułożenia na stałe YDY @Szkodzik: w zależności jaki typ uchwytów przelotowych został użyty do podwieszenia przewodów, jeżeli są to wyczepowe to tak. http://www.belos-plp.com.pl/uploads/files/01_2014.pdf
@gnomos: W ciągnikach tzw. linii afrykańskiej montowane są silniki bez ekologicznych udziwnień. np. w 5014A jest silnik firmy IMR z Serbii, w 8014A jest to silnik MWM Maxforce produkowany w Brazylii na licencji Perkinsa, taki był też montowany w Ursusie 5714. W 11014A do 18014A są silniki Deutza. W sprzedawanych w kraju C-350, C-380 i 11054 są angielskie silniki Perkins i włoskie układy napędowe Carraro, z kolei seria H to produkt