- 22
@makrofag74: Ok, spędziłem nad tym miesiąc czasu i nie wiedziałem, co z tym zrobić, więc wyżalę się tutaj. Najgorzej wydane pieniądze w historii tego miasta, wywalić ten projekt do kosza i nigdy nie przywracać:
- Po pierwsze, czas przejazdu Bronowice - Nowa Huta po wybudowaniu tego tworu będzie dłuższy, niż obecnie autobusem 572 przy założeniu, że po otwarciu POK Opolska dostanie buspas. Dlatego, że 572 jedzie w linii prostej, a ta
- Po pierwsze, czas przejazdu Bronowice - Nowa Huta po wybudowaniu tego tworu będzie dłuższy, niż obecnie autobusem 572 przy założeniu, że po otwarciu POK Opolska dostanie buspas. Dlatego, że 572 jedzie w linii prostej, a ta
@Sl_w_k_1: Magistrat po prostu wziął plany sprzed ponad 40 lat, gdzie Bronowice były "dzielnicą inteligencji", Nowa Huta dzielnicą robotniczą, więc trzeba było połączyć jakoś te dwa przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wtedy taka wiązka miała sens.
Teraz nie ma, szacunkowo południe jest bardziej zaludnione niż północ. Czytałem analizy i autorzy wyszli w zasadzie z założenia, że jest 50, która łączy północ z południem, a zachodnią stronę połączenia północ-południe załatwi tramwaj Azory-Kapelanka, który najpewniej
Teraz nie ma, szacunkowo południe jest bardziej zaludnione niż północ. Czytałem analizy i autorzy wyszli w zasadzie z założenia, że jest 50, która łączy północ z południem, a zachodnią stronę połączenia północ-południe załatwi tramwaj Azory-Kapelanka, który najpewniej
@l3chu: O ile dobrze pamiętam: Weissa -> pod torami tunelem -> Głowackiego, Piastowska, w jakiś sposób dookoła Błoni, kładką obok klasztora na Salwatorze, Nowaczyńskiego -> Kapelanka. Niestety na mapie nie było szczegółowych planów, więc nie wiem, czy Park Dębnicki do przecięcia, ale wiem, że na pewno obok klasztoru. Dlatego, bo konserwator zabytków zablokował ten tramwaj właśnie przez widok na klasztor Norbertanek.
@Docent_Jan_Mula: Niby tak, ale nie do końca. KST jednak robi całą trasę w 30 minut, szybciej niż którykolwiek tramwaj w mieście. Owszem, to za wolno, ale w dobrym kierunku.
Problemem z KST jest rondo Grzegórzeckie, skrzyżowanie z drogami (w szczególności Wielicką) i nieutrzymanie na całej długości linii prędkości 50 km/h
Problemem z KST jest rondo Grzegórzeckie, skrzyżowanie z drogami (w szczególności Wielicką) i nieutrzymanie na całej długości linii prędkości 50 km/h
@Docent_Jan_Mula: I co z tego? Metro jest do przewożenia szybko ogromnych ilości ludzi. W Krakowie nie ma jednej linii po której jeździ ogromna liczba ludzi, więc próba zrobienia czegoś przypominającego metro "byle by było" wyglądają jak na obrazku wyżej - wycieczka krajoznawcza przez Mistrzejowice z Mogilskiego na Plac Centralny.
Jeżeli metro w Krakowie, to minimum dwie-trzy linie jednocześnie. Pamiętając, że utrzymanie jednej linii metra będzie kosztowało tyle, co 25 linii tramwajowych
Jeżeli metro w Krakowie, to minimum dwie-trzy linie jednocześnie. Pamiętając, że utrzymanie jednej linii metra będzie kosztowało tyle, co 25 linii tramwajowych
@Sl_w_k_1: Sorry, nie zaznaczyłem ironii w odpowiedzi na:
50 mogłaby jeździć szybciej, przede wszystkim nie działa priorytet np. na Rondzie Grzegórzeckim, ale jest to najlepiej zrobiona linia tramwajowa w Krakowie na ten moment
bo np KST co z szybkością ma niewiele wspólnego albo z budową tunelu pod dworcem to wydaję mi się ze będzie to na podobnym poziomie
50 mogłaby jeździć szybciej, przede wszystkim nie działa priorytet np. na Rondzie Grzegórzeckim, ale jest to najlepiej zrobiona linia tramwajowa w Krakowie na ten moment
@Docent_Jan_Mula: To konkretnie? Na pewno nie. Ale gdybyśmy naprawili 50:
- bezwzględny priorytet na przecięciach z Nowosądecką, Bratysławską i wszędzie tam, gdzie trzeba
- estakada nad Wielicką (wyjazd z Kurdwanowa), Lipską (wyjazd z estakady) i Zakopiańską (jeśli 50 pójdzie na Borek Fałęcki)
- rozgęszczenie przystanków tak, żeby były co 700-800 m, a dla mniej sprawnej części populacji linie dowozowe
- naprawa wszystkich istniejących torów tak, żeby tramwaje jeździły po nich nie
- bezwzględny priorytet na przecięciach z Nowosądecką, Bratysławską i wszędzie tam, gdzie trzeba
- estakada nad Wielicką (wyjazd z Kurdwanowa), Lipską (wyjazd z estakady) i Zakopiańską (jeśli 50 pójdzie na Borek Fałęcki)
- rozgęszczenie przystanków tak, żeby były co 700-800 m, a dla mniej sprawnej części populacji linie dowozowe
- naprawa wszystkich istniejących torów tak, żeby tramwaje jeździły po nich nie
w nagrodę za wyciśnięcie 1 pl8 (70 kg) postanowiłem sobie sprawić nowe ciuchy na siłownię. Przejrzałem mniej więcej sklepy sportowe, ale problem jest taki, że t-shirty wydają się być ze śliskiego poliestru i myślę, że to będzie problem przy trzymaniu sztangi na plecach.
Macie coś do polecenia? Szukam t-shirtu i dresów. Chodzę w standardowych dresach z Decathlonu i zwykłych jednokolorowych bawełnianych t-shirtach, ale szukam czegoś ciekawszego niż całemu na czarno.
#
źródło: comment_1641808037am0IsQP1wbBGhNZIEcdGi4.jpg
Pobierz@ulsterboy: Jak wyżej, mówię z doświadczenia
@Kyriakos: Ok, coś sensownego bawełnianego? Firmy w stylu 4F właśnie mają raczej poliestrowe ślizgające się rzeczy