Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko158
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

TechPrawnik
TechPrawnik
Profil firmowy

TechPrawnik

Dołączył 5 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 372
  • Znaleziska 90
  • Mikroblog 282
  • Obserwujący 33
  • Obserwowane 3
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 01.04.2020, 07:23:36
  • 2
Pracując w #it, zwłaszcza jako #programista, na pewno zetknąłeś się z umową o dzieło - bo jest prosta, lekka i daje duży zarobek netto.

#uod, bo tak jest też nazywana, ma jednak swoje wady - jest po prostu pułapką i to na obie strony - "pracownika" i firmę, która go zatrudnia.

Dlatego też omówiłem najczęstsze wady i pułapki w tych umowach w najnowszym odcinku mojego vloga #
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 30.03.2020, 19:19:05
  • 1
#techprawnik działa dalej, dzisiaj krótki odcinek o tym jak tytuł umowy ma mały wpływ na nią samą. Czyli o częstym błędzie w wielu umowach.

Link do odcinka --> https://www.youtube.com/watch?v=dvJ7LHmphKI

Enjoy!

#prawo #biznes #firma #it
  • Odpowiedz
p_z_jedenastu
p_z_jedenastu
p_z_jedenastu
29.03.2020, 17:40:43
  • 0
Straszny chaos informacyjny jest.
Rozumiem że w temacie tej tarczy to są dostępne 3 elementy:
1) zwolnienie z ZUS dla mikrofirm
2) postojowe
3) dofinansowanie zatrudnienia - tutaj trzeba mieć spadek przychodów.

#tarczaantykryzysowa #gospodarka #koronawirus #firma #podatki
  • 6
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 30.03.2020, 09:30:44
  • 1
@p_z_jedenastu: @MercedesBenizPolska @paki82
Najlepsze, że mediach piszą jak by już wszystko było a oni jeszcze nie skończyli tej ustawy, dziś o 15.00 rusza Senat, potem przepisy wracają do Sejmu i następnie do Prezydenta. Także wszystko może się jeszcze zdarzyć.
  • Odpowiedz
seba_syn_zenona
seba_syn_zenona
seba_syn_zenona
29.03.2020, 19:48:44
  • 0
Wiadomo już jak małe DG? Płacimy ten ZUS w kwietniu czy nie?

#koronawirus #firma #biznes
  • 3
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 30.03.2020, 08:53:44
  • 1
@seba_syn_zenona: Jeszcze nie skończyli, dziś o 15.00 rusza Senat, potem przepisy wracają do Sejmu i następnie do Prezydenta. Także wszystko może się jeszcze zdarzyć.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 25.03.2020, 13:56:19
  • 0
Na vlogu jest już nowy odcinek TechPrawnika a w nim:

Podstawy zakazu konkurencji:

czym jest NCA

jak
  • 4
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
26.03.2020, 09:15:24
  • 0
Pamiętam jak kiedyś na FIOD krytykowałeś prelegentów na konferencji, że mówią "firma" zamiast przedsiębiorca.


@GordonL: Pics or it didn't happen. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
27.03.2020, 07:36:52
  • 0
kiedyś na FIOD krytykowałeś prelegentów na konferencji, że mówią "firma" zamiast przedsiębiorca.


@GordonL: Drogie Radio Erewań - nie na FIOD tylko w zamkniętej grupie tylko dla prawników, z której mamy nie wynosić treści na zewnątrz.

krytykowałeś prelegentów na konferencji, że mówią "firma" zamiast
  • Odpowiedz
kiboq
kiboq
kiboq
24.03.2020, 10:08:21
  • 0
Czy mogę używać #office365 i #sharepoint online (oczywiście biznes premium) przetwarzając dane wrażliwe?
#pytaniedoeksperta #rodo #informatyka
  • 11
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 24.03.2020, 10:27:47
  • 1
@kiboq: @Koliat Dla siebie tak, M$ zadbał o odpowiednie dokumenty i zasady.
Jeśli robisz to dla Klienta to musisz mieć jego zgodę, chyba, że wynegocjowałeś inne zasady.

No i sprawdź czy DC jest w EOG.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 24.03.2020, 10:45:53 via Android
  • 1
@kiboq Data Center albo regiony, upraszczając chodzi o to gdzie stoją serwery.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 24.03.2020, 11:04:59
  • 1
Pewnie w naszym RODO będzimy musieli uwzględnić przekazywanie danych do państwa trzeciego spoza UE i EOG


@kiboq: To jest trudniejsze - nie wystarczy wpisać do papierów, że to robicie.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 24.03.2020, 17:51:24
  • 1
@kiboq: Według mojej wiedzy ciężko z takim zakresem zejść poniżej. G Suite o podobnych parametrach to 120 EUR rocznie (~540 zł). Duzi odbiorcy mogą negocjować zniżki ale to mówimy o firmach po kilka-kilkanaście tysięcy userów.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 23.03.2020, 17:25:52
  • 7
Kwarantanna a RODO

Sporo osób uznaje, że informowanie o tym, że sąsiad jest poddany kwarantannie narusza #rodo bo jest to informacja o stanie zdrowia. Otóż przebywanie w kwarantannie bo mogło się mieć kontakt z zarażonym nie jest ani informacją o stanie zdrowia ani żadną inną wrażliwą. To tylko informacja, że ten konkretny człowiek ma prawny obowiązek siedzieć w domu. I nie jest to moja autorska interpretacja lecz samo prawo - definicja kwarantanny z ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (art. 2 pkt 12) - dla niewtajemniczonych to ta ustawa pozwala wprowadzić stan epidemii.

kwarantanna - odosobnienie osoby zdrowej, która była narażona na zakażenie, w celu zapobieżenia szerzeniu się chorób szczególnie niebezpiecznych i wysoce zakaźnych;


Ok,
  • 39
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 17:31:26
  • 0
Link do znaleziska --> https://www.wykop.pl/link/5403633/kwarantanna-a-rodo-mozna-wiedziec-czy-nie-mozna/
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 17:58:23 via Android
  • 1
@AlezPanieMecenasie Częstym błędem przy RODO jest pominięcie, że dotyczy każdego i jedynie definiuje podmioty lub czynności wyjęte spod zakresu regulacji.
Stąd Twój błąd.

Dla nieprawników: RODO stosujemy zawsze chyba, że istnieje przepis, który mówi co innego.
A tutaj akurat ciężko taki znaleźć.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:16:00
  • 1
Nie jesteś przedsiębiorcą i nie wykorzystujesz tej danej w celach zarobkowych to reżim RODO, czy też UODO nie ma żadnego zastosowania


@AlezPanieMecenasie: Pokażesz w art. 2 fragment, zgodnie z którym tylko przedsiębiorcy są zobowiązani do stosowania RODO?
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:23:08
  • 1
@AlezPanieMecenasie: Czyli nie potrafisz wskazać bo takiego przepisu nie ma, chcesz też powiedzieć, że pod RODO nie podlegają kościoły, partie czy fundacje?
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:26:51
  • 2
@AlezPanieMecenasie: Sorry ale chyba czytamy dwa różne akty normatywne. W tym oficjalnym RODO jest takie wyłączenie:

Art. 2 ust. 2

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przetwarzania danych osobowych:
a) w ramach działalności nieobjętej zakresem
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:33:03
  • 1
?!!?!??!?! Czy ty widzisz w ogóle co ja napisałem i porównałeś do tego co wkleiłeś???


@AlezPanieMecenasie: Mam wrażenie, że ja o wozie a ty o kozie. Zacznijmy od początku: Czy fundacja, nieprowadząca działalności gospodarczej podlega pod RODO? Bo Ty twierdzisz, że jak się nie jest przedsiębiorcą to się pod RODO nie podlega.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:44:20
  • 1
@AlezPanieMecenasie: Po kolei, napisałeś na początku, że skoro to nie jest przedsiębiorca to nie podlega pod RODO. To jest bardzo często powtarzany mit bo nie ma takiego wyłączenia w RODO.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:57:08
  • 1
@AlezPanieMecenasie: Czyli przyznajesz, że RODO dotyczy też czynności o charakterze niezarobkowym i nie trzeba być przedsiębiorcą by pod nie podlegać?
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 19:23:43
  • 2
@AlezPanieMecenasie: Mam bardzo podobne uczucie w Twoim kierunku, ponieważ ilekroć piszę do Ciebie otrzymuję odpowiedź przeskakującą jeden krok w rozumowaniu.

Podszedłem do problemu od początku - treść przepisu i rekonstrukcja na jego bazie normy. I nijak nie potrafię z art. 2 RODO zrekonstruować normy o której piszesz (cytuję Twoją wypowiedź):

Nie jesteś przedsiębiorcą i nie wykorzystujesz tej danej w celach zarobkowych to reżim RODO, czy też UODO nie ma żadnego
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
24.03.2020, 10:08:21 via Android
  • 0
@karer Odpuściłem gdy zaprzeczył zacytowanej definicji kwarantanny.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
24.03.2020, 14:33:00
  • 0
@AlezPanieMecenasie: Ekhm.. a o swobodzie działalności gospodarczej Pan słyszał? Polecam wyrok TK o sygn. akt SK 22/02. Skoro sam Trybunał Konstytucyjny uznał, że można świadczyć usługi prawne bez tytułu radcy prawnego lub adwokata to znaczy, że można. Chyba, że uznajesz się za większy autorytet niż TK.

dwaj chłopcy bez elementarnej wiedzy prawniczej


Moi wykładowcy, wśród których są profesorzy belwederscy (kończyłem normalną prawniczą uczelnię - KUL - nie żadne tzw. szkoły
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 24.03.2020, 11:06:35
  • 1
Kontynuujemy temat pigułek TechPrawnika w czasie epidemii

#3 - Narzędzia IT

Praca zdalna różni się mocno od pracy w biurze właśnie narzędziami , zaczynamy się inaczej komunikować, dokumentów nie zanosimy na biurko a wysyłamy mailem itd. - oczywista oczywistość cytując klasyka.

Jeśli
TechPrawnik - Kontynuujemy temat pigułek TechPrawnika w czasie epidemii
 
 #3 - Nar...

źródło: comment_1585047990lUlGPPb6a7t0D42NykHTgc.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
AlezPanieMecenasie
AlezPanieMecenasie
AlezPanieMecenasie
24.03.2020, 13:34:08
  • 1
Nie polecam wpisów mirka @TechPrawnik. Zachęcam za to do przejrzenia innych wpisów tego użytkownika, gdzie obnazony został jego brak jakichkolwiek merytorycznych kompetencji do wypowiadania się w temacie prawa.
  • Odpowiedz
karer
karer
karer
24.03.2020, 16:03:35
  • 0
Otwórz okno, zaczerpnij powietrza, weź tabletki, popij wodą i wróć do nas za godzinę.


@AlezPanieMecenasie: dobrze a ty w ramach koncertu zyczen z mojej strony zjedz wlasne gowno.
  • Odpowiedz

21

Kwarantanna a RODO - można wiedzieć czy nie można?

Kwarantanna a RODO - można wiedzieć czy nie można?

Sporo osób uznaje, że informowanie o tym, że sąsiad jest poddany kwarantannie narusza #rodo bo jest to informacja o stanie zdrowia. Jednak nie do końca.

TechPrawnik
z
wykop.pl
dodany: 23.03.2020, 17:27:48
  • 36
  • #
    prawo
  • #
    koronawirus
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    techprawnik
  • #
    2019ncov
  • #
    epid
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 17:35:40
  • -1
@restecp: Dokładnie i o tym trzeba mówić. Kwarantanna nie oznacza, że jesteś chory. Znaczy tylko jedno: Siedź w domu!
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:10:13
  • -9
Nie jesteś przedsiębiorcą i nie wykorzystujesz tej danej w celach zarobkowych to reżim RODO, czy też UODO nie ma żadnego zastosowania


@AlezPanieMecenasie: Powtarzasz jeden z najczęstszych mitów o RODO. Ono dotyczy każdego, nawet Kowalskiego zbierającego podpisy pod własną petycją.
Zresztą zobacz, że krąg zobowiązanych jest definiowany negatywnie a nie pozytywnie.

Dla nieprawników - RODO dotyczy każdego, chyba, że w nim samym wyraźnie napisano, że Cię nie dotyczy.
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:30:19
  • -2
rodo nie dotyczy działalności osobistej.


@GordonL: Po pierwsze przepis brzmi "czynności o czysto osobistym lub domowym charakterze", działalnością osobistą jest też prowadzenie JDG (ustawa prawo przedsiębiorców).

Po drugie: organ ma mi udzielić informacji o kwarantannie sąsiada bo to czynność osobista? Przecież musi mieć do tego podstawę prawną.

Po trzecie: od kiedy informacja o decyzji skierowania sąsiada na kwarantannę ma charakter czysto osobisty? Wybacz ale to jest naruszenie prywatności a nie
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 20:37:43
  • -2
Kwarantanna oznacza, że istnieje zagrożenie, że jesteś zarażony, a więc stanowi danę szczególną.


@AlezPanieMecenasie: Definicja legalna kwarantanny jest inna, odsyłam do art. 2 pkt 12 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

kwarantanna - odosobnienie osoby zdrowej, która była narażona na zakażenie, w celu zapobieżenia szerzeniu się chorób szczególnie niebezpiecznych i
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 20:39:23
  • 0
Wiedza o tym co i dlaczego robi sąsiad to najbardziej klasyczna czynność o charakterze osobistym.


@GordonL: Moim zdaniem nie zawsze - tutaj się możemy spierać i potrafię zrozumieć skąd taki pogląd. Natomiast co z rozpowszechnianiem takiej informacji np. poprzez ulotki wrzucane do skrzynki przez sąsiadów?
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 20:43:42
  • -1
Twój wniosek jest głupi i nie logiczny.


@GordonL: Argumentum ad personam bardzo utrudnia rozmowę.
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 20:53:22
  • -1
Kiedy informacja o tym czy sąsiad ma kochankę, czy kaszle i jakim autem jeździ nie będzie miała charakteru osobistego?

To jest zupełnie inna kwestia - bo możemy mieć do czynienia z naruszeniem zupełnie innych przepisów (dobra osobiste)


@GordonL: Rozumiem o czym piszesz i zgadzam się, że jest to informacja o charakterze osobistym.
Moim zdaniem, podkreślam to bo żadna ze mnie wyrocznia, rozpowszechnianie takiej informacji jak pobyt w kwarantannie w
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 21:04:39
  • -1
@powsinogaszszlaja: Znam, żeby ten przepis zastosować trzeba by wykazać brak podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych.
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 21:06:42
  • -1
@AlezPanieMecenasie: Cytuję definicję legalną pojęcia kwarantanna. Zacytowanego art. 33 ust. 1 wymienia wszystkie grupy od narażonych na kontakt po zarażonych i odsyła do art. 5 ust. 1, który stosuje pojęcia z art. 2, czyli przywołane definicje legalne.

Z definicji legalnej z art. 2 pkt 11 w związku z art. 2 pkt. 12 w związku z art. 5 ust. 1 można zrekonstruować normę, że nie poddaje się kwarantannie osoby chorej lub
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 21:10:53
  • -1
@powsinogaszszlaja: Zdaniem AleżPanieMecenasie nie można użyć art. 107 UODO bo się tutaj nie stosuje RODO.
Moim zdaniem nie można bo istnieje podstawa prawna przetwarzania.
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 21:15:25
  • -1
@GordonL: W kontekście holistycznym tak, nie ma szans (i się z tym nie kłócę). Uważam, że mamy do czynienia z RODO w przypadku drukowania ulotek o sąsiedzie (i tutaj jest mój pierwszy błąd bo nie napisałem tego wyraźnie). Co nie znaczy, że orzecznictwo pójdzie w tym samym kierunku.

https://www.wykop.pl/link/5402267/przechodzi-kwarantanne-do-skrzynek-pocztowych-sasiadow-wrzucono-ulotki/

Zwłaszcza z takimi jak te w linku powyżej. Ryzykowne? Tak ale możliwe do obronienia bo nie jest czynność o charakterze czysto
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 21:17:38
  • -1
@powsinogaszszlaja: Ale ten przepis karny wymaga by dana sytuacja podlegała RODO. To jest przepis karzący za dwa przypadki złamania RODO.
Jeśli do tych ulotek z artykułu nie stosujemy RODO, jak twierdzi AleżPanieMecenasie, to tego przepisu z art. 107 też nie możemy.
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 23.03.2020, 07:38:57
  • 5
Mirki, wiem, że papier rządzi i czasami nie da się z niego zrezygnować, są jednak pewne tanie i skuteczne sposoby podpisania umowy inaczej niż przez pójście na pocztę lub wysłanie kuriera.

Dopóki prawo nie wymusza na was papieru możecie stosować poniższe sposoby zawierania umów:
✅ Mail – możesz wysłać umowę do kontrahenta mailem i poprosić go o odesłanie wiadomości np. o treści „Zgadzam się” lub „Zawieram umowę”.
✅ Skan – możecie wymienić się skanami z waszymi podpisami!
✅ Wciąż masz wątpliwości? Umówcie się na wideo konferencję, którą będziecie nagrywać – ustalcie na niej wszystkie detale umowy. Nagranie jest waszym dowodem jej zawarcia!
  • 9
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 13:09:08 via Android
  • 0
@karer Są sposoby na weryfikację firmy zdalnie. Np. w KRSie i CEIDG można dodać e-mail i domenę firmową.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:34:56
  • 1
@ewolucja_myszowatych: Nie zajmuję się KW, musiałbyś znaleźć notariusza, który będzie się z Tobą kontaktował tylko przez Internet. Nie wiem czy się taki znajdzie.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:46:18
  • 0
@AlezPanieMecenasie: Ech, ja piszę:

Nie wiem czy się taki znajdzie.


A ty mi wyjeżdżasz z aktem notarialnym przez Internet. Gdzie Rzym a gdzie Krym? Może pora skończyć stosowanie dialektyki?
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
23.03.2020, 18:55:41
  • 0
@AlezPanieMecenasie: Ech, trafił się sofista i wyznawca Hegla.
  • Odpowiedz

417

Przechodzi kwarantannę. Do skrzynek pocztowych sąsiadów wrzucono ulotki,...

Przechodzi kwarantannę. Do skrzynek pocztowych sąsiadów wrzucono ulotki,...

Nasz czytelnik, który przechodzi właśnie kwarantannę domową ze względu na powrót spoza Polski, jest oburzony.

konto usunięte
z
epoznan.pl
dodany: 23.03.2020, 08:46:03
  • 242
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    poznan
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 23.03.2020, 10:14:43
  • 159
@Marmite: Bo nie nastąpiło ale ludzie tak opacznie rozumieją pojęcie RODO, że przeinaczeń nie da się uniknąć.
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 23.03.2020, 11:06:43
  • 70
Czy stan epidemii upoważnia do takiego naruszenia prawa do prywatności?

Jeśli tak, to poproszę podstawę prawną.


@graf_zero: @graf_zero: RODO nie zakazuje naruszania prawa do prywatności, tylko określa kiedy można je naruszyć, w kwarantannę wpisuje się art. 6 ust. 1 lit. d:

Przetwarzanie jest zgodne z prawem wyłącznie w przypadkach, gdy - i w takim zakresie, w jakim - spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków [...] przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą,
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 23.03.2020, 17:28:52
  • 0
@3eefc4ke: Zrobione https://www.wykop.pl/link/5403633/kwarantanna-a-rodo-mozna-wiedziec-czy-nie-mozna/
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 22.03.2020, 16:48:19
  • 0
Mamy kryzys więc trzeba oszczędzać ale można też zarabiać i to na różne sposoby.
Czy wiedziałeś, że da się zrobić biznes na czymś co jest darmowe❓ Są firmy, które oparły na tym całą swoją działalność❗️

A czy można za darmo użyć produkt innej osoby lub firmy i na tym zarobić❓
Tak, jak najbardziej i można to zrobić w pełni legalnie❗️

✅O
  • Odpowiedz

3

Jak zarobić na open source? - darmowy kod w płatnej aplikacji by TechPrawnik

Jak zarobić na open source? - darmowy kod w płatnej aplikacji by TechPrawnik

Na darmowym oprogramowaniu można oprzeć swój biznes i legalnie zarabiać, wystarczy wiedzieć jak.

TechPrawnik
z
youtube.com
dodany: 22.03.2020, 16:46:29
  • 0
  • #
    prawo
  • #
    it
  • #
    programowanie
  • #
    biznes
  • #
    firma
  • #
    techprawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 20.03.2020, 14:08:35
  • 3
@TechPrawnik: Jeśli chcesz zostać #programista15k musisz wiedzieć czy kod jest Twój i czy możesz użyć czyjegoś kodu, zwłaszcza gdy pracujesz na #b2b.

Dzisiaj o tym:
1) Jak umowa wpływa na własność kodu.
2) Czym się różni własność kodu
  • 5
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
20.03.2020, 18:43:01
  • 0
@object: Który?
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
20.03.2020, 18:51:52
  • 0
@object: Ok, czym? ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
20.03.2020, 18:52:26
  • 0
@object: Aaaa widzę, dzięki Mirek!
  • Odpowiedz

3

Czy kod jest Twój?

Czy kod jest Twój?

Jeśli chcesz zostać #programista15k musisz wiedzieć czy kod jest Twój i czy możesz użyć czyjegoś kodu, zwłaszcza gdy pracujesz na #B2B. Czy wiesz jak umowa wpływa na własność kodu? Czym się różni własność kodu od licencji?

TechPrawnik
z
youtube.com
dodany: 20.03.2020, 14:07:41
  • 2
  • #
    prawo
  • #
    biznes
  • #
    programista15k
  • #
    it
  • #
    techprawnik
  • #
    firma
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik
Autor
20.03.2020, 14:25:41
  • 0
Opensource + atrybucja i tyle

@Herron: Nie do końca - co z licencjami wirusowymi? No i odcinek nie jest o licencjach a o tym kiedy programista oddaje kod pracodawcy lub Klientowi, więc to inny temat. Tutaj wpływ ma np. rodzaj umowy.
madafi
madafi
madafi
20.03.2020, 13:51:20 via Android
  • 1
Zakład pracy (ok. 3k zatrudnionych) robi postój dwa tygodnie i wywala wszystkich pracowników na urlop wypoczynkowy ot tak bez pytania. Ale będzie dym jak ktoś to zgłosi do PIPu.
#koronawirus #januszebiznesu #pracbaza #prawo
  • 13
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 20.03.2020, 14:10:09
  • 0
Zakład głupi nie jest i wie dobrze co robi


@Bezimienny_Typ: Zakład w 90% przypadków nie wie co robi i czy to jest zgodne z prawem. W jakiś 99% nie jest - wiem, dowód anegdotyczny ale innego nie ma i nie będzie, bo nikt się pod nazwiskiem nie przyzna, że nie wie czy przestrzega prawa.
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 20.03.2020, 14:24:42
  • 0
Po prostu myślą, że każdy z podkulonym ogonem zgodzi się na każdą decyzję zarządu


@madafi: Często tak jest ale nie zawsze, bardzo często firmom "wydaje się", że coś mogą.
  • Odpowiedz
Ribelo
Ribelo
Ribelo
19.03.2020, 21:00:47
  • 1
Z powodu, z jednej strony niepotrzebnej paniki, a z drugiej całkowitego braku zdrowego rozsądku i instynktu samozachowawczego przegrzały mi się styki i wpadłem na szalony pomysł, że wykop może mi pomóc...pewnie zaraz po tym jak mnie zgnoi i zmiesza z błotem, ale nuż czegoś przydatnego się dowiem.

Jestem januszem biznesu, który prowadzi hurtownię oraz kilka sklepów spożywczych pod znanym brandem. Zatrudnia blisko 50 ludzi. Łącznie mam 1500-2000 paragonów dziennie oraz obsługuję również >100 sklepów w promieniu kilkudziesięciu kilometrów.

Na tą chwilę ani aparat państwowy w postaci powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, ani franczyzodawca z którym mam umowę nie oferują żadnej pomocy w opracowaniu procedur, w żaden sposób nie potrafią udzielić odpowiedzi na konkretne pytania, nie mówiąc już o zaoferowaniu konkretnych rozwiązań. Prowizorka, spychologia, pomoc na zasadzie "jakoś to będzie, co się pan będziesz przejmował na zapas"....no ale co zrobić, jak ja się przejmuję i nie przestanę?

Zastanawiam
  • 9
  • Odpowiedz
TechPrawnik
TechPrawnik
TechPrawnik 19.03.2020, 21:11:44
  • 1
@Ribelo: Ciężko dać uniwersalną radą inną niż "myj ręce". ¯\_(ツ)_/¯

Fachowo robię to tak, że ustalam co może Klientowi zagrozić, u Ciebie to już jest - wirus/epidemia. Teraz pomyśl o dwóch rzeczach:
1) Jak wirus może się dostać do firmy np. kontakt magazyniera z kierowcą.
2) Jak wirus przeniesie się po firmie - z kim magazynier porozmawia najpierw.
3) Co się stanie jak wirus uderzy np. nie wystawisz FV bo jest tylko jedna sekretarka i nie da się
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 6 z 10
  • >

Tech-Legal

  • TechPrawnik - twoje wsparcie na styku prawa i IT, przez osoby, które łączą oba światy. Dzięki temu nie tylko doradzą jak trzeba od strony formalnej ale dopasują też wszystko do praktyki i nie pominą wielu kwestii.
  • http://www.tech-legal.law
  • biuro@tech-legal.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 25.04.2019

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 17.05.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 06.12.2019

    Gadżeciarz

Autorskie tagi

  • #techprawnik

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl