Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko266
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Omefa1995

Omefa1995

Dołączył 7 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2606
  • Znaleziska 73
  • Mikroblog 2533
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3

0

Medycy spotkają się z ministrem Adamem Niedzielskim.

Medycy spotkają się z ministrem Adamem Niedzielskim.

Komitet postuluje także m.in. zapewnienie zawodom medycznym statusu funkcjonariusza publicznego i stworzenie systemu ochrony pracowników przed agresją słowną i fizyczną pacjentów; wprowadzenie urlopów zdrowotnych po 15 latach pracy zawodowej ( emerytury też po 15 latach?).

Yakotak
z
polsatnews.pl
dodany: 10.09.2021, 12:51:42
  • 3
  • #
    polska
  • #
    strajk
  • #
    lekarze
  • #
    szpital
  • #
    medycyna
Omefa1995
Omefa1995 10.09.2021, 13:14:21
  • 1
@Yakotak: Zwiększenie zarobków jest tylko jednym z postulatów. Następny postulat dotyczy wycen świadczeń u specjalisty co jest korzyścią dla pacjenta. Tak samo zatrudnienie większej ilości pracowników administracyjnych spowoduje, że lekarz będzie mniej siedział w dokumentach, a więcej będzie miał czasu dla pacjenta
Omefa1995
Omefa1995 08.09.2021, 13:07:24
  • 0
Jakie książki polecicie komuś kto praktycznie dopiero zaczyna przygodę z literaturą? Za dzieciaka były czytane jakieś Harry Pottery i inne typowo młodzieżowe książki. Jeszcze wleciała saga Wiedźmińska, Hobbit, Władca Pierścieni, trochę Agathy Christie. Lektury też były czytane. Gatunek dowolny, fajnie byłoby spróbować coś z każdego
#ksiazki
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995
Autor
08.09.2021, 13:18:53
  • 1
@BananowyAbazur: W liceum była Zbrodnia i kara i w sumie najlepsza lektura ze wszystkich to była
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
08.09.2021, 15:21:50
  • 0
@exploti: Jestem otwarty na propozycję każdego rodzaju. Dopóki nie spróbuję to nie będę wiedział czy wolę takie luźniejsze książki czy takie ciężkie
  • Odpowiedz
rybak_fischermann
rybak_fischermann
04.09.2021, 05:32:56
  • 155
#dziendobry
rybak_fischermann - #dziendobry
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 04.09.2021, 08:57:53
  • 6
@swecy_mje_plendzo: W ubraniu go nie poznałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

850

Protest ratowników medycznych. "Pracujemy nawet po 400 godzin, aby godnie żyć"

Protest ratowników medycznych. "Pracujemy nawet po 400 godzin, aby godnie żyć"

21 medyków z Sulechowa złożyło wypowiedzenia. Powód to niskie stawki godzinowe. - Pracujemy nawet po 400 godzin w miesiącu, aby godnie żyć. Nie przysługują nam płatne urlopy, a nadgodziny oraz nocne i świąteczne dyżury wynagradzane są tak samo jak podstawowy czas pracy - podkreślają.

Stolarowy51
z
newslubuski.pl
dodany: 27.08.2021, 10:52:53
  • 404
  • #
    polska
  • #
    999
  • #
    medycyna
  • #
    ratownikmedyczny
  • #
    ratownictwo
  • #
    zdrowie
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:12:03
  • 2
@FFFFUUUU: Tylko każdy wyjazd jest niesamowicie stresujący. Pacjenci często są agresywni wobec ratowników. Ratownicy medyczni to z medyków grupa, która najczęściej ulega przemocy ze strony pacjentów. Do tego dochodzi jeszcze stres z powodu odpowiedzialności za ludzkie życie i świadomość, że za każdy najmniejszy błąd prokurator go za to dojedzie
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:14:42
  • 2
@stan-tookie-1: Tylko jak będą pracowali mniej to po pierwsze nie będzie miał kto jeździć na karetce, bo są braki kadrowe i te braki są uzupełniane nadgodzinami. A po drugie wtedy będą zarabiać na poziomie najniższej krajowej za ciężką pracę
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:17:14
  • 0
@redcode: Obydwaj mogą pracować po skończeniu studiów licencjackich. Ale nauczyciel wyrabia dużo mniej godzin. Wszystkie weekendy wolne, wakacje wolne. Praca za dnia, a nie w nocy. Na pewno jest to praca zdrowsza
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:17:43
  • 0
@alberto81: Służba to była w PRL, teraz już nie
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:18:36
  • 0
@Gon70: 1. Oni też się uczyli. Żeby zostać ratownikiem trzeba skończyć studia
2. Gdyby każdy był programistą to kto by jeździł karetkami i ratował ludzi?
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:24:38
  • 0
@redcode: Krzyczący dzieciak na pewno jest zdrowszy niż agresywny i naćpany koleś. Mieliśmy zajęcia na studiach z ratownikiem to opowiadał nam historie co tam się dzieje u pacjentów. Jednak wole biegającego po korytarzu 10 latka
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:28:55
  • 0
@redcode: Rzucanie przedmiotami po przejściu przez próg. Czym oni niby sprowokowali tego pacjenta. Uświadom sobie, że spora część pacjentów jest pod wpływem alkoholu i/lub narkotyków. Takie osoby nie myślą racjonalnie i zachowują się agresywnie bez powodu
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 10:33:11
  • 0
@redcode: > i dlatego wolno agresywnie zachowywać się wobec pacjentów którzy są normalni?
Niewolno i dlatego na studiach są wprowadzane zajęcia z profesjonalizmu, które uczą odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach

A naćpany pacjent też jest rolą ratownika wtedy kiedy stan jego zdrowia jest zagrożony np. kiedy w akcie psychozy pociął się nożem i trzeba go zaopatrzyć, żeby się nie wykrwawił
Omefa1995
Omefa1995 28.08.2021, 11:05:31
  • 0
@stan-tookie-1: Ratownicy wrzucają do internetu swoje paski z wypłatami. Nawet na wykopie były, ale sobie tych linków nie zapisałem to nie podeślę. Zarabiają w okolicach 20-25zł/h, ale ratownicy w większości są na własnej działalności to potem trzeba jeszcze opłacić ZUS, podatek i niewiele potem z tej kwoty zostaje.
Chciwość to by mogła być za granicą gdzie płacą lepiej, ale tam jak bierzesz za dużo dyżurów to przychodzi pani kadrowa i

587

Ważny komunikat: Będzie druga dawka szczepionki Johnson & Johnson

Ważny komunikat: Będzie druga dawka szczepionki Johnson & Johnson

Ustaliliśmy, że pojedynczy zastrzyk naszej szczepionki przeciw COVID-19 generuje silną odpowiedź immunologiczną, która jest trwała przez osiem miesięcy" – powiedział dr Mathai Mammen, szef badań i rozwoju w dziale szczepionek J&J Janssen. Uzasadnia to drugi zastrzyk po ok. ośmiu miesiącach.

konto usunięte
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 25.08.2021, 12:28:38
  • 293
  • #
    szczepienia
  • #
    szczepionki
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
Omefa1995
Omefa1995 25.08.2021, 16:55:05
  • -12
@ObserwatorZamieszania: To chyba normalne, że przed 50 lat medycyna się rozwinęła. To tak jakby brać książki do IT z lat 70 i mówić, że to co tam jest jest wiedzą aktualnie obowiązującą
Omefa1995
Omefa1995 25.08.2021, 17:06:19
  • 2
@ObserwatorZamieszania: Są podobne, ale nie takie same. Właśnie ze względu na te różnice zmienia się ich wpływ na organizm człowieka. Spójrzmy na rodzinę Picornaviridae. Część z nich wywoła tylko przeziębienie, a inne z kolei zapalenie wątroby typu A albo Polio. Tak samo koronawirusy wywołują choroby o różnym stopniu nasilenia. Wtedy nie znano SARS-COV ani SARS-COV2
C.....k
C.....k
konto usunięte 25.08.2021, 08:35:24
  • 92
Nie poprawiłeś swojego BMI przez ostanie 1,5 roku? Zła dieta, brak ruchu, otyłość? Zrzecz się prawa leczenia z powodu COVID-19 i przy okazji poinformuj o tym rodzinę - aby nie dzwonili po ZRM, kiedy zaczniesz się dusić w przebiegu COVID-19.

Wówczas będziesz fair, wobec pacjentów, którzy chcą wybrać życie.

#koronawirus
C.....k - Nie poprawiłeś swojego BMI przez ostanie 1,5 roku? Zła dieta, brak ruchu, o...

źródło: comment_1629880524YmP0FUzSugDMuo6FR4j03V.jpg

Pobierz
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 25.08.2021, 13:17:37
  • 2
@xDawidMx: @oakduck: Ale wiecie, że każdy lekarz kończy te same 6 letnie studia i dopiero po nich się specjalizuje? W obrębie tych studiów są choroby zakaźne, więc ten lekarz nawet jeżeli jest reumatologiem to na temat chorób zakaźnych wie więcej niż przeciętny wykopek
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 25.08.2021, 16:50:20
  • 1
@xDawidMx: Skończyłeś te studia, że tak mówisz? Jak nie to nawet nie powinieneś się na ten temat wypowiadać. Tak się składa, że ja jestem na tych studiach i wiem co mówię. Na naszej uczelni choroby zakaźne są na 4 roku i przedmiot ten jest zakończony egzaminem. Tak się składa, że egzamin ten jest najtrudniejszy na tym 4 roku
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 25.08.2021, 16:51:13
  • 1
@oakduck: A to ciekawe, bo u nas to jest najtrudniejszy przedmiot na 4 roku. Jak studiuje w jakimś Rzeszowie czy Szczecinie to nie ma co się dziwić. W takim Rzeszowie nawet nie mają prosektorium do nauki anatomii
  • Odpowiedz

1577

FDA dopuszcza bezwarunkowo do użycia szczepionkę Pfizera.

FDA dopuszcza bezwarunkowo do użycia szczepionkę Pfizera.

Federalna Agencja Żywności i Leków (FDA) dopuściła bezwarunkowo do użycia w grupie osób powyżej 16. roku życia szczepionkę na COVID-19 Pfizer/BioNTech. To pierwsza szczepionka, którą w USA dopuszczono do użycia w trybie regularnym, a nie awaryjnym. Co tam mówiliście o eksperymencie?

Kozajsza
z
rp.pl
dodany: 23.08.2021, 14:11:45
  • 438
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    neuropa
  • #
    neurolista
Omefa1995
Omefa1995 24.08.2021, 10:04:04
  • 0
@Kaczus2B: Były członek i dlatego nie miał wpływu na tę decyzję. Co za fikołek
Omefa1995
Omefa1995 24.08.2021, 11:10:42
  • -2
@Kaczus2B: Foliowa czapeczka nie uwiera?
Omefa1995
Omefa1995 24.08.2021, 11:16:05
  • -2
@Kaczus2B: Ja tutaj nie szukam, żadnych teorii spiskowych w przeciwieństwie do ciebie. Foliowa czapeczka jest atrybutem foliarzy szukających teorii spiskowych wszędzie tam gdzie ich nie ma
Omefa1995
Omefa1995 24.08.2021, 11:51:06
  • 0
@Kaczus2B: No patrz, a świat nauki mówi, żeby szczepić
Omefa1995
Omefa1995 24.08.2021, 13:19:16
  • 0
@Kaczus2B: Nauka sprzed 2019 nie uwzględnia tego wirusa. Bierz aktualniejsze artykuły

2

FDA zatwierdza pierwszą szczepionkę przeciw COVID-19

FDA zatwierdza pierwszą szczepionkę przeciw COVID-19

FDA zatwierdziła szczepionkę Pfizera, więc oficjalnie argument o braniu udziału w eksperymencie medycznym został obalony.

Omefa1995
z
fda.gov
dodany: 24.08.2021, 09:56:50
  • 0
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    nauka
  • #
    szczepienia
  • #
    medycyna
Omefa1995
Omefa1995 14.08.2021, 15:53:06
  • 83
Z szurami jest jak z dziećmi, które buntują się swoim rodzicom "bo tak". Mama każe założyć czapkę, żeby dziecko się nie przeziębiło? Dziecko się sprzeciwia, tupie nóżką, ale nie zdaje sobie sprawy, że to dla jego dobra. Tak samo szury kiedy sprzeciwiają się szczepieniom. Nie mają żadnego rzeczowego argumentu i ich tupanie nóżką to co najwyżej post na wykopie, którego i tak nikt nie bierze poważnie (tak jak tupania nóżką dziecka)
#
  • 100
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 15:56:11
  • 6
@sylben: Nie mi, społeczeństwu, w którym widzicie jakieś spiski, NWO i inne szurskie teorie
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:29:08
  • 0
@RedveKoronny: Braun w sejmie złoży wniosek formalny, żeby w trakcie obrad mógł wsadzać palec w dupę. Że jest to jego prawo człowieka, które jest ograniczane
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:31:14
  • 2
@Kaelthas: Większość szurów opiera swoje argumenty opiera na jakiś filmikach z żółtymi napisami lub wpisów na facebooku. Z jednym nawet ogarniętym szurem odbyłem rozmowę. Używał dobrych źródeł, ale co z tego, że czytał je bez zrozumienia i wyciągał błędne wnioski. Gdy mu wytłumaczyłem na czym polega jego błąd dał mnie na czarną
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:32:31
  • 0
@ramirezvaca: Nie jestem zwolennikiem komunizmu i nie wiem dlaczego tak uważasz. Obowiązek szczepień komunizmem nie jest. Nie wiem czy wiesz, ale na całym świecie są obowiązkowe szczepienia dla dzieci. Mamy komunizm na całym świecie?
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:33:20
  • 1
@Vena_cava1995: Bo argumenty tych osób są merytorycznie zbliżone do tych wysnuwanych przez 3 latka
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:34:05
  • 1
@Zuben: I jak to się kończyło? Pewnie kilku przeziębień byś uniknął gdyby nie to. A tak to nie, lepiej chorować, ale pokazać swoje wolne myślenia
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:35:27
  • 0
@IdillaMZ: Izrael szczepi już 3 dawką. Są już pierwsze dane dotyczące skuteczności co do wariantu delta. Szczepienia na grypę też są co roku, bo wirus mutuje i jakoś nikt na to nie narzeka
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:38:25
  • 0
@EO33: Jasne, dziecko w -20 bez czapki na pewno wyjdzie z tego zdrowo. Tak samo na pewno społeczeństwo wyjdzie zdrowo z kryzysu jakim jest koronawirus przy niskim wyszczepieniu społeczeństwa.

A co do instynktu samozachowawczego to w tym przypadku nie ma to sensu, bo gdy ten się wykształcał w procesie ewolucji to nie było szczepień. Instynkt ten ma znaczenie w sytuacjach nagłych zagrażających życiu np. nasze postępowanie w trakcie wypadku
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:39:31
  • 0
@Vena_cava1995: Są jeszcze dobrowolne, ale może się okazać, że będzie musiał być wprowadzony przymus, bo w ludziach nie ma odpowiedzialności i nie myślą o tym, że to jest jedyna droga do pozbycia się problemu jakim jest koronawirus
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:40:10
  • 0
@Vena_cava1995: Wariant delta dotyczy również młodych bez chorób współistniejących. Także oni też powinni się szczepić
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:41:30
  • 1
@Kaelthas: Możesz sobie nie ufać rządom gdy podejmują sobie decyzje od tak, bo mają jakieś widzimisię. Ale za szczepieniami stoi cały świat nauki. Naukowcy przeprowadzają badania i jakimś cudem wynik wychodzi ten sam. To też jest jakiś spisek?
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:46:31
  • 1
@Koner1391: Ale zrozum, że w tym momencie są 3 rozwiązania

1. Ludzie zaszczepieni mogą korzystać z restauracji i tak dalej, a niezaszczepieni nie.
Skutki: Ludzie zaszczepieni nie będą siebie nawzajem zarażać, bo nawet jeżeli transmisja wirusa po szczepieniu jest możliwa to nie mają po prostu kogo zarazić

2. Wszystko otwarte
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:48:39
  • 0
@Koner1391: W przypadku chorób zakaźnych niestety nie każdy odpowiada za siebie, bo nawet nieświadomie możesz zarazić kogoś kto może ciężko przejść chorobę.
Tak, jak się zaszczepię to choroba nie jest mi straszna, ale tylko do czasu. Z czasem wirus może zmutować, bo ma na kim. Na ludziach niezaszczepionych. Szybkie zaszczepienie społeczeństwa ograniczy możliwość mutowania wirusa.
Gdyby to było tak prosto, że każdy na siebie mógłby patrzeć to nie byłoby takich
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:51:55
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:53:16
  • 0
@Kaelthas: A może spadasz z rowerka, kiedy badania są przeprowadzony w błędny sposób. Wbrew pozorom w artykułach naukowych najważniejszym rozdziałem jest metodologia. Bez dobrej metodologii można mieć podejrzenia, że badania zostały przeprowadzone błędnie. Szukasz teorii spiskowych tam gdzie ich nie ma
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:55:14
  • 0
@cin123654: 100 zgonów, które czasowo wystąpiły po szczepionce, ale bez udowodnionego ciągu przyczynowo skutkowego vs 4,35 mln zgonów przez COVID-19 (75 297 w Polsce)
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 16:59:08
  • 0
@ramirezvaca:
Teraz mamy kilka rozwiązań:
1. Ludzie zaszczepieni mogą korzystać z restauracji i tak dalej, a niezaszczepieni nie.
Skutki: Ludzie zaszczepieni nie będą siebie nawzajem zarażać, bo nawet jeżeli transmisja wirusa po szczepieniu jest możliwa to nie mają po prostu kogo zarazić

2. Wszystko otwarte
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:00:21
  • 2
@zapomnialmatoljakdebilembyl: A masz jakiekolwiek wykształcenie medyczne, że po spojrzeniu na pacjenta wiesz na co zmarł? Bo patomorfolodzy spędzają połowę swojego życia, żeby potrafić to stwierdzać
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:03:08
  • 1
@cin123654: To lepiej nie zaglądaj do ulotki aspiryny. Szczepionki przeszły rygorystyczne badania kliniczne (których dzisiaj aspiryna by już nie przeszła).
Szczepienie wywołuje duży stres i część objawów na jakie skarżą się pacjenci to może być po prostu psychosomatyka.

Już tak offtopic to psychosomatyka jest bardzo ciekawym tematem. Okazuje się, że stan psychiczny może wpływać na występowanie takich chorób jak astma, reumatoidalne zapalenie stawów czy nawet nadciśnienie tętnicze
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:03:23
  • 0
@cin123654: Źródła opisów?
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:06:08
  • 0
Spadają profile ludzi którzy zwracają uwagę na to że wiele z już istniejących leków mogą mieć korzystne skutki w walce z Covidem


@Kaelthas: Jeżeli mowa o amantadynie to już dawno wykazano, że to co on propagował to nie miało nic wspólnego z nauką. Jego badania zostały przeprowadzone błędnie

Piszesz coś o spadaniu profili. Twitter czy facebook to kiepskie źródło informacji

Co do Trumpa to przypomnij sobie jego wypowiedzi o wybielaczu.
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:08:13
  • 1
@cin123654: > rozwarstwienie i
pęknięcie aorty (stwierdzone
w badaniu pośmiertnym)

Ale zdajesz sobie sprawę, że rozwarstwienie aorty nie robi się z dnia na dzień i to jest to o czym pisałem wcześniej. Jest korelacja czasowa, ale nie ma korelacji przyczynowo skutkowej. Bez szczepienia też by pewnie umarł
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:13:08
  • 0
@cin123654: Wpisują te przypadki, żeby je zbadać dalej. Zakrzepicę dopisali, bo naukowcy się nad nią pochylili i wyszło, że jej częstość jest wyższa niż w ogóle społeczeństwa. Reszta jest też po to wpisywana, żeby był materiał do badań
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:18:50
  • 0
@cin123654: Nie no lepiej, żeby z powodu koronawirusa umierały dziesiątki tysięcy ludzi. Lepiej żeby gospodarka całkiem padła. Te szczepienia są naszą jedyną nadzieją.

Bierzesz czasem aspirynę? To sobie przeczytaj ulotkę. Nie ma leku i szczepionki bez skutków ubocznych. Nawet herbatki ziołowe mają skutki uboczne. Poczytaj sobie też o dziurawcu
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:56:32
  • 1
@Zuben: Oj wręcz przeciwnie, ale co tam, przecież masz ten swój słynny "chłopski rozum"
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:57:11
  • 0
@EO33: Dlatego jak nie ufasz to szukasz informacji u źródła. I co wtedy znajdujesz? Że warto się szczepić. Szok i niedowierzanie
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 17:59:14
  • 0
@cin123654: Z lekiem na COVID nie jest tak łatwo. Jest mało skutecznych leków na wirusy. Gdyby to była choroba bakteryjna to by nie było problemu, bo jakiś działający antybiotyk by się znalazło. Dlatego właśnie szczepienie jest naszą jedyną szansą na zwalczenie tej choroby
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:00:28
  • 0
@TeBerry: Zimno nie powoduje przeziębienia, ale osłabia układ odpornościowy co pozwala prawdziwej przyczynie wywołać przeziębienie. Fakt, posłużyłem się zbytnim skrótem myślowym
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:03:27
  • 0
@EO33: Z dengą sytuacja jest inna, bo to choroba przenoszona przez komary.

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=ISR
Zaszczepionych w Izraelu jest 63%. Od dawna wiadomo, że to za mało, żeby osiągnąć odporność stadną
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:05:58
  • 0
@cin123654: 1. Wykop - świetne źródło nie ma co. Na pewno każdy tutaj pisze prawdę
2. Jest do dowód anegdotyczny. Pojedynczy przypadek o niczym nie świadczy
3. Miband też nie jest zbyt wiarygodny w kontekście mierzenia tętna

Czyli cały ten wpis można powiedzieć, że jest kwintesencją logiki szurów. Złe żródła i cherry-picking
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:07:29
  • 0
@zapomnialmatoljakdebilembyl: > mówisz o bergamo?
Mówię o 4,35mln zgonach na świecie z czego 75 297 w Polsce. Jak te liczby mają się do rzekomych zgonów z powodu szczepień?
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:08:19
  • 0
@zapomnialmatoljakdebilembyl: Sama szczepionka też nie zostaje w organizmie długo. To co zostaje dłużej w organizmie to przeciwciała, które nasze ciało same wytwarza
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:10:41
  • 0
@cin123654: Teraz pisałem o tym wpisie na wykopie, że on nie jest warty uwagi. Wpisom z ministerstwa tego nie zarzucałem wcześniej.

Teraz ci się wydaje, że to taki ewenement, że skutki uboczne są dopisywane. Gdybyś siedział w tym środowisku dłużej to byś wiedział, że do każdego leku i do każdej szczepionki dopisuje się z czasem dodatkowe wtedy kiedy się jakieś stwierdzi. Wtedy ulotka pisana jest na nowo
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:12:00
  • 0
@cin123654: Część zgonów na pewno była wpisana błędnie. Ale załóżmy (nie jest to fakt, tylko gdybanie teraz), że na przykład w obu przypadkach jest wpisane o 20% zgonów za dużo. Nadal zgonów z powodu COVID-19 jest więcej niż z powodu szczepień
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:19:25
  • 1
@cin123654: I to jest właśnie ten szuryzm o którym tyle mówię. "robię tak, bo tak", "dla mnie to syf i tyle". Ta szczepionka nie jest wynaleziona w pół roku jak niektórzy myślą. Prace nad szczepionkami mRNA rozpoczęły się już w trakcie epidemii SARS (tego pierwszego). Teraz było łatwiej, bo większość roboty już była za nimi.
Jak się boisz zakrzepu to wybierz szczepionkę mRNA, a nie wektorową, bo ten problem dotyczy
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 19:23:08
  • 0
@EO33: To że choruje jednak mniej ludzi gdy porównamy populację zaszczepionych i niezaszczepionych oraz przebieg choroby jest zdecydowanie łagodniejszy niż by był bez szczepienia
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 20:14:35
  • 0
@zapomnialmatoljakdebilembyl: > prosty przykład, grupa 10 typa, 9 zaszczepionych, 1 bez, 9 choruje dramat a ten 1 bez szczepienia ma katar, no ale logika mówi jedno, to wina tego co się nie zaszczepił ze tych 9 choruje
Niesamowity argument, gdybanie wykopka. Wcale naukowcy tego nie przebadali na większej grupie ludzi niż 10 osób i wcale im nie wyszły zupełnie inne wnioski

a, skąd ty wiesz, że przebieg jest łagodniejszy? Z Onetu czy
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 20:16:43
  • 0
@cin123654: Trzeba było od razu że masz astmę. Alergicy i astmatycy w ankiecie przed szczepieniem muszą zaznaczyć, że mają alergię/astmę. Wtedy po dokładnej rozmowie z lekarzem ten dopiero podejmuje decyzję czy możesz się zaszczepić. Wszystkich z marszu nie szczepią. Po to jest kwalifikacja przed szczepieniem
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 20:18:16
  • 0
@EO33: Czynników może być kilka dlaczego tak jest. Może to nawet wynikać z ilości zrobionych testów. U nas, żeby być testowanym na covid musisz mieć objawy. Tam może badają też ludzi z kontaktu
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 20:25:00
  • 0
@cin123654: Przy wprowadzeniu segregacji osoby, które nie będą mogły z powodu stanu zdrowotnego przyjąć szczepienia powinny dostać zaświadczenie, że chciały, ale nie mogły i wtedy powinny być w tej grupie "zaszczepionych". Mam nadzieję, że tak będzie, bo do odporności stadnej nie potrzebujemy 100% zaszczepionych, ale te 70-80%. Wtedy te brakujące procenty to mogą być osoby, które nie mogą przyjąć szczepienia
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 20:51:39
  • 0
@zapomnialmatoljakdebilembyl: Słowo roku, bo jest istotne i pozwoli nam pokonać pandemię
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 21:09:47
  • 0
@zapomnialmatoljakdebilembyl: Tak wierzę w to, bo nauka to udowodniła. Żadne "własne myślenie" i "chłopski rozum" tutaj nic nie dadzą. Tylko twarde dowody.
I 3 dawka tak wlatuje. Każda szczepionka ma dawkę przypominającą. Czasem jest ona często (grypa), czasem raz na kilka lat (tężec 8 lat). Tutaj badania wykazały, że będzie musiała być częściej
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 21:52:16
  • 0
@malronos: I stwierdzasz to siedząc przed komputerem czytając teorie spiskowe
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
15.08.2021, 09:16:08
  • 0
@podjad3k: Takie zimy po -20 były jak byliśmy dziećmi, a do zimy odnosiłem się w kontekście dzieci. Kryzys? Wcale podczas lockdownu z powodu koronawirusa przedsiębiorstwa ledwo co się trzymały. Widziałeś wtedy notowania giełdowe. To był kryzys
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
15.08.2021, 15:50:20
  • 0
@podjad3k: Wszystko poszło znowu w górę, bo później poluzowano obostrzenia
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 23:00:09
  • 4
Bądź szurem, ale takim ekskluzywnym szurem co potrafi znaleźć dobre artykuły z wiarygodnych źródeł, ale niestety bądź szurem, który ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Pomimo wyjaśnień dlaczego jest tak napisane, a nie inaczej i dlaczego niezrecenzowane artykuły nie powinny być obiektem dyskusji nadal stój na swoim. Kiedy kończą się argumenty to po prostu zaatakuj rozmówcę personalnie i daj go na czarną listę. Bądź @fukinloner
Szur wstawia artykuł z The Lancet?
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995
Autor
13.08.2021, 23:03:33
  • 0
@fukinloner: No to ty się zesrałeś w momencie kiedy z merytorycznej dyskusji przeszedłeś w personalne ataki
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
13.08.2021, 23:05:30
  • 2
@DIO_: To wszystko przez cherry-picking. Wybiorą kilka składowych pasujących do teorii (pomijając inne dane, które definitywnie obalają tę teorię) i wtedy czytając ich wywody można mieć wrażenie, że to się skleja w całość. Dlatego informacji trzeba trzeba szukać u źródła. W badaniach naukowych biorą pod uwagę wszystkie dane
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
14.08.2021, 08:19:04
  • 0
@pigularz: Wykresy 1 i 2. To normalne, że z powodu chorób zakaźnych umierają głównie ludzie starsi. Nie ważne czy to grypa czy COVID-19. Ale teraz jest jeden mały problem o którym zapomniałeś (typowy cherry-picking szurów). Wariant delta dotyczy również młodszych osobników i dla młodych jest już dużo groźniejszy niż grypa

Screen 3. Na grypę mamy już od dawna szczepienia, które nie są obowiązkowe i ludzie sobie je olewają. Gdyby były
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995
Autor
15.08.2021, 12:10:06
  • 0
@pigularz: W tym przypadku ta segregacja ma pozwolić na spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusa i zapobieganiu powstaniu nowej mutacji na którą szczepionka by nie działała.
Wirus grypy i tak szybko mutuje i dlatego właśnie co roku trzeba się na nią szczepić
  • Odpowiedz
z.....j
z.....j
konto usunięte 14.08.2021, 15:39:25
  • 214
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 14.08.2021, 16:50:57
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Rabusek
Rabusek
14.08.2021, 08:44:45 via iOS
  • 36
Szury to już terroryści? Szybko poszło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#koronawirus #szczepienia
Rabusek - Szury to już terroryści? Szybko poszło ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
#koronawirus #szczepien...

źródło: comment_1628930699RPCIfxvkH2A0nujD4y4MsL.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 14.08.2021, 11:42:44
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 14.08.2021, 12:04:02
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
WojciechMokrogorski
WojciechMokrogorski
WojciechMokrogorski
14.08.2021, 09:15:29
  • 360
Logika naszych czasów
#koronawirus
WojciechMokrogorski - Logika naszych czasów
#koronawirus

źródło: comment_1628932526rvBXyDd3lh3Qi5RyRVz2fP.jpg

Pobierz
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 14.08.2021, 11:36:16
  • 4
@WojciechMokrogorski: > Logika naszych czasów
Raczej brak logiki szurów
  • Odpowiedz
fukinloner
fukinloner
13.08.2021, 22:32:51
  • 20
Ej, tępi covidianie. Charmander nie jest symbolem antyszczepionkowca.
Charmander jest symbolem antycovidianina ( an·ty·co·vi·dia·ni·na; anty - przeciw, covidianin - idiota ). Płomień na jego ogonku symbolizuje kaganek oświaty, której wam - nieuki - brakuje. Mam nadzieję, że wyjaśniłem, a teraz możecie się srać 50 falą.
Ta urocza, starsza pani wie o co cho.
#koronawirus #szczepienia #bekazcovidian #neuropa #4konserwy
fukinloner - Ej, tępi covidianie. Charmander nie jest symbolem antyszczepionkowca.
C...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 22:37:36
  • 2
@fukinloner: Ale to ty dzwonisz
Omefa1995 - @fukinloner: Ale to ty dzwonisz

źródło: comment_1628894246zMLsdmaNHpXtpTHnZuYBtZ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
d.....k
d.....k
konto usunięte 12.08.2021, 09:20:56
  • 22
Powiedzcie mi skąd takie nasilenie szurów? To nie wyglada jak sceptycyzm, mam wrażenie że większość z nich spuszcza się nad każdym przykładem problemów powodowanych przez leki czy szczepienia. Oni wręcz czekają z pianą na pysku na powikłania czy problemy gdzie reszta po prostu żyje dalej. Takie kółko wzajemnej adoracji bez krzty refleksji.

Co poszło nie tak?

#koronawirus #szczepienia
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 13:36:00
  • 2
@diablik: Braki w edukacji. Szkoły w Polsce w ogóle nie uczą jak odróżnić wiarygodne źródła od stronek dla szurów. Z tego co pamiętam to dopiero w trakcie studiów mi o tym powiedziano, a jednak nie każdy idzie na studia i potem są tacy co wierzą we wszystko co przeczytają w internecie i powielają te głupoty
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 15:45:43
  • 0
@YodaMonster: Przede wszystkim renomowane czasopisma naukowe jak np. The Lancet, The New England Journal of Medicine, Nature. Są one wiarygodne, ponieważ publikacja swojego artykułu w danym czasopiśmie wymaga spełnienia rygorystycznych warunków. Nie może być cienia wątpliwości, że przeprowadzone badania są w jakikolwiek sfałszowane, naciągnięte. Zespół redaktorów przed publikacją sprawdza każdy artykuł. Cechą dobrego artykułu są dobrze opisana metodologia (co pozwoli innym naukowcom na powtórzenie danych badań) oraz poprawnie wyciągnięte wnioski
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 23:03:34
  • 0
@fukinloner: Ale ten artykuł przecież nie krytykuje segregacji, tylko wspomina, że może w przyszłości będzie coś takiego (artykuł jest z lutego 2021). Artykuł ten skupia się na tym kto powinien być szczepiony w pierwszej kolejności. Uznano, że osoby starsze i te rzeczywiście były szczepione jako jedne z pierwszych
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 23:09:57
  • 0
@fukinloner: Wciąż to są dane z lutego. Wtedy można było tak myśleć. Ale pamiętaj, że 3 fala była w marcu po zaszczepieniu ludzi wysokiego ryzyka. Ludzie się mylą w prognozach na przyszłość. Ciężko przewidzieć jak się rozwinie pandemia wywoływana przez wirusa. Teraz już wiemy, że pomimo zaszczepienia ludzi wysokiego ryzyka wciąż jest ryzyko wysokiej transmisji wirusa.
W nauce ważny jest też czas. Są badania, które później wraz z czasem i
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 23:16:26
  • 0
@fukinloner: Oczywiście, że śmiertelność spada, bo szczepienia zmniejszają ryzyko zgonu praktycznie do 0. A że zaczęto od starszych ludzi to szybko ta śmiertelność spadła. Ten artykuł powstał przed powstaniem wariantu delta, który jest bardziej niebezpieczny dla młodszych ludzi. Dlatego teraz zaleca się szczepienie też młodszych. Dlatego wcześniej szczepienia były powyżej 18 roku życia, a teraz już powyżej 16
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 23:19:26
  • 0
@fukinloner: Skąd takie dane?
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 23:33:45
  • 0
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.


Pierwszy link ma śmieciową wartość, bo nie został zredagowany przez zespół redakcyjny żadnego czasopisma

Conclusion The infection fatality rate of COVID-19 can vary substantially across


No
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 09:11:52
  • 0
@fukinloner:
1. Jeżeli zaszczepimy większość i osiągniemy odporność stadną to nawet fakt transmisji wirusa po szczepieniu nie będzie miał znaczenia, bo nie będzie kogo zarazić. Zaszczepionego nie zarazisz, bo jest chroniony. Dlatego już od samego początku mówi się o tym, że musimy osiągnąć odporność stadną. Izrael, który ma nawet 59,7% zaszczepionej populacji zmaga się teraz z kolejną falą koronawirusa. Dlatego tak istotne jest, żeby zaszczepić prawie wszystkich. Gdyby szczepienia chroniły
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 12:51:14
  • 0
@fukinloner:
1. Wiesz pewnie na czym polega ewolucja, wiesz dlaczego wirus mutuje w nowe konkretne warianty. Gdybyśmy się szybciej wyszczepili przed powstaniem wariantu delta to by nie było problemu o którym teraz rozmawiamy. A że antyszczepionkowcy byli na nie i przekonali niezdecydowanych do nieszczepienia się to teraz mamy problem.

2. Co do tego twitta to myślałem, że posługujemy się w tej rozmowie jednak bardziej rzetelnymi źródłami. Tutaj proszę artykuł z NEJM
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 13:30:21
  • 0
@fukinloner: To chyba ty nie czytasz co wklejam. Kontekst tego zdania był taki, że to odkrycie wesprze działania na rzecz ochrony najbardziej narażonych, a nie że taką korelację stwierdzono tylko wśród najbardziej narażonych
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 13:37:33
  • 0
@fukinloner: Wrzuciłem ten artykuł, żeby obalić tezę jakoby szczepionki rzekomo były mniej skuteczne przeciw wariantowi delta
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 13:47:31
  • 0
@fukinloner: Ale zdajesz sobie sprawę, że szczepionka każdego chroni tak samo? Te 95% skuteczności zostało wyliczone na podstawie populacji badanej, a w badaniach żeby populacja była reprezentatywna to musi odwzorowywać strukturę populacji ogólnej. Więc te 95% dotyczy zarówno młodych i starych. Tak samo ze skutkami ubocznymi. Procentowe wyliczenia też są na podstawie tej populacji.
Już tak trochę offtopic. Jak się w szpitalu leczy i szuka się jakiejś terapii dla swojego
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 15:23:41
  • 0
@fukinloner: A to ciekawe. Bo spójrzmy tutaj. The Lancet
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01358-1/fulltext

In summary, we show that the Delta VOC in Scotland was found mainly in younger, more affluent groups. Risk of COVID-19 hospital admission was approximately doubled in those with the Delta VOC when compared to the Alpha VOC, with risk of admission particularly increased in those with five or more relevant comorbidities. Both the Oxford–AstraZeneca and Pfizer–BioNTech COVID-19 vaccines were
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 15:31:18
  • 0
comorbidities


@fukinloner: Wiem co to znaczy, ale też widzę, że jest napisane, że wśród osób posiadających choroby współistniejące ryzyko było szczególnie zwiększone a nie wyłącznie u nich zwiększone
To są właśnie te niuanse, które świadczą o umiejętności czytania ze zrozumieniem. Gdybym tak czytał pobieżnie artykuły i bez zrozumienia to bym już dawno wyleciał ze studiów.

Twoje próby są, trochę już
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 15:39:50
  • 0
@fukinloner: No to trzeba było tak od razu, a nie udawać i robić z siebie intelektualisty. W takim razie też się zniżę do tego poziomu Trochę zabawne, że nazywasz mnie prostakiem. Sam za takiego się nie uważam. Dobrze, że po studiach planuje wyemigrować do Niemiec. Tam ludzi wykształconych i z moim zawodem się szanuje i traktuje jako autorytet w kwestii zdrowia i profilaktyki. W Polsce jak w lesie. Byle szur
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 16:17:04
  • 0
@fukinloner: Tak, uważam się za intelektualistę, bo mam ku temu powody. Sam mam na swoim koncie już jedną pracę naukową z pogranicza dziedzin psychologii i onkologii.

uznając prace naukowe za śmieciowe


Praca naukowa może być obiektem dyskusji dopiero po publikacji w czasopiśmie. jakby teraz Zięba napisał o skuteczności ziaren winogron w leczeniu POChP i zgłosił to do czasopisma i artykuł był w trakcie oczekiwania na recenzję to też byś brał taki
  • Odpowiedz
Ushguli
Ushguli
13.08.2021, 08:48:17
  • 51
Szukam jakichś fajnych sitcomów (plus za brak śmiechu z puszki) lub ogólnie komedii, najlepiej które mają odcinki po 20-30 min.
Moje faworyty to:
- What We Do in the Shadows
- How I Met Your Mother
- IT Crowd
- Silicon Valley
  • 87
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 13.08.2021, 13:33:35
  • 1
@Ushguli: Community
  • Odpowiedz
Killson
Killson
12.08.2021, 10:58:34
  • 60
wyłaźcie z tych piwnic, sekciarze covidu
#koronawirus
Killson - wyłaźcie z tych piwnic, sekciarze covidu
#koronawirus

źródło: comment_1628765911LcXw371ZwZMXOPtOmXNBsm.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 13:30:40
  • 22
@Killson: Nikt w lesie maseczki nie nosi, na ulicy mało kto nosi. Aktualne zalecenia są takie, żeby nosić je w zamkniętych przestrzeniach, bo tam najłatwiej o transmisję wirusa. I tam racjonalni ludzie noszą maseczki
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 20:23:33
  • 0
@djtartini1: Tak, to była przesada. Wtedy nie wiedzieliśmy zbyt dużo o tym wirusie i kraje na całym świecie miotały się i kombinowały co robić. Teraz mamy już przećwiczone co działa i jest skuteczne, a co nie i dlatego teraz można dobrze dobrać te ograniczenia
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 20:30:08
  • 0
@djtartini1: W lasach raczej nie wróci, ale przy zwiększonej liczbie zakażeń na pewno będzie rozważane wprowadzenie w publicznych przestrzeniach otwartych jak np. przystanki komunikacji miejskiej
  • Odpowiedz
KrzaczasteBrwi
KrzaczasteBrwi
KrzaczasteBrwi
12.08.2021, 12:00:30
  • 0
#szczepienia #koronawirus
Idę sie jutro zaszczepic, ale nie nosze maseczki. Czy w punkcie szczepien beda robic mi jakies problemy?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 13:29:24
  • 0
@KrzaczasteBrwi: Załóż tę masęczkę chociażby z szacunku dla ludzi tam pracujących. Te 15 minut wytrzymasz jakoś i korona z głowy nie spadnie
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 17:54:08
  • 0
@KrzaczasteBrwi: Nie wiesz czy jesteś zdrowa, możesz równie dobrze przechodzić chorobę bezobjawowo
  • Odpowiedz
Omefa1995
Omefa1995 12.08.2021, 19:56:00
  • 0
@KrzaczasteBrwi: Robisz problem tam gdzie go nie ma. Co szkodzi założyć maseczkę na te 15 minut?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 10
  • Strona 1 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 13.01.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.06.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking