#prettyugly - obserwuj, czarnolistuj, ignoruj. ja ci nie będę mówić co masz robić.
autor: Kilian Eng
--
uwierzcie, że wrzuciłbym więcej, gdyby nie limit komentarzy narzucony przez administrację.
autor: Kilian Eng
--
uwierzcie, że wrzuciłbym więcej, gdyby nie limit komentarzy narzucony przez administrację.










Hej Mirki, gracie w szachy lub interesujecie się algorytmami AI do grania w szachy?
David Peng opublikował pracę naukową o pomiarze złożoności pozycji szachowych i zaproponował wdrożenie tego na platformie Lichess. Toadofsky, jeden z deweloperów Lichessa, przedstawił szczegółową krytykę tego projektu.
https://lichess.org/@/Toadofsky/blog/what-is-complexity/pKo1swFh
W podobnym temacie kojarzy mi się silnik maia i ich próby naśladowania i odtwarzania różnych poziomów gry/analizy pozycji.
https://arxiv.org/pdf/2006.01855
https://arxiv.org/pdf/2409.20553
Ale chyba ostatecznie nie jest to takie proste. Może musimy poczekać na jakiś "in-context learning" na partiach gracza.
Mechanizmy atencji mogą szybciej "przekazywać" informacje niż w przypadku splotów gdzie potrzebujesz przejść więcej warstw. Są też implementacje Rope 3d, które teoretycznie ułatwiają modelom analizę np. Serii klatek jako jednowymiarowej sekwencji embeddingów/zanurzeń. Popularne w transformersach wykorzystywanych do video.
A tak btw. Patrząc na strukturę odpowiedzi kolegi na nasze posty mam wrażenie, że rozmawiamy z llmem xd